Strona 1 z 43

Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

PostNapisane: 2 sty 2008, 21:06
przez Jaksa
Apel do wszystkich uzytkowników szóstek z silnikiem diesla ..... Panowie, proponuje wszystkim zdemontowac miskę olejową w swoich samochodach i sprawdzic stan ( drozność ) smoka olejowego , dzisiaj juz drugie auto przyjechało na lawecie z zatartym dołem silnika ( własnie przez zabite szlamem sitko ) to nie jest żart :] Demontaz miski nie kosztuje tyle co drugi silnik , gra jest warta poświecenia.

edit by mod: Fotki uszkodzenia
Obrazek
Obrazek
Fotki "zabitego" smoka:
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 2 sty 2008, 21:12
przez Grzyby
pozwoliłem sobie zrobić z tego ogłoszenie :)

PostNapisane: 3 sty 2008, 11:19
przez martinpl
Jaksa 2 pytania, czy do demontazu trzeba specjalistycznych narzedzi, czy wystarczy kanal i pare kluczy?

ile kosztuje uszczelka pod miske olejowa, ktora pewnie trzeba dac nowa po odkreceniu miski...

------------
wlasnie sprawdzilem i fota nie ma takiej uszczelkie, a inter cars do mazdy 6 do uszczelnienia miski podaje silikon szary Elringa 036.161 Dirko
a co podaje ASO?

PostNapisane: 3 sty 2008, 11:21
przez Grzyby
martinpl napisał(a):ile kosztuje uszczelka pod miske olejowa, ktora pewnie trzeba dac nowa po odkreceniu miski...

oraz czy w ogóle jest – w GE nie występowała uszczelka a tylko silikon.

PostNapisane: 3 sty 2008, 11:21
przez Riki
Grzyby napisał(a):pozwoliłem sobie zrobić z tego ogłoszenie


<spoko> i b. dobrze Mariusz :)

PostNapisane: 4 sty 2008, 09:45
przez Grzyby
Nieciekawie to wygląda :|

PostNapisane: 4 sty 2008, 10:45
przez Jaksa
martinpl napisał(a):czy wystarczy kanal i pare kluczy?
Oczywiscie , uszczelka to silikon.

PostNapisane: 4 sty 2008, 10:54
przez martinpl
korba wylazla bokiem? :| czuje ze przy najblizszej (przyspieszonej :P) wymianie oleju sprawdze stan smoka u siebie...

PostNapisane: 4 sty 2008, 12:27
przez sboard
Jaki przebieg miały te motorki?

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:01
przez Riki
Ooo... nieźle to wygląda :| dobrze że DiTD nie ma z tym problemu :]


Jaki przebieg miały te motorki?


Właśnie Jarku jaki przebieg? :)

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:03
przez Jaksa
Budzikowo 150 tysi . ( błoto w misce )

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:16
przez Riki
Jaksa napisał(a):Budzikowo 150 tysi .


Ciekawe czy prawdziwy.... co nie zmienia faktu że z tym Mazda dała ciała..

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:19
przez Jaksa
Riki napisał(a):z tym Mazda dała ciała..
Myślę ze nie jest tutaj winny producent , wysłałem fotki smoka olejowego do Mariusza ( pewnie zaraz zobaczysz w jakim był stanie )

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:20
przez Riki
Jaksa napisał(a):Myślę ze nie jest tutaj winny producent


Jarku możliwe :) ale... z tego co widzę było już klika przypadków a np w DiTD? jeszcze o tym nie słyszałem...

Czekamy na foty :)

PostNapisane: 4 sty 2008, 15:24
przez Jaksa
Riki napisał(a):z tego co widzę było już klika przypadków a np w DiTD? jeszcze o tym nie słyszałem...
Wszystkiemu winny jest serwis , szóstki dłuzej jezdzą na jednym oleju niz DiTD ( ksiązkowo ) dlatego preferuję wymiany co 10 tysiecy .

PostNapisane: 4 sty 2008, 16:54
przez yesfan
A czy olej nie jest bez winy?

PostNapisane: 4 sty 2008, 19:46
przez Jaksa
yesfan napisał(a):A czy olej nie jest bez winy
Na słonecznikowym chyba nikt nie jezdzi tak ?..... <lol>

PostNapisane: 4 sty 2008, 20:11
przez yesfan
Jaksa, czyli olej można wykluczyć? Teoretycznie najczęściej używany to Dexelia DPF.

PostNapisane: 4 sty 2008, 20:20
przez Jaksa
yesfan napisał(a):Teoretycznie najczęściej używany to Dexelia DPF.
Ale mało jeszcze jest silników z DPF-em , filtr cząstek stałych zamontowano w 2005 roku po F/L a obie mazdy ktore mają problem są z 2003 bez DPF.
yesfan napisał(a):czyli olej można wykluczyć?
Olej jako olej tak , w obu przypadkach był full.....pytanie jest jedno , co jaki czas był wymieniany?

PostNapisane: 5 sty 2008, 13:09
przez Jaksa
.....jak miał olej przedostawac sie do magistrali ? Wystarczyło zdjac miske i umyc / oczyścic ..... teraz jest dramat.