Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
sboard napisał(a):Czy wycierający się wałek w DiTD + rzadkie wymiany oleju mogą spowodować coś takiego?
Uwaząm że tak chociaż nie było jeszcze przypadku zatarcia motoru DiTD.. w ogóle ktoś robił w nim remont?...
sboard napisał(a):Można po czymś poznać bez zdejmowania miski, że olej nie dochodzi do magistrali tak jak powinien?
No myślę że nie...
Myśle ze jest to wina materiału lub nie regulowania zaworów , co prawda nie było informacji na ten temat więc cięzko powiedzieć .sboard napisał(a):Czy wycierający się wałek w DiTD
Silnik nie lubi starego oleju wiec.....trzeba wymieniac co 10 tysi i bedzie ok.sboard napisał(a):rzadkie wymiany oleju mogą spowodować coś takiego
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
różnie to bywa ale mi to wyglada na wine ze strony oleju spotkałem sie z podobnym przypadkiem jak ktoś zmienił z półsyntetyka na syntetyk a to często się zdarza jak ktos sprowadza z zagranicy bo tam lubią lać półsyntetyk bo jest dużo tańszy.
Jaksa możesz napisać cos więcej o tych przypadkach jaki olej czy sprowadzone z zagranicy itp.
A z tego co mnie uczono to że jak niema dobrego smarowania czyli odpowiedniego ciśnienia oleju to powinna się oświecić kontrolka smarowania.
Jaksa możesz napisać cos więcej o tych przypadkach jaki olej czy sprowadzone z zagranicy itp.
A z tego co mnie uczono to że jak niema dobrego smarowania czyli odpowiedniego ciśnienia oleju to powinna się oświecić kontrolka smarowania.
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
Filtr jest "za" smokiem , jak smok bedzie zalepiony olej do filtra nie ma szans sie dostać.yesfan napisał(a):Czy tych syfów nie powinien wyłapywać filtr oleju?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
to może ja odpowiem bo auto ze zdjec jest niestety moje
auto kupione w Niemczech bezposrednio od osoby prywatnej z przebiegiem cos kolo 144k km , olej wg ksiazki serwisowej wymieniany cos kolo 133k km, nastepna wymiana miala byc przy 153kkm . Do Jaksy umowilem sie telefonicznie na przeglad przy 150kkm i doslownie na 2-3 dni przed auto padlo w trakcie jazdy...
no wlasnie kontrolka nie zapalila się ani razu w trakcie mojego uzytkowania !
po prostu nagle cos zaczęlo łomotać pod maską i auto padlo... ciekawe jest że przy 70k km była już raz wymieniana w ramach gwarancji duża częśc silnika ( muszę odnaleźć kopie faktury niemieckiej żeby sprawdzić dokladnie co to bylo ale w sumie koszt części wynósł wtedy cos koło 3k ... euro może to był blok silnika ? )
teraz auto jest u Jarka który szuka mi silnik na wymianę ...( za pomoc w poszukiwaniach serdecznie mu dziękuję
konik_kr napisał(a):różnie to bywa ale mi to wyglada na wine ze strony oleju spotkałem sie z podobnym przypadkiem jak ktoś zmienił z półsyntetyka na syntetyk a to często się zdarza jak ktos sprowadza z zagranicy bo tam lubią lać półsyntetyk bo jest dużo tańszy.
Jaksa możesz napisać cos więcej o tych przypadkach jaki olej czy sprowadzone z zagranicy itp.
A z tego co mnie uczono to że jak niema dobrego smarowania czyli odpowiedniego ciśnienia oleju to powinna się oświecić kontrolka smarowania.
auto kupione w Niemczech bezposrednio od osoby prywatnej z przebiegiem cos kolo 144k km , olej wg ksiazki serwisowej wymieniany cos kolo 133k km, nastepna wymiana miala byc przy 153kkm . Do Jaksy umowilem sie telefonicznie na przeglad przy 150kkm i doslownie na 2-3 dni przed auto padlo w trakcie jazdy...
no wlasnie kontrolka nie zapalila się ani razu w trakcie mojego uzytkowania !
po prostu nagle cos zaczęlo łomotać pod maską i auto padlo... ciekawe jest że przy 70k km była już raz wymieniana w ramach gwarancji duża częśc silnika ( muszę odnaleźć kopie faktury niemieckiej żeby sprawdzić dokladnie co to bylo ale w sumie koszt części wynósł wtedy cos koło 3k ... euro może to był blok silnika ? )
teraz auto jest u Jarka który szuka mi silnik na wymianę ...( za pomoc w poszukiwaniach serdecznie mu dziękuję
-
Filipp
8 tysi chcą za motor z DPF ( po 2005r ) obecnie nie ma nic na rynku godnego zainteresowania.ostatnio widziałem silnik na giełdzie w poznaniu używany podobno był po przebiegu ok 80 tyś km za 8 tysiaków
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Miło by było , jak coś znajdziesz daj info , chcę pomóc człowiekowi a moje układy sa obecnie puste...konik_kr napisał(a):jak coś bede widział to dam znać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ale to chyba DPF jest ......
był niedawno na allegro silnik z 2004 za 7 tys. ale nie mogę znaleźć
Jutro zadzwonię – dzieki.konik_kr napisał(a):0-513-693-634
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
hmm ale mi sie wydaje ze to standard wymiana oleju co 10 tys
mam mx3 v6 co 10 tys równiutko olej wymieniam półsyntetyk mobil 10/40
tata ma oktawie 1,9 tdi tez co 10 tys wymienia silnik 200tys i lux
jaksa ale mowisz ze nie lubi starego oleju ale stary jest rzadszy wiec chyba powinien przez to sito do smoka
mam mx3 v6 co 10 tys równiutko olej wymieniam półsyntetyk mobil 10/40
tata ma oktawie 1,9 tdi tez co 10 tys wymienia silnik 200tys i lux
jaksa ale mowisz ze nie lubi starego oleju ale stary jest rzadszy wiec chyba powinien przez to sito do smoka
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):mi sie wydaje
to sprawdź w instrukcji obsługi
niektóre nowe auta mają wymianę co 30 tys.
tak jak producent zaleca wymiane paska rozrzadu przy 120 tys a sie przy 100 urywają lepiej czesciej i pokojniej
jezeli cie filipp interesuje silnik nowy po przebiegu 30kilometrów to 600 944 688
jezeli cie filipp interesuje silnik nowy po przebiegu 30kilometrów to 600 944 688
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Witam wszystkich , po prrzeczytaniu postow na temat układu smarowania , zabrałem się dzisiaj tj.sobota do wymiany oleju w mojej madzi i oczywiście zdjęcia przy okazji miski olejowej.No i kamień mi z serca spadł bo wszystko było ok smok był idealnie czysty.Czynnośc ta jest bardzo prosta , najbardziej pracochłonnym elementem było czyszczenie pozostałosci po starym silikonie .Auto ma przebieg 90 tyś i jest sprowadzone z Włoch jakieś 3 miesiące temu , olej jaki był zalany wczesniej to nie wiem jakiej marki ale napisane było na kartce że to 5W50 czyli syntetyk , pozdrawiam
- Od: 16 sty 2008, 22:17
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD 143 DPF
Brawo,teraz bedziesz spał spokojnie....ru35 napisał(a):zdjęcia przy okazji miski olejowej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6