Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez jarek999 » 9 mar 2014, 18:34

Pewnie panewka stuka bo raczej nie zawory i nie wtryski. Możesz nagrać dźwięk i wrzucić. Silnik w ogóle odpala i w czasie rozruchu stuka czy jak pracuje to stuka. Przy dodawaniu gazu stuka,cały czas stuka,przy puszczaniu też stuka? W najgorszym wypadku to może wynieść 10 tyś.zł. Silnik,dwumas,turbo,wtryski. Napisz skąd jesteś. Może forumowy mechanik Ci to ogarnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez Enduro » 9 mar 2014, 19:28

wielu, bardzo wielu.
jak juz kupiles, to wymontuj silnik i posprawdzaj turbine, sprzeglo itp
bo moze byc taniej kupic wszystko razem niz w obecnej chwili sam silnik..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 9 mar 2014, 19:53

Samochód sprowadzony z włoch przebieg obecny 132 tys ,przy 89 tys miał wymienione koło zamachowe i sprzegło /potwierdzone w aso Mazdy/ silnik odpala pracuje ładnie tylko delikatnie puka .Pewnie koło wtorku wezme sie za sprawdzenie demontaz miski .Czy ktos z kolegów przerabiał cos takiego ??czy w kazdym wypadku trzeba wymieniac korbowód?? bo jezeli nie to moze wystarczyło by zrobic sam wał i panewki.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Enduro » 9 mar 2014, 20:36

jak puka to zawsze korbowdu jest odksztalcony

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 9 mar 2014, 20:52

A niby czemu ??Moze jest tylko luz miedzy czopem a panewka??
Ostatnio edytowano 12 mar 2014, 16:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Enduro » 9 mar 2014, 22:08

silnik diesla ma sporo mocy i takie klepanie w luzny korbowod pododuje wypatrzenie jego owalnosci.
absolutnie odradzam przy naprawie wymiane panewke bez sprawdzenia walu i tego a najlepiej wszystkich korbowowow, co do ich wymiarowosci <nauka>
a to po to aby sobie zaoszczedzic ponownego remontu!
z doswiadczenia dodam ze warto wyciagnac wszystkie tloki obejrzec je krytyczenie, oczyscic z nagaru i po lekkim przehonowaniu bloku silnika naoliwic i w te same otwory wmontowac.
warto! <spoko>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 9 mar 2014, 23:02

Mądre słowa <ok> a co sadzisz o pierscieniach tłokowych załozyc nowe??
Ostatnio edytowano 12 mar 2014, 16:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Enduro » 10 mar 2014, 08:48

sheller80 napisał(a):....a co sadzisz o pierscieniach tłokowych załozyc nowe??

jesli juz to tylko originalne, zaden inne!
te z kolei i sa tanie.. <glupek2>
w sumie jesli gladzie bloku silnika, nie sa mocno wyeksplatowane i nie ma rys itp, to wystarczy stare piercienie dobrze oczyscic i poprawnie je zamontowac...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 10 mar 2014, 10:16

Enduro napisał(a):to wystarczy stare piercienie dobrze oczyscic i poprawnie je zamontowac...

Jeśli chcesz mieć pewność, że pierścień nadaje się do dalszej eksploatacji, musisz go zdemontować, wsunąć w cylinder i szczelinomierzem zmierzyć odstęp na jego zamku. Wielkość tej szczeliny jest dokładnie zdefiniowana w manualu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 10 mar 2014, 23:44

najprosciej nalac oleju na tloki i popatrzec jak szybko pierscienie przepuszcza olej..

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 11 mar 2014, 12:56

Samochód juz pod domem ,moze w tym tygodniu uda sie cos sprawdzic ,najbardziej martwie sie o wał zeby wyszedł max 3 szlif.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez jarek999 » 11 mar 2014, 19:51

Informuj na bieżąco o pracach przy aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez sheller80 » 11 mar 2014, 21:04

To macie gwarantowane ,jescze jedno mnie zastanawia pytanie dla tych którzy przerabiali temat sam sinik czy ze skrzynia /w dół czy demontowac czołowke ???
Ostatnio edytowano 12 mar 2014, 16:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez jarek999 » 11 mar 2014, 23:29

Silnik ze skrzynią w dół albo w góre. Nie musisz pasa przedniego demontować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez sheller80 » 14 mar 2014, 23:04

No i wreszcie sie udało ,silnik został wyjęty ,skrzynia odłaczona ,po demontazu misek okazało sie ze smok jest prawie cały zatkany .Demontaż stop korbowodów ujawnił przytarcia na 3/4 cylindrze .doszło do zerwania zamków panewki .jednak co cieszy wał nie jest bardzo porysowany ale wszystko sie okaze po sprawdzeniu przez specjalistów . przebieg raczej autentyczny 135 tys ,rozrzad swiezo wymieniony przypuszczam ze na 120 tys /na pasku sa napisy jak z pudełka ,nowa pompa wody / sprzegło i dwumas w BDB stnie wg, histori ASO wymienione przy 89 tys. :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Enduro » 15 mar 2014, 13:58

ok.
wszystko ladnie, wszystko serwisowali i wymieniali, ale najwazniejszego nie.. <glupek2>
szkoda slow.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 15 mar 2014, 14:24

No własnie małym kosztem mozna było uratowac silnik ,ale teraz dostanie drugie życie i sadze ze posłuzy ładne pare lat ,ze wzgledu ze robie M6 dla siebie przegladne wszystko ,turbosprezarka do sprawdzenie ewentualnej regeneracji ,głowica dotarcie zaworów planowanie -nowe uszczelniacze zaworowe ,panewki korby -głowne i pokusze sie pewnie o zarzucenie nowych pierscieni . teraz pytanie do kolegów czym zalac silnik ? jaki olej polecacie? <co?> <co?>
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Enduro » 15 mar 2014, 16:24

ja polecam bynajmniej nowe sprzeglo (chodzi o tarcze sprzegla) pod warunkiem, ze 2M jest okay.
warto.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sheller80 » 15 mar 2014, 16:36

Enduro sprzegło i 2M jest w bardzo dobrym stanie wymienione wymienione przy 89 tys czyli ma przejechane jakies 46 tys. <jupi> <jupi> <jupi>
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez jarek999 » 15 mar 2014, 17:31

elf 5w30 evolution
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6