Strona 1 z 4

przeraźliwy klekot – proszę posłuchajcie tego

PostNapisane: 16 mar 2008, 08:29
przez deha
Witam

Będąc w trasie moją szóstką, ruszając spod świateł usłyszałem bardzo głośny klekot.
Zjechałem, zgasiłem silnik. Po chwili odpaliłem, klekot ustał,
Po przejechaniu paru km znowu zaczął klekotać.
Dźwięk zaczął się nasilać, więc zdecydowałem go odholować.
Nagrałem ten dźwięk. Proszę posłuchajcie i podsuńcie mi co to może byc.

http://rapidshare.com/files/99905461/DSCF2330.mp3.html

Dzięki i pozdrawiam
Daniel H.

PostNapisane: 16 mar 2008, 13:04
przez syberek1
Wiesz wydaje mi sie że to nie w silniku tylko coś z jego osprzętu. Choć pewnie się mylę... :| zobaczymy co Koledzy na to powiedzą :(

PostNapisane: 16 mar 2008, 13:23
przez deha
raczej coś w silniku, na moje ucho lewa strona,
i wokól auta unosi się dziwny zapach (jakby paliwa?),
ale nie kopci

PostNapisane: 17 mar 2008, 10:17
przez otiks
na moje ucho to klepie jeden z wtryskiwaczy, niestety koszt nowego to jakieś 2k pln :–( ewentualnie rozregulowane zawory na jednym z cylindrów ale musiałyby być naprawdę mocno rozregulowane

PostNapisane: 17 mar 2008, 10:39
przez deha
jakby to był wtryskiwacz to byłbym szczęśliwy
ale obawiam się, że to coś poważniejszego

no i dylemat komu dać to do zrobienia?
jedyny słuszny Mazdowski mechanik to Jarek,
tylko, że ja w tej chwili w Koszalinie, a w poniedziałek muszę wrócić do UK :(((

PostNapisane: 19 mar 2008, 10:21
przez darrecki
deha napisał(a):raczej coś w silniku, na moje ucho lewa strona,
i wokól auta unosi się dziwny zapach (jakby paliwa?),
ale nie kopci


Jak czytam na forum o stukach w M6, zawsze wystepuja z lewej strony. Jakies fatum czy co? Mi tez cos stuka z lewej, niestety w innych okolicznosciach niz twoje.
Po lewej stronie sa wszystkie paski napedowe, moze z nimi cos nie tak?

PostNapisane: 19 mar 2008, 10:30
przez deha
Dzisiaj mechanik wyda diagnozę. Wstępnie podejrzewa panewki.
Mam nadzieję, że uda się niedużym kosztem to zrobić i niestety,
ale będę musiał ją sprzedać.
Kupując kierowałem się niezawodnością. Tylko, że niezawodność tyczy się silników benzynowych,
na pewno nie diesla (problemy z scv, turbinami, i jeszcze inne dolegliwości).
Następne auto będzie już bardziej popularne w Polsce – Audi.

Dam Wam znać co dokładnie dzieje się z moją madzią.

Pozdrawiam
Daniel

PostNapisane: 19 mar 2008, 10:53
przez realski
hmm napewno nie jest to wtrysk .
bardziej przypomina to bicie tloka o zaworek
i zapewne nie sa to panewki raczej cos w glowicy.
takie jest moje zdanie na temat tego mp3

PostNapisane: 19 mar 2008, 12:34
przez arti154
U mojego ojca w cinquecento też był taki dźwięk przez parę minut po uruchomieniu ale z czasem problem zniknął sam a samochód jeździ do dzisiaj bez problemu. Było to ze trzy lata temu...
Podejrzewaliśmy popychacz hydrauliczny.

PostNapisane: 19 mar 2008, 13:38
przez Myjk
deha: od nowości posiadasz samochód? Mnie wyobraźnia podpowiada, że to zaworek się zacina i pod wpływem ciśnienia z impetem się otwiera/zamyka – stąd te głośniejsze klekotnięcie. :) O ile się nie mylę, to właśnie te zaworki dają dźwięk klasyczny dla diesla?

PostNapisane: 19 mar 2008, 15:09
przez deha
na razie zdjął miskę olejową i znalazł opiłki metalu
czyli co to może być? panewki?

samochód kupiłem rok temu z przebiegiem 80tys km, obecnie ma 120 tys.
olej wymieniany regularnie

PostNapisane: 19 mar 2008, 19:30
przez nick555
Jak postepy w naprawie? Cos więcej wiadomo?

PostNapisane: 19 mar 2008, 20:38
przez deha
jak na razie zdjął miskę, znalazł opiłki metalu,
silnik do rozbiórki, ale niestety w tym tygodniu już tego nie zrobi
silnik pod miską czyściutki, żadnego syfu (dbałem o wymianę oleju)

nie mam pojęcia dlaczego mi się posypał,
żal jak cholera, bo było to auto moich marzeń :(

PostNapisane: 19 mar 2008, 21:00
przez Myjk
deha napisał(a):nie mam pojęcia dlaczego mi się posypał,

Olej to nie wszystko, czytałeś poradnik xANDy'ego?
Z tego co napisałeś przeleciałeś nią 40k – regulowałeś w tym czasie zawory?

PostNapisane: 19 mar 2008, 21:05
przez deha
pasek wymieniony, zawory regulowane

PostNapisane: 19 mar 2008, 21:14
przez Myjk
deha napisał(a):pasek wymieniony, zawory regulowane

:( No to jakiś niefart masz <głaszcze>

PostNapisane: 19 mar 2008, 22:18
przez nick555
jakoś mam wrażenie że dużo felernych 6 z takim motorem sie trafia... współczuje tym bardziej że ja swoja mazde dopiero wczoraj odebrałem po naprawie pompy...

PostNapisane: 19 mar 2008, 23:10
przez xANDy
Premacy 2.0 DiTD

W DITD tylko pompa i rozrząd... każdy silnik ma swoje bolączki ;P

nie ma motorków idealnych...

PostNapisane: 19 mar 2008, 23:34
przez Myjk
xANDy napisał(a):nie ma motorków idealnych...

Dokładnie, ponadto w zdecydowanej większości przypadków odpowiedzialność za zniszczenia ponosi sam użytkownik... Niestety, ale nieświadomych/olewusów jest duuuuużo... za dużo. Niektórzy nawet instrukcji nie czytają – ja czytałem miesiąc przed odbiorem auta hahaha Ale mojej żonie, to trzeba palcem wszystko pokazywać, czy to dotyczy M6, czy poprzedniego, także nowego przecież, samochodu...

PostNapisane: 19 mar 2008, 23:45
przez nick555
owszem czytać trzeba... ale mam wrażenie że te ustarki co sie pojawiają w DiTD może i pojawiają się w innych, może są podobnie drogie... ale naprawa jest szybsza? Nie wiem moje odczucia. Mazdy na razie nie zamienie bo cieszę sie że ją odzyskałem a brata namawiam na 6 tylko że benzyne...