Strona 1 z 4

Problem z Webasto po wymianie filtra paliwa i płynu chłodząc

PostNapisane: 17 gru 2007, 13:53
przez konik_kr
Mam problem z webastem poniewąz po wymianie płynu chłodzącego i filtra paliwa przestało grzać a dokładniej załąncza sie na ok 1 minute i wyłańcza się. Mam pytanie czy czeba odpowietrzyć układ zasilania webasto jeśli tak to może ktoś wie jak lub cos innego cza wykombinować – komputer . Bo wczesniej grzało ekstra

PostNapisane: 17 gru 2007, 14:06
przez magicadm
moim zdaniem nieprawidłowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia.
W webasto nie ma płynu – tylko powietrze, dlatego załącza się zabezpieczenie termiczne

Lub
Zapowietrzyłsie dopływ paliwka do Webasta – choć to mniej prawdopodobne :)

PostNapisane: 17 gru 2007, 15:14
przez Cichyq
Czy jakos specjalnie trzeba odpowietrzac uklad chlodzenia w M6-ce ?

Bo ja tez wymienialem plyny po kupnie.
Webasto mi sie nie zalacza, moze to to ? :)
Tylko nie wiem czy dzialalo wczesniej bo bylo cieplo :)

Pozdrawiam,
Cichy

PostNapisane: 17 gru 2007, 17:45
przez Pawnik
Ja wymieniałem płyn chłodzący i webasto grzeje tak jak przedtem. Napełnianie układu to jednak męka. Trzeba w czasie napełniania uciskać węże gumowe na dole pod silnikiem, żeby wywalić stamtąd powietrze ( przedtem je zjiąłem żeby spuścić dokładnie płyn, bo przez korek z chłodnicy schodzi tylko część). Potem z otwartym korkiem od chłodnicy silnik musi z 10 min popracować i trzeba na bieżąco dolewać płynu.

PostNapisane: 17 gru 2007, 18:37
przez Kaszpir
Witam,
nie wiem jak jest w "6" ale gdy dogrzewacz pobiera paliwo za filterm mógł się zapowietrzyć jego układ paliwowy. Będzie się próbował właczyć (dmuchawa będzie pracować) jednak po czasie przewidzianym na rozruch nie stwierdzi płomienia i wyłączy całość, a sterownik zapisze błąd. Musiałbyś sprawdzić czy u wylotu spalin czuć ciepło, będzie wiadomo co go boli. Zapowietrzona pompka obiegowa pracuje zauważalnie głośniej. Mam nadzieję, że w Maździe jest inaczej niż w oryginalnym Webasto w VW Caddy, tam 5 krotne zapisanie tego samego błędu powoduje zablokowanie pieca i konieczność połączenia się testerem, aby go ponownie przywrócić do życia.
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 gru 2007, 22:03
przez Pawnik
Kaszpir napisał(a):Witam,
nie wiem jak jest w "6" ale gdy dogrzewacz pobiera paliwo za filterm mógł się zapowietrzyć jego układ paliwowy. Będzie się próbował właczyć (dmuchawa będzie pracować) jednak po czasie przewidzianym na rozruch nie stwierdzi płomienia i wyłączy całość, a sterownik zapisze błąd. Musiałbyś sprawdzić czy u wylotu spalin czuć ciepło, będzie wiadomo co go boli. Zapowietrzona pompka obiegowa pracuje zauważalnie głośniej. Mam nadzieję, że w Maździe jest inaczej niż w oryginalnym Webasto w VW Caddy, tam 5 krotne zapisanie tego samego błędu powoduje zablokowanie pieca i konieczność połączenia się testerem, aby go ponownie przywrócić do życia.
Pozdrawiam

Kaszpir – cenna uwaga... a nie wiesz przypadkiem jak się odpowietrza układ paliwowy webasta. No i jak zapobiec jego zapowietrzeniu przy wymianie filtra paliwa??? Właśnie zamierzam wymienić ten filtr ... :|

PostNapisane: 17 gru 2007, 23:22
przez Kaszpir
Pawnik napisał(a):a nie wiesz przypadkiem jak się odpowietrza układ paliwowy webasta. No i jak zapobiec jego zapowietrzeniu przy wymianie filtra paliwa??? Właśnie zamierzam wymienić ten filtr ... :|

