Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez fabs » 31 sie 2011, 13:27

Witam Wszystkich!
Wczoraj zaczęła delikatnie migać kontrolka ciśnienia oleju (M6, 2005, 2.0 CiTD, 136 KM), nie chcąc spowodować szkód – linka holownicza i do garażu.
Opierając się na wieściach z niniejszego forum pierwszą (niepotwierdzoną jeszcze diagnozą) był smok olejowy.
Natomiast odkręciłem korek wlewu oleju i moje zdumienie wzbudziło duże ciśnienie i niewielkie krople oleju wydobywające się z niego. Zdjęcie pokrywy, wyjęcie wtrysków (z dwoma miałem problem, dwa pozostałe wyszły bez problemu) i kontrola podkładek były wskazane. Okazało sie, że te które wyszły łatwo były ładne czyste i dobrze uszczelnione przez podkładki, dwa pozostałe wyszły baardzo ciężko, były upaprane mułem a ich podkładki wyraźnie wskazywały miejsce nieszczelności.
Podkładki już zamówione (90 zł/komplet).
Przy okazji wyreguluję zawory – jakie powinny być luzy??

Mam pytanie – czy mając na wierzchu wtryskiwacze powinienem je jakoś sprawdzić/przetestować/etc...?

PS
smokiem olejowym zajmę się dziś...
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 00:27
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2014r. (SkyEnergy + Xenon); Citroen C4 Picasso 1.6HDI 2012r.

Postprzez s i w y » 31 sie 2011, 15:14

jak są zamontowane to możesz zrobić test przelewowy wtryskiwaczy metodą domową. Jest instruktarz na allegro. Nie zauważyłeś ostatnio większego spalania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez fabs » 31 sie 2011, 15:54

Jeszcze ich nie zamontowałem – są wyjęte. Jeśli masz pod ręką tą instrukcję to proszę o podpowiedź..

Czy więcej palił? Nie, wręcz przeciwnie – w mieście ok 6,5l/100km. Ale za to przy wyższych obrotach na 2 i 3 biegu kopcił.. Powodem może być to co opisałem dwa posty wyżej lub nieszczelny IC...podejrzałem, że coś tam się poci..
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 00:27
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2014r. (SkyEnergy + Xenon); Citroen C4 Picasso 1.6HDI 2012r.

Postprzez darhan » 16 wrz 2011, 02:06

Witam! Naczytałem się na forum o tym smoku olejowym więc z racji tego że moja Mazda ma na liczniku 230 tys. wczoraj zrobiłem przyspieszoną wymianę i zdjąłem miskę. Smok był w jakichś 30% zalepiony od dołu, boki czyte, trochę starego zgęstniałego oleju na dnie miski. Wszystko wyczyszczone, poskładane,
Dodam tylko że przebieg powinien być autentycznym, mam książki serwisowe, rachunki itp. Olej Castrol 5W40 Magnatec Diesel co 15tys, z korka nie kopci, olej bierze max 0,5l/10tys, km, żadnych wycieków.
Czytałem że co niektórym problem sprawiło odlepienie miski, więc może podpowiem jak ja to zrobiłem w 5 minut. Po spuszczeniu oleju, odkręceniu wszystkich śrub zobaczyłem że jest tak na wysokości śruby spustowej miski (od tyłu) naspawana nakrętka na rancie miski, obok miejsca skąd się wykręca śruby. Wkręciłem w tą nakrętkę wcześniej wykręconą z miski śrubę, oparła się ona o blok i wkręcając dalej odkleja miskę. Wkręciłem na tyle aby za mocno jej nie zdeformować a żeby szło włożyć nóż w szczelinę, dalej delikatnie poprowadziłem nóż po rancie i po sprawie. Do boków miski przydał się nóż z dłuższym ostrzem.Mam nadzieję, że komuś to pomoże i oszczędzi trochę czasu i nerwów.
darhan
 

Postprzez s i w y » 16 wrz 2011, 09:53

ten sposób jest powszechnie znany ;) dobrze że na niego wpadłeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez benen » 16 wrz 2011, 20:23

darhan napisał(a):Witam! ...

