Wysokie spalanie Diesla
1, 2
Witam !
Mam taki problem (a moze nie ?) z wysokim moim zdaniem spalaniem dieselka. W mieście jest to ok. 11l. Serwis zrobił test komputera, (wyszedł ok), wgrał najnowsze "korekcje" i po tym miało być lepiej. Niestety 100 km. dalej jest jedynie gorzej. Poza s palaniem wydaje mi się wszystko ok. Jakieś sugestie ? Samochód to: M6 kombi CD3, przejechane 1600 km.
Wiem, że na dotarciu może palić więcej, ale chyba nie aż tyle. Spodziewałem się jakichś 9-9.5 litra.
Aby uniknąć niepotrzebnych sugestii – wiem, że to diesel i nie potrzebuje wysokich obrotów. Wiem, że miasto trudno porównywać, wiem o webasto. Aha – pomiary są nie tylko z komputera ale i ze stacji benzynowej.
Mam taki problem (a moze nie ?) z wysokim moim zdaniem spalaniem dieselka. W mieście jest to ok. 11l. Serwis zrobił test komputera, (wyszedł ok), wgrał najnowsze "korekcje" i po tym miało być lepiej. Niestety 100 km. dalej jest jedynie gorzej. Poza s palaniem wydaje mi się wszystko ok. Jakieś sugestie ? Samochód to: M6 kombi CD3, przejechane 1600 km.
Wiem, że na dotarciu może palić więcej, ale chyba nie aż tyle. Spodziewałem się jakichś 9-9.5 litra.
Aby uniknąć niepotrzebnych sugestii – wiem, że to diesel i nie potrzebuje wysokich obrotów. Wiem, że miasto trudno porównywać, wiem o webasto. Aha – pomiary są nie tylko z komputera ale i ze stacji benzynowej.
- Od: 11 lis 2007, 03:53
- Posty: 34
- Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07
A co to za miasto?
Jaki styl jazdy "uprawiasz"?
Moim zdaniem powinieneś wyjechać w trasę – i jeżeli przy spokojnej jeździe na dłuższym odcinku dostaniesz zawyzone spalanie – dopiero się poważnie martwić
Jaki styl jazdy "uprawiasz"?
Moim zdaniem powinieneś wyjechać w trasę – i jeżeli przy spokojnej jeździe na dłuższym odcinku dostaniesz zawyzone spalanie – dopiero się poważnie martwić
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
A co to jest dokładnie? Podaj może rocznik, będzie łatwiej.algha napisał(a):Samochód to: M6 kombi CD3
Mi to wygląa na krótkie trasy i silnik 143 z DPF'em, który długo musi wygrzewać się od startu. Silniki diesla są ekonomiczne DOPIERO jak są rozgrzane czyli w trasie a nie jak są zimne.
Więc jeśli chcesz mieć prawdziwe potwierdzenie to
magicadm napisał(a):powinieneś wyjechać w trasę – i jeżeli przy spokojnej jeździe na dłuższym odcinku dostaniesz zawyzone spalanie – dopiero się poważnie martwić
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
algha napisał(a):przejechane 1600 km
Samochód się dociera, Ty poznajesz samochód. Jeśli ostro dajesz w palnik na krótkich trasach jest to zupełnie możliwe.
Przede wszystkim skasuj pomiar spalania średniego (po rozgrzaniu silnika) i potem przejedź 20-30km spokojnej trasy. Wtedy można się zastanawiać czy problem istnieje.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
xANDy napisał(a):A co to jest dokładnie? Podaj może rocznik, będzie łatwiej.algha napisał(a):Samochód to: M6 kombi CD3
Mi to wygląa na krótkie trasy i silnik 143 z DPF'em, który długo musi wygrzewać się od startu. Silniki diesla są ekonomiczne DOPIERO jak są rozgrzane czyli w trasie a nie jak są zimne.
Mazda 6 143km (czyli CD3) z DPF'em 2008 rok.
Trasy głownie Warszawskie, czyli miejskie.
Jesli chodzi o cos dluzszego, to do tej pory byla jedna. Spokojna jazda Kraków-Warszawa i spalanie 7.5l.
Staram sie jezdzic dosc oszczednie, wiec nie "daje w palnik".
- Od: 11 lis 2007, 03:53
- Posty: 34
- Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07
tomekrvf napisał(a):algha napisał(a):Spokojna jazda Kraków-Warszawa i spalanie 7.5l.
Czyli wszystko OK.
Chyba jednak za dużo jak na spokojna jazdę. U mnie przy na prawdę spokojnej jeździe można zejść poniżej 6l/100 km. Średnio jednak w trasie 6,5 l.
