Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Enduro » 6 maja 2014, 11:52

jarek999 napisał(a):..... To pogrubione to specjalnie dla Enduro <oczko> :)

<jupi> tylko dla mnie, dzieki wiekie
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez IgorJuventus » 8 maja 2014, 17:01

Byłem i rozmawiałem z Panem, z Motolandu i specjalnie nie zalecał żebym przy wymianie oleju robił te podkładki i odkręcał miche, ponieważ stwierdził że "jak się nic nie dzieje to nie ma po co". Ale jednak wyciągnąłem z niego ile by to kosztowało i oznajmił ok 500-600 zł z ich olejem. :| Pojechałem więc do Diesel Serwis i tam nabyłem podkładki a także zapytałem się o cenę ich wymiany, to powiedziano mi od razu że trzeba ściągać miche i czyścić smoka do tego, a ja nawet nic się nie odezwałem. Koszt w Diesel Serwis to 400zł bez oleju, razem z większym doświadczeniem co do Mazd :D Wiec to coś mówi że co serwis to serwis ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez jarek999 » 8 maja 2014, 22:35

To już wiesz gdzie będziesz robił serwis olejowy :) Troche to dziwne z Motolandem,może chciał żebyś przyjechał z zatartym silnikiem to większy zarobek by był... :| <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez IgorJuventus » 10 maja 2014, 12:54

A ciężka jest taka wymiana podkładek dla kogoś kto jeszcze nigdy tego nie robił, prawdopodobnie ? Bo mam swojego mechanika co zawsze serwisuje inne samochody u niego, chociaż w sumie benzynowe, a zrobił by to jeszcze za pół ceny niż w Diesel Serwis, wiec się zastanawiam. Jak najlepiej czyścić wtryski jak już będą na wierzchu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez smile » 10 maja 2014, 13:03

Nie jest ciężka, no chyba że wtrysk stanie dęba i nie będzie chciał wyjść :)
Poza tym bardziej trzeba postawić na dokładność i skrupulatność. Chodzi o to, aby wyczyścić na błysk gniazda wtryskiwaczy w głowicy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez jarek999 » 10 maja 2014, 14:56

Przy okazji wyjętych wtrysków wyreguluj zawory bo będzie łatwy dostęp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez dobrzyn22 » 10 maja 2014, 19:38

IgorJuventus napisał(a):A ciężka jest taka wymiana podkładek dla kogoś kto jeszcze nigdy tego nie robił,


mamy fotorelację – zerknij ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez IgorJuventus » 11 maja 2014, 12:43

Wszystko już kilka razy oglądałem :D a jak się robi dokładnie tą regulacje zaworów ? Bo nie wiem czy o to samo mi chodzi ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez jarek999 » 11 maja 2014, 15:31

Chodzi o sprawdzenie luzów zaworowych szczelinomierzem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez IgorJuventus » 11 maja 2014, 16:30

To tam nie ma hydraulicznego popychacza w tych silnikach diesla ? Przecież to 16V, przynajmniej tak sądzę ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2009, 23:37
Posty: 85
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T

Postprzez jan2201 » 11 maja 2014, 17:04

Niema hydraulicznego popychacza niestety albo może stety znając problemy kolegi- szczęsliwego posiadacza Audi A6 w ktorym sie ten wynalazek zawiesza po dłuzszym postoju. Luz na ssącym 0.15 na wydechowym 0.35 przy okazji zaopatrz sie w podkładki pod wtryski takie po2,5zł wystarcza i uszczelke pokrywy zaworow 36zł dobrej firmy
Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 19:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2014, 13:00
Posty: 9
Auto: mazda6 2003 2.0 diesel RF5C kombi, mazda6 2005 2.0 diesel RF5C sedan

Postprzez lukasz007 » 8 wrz 2014, 15:27

Witam, napiszcie może przy jakich przebiegach u Was smok był zapchany/przytkany...ja u siebie czyściłem przy 183000 przebiegu. A wyglądał tak...
Załączniki
IMG_20140908_094818.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2011, 15:31
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 6 2002r kombi 136km

Postprzez Janusz626 » 10 wrz 2014, 15:11

Na przebieg nie patrz, całe szczęście ze smoka wyczysciles i wymieniłeś podkładki pod wtryskami, i oczywiście nowy filtr oraz oliwa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kar26 » 14 wrz 2014, 10:44

Witam wszystkich , mam problem w samochodzie kolegi mazda 6 diselek(nie spojzałem jaki kod silnika) i jak u niewielu posiadaczy tego autka pompa vacum słabo zasysa i twardy pedał hamulca , wiem ze problem tkwi w smarowaniu tej pompy i tu mam pytanie , połączenie pompy z wałkiem jest po przez ten mały łącznik i nie ma zadnego uszczelnienia miedzy wałkiem a łącznikiem ? , i czy bezposrednio cisnienie bije z wałka na pompe , jesli tak to jakie jest ryzyko zdjecia pokrywy zaworów(zapowietrzenie lub jakies złosliwosci zeczy martwych ) i jeszcze jedno takie wazne pytanie , jak wyjme ta pompe i odpale silnik czy olej mocno trysnie(powinien) wiem ze to wiaze sie ze spadkiem cisnienia i zatarciem silnika ale juz na samo krecenie silnikiem pompa opejowa powinna dac pozadne cisnienie ?
kar26
 

Postprzez Crash2k19 » 19 mar 2020, 00:19

Witam posiadam problem w Mazda Cx5 z kontrolką oleju tylko że jak byłem u mechanika był czysty i wszystko wyglądało ok i znowu mi się zaświeciła?
Początkujący
 
Od: 19 mar 2020, 00:15
Posty: 1
Auto: Mazda Cx5

Postprzez Enduro » 19 mar 2020, 00:38

jeśli wlano świeży olej i czujnik jest sprawny, to padła pompa oleju.
nie jeździć, sprawdzić absolutnie.
polecam

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6