Ważne, friend, że zadziałałeś konkretnie i teraz jazda bez stresu. Powszechnie uważa się, że te modele są mało odporne na tego typu zagrożenia, stąd zapobiegliwość jest na wagę złota. Ciesz się z komfortu jazdy. A skąd wybór takiego właśnie oleju silnikowego?
Pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez salvadoreadamo » 18 wrz 2011, 10:16

Jeśli wymieniamy olej co 10 tyś,wraz z filtrem i olej jest o właściwych parametrach to skąd ten zalepiony smok? Dlaczego piszecie o zatartych silnikach, czy nikt nie patrzy na kontrolkę ciśnienia oleju która zapala się gdy coś zaczyna być nie tak. Samochód nigdy nie zatrze się w ciągu kilku sekund. Zawsze pojawiają się jakieś oznaki nieprawidłowej pracy dużo wcześniej, ale kierowcy to ignorują ,a potem piszą wada fabryczna. Ludzie kupują oleje z beczki niewiadomego pochodzenia, nie wymieniają kilka lat potem piszą bzdury o zalepionym smoku. Skąd ta smoła w ojeju ? Ja wylewam olej po 10 tyś i jest bez żadnej smoły czy innych substancji która by mogła zalepić smoka. Moja Mazda 6 rok 2006 dochodzi do 200 tyś przebiegu i żadnych problemów. Co 10 tyś wymiana ojeju i wszystkich filtrów i samochód pracuje prawidłowo. Polecam użytkownikom dbać o samochody ,a wady fabryczne to mają niektórzy kierowcy tych dobrych aut. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2011, 16:01
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2011, 11:11

salvadoreadamo napisał(a):Dlaczego piszecie o zatartych silnikach, czy nikt nie patrzy na kontrolkę ciśnienia oleju która zapala się gdy coś zaczyna być nie tak.

Poczytaj trochę to forum. Dowiesz się co jest powodem (podkładki).
Odnośnie zapalania się kontrolki ciśnienia oleju też znajdziesz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Steve » 21 wrz 2011, 19:11

salvadoreadamo napisał(a):.... Skąd ta smoła w ojeju ? Ja wylewam olej po 10 tyś i jest bez żadnej smoły czy innych substancji która by mogła zalepić smoka. Moja Mazda 6 rok 2006 dochodzi do 200 tyś przebiegu i żadnych problemów. .


Ktoś już przed Tobą zrobił dobrą robotę <spoko> i wymienił podkładki.
Bo przy takim podejściu byłbyś szybko w kłopotach <nie> .

[quote="salvadoreadamo"Co 10 tyś wymiana ojeju i wszystkich filtrów i samochód pracuje prawidłowo. Polecam użytkownikom dbać o samochody ,a wady fabryczne to mają niektórzy kierowcy tych dobrych aut. Pozdrawiam.[/quote]

Poczytaj <czytaj> :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=93992
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2011, 08:27

Steve napisał(a):Ktoś już przed Tobą zrobił dobrą robotę i wymienił podkładki.
Bo przy takim podejściu byłbyś szybko w kłopotach

Niekoniecznie...
Ja wymieniałem profilaktycznie właśnie w okolicach 180-200kkm (nie pamiętam już dokładnie) i smok był ledwo ledwo zabrudzony.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez benen » 22 wrz 2011, 13:07

A co doradzacie, kiedy wymieniałem podkładki pod wtryskiwaczami jakieś 25kkm temu, ale wyraźnie "poci" się przy wtryskach. Żadne śmierdzące opary nie wydostają się z wlewu oleju lecz LUBI zakopcić jak porządnie depnę <serduszka> .
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez Steve » 22 wrz 2011, 20:38

Grzyby napisał(a):Niekoniecznie...
Ja wymieniałem profilaktycznie właśnie w okolicach 180-200kkm (nie pamiętam już dokładnie) i smok był ledwo ledwo zabrudzony.


I cały przebieg Ty zrobiłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2011, 22:00

Nie. Ja zrobiłem 80kkm.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Steve » 23 wrz 2011, 13:56

Grzyby napisał(a):Nie. Ja zrobiłem 80kkm.