W Caddylaku (VW Caddy) odpowietrzenie układu następuje po przez wymuszenie na sterowniku funkcji Priming (tylko z testera VAS lub Webasto). Paliwo jest podawane na 100% wydajności pompki przez 60 sek, a sterownik kontroluje powstanie płomienia. Jak się pojawi piec jest gotowy do używania, a w sterowniku Webasto znika wpis o nie przeprowadzonym zalewaniu paliwem (Priming).
Wydaje mi się, że w domowych warunkach układ przy 2-3 załączeniu odpowietrzy się sam. Tam nie ma żadnych zaworów, wtryskiwaczy czy innych elementów stawiających duży opór i nie przepuszczająch powietrza.
Pompka to też prymitywne urządzonko, elektromagnes, kotwica i cykliczna działanie, też jako zawór zwrotny więc paliwo daleko się nie cofnie. Zawsze można pracę pompki wymusić jakimś zasilaczem (ok. 1A), cyklicznie ją załączając aby odpowietrzyć instalację – byle tylko nie przesadzić aby piec nie wypełnił się paliwem.
Nowe modele mają przed samą dyszą dodatkowy elektrozaworek, który zapobiega takim numerom, nie wiem jak jest w "6".
Przydało by się żeby ktoś mający dostęp do dokumentacji "6" po prostu sprawdził skąd dogrzewacz w tym modelu pobiera paliwo. Rozwieje to wszelki wątpliwości.
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 gru 2007, 23:26
przez magicadm
Pawnik
Moim zdaniem problem nie będzie wymiana filtra. Zmieniany miałem u siebie dwa razy i zero problemów – ale ja mam DITD :)

Pawnik napisał(a):w czasie napełniania uciskać węże gumowe na dole pod silnikiem, żeby wywalić stamtąd powietrze

A to niezły hardcore :)
Ja zawsze po zmianie płynu odpalam silnik i włączam nawiew gorącego powietrza i czekam na nagrzanie silnika.
W VW Jetta do momentu zrobienia tego numeru nie działało ogrzewanie i silnik wypluwał cały płyn chłodniczy.

PostNapisane: 17 gru 2007, 23:47
przez Kaszpir
magicadm napisał(a):Moim zdaniem problem nie będzie wymiana filtra. Zmieniany miałem u siebie dwa razy i zero problemów – ale ja mam DITD :)

A masz oryginalny, fabryczny dogrzewacz (ogrzewanie postojowe) czy dokładane później przez serwis, tak jak np. ja w swojej 626? Te 2 instalacje są zwykle zupełnie niepodobne do siebie, szczególnie ich część zasilająca w paliwo. "6" o ile wiem dogrzewacz ma fabryczny, w 626 chyba nie było tego cuda nawet w opcji.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 gru 2007, 13:37
przez magicadm
Kaszpir napisał(a):A masz oryginalny, fabryczny dogrzewacz (ogrzewanie postojowe) czy dokładane później przez serwis, tak jak np. ja w swojej 626?

Mam tak samno jak Ty, ale nie bardzo kumam co tu można sp...

PostNapisane: 18 gru 2007, 20:48
przez syberek1
Kaszpir Przydało by się żeby ktoś mający dostęp do dokumentacji "6" po prostu sprawdził skąd dogrzewacz w tym modelu pobiera paliwo. Rozwieje to wszelki wątpliwości.
Pozdrawiam

webasto w "6" pobiera paliwo z układu zasilania silnika jest tam po prostu trójnik i tyle, co do objawów u mnie to zmieniłem filtr paliwa po wymianie na drugi dzień webasto odpaliło ale na około minute i padło od tamtej pory nie chodzi:( <killer> a pompka webasta ma chyba zaworek bo nie przepuszcza wcale co ja mam z tym zrobić proszę o pomoc z góry dziękuję...:) ;P

PostNapisane: 18 gru 2007, 22:41
przez Kaszpir
syberek1 napisał(a): a pompka webasta ma chyba zaworek bo nie przepuszcza wcale

