Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Najgorsze, że macie racje
Nie ma co oszczędzać i przy najbliższej okazji właże pod auto. Co do oleju wyczytałem, że 5w40 lepszy jest jednak do tych smoków.
Poprzedni olej (wymiana przy 160000 to właśnie dexelia 5w30. Na allegro nie widzi mi się kupywać oleju więc wleje tego elfa.
Poza tym ten nibyspec przelał olej (jest ponad max na bagnecie) więc i tak trzeba upuścić
Nie ma co oszczędzać i przy najbliższej okazji właże pod auto. Co do oleju wyczytałem, że 5w40 lepszy jest jednak do tych smoków.
Poprzedni olej (wymiana przy 160000 to właśnie dexelia 5w30. Na allegro nie widzi mi się kupywać oleju więc wleje tego elfa.
Poza tym ten nibyspec przelał olej (jest ponad max na bagnecie) więc i tak trzeba upuścić
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
skubiszek napisał(a):smoka warto sprawdzać przy każdej wymianie oleju... a 2 że należy też zwrócić uwagę na pompę olejową... bo ona też jest kapryśna
No teraz wiem. Ale mówiłem mechanikowi przy wymianie żeby sprawdził to nie bo to się zatyka w jednym na milion (niczym w piosence Bartka Wrony) Powinienem się uprzeć
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
powinieneś...
ja nie musiałem się upierać, mój mechanik ok 35 letni dość mocno w japońcach kuty (szczególnie Honda) ale jak mu powiedziałem co i jak może być przed serwisem posiedział poczytał, podzwonił do Niemiec do ASO Mazdy do swojego kolegi i jak przyjechałem był przygotowany na działanie i wiedział na co zwracać uwagę..
z automatu wymienił olej i filtr (mój), odkręcił miskę, wyczyścił smoka, przeczyścił egr i wymienił podkładki pod wtryski (moje) i za całą robotę wraz z przeglądem zawieszenia zapłaciłem 160zł
ja nie musiałem się upierać, mój mechanik ok 35 letni dość mocno w japońcach kuty (szczególnie Honda) ale jak mu powiedziałem co i jak może być przed serwisem posiedział poczytał, podzwonił do Niemiec do ASO Mazdy do swojego kolegi i jak przyjechałem był przygotowany na działanie i wiedział na co zwracać uwagę..
z automatu wymienił olej i filtr (mój), odkręcił miskę, wyczyścił smoka, przeczyścił egr i wymienił podkładki pod wtryski (moje) i za całą robotę wraz z przeglądem zawieszenia zapłaciłem 160zł
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
skubiszek napisał(a):powinieneś...
ja nie musiałem się upierać, mój mechanik ok 35 letni dość mocno w japońcach kuty (szczególnie Honda) ale jak mu powiedziałem co i jak może być przed serwisem posiedział poczytał, podzwonił do Niemiec do ASO Mazdy do swojego kolegi i jak przyjechałem był przygotowany na działanie i wiedział na co zwracać uwagę..
z automatu wymienił olej i filtr (mój), odkręcił miskę, wyczyścił smoka, przeczyścił egr i wymienił podkładki pod wtryski (moje) i za całą robotę wraz z przeglądem zawieszenia zapłaciłem 160zł
Mój poprzedni mechanik niestety tylko niemce Chętnie bym pojechał do Twojego ale gdzie tam zachodnio-pomorskie
Ten co mi wymieniał filtry i olej nie powiem uprzejmy, miły ale co z tego jak się nie zna na dżapańskiej technologi
Ale już dzięki forum i koledze rado_xf posiadłem info o mechaniku w moich okolicach także będę miał tak jak Ty
- Od: 29 kwi 2010, 14:51
- Posty: 29
- Skąd: łódzkie południowo-zachodnie
- Auto: Mazda 6 `2003
Diesel 2,0 MZR-CD 136 Kucyków Mechanicznych
to fakt... chociaż ja powiem Ci, że od kiedy mój przyjaciel serdeczny kupił Hondę 2 letnią z dojczów tylko u niego robi np olej i mnie namówił na inspekcję przed zakupem poprzedniej Hondy a teraz Mazdy i powiem jedno.... jak do niego jadę to wiem, że wyjadę zadowolony i ze zrobionym wg technologii producenta ( coś jak Jaksa nasz forumowy)– facet 10 lat pracował w ASO Hondy, odszedł bo z kolegą z Nissana i Toyoty postanowili iść na swoje- kilka Hondziarzy ze Szczecina mu sprowadziłem i do tej pory – ok 2 lat nikt nie narzeka I nie mam go na miejscu ale muszę gonić od siebie do Szczecina 180 km chociaż z Bełchatowa oj masz kawałek... ale o smoka na prawdę warto zadbać- nawet jeśli czysty tak jak u mnie to masz spokój
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Fotka z przeglądu mojego smoka – jak widać czyściusieńki.