Pawnik napisał(a):tomekrvf napisał:algha napisał:
Spokojna jazda Kraków-Warszawa i spalanie 7.5l.
Czyli wszystko OK.
Chyba jednak za dużo jak na spokojna jazdę. U mnie przy na prawdę spokojnej jeździe można zejść poniżej 6l/100 km. Średnio jednak w trasie 6,5 l.
Spokojna jazda 140 km/h
Pojedź 90km/h bez gwałtownego przyspieszania. 7,5 to trochę dużo. Ja tyle wykręcam (tj. ok. 8) jak w trasie ciągle przyspieszam, wyprzedzam, hamuję w wioskach itd.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
algha napisał(a):Spokojna jazda Kraków-Warszawa i spalanie 7.5l
Moim zdaniem, trochę dużo. Przy spokojnej jeździe w trasie wychodzi mi niewiele ponad 6. Zazwyczaj jeżdżę z prędkością podróżną 130-140 i na baku robię 900-1000 km (do zapalenia się rezerwy). OK, nie używam 6 w mieści, jednak Twoje 7,5 w trasie to sporo. Nigdy nie miałem tak wysokiej średniej na baku.
mcbeth napisał(a):Bolek napisał:
niewiele ponad 6. Zazwyczaj jeżdżę z prędkością podróżną 130-140
Złączyłeś powyżej dwa zdania
Do tematu – może paliwo jakieś lewe? Albo faktycznie, brak płynności (o co nie trudnio w polskich warunkach).
A może kwestia zbyt częstego wypalania DPF'a? Diesle z tym filterkiem nie kopcą ale za to kopcidło gromadzą w sobie i wypalają je paliwem. Jeśli przyspieszając gwałtownie depniesz to ogromnego "bąka" pochłania DPF (który ma ograniczoną pojemność). Jak chcesz gwałtownie przyspieszyć to skuteczniejsze jest najpierw dodanie gazu (tak 30-40% i po pół sekundzie (całej – jeśli jesteś poniżej 2000rpm) dać w podłogę. Efekt przyspieszenia ten sam ale ograniczasz skutki sadzy z turbodziury.
Jeśli piszę błędnie – niech mnie ktoś poprawi.
Jeśli piszę błędnie – niech mnie ktoś poprawi.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
DPF na pewno ma tu swój udział. Jak się ostro pałuje silnik, to wypalania są wyraźnie częstsze. A lekkie rozkręcanie turbiny wymaga trochę wyczucia samochodu. Można łatwo wjechać w wyprzedzanego, jak się za mocno ją rozkręca
.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
niestety tak palą te RFy z DPF
sporo Użytkowników skarży się na zużycia powyżej 11l w mieście
kiedyś wracaliśmy na 2 auta z Niemiec – 5 143DPF i 6K 136 – jazda zderzak w zderzak, na stacji paliw katastrofa: 5-7,5 a 6-5,7 l/100km
nowa 6 będzie mniej palić (EURO5 ready)
sporo Użytkowników skarży się na zużycia powyżej 11l w mieście
kiedyś wracaliśmy na 2 auta z Niemiec – 5 143DPF i 6K 136 – jazda zderzak w zderzak, na stacji paliw katastrofa: 5-7,5 a 6-5,7 l/100km
nowa 6 będzie mniej palić (EURO5 ready)
newbie napisał(a):5-7,5 a 6-5,7 l/100km
Jednak 5 jest trochę cięższa i do tego ma chyba większą powierzchnię czołową (nie wiem jak z Cx), czyli pewnie większy CxS. To ma na trasie znaczenie, nie zmieniając faktu, że DPF zżera trochę paliwa.
Jadąc z Niemiec i uzyskując średnią dla 6 = 7,5 – przy jakiej prędkości podróżnej?
wrocilem wlasnie z dluugiej podrozy wyszlo ze 6/136KM spalil w trasie o dlugosci 4300km z czego 600 po miescie – 6.4l/100km (miasto wiadomo – autostrada tempomat 130 głownie)
- Od: 6 mar 2007, 08:18
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 ON, 136 PS
Tak przy okazji pytanie o komputer. Pierwsze dwa tankowania pokazal mi "Remaining: 0" gdy zapalala sie rezerwa. Po wizycie w serwisie (i wgraniu nieszczesnych kalibracji) Remaining pokazuje mi jeszcze ok. 60-ciu km.przy zapalonej rezerwie. Jak jest u Was ?
- Od: 11 lis 2007, 03:53
- Posty: 34
- Auto: Mazda 6 2.0 CD3 '07
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6