Wyciek oleju przy Intercoolerze
Długie jeżdżenie z dziurawym IC jest wstanie nadwyrężyć turbinę. Ale po otwarciu obudowy filtra powietrza – przy rurce od odmy ZAWSZE jest zaolejenie z racji działania tego odpowietrznika silnika.
Turbiny nie muszą póki co naprawiać – niech najpierw wymienią IC, sprawdzą węże i dopiero wtedy – jak mimo tego będziesz miał ubytki w oleju silnikowym – zabierać się za turbinę.
Ile znika Ci oleju na dystansie 10kkm?
Turbiny nie muszą póki co naprawiać – niech najpierw wymienią IC, sprawdzą węże i dopiero wtedy – jak mimo tego będziesz miał ubytki w oleju silnikowym – zabierać się za turbinę.
Ile znika Ci oleju na dystansie 10kkm?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ostatnio dolałem 1 litr i jakby mniej kapało. Autko mam im zostawić w poniedziałek (ma tam zostać tydzień bo turbinę wyślą gdzieś w Polskę do regeneracji). W serwisie powiedzieli że wymienią IC ale regeneracji turbiny – jak z nimi gadać . Pojadę chyba do innego serwisu (Gorzów).
-
dr_marcin
dr_marcin napisał(a):Mechanik po powiedział, że to nie jest wina IC tylko turbiny (opinię taką poprzedził demontażem filtra powietrza, odczepił jakąś rurkę wychodzącą z turbiny gdzie był widoczny olej). Na moje pytanie dot. akcji serwisowej IC po sprawdzeniu w systemie stwierdził, że moja MPV-ka podlega pod tą akcję lecz IC zajmą się dopiero po naprawie turbiny.
chyba chcą cię wypstykać na kase....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dr_marcin napisał(a):lecz IC zajmą się dopiero po naprawie turbiny.
Trochę tu logiki brakuje – bo robi się odwrotnie, chyba, że celowo
Enduro napisał(a):chcą cię wypstykać na kase
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Enduro napisał(a):chcą cię wypstykać na kase
takie mam zdanie,
na temat takich lub podobnych historii,
bo wychodze z zalozenia, ze jak jade do serwisu,
to mam tam doczynienia z fachowcami w tej materii
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Byłem w serwisie w Gorzowie. Wymienili IC za darmo – akcja serwisowa – 4 h roboty. Ukłon dla