Ja zrobiłem 8kkm – wcześniej Madzia chodziła u Niemca (110kkm). U mnie chodzi na Dexelii 5w30 DPF – i tak pozostanie.
Z tego co dowiedziałem się od mechanika Jaksy – szansa na zapchanie smoka w wersji poliftowej jest bardzo mała. Co nie oznacza, że nie warto zajrzeć – tak dla spokoju sumienia Od razu lepiej (żwawiej) mi się z Wa-wy wracało do Gdańska
Ja zrobiłem 8kkm – wcześniej Madzia chodziła u Niemca (110kkm). U mnie chodzi na Dexelii 5w30 DPF – i tak pozostanie.
Z tego co dowiedziałem się od mechanika Jaksy – szansa na zapchanie smoka w wersji poliftowej jest bardzo mała. Co nie oznacza, że nie warto zajrzeć – tak dla spokoju sumienia Od razu lepiej (żwawiej) mi się z Wa-wy wracało do Gdańska
Witam
Wczoraj zmienilem olej w swojej maździe i zgodnie z zaleceniami forum postanowiłem sprawdzić czystość smoka olejowego.
Mechanik, który to robił opowiadał że miał nie dawno Klienta, który wyczytał o tym na forum sprawdził i smok był czyściutki.
Zapytali mnie więc czy chce to zrobić. Uparłem się i nie żałuję.
Okazało się że w połowie był zabrudzony. Ufff, dobrze było poświęcić 200 zł dodatkowo i mieć pewność że teraz nie doprowadzę przez oszczędność do zatarcia silnika.
Polecił mi zalać olej Schella 5W40. Wcześniej lałem Mobli 5W30 ESP. Podobno ten mobli jest zbyt rzadki.
Wszystkim polecam sprawdzić stan tego smoka. Dzięki wielkie za dobre rady, jak widać nie należy ufać mechanikom, tylko trzeba to zrobić i spać spokojnie.
Wczoraj zmienilem olej w swojej maździe i zgodnie z zaleceniami forum postanowiłem sprawdzić czystość smoka olejowego.
Mechanik, który to robił opowiadał że miał nie dawno Klienta, który wyczytał o tym na forum sprawdził i smok był czyściutki.
Zapytali mnie więc czy chce to zrobić. Uparłem się i nie żałuję.
Okazało się że w połowie był zabrudzony. Ufff, dobrze było poświęcić 200 zł dodatkowo i mieć pewność że teraz nie doprowadzę przez oszczędność do zatarcia silnika.
Polecił mi zalać olej Schella 5W40. Wcześniej lałem Mobli 5W30 ESP. Podobno ten mobli jest zbyt rzadki.
Wszystkim polecam sprawdzić stan tego smoka. Dzięki wielkie za dobre rady, jak widać nie należy ufać mechanikom, tylko trzeba to zrobić i spać spokojnie.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
To ufasz mechanikom czy nie?
Bo w sprawie smoka nie zaufałeś a w sprawie oleju (niezgodnego z zaleceniami producenta) już tak ...
Bo w sprawie smoka nie zaufałeś a w sprawie oleju (niezgodnego z zaleceniami producenta) już tak ...
sz.elmo napisał(a):Z tego co dowiedziałem się od mechanika Jaksy – szansa na zapchanie smoka w wersji poliftowej jest bardzo mała.
a dlaczego?
jaka zmiana wprowadzila takie polepszenie?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Sam jestem ciekawy czy ta zmiana oleju może negatywnie wpłynąć na pracę silnika. Ale czy olej który lałem wcześniej (mobil 5w30) jest zalecany przez producenta? Chyba nie, bo z tego co wyczytałem to jedynie Dexellia.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
ja nie wiem... z tego co mi wiadomo niemieckie ASO stwierdziło że np Castrole – ale te niemieckie rozlewane w DE są dla smoka nie groźne bo jest on "bardziej płynny" i leją je w serwisach
ja mam zalanego 5W40 Castrol Magnatec Turbo Diesel- zrobiłem na nim 2tys km i – silnik pracuje ciszej, równiej, mniej kopci przy wstawianiu w komin i nie bierze oleju
ja mam zalanego 5W40 Castrol Magnatec Turbo Diesel- zrobiłem na nim 2tys km i – silnik pracuje ciszej, równiej, mniej kopci przy wstawianiu w komin i nie bierze oleju
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Póki co mam wrażenie że auto zmieniło się na lepsze.Ale nie wiem czy to kwestia wyczyszczonego smoka czy oleju. Zauważyłem że na biegu jałowym jak dodaje powoli gazu, nie trzęsie silnikiem, bardziej płynnie przechodzi w wysokie obroty. Zobaczymy jak będzie dalej. Zastanawia mnie fakt dlaczego ten smok był tak zanieczyszczony. Miałem rok temu awarię jednego wtrysku, więc może wtedy doszło do zabrudzenia smoka?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Producent zaleca 5W30
Tyle. Producenta oleju wybierasz sam. Olej ma spełniać po prostu odpowiednie klasy.