Pompka webasto działa jak zawór zwrotny, coś jak pompa tłokowa napędzana elektromagnesem. Włącza się on u Ciebie? Jej pracę słychać bardzo wyrażnie – równomierne cykanie, którego częstotliwość jest zależna od chwilowej mocy pieca.
Może to tylko zbieg okoliczności z ta wymianą filtra, a padło coś innego np. czujnik temp. zewnętrznej. Mogło złapać jakiegoś syfka, dysza jest naprawdę mała. To wszystko jest jak wróżenie z fusów – jedź na przyrząd diagnostyczny (dla Caddy to VAS więc Mazda też coś takiego musi mieć lub soft Webasto ThermoTest + odpowiedni interfeace), zczytają błędy i wszystko będzie jasne.
Pozdrawiam

PostNapisane: 18 gru 2007, 22:57
przez Pawnik
Rozumiem, że webasto w M6 wisi na CAN-ie. Czy soft Webasto Thermo Test + jest dostępny w serwisach autoryzowanych Webasto? ( na ASO Mazdy nie bardzo bym liczył...)...

PostNapisane: 18 gru 2007, 23:42
przez Kaszpir
Pawnik napisał(a):Rozumiem, że webasto w M6 wisi na CAN-ie. Czy soft Webasto Thermo Test + jest dostępny w serwisach autoryzowanych Webasto? ( na ASO Mazdy nie bardzo bym liczył...)...

Nie mam pojęcia jak jest w "6". Caddy ma sterowanie szyną CAN i do tego interfeace firmy Webasto W-bus do komunikacji z odpalaniem pieca z pilota (i równocześnie do komunikacji z softem diagnostycznym). Każdy serwis Webasto powinien to mieć.

PostNapisane: 22 gru 2007, 13:03
przez konik_kr
w piatek po swiętach ja jade na serwis webasto także zobacze co mi powiedzą to napisze jaka była przyczyna niedziałania webasta.
<center> <lol> Wesołych Świąt <lol> </center>

PostNapisane: 23 gru 2007, 23:59
przez tangobar
Mam teraz ten sam problem. Od czwartku po wymianie oleju i kompletu filtrów przestał działać dogrzewacz w mojej Madzi :(

PostNapisane: 24 gru 2007, 01:15
przez Pawnik
No to jasność w temacie – czyli jednak zapowietrza się układ paliwowy webasta przy wymianie filtra paliwa. Teraz pytanie – jak temu zapobiec, bo pewnie jest jakaś procedura, której nie stosują nie wtajemniczeni? Samo odpowietrzenie to chyba raczej w serwisie webasto.

PostNapisane: 24 gru 2007, 23:09
przez tangobar
No właśnie bardzo byśmy prosili "wtajemniczonego" o zabranie głosu w sprawie, ale to może po Świętach.

WSZYSTKIM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZOM MADZI WESOŁYCH ŚWIĄT! :D

PostNapisane: 25 gru 2007, 01:32
przez syberek1
1 No to witam:D:D:D na prosty chłopski rozum chyba wystarczy założyć klips zaraz za filtrem paliwa na przewód który idzie do silnika. Wyjąć filtr zmienić zalać nowy ropą po brzegi, założyć nacisnąć kilka razy pompkę bez zakładania zaciśniętego przewody (można coś podstawić żeby nie pochlapać komory) założyć, odpiąć klips i gotowe.

2 Dla pewności można podczas uruchamiania silnika przełożyć ten klips na przewód który idzie do webasta (schowany taki:D:D:D idzie od grodzi do górnej części webasta ) TYLKO PAMIęTAć PRZY TEJ 2 CZYNNOśCI żEBY BYłO CIEPłO BO MAMY KLIPS NA PRZEWODZIE DO WEBASTA !!! bo zawsze jakaś ilość powietrza się znajdzie w przewodzie, silnik wywali to przelewami a webasto widać nie lubi oddychać :P Trochę to skomplikowane i czasochłonne ale jak mus to mus. Tylko jedno mnie zastanawia dlaczego ja tak nie zrobiłem no ale jak to mówią "Mądry POLAK po szkodzie" <glupek2>

3 Lub też jak kto woli wymienić filtr w ciepłym garażu odpalić silnik niech pochodzi wywali powietrze i może będzie dobrze albo... nie:/ więc ja już sie wole pobawić i zrobić jak wyżej opisane :]

PostNapisane: 27 gru 2007, 22:33
przez tangobar
Syberek 1 dzięki za cały instruktaż.
Teraz może coś wrzucisz na temat, czy jak układ się już zapowietrzył, to robiłeś to sam? czy w grę wchodzi tylko serwis?