Strona 1 z 1

Slaba dynamika silnika

PostNapisane: 28 sty 2008, 02:00
przez tomasz27
Witam klubowiczow ,
mam maly problem z przyspieszaniem auto bardzo slabo reaguje na pedal gazu
wchodzi na obroty i osiaga 200 ale czas potrzebny do tego jest stanowczo za duzy !
SCV wymienilem w mazdzie i sprawdzilem auto na kopie 0 bledow filtry paliwo i powietrze wymnienione ,

PostNapisane: 28 sty 2008, 22:45
przez syberek1
a jak dobierasz przełożenia?? bo od 1800rpm masz dopiero turbo :]

PostNapisane: 29 sty 2008, 13:09
przez Riki
tomasz27 jaką masz elastyczność na Vb (80-120km/h) ?
Od 0-100km/h nie będę pytał bo szkoda autka ;)

syberek1 napisał(a):bo od 1800rpm masz dopiero turbo


w CiTD niestety tak jest...

PostNapisane: 29 sty 2008, 13:31
przez alf28
tomasz27 napisał(a):wchodzi na obroty i osiaga 200
a jakich ty się czasów spodziewasz
tomasz27 napisał(a):czas potrzebny do tego jest stanowczo za duzy
zmierz do setki i będzie wszystko wiadomo czy trzyma serie czy nie.

PostNapisane: 29 sty 2008, 13:39
przez Myjk
Riki napisał(a):w CiTD niestety tak jest...

Jak zatem jest w CD?

PostNapisane: 29 sty 2008, 13:40
przez Riki
Myjk napisał(a):Jak zatem jest w CD?


Przecież to ten sam motor... :) CD i CiTD to różne oznaczenia (że tak powiem w skrócie) tego samego silnika...

PostNapisane: 3 lut 2008, 21:29
przez xANDy
80-120 na Vb to ok 10 sek.

PostNapisane: 3 lut 2008, 22:09
przez mcbeth
xANDy napisał(a):80-120 na Vb to ok 10 sek

A nie raczej bliżej 9s ?

PostNapisane: 3 lut 2008, 22:12
przez Riki
mcbeth napisał(a):nie

PostNapisane: 3 lut 2008, 22:54
przez xANDy
mcbeth napisał(a):Auto: M6 GG '07 MZR-CD 143KM Active+

Jak widzisz – Ty masz 143KM i 360Nm a on pytał o 136 i 310Nm.

PostNapisane: 4 lut 2008, 09:12
przez mcbeth
xANDy napisał(a):Ty masz 143KM i 360Nm a on pytał o 136 i 310Nm

Myślałem, że te silniki to prawie to samo tj. DPF pożera te parę koników ....

PostNapisane: 4 lut 2008, 10:27
przez Grzyby
mcbeth napisał(a):A nie raczej bliżej 9s ?

jak masz 6 biegów to na 5 taki wynik zrobisz :)

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:03
przez xANDy
Modele z 6 biegami mają inne przełożenia na piątce niż modele pięciobiegowe. Trudno tutaj przeliczać jednoznacznie prędkości i przyspieszenia. W modelu 5b przy 100km/h mam 2000rpm ("dokładniej" to 1980). Trzeba sprawdzić i porównać jakie jest przełożenie w modelach z 6b.

DPFy zjadają nie tyle koniki co niutonki (Nm) i to przede wszystkim na NISKICH obrotach (czyli poniżej 2000rpm), a ten zakres 1500-2000 jest najbardziej pożądany w dieslu...

PostNapisane: 4 lut 2008, 12:31
przez mcbeth
xANDy napisał(a):W modelu 5b przy 100km/h mam 2000rpm ("dokładniej" to 1980).

U mnie prz 2krpm jest chyba licznikowe 95km/h, ale pomiary licznikowe są beznadziejnie niedokładne.
Na 6b jest ponad 110km/h.

PostNapisane: 4 lut 2008, 14:12
przez Riki
xANDy napisał(a):zakres 1500-2000 jest najbardziej pożądany w dieslu


Dokładnie tak :D

I to mi trochę "przeszkadzało" jadąc M6... poniżej 1900rpm wyraźnie brakuje mu tchu.. ale potem już jest OK :)