Marekz6` – tak, najprawdopodobniej to wtedy doszło do zalepienia smoka.
Tyle. Producenta oleju wybierasz sam. Olej ma spełniać po prostu odpowiednie klasy.
Marekz6` – tak, najprawdopodobniej to wtedy doszło do zalepienia smoka.
Ooooo! Dawno nie bylem w tym temacie , widze ze prawie do wszystkich dotarł moj apel .....Super ze udalo sie uratowac sporo silników ( jak i portfeli )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
skubiszek napisał(a):ja nie wiem... z tego co mi wiadomo niemieckie ASO stwierdziło że np Castrole – ale te niemieckie rozlewane w DE są dla smoka nie groźne bo jest on "bardziej płynny" i leją je w serwisach
jakosc oleju jak i jego producent czy tez specyfikacja lepkosci-
nie maja znaczenia –> jesli chodzi o zaklejanie sie smoka!
absolutnie!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):skubiszek napisał(a):ja nie wiem... z tego co mi wiadomo niemieckie ASO stwierdziło że np Castrole – ale te niemieckie rozlewane w DE są dla smoka nie groźne bo jest on "bardziej płynny" i leją je w serwisach
jakosc oleju jak i jego producent czy tez specyfikacja lepkosci-
nie maja znaczenia –> jesli chodzi o zaklejanie sie smoka!
absolutnie!
pozdr
E.
Czy należy przez to rozumieć, że zawalanie się smoka zdeterminowane jest zdecydowanie z powodu nieszczelności uszczelek pod wtryskiwaczami? Bo przynajmniej jak tak miałem i chcę w zasadzie wierzyć, że to był jedyny powód
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
benen napisał(a):Czy należy przez to rozumieć, że zawalanie się smoka zdeterminowane jest zdecydowanie z powodu nieszczelności uszczelek pod wtryskiwaczami? Bo przynajmniej jak tak miałem i chcę w zasadzie wierzyć, że to był jedyny powód
TAK!
to jedyny powodu ,absolutnie!
swego czasu odnalazlem w necie post ofiary "smoka",
ktora to przygotowywala sie do procesu cywilnego przeciw ASO w Niemczech,
i na jego zlecenie przysiegly rzeczoznawcy techniczny okreslil jasno w dokumentacji procesowej, ze to jedyna przyczyny zalepiania sitka pompy – no i w efekcie koncowym zatarcia motoru!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):benen napisał(a):Czy należy przez to rozumieć, że zawalanie się smoka zdeterminowane jest zdecydowanie z powodu nieszczelności uszczelek pod wtryskiwaczami? Bo przynajmniej jak tak miałem i chcę w zasadzie wierzyć, że to był jedyny powód
TAK!
to jedyny powodu ,absolutnie!
swego czasu odnalazlem w necie post ofiary "smoka",
ktora to przygotowywala sie do procesu cywilnego przeciw ASO w Niemczech,
i na jego zlecenie przysiegly rzeczoznawcy techniczny okreslil jasno w dokumentacji procesowej, ze to jedyna przyczyny zalepiania sitka pompy – no i w efekcie koncowym zatarcia motoru!
pozdr.
Enduro
To może jakaś porada malutka? Przy ewidentnej ułomności tego modelu w zakresie zapychania się smoka, to jak często należało by czyścić smoka lub na jakie symptomy zwracać szczególną uwagę?!
Dzięks
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
benen napisał(a):na jakie symptomy zwracać szczególną uwagę?!
Dzięks
na natychmist gaszaca sie kontrolke oleju (cisnienia)
i czy spod korka oleju nie wiedac spalin i czy jest tam cisnienie!
choc po wymianie podkladek na te poprawione, problem jest o wiele mniejszej rangi.
a wg. mnie co ok. 50 tkm warto odkrecic miske lub przy pomocu endoskopu spojrzec przez korek:
jak wyglada smok!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6