Czyli jest szansa, ze podkladki byly juz zrobione wczesniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez mądry » 23 wrz 2011, 16:30

Steve napisał(a):
Grzyby napisał(a):Nie. Ja zrobiłem 80kkm.

Czyli jest szansa, ze podkladki byly juz zrobione wczesniej.

Miałem przyjemność wymieniać podkładki u znajomego w 6 przy 240kkm (profilaktycznie, nic nie dymiło z korka), oczywiście jest on drugim właścicielem auta po Niemcu, więc Bóg wie ile auto ma kilometrów w rzeczywistości (kupił od handlarza). Podkładki pod wtryskami jakie się nam okazały po wyjęciu wtrysków to oczywiście znane już kwiatuszki, od razu miska w dół- smok czysty. Być może ktoś wcześniej wymieniał już podkładki i założył nowe kwiatuszki, ale raczej wątpię :> . Więc kolega Grzyby nie jest raczej odosobnionym przypadkiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Steve » 23 wrz 2011, 21:09

Więc od czego zależy czy smok się zapycha czy nie ?
W DITD podkladki tak samo puszczaja, ale smok sie nie zapycha. A w CITD się to zdarza.
Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?

Edit : 24.09.11
No i sam sobie odpowiadam na pytanie postawione powyżej :
Dzisiaj zdjąłem dekiel w mojej Premacy DiTD, która też zaczeła dymić korkiem wlewu oleju <cisza>
i mimo, że dymienie było znaczne to brak jest jakiegokolwiek osadu w przeciwieństwie do CiTD.
Więc jeśli olej nie wypala się i nie tworzy osadu to nie ma substancji, która zapychałaby smok.
W DiTD troszkę osadu jest, ale tylko w gniazdach wtrysku.
Najciekawsze jest to, że zarówno i CiTD i DiTD najbardziej zabrudzony/zapieczony był skrajny wtrysk od strony pompy vacum. Ciekawe dlaczego ? Temperatura jest wyższa na 4-tym cylindrze ?

Dalej jest nie jasne dla mnie dlaczego ten osad nie powstaje ? :>

Inna temperatura spalin ?
Ostatnio edytowano 24 wrz 2011, 18:22 przez Steve, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2011, 21:21

Steve napisał(a):Więc od czego zależy czy smok się zapycha czy nie ?
W DITD podkladki tak samo puszczaja, ale smok sie nie zapycha. A w CITD się to zdarza.
Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?


w ditd te podkładki też się wypalają tylko że olej wymienia się częściej i jest chyba inny smok.

Ja u siebie w ditd też wymieniałem profilaktycznie i były też kwiatuszki ale nie były w żadnym stopniu nadpalone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xlord » 29 wrz 2011, 14:31

No, trzy dni i temat przeczytałem.
Pytanie do znawców tematu.
Co z M5 – w moim przypadku 2.0 MZR-CD 110KM – rocznik 08? Mam przelot obecnie 72 kkm. Olej zmieniam co ok. 15 kkm. Nic się niepokojącego nie dzieje, ale jak czytałem większości się nie działo, aż się stało.
Jaksa – jakie masz doświadczenia z MZR-CD od 2008 i młodszymi?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Enduro » 9 paź 2011, 11:15

s i w y napisał(a):jak są zamontowane to możesz zrobić test przelewowy wtryskiwaczy metodą domową. ..

w ten sam sposób testowane są wtryski w ASO.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 12 paź 2011, 09:20

xlord napisał(a):Co z M5 – w moim przypadku 2.0 MZR-CD 110KM – rocznik 08? Mam przelot obecnie 72 kkm. Olej zmieniam co ok. 15 kkm. Nic się niepokojącego nie dzieje


Odkręć korek wlewu oleju – jeśli nie dymi, nic nie ruszaj. Sprawdzaj co wymianę oleju, nie wymieniaj później niz co 15.000km aleee... profilaktycznie zawsze można wymienić ;) jakby dymiło to zrób to jak najszybciej.

Dlaczego DiTD ma czysty smok? też się nad tym kiedyś zastanawiałem, a dlaczego DiTD się nie zacierają? nie siadają uszczelki pod głowicą i nie pękają tłoki?
cóż, w końcu te motory nie są takie identyczne........................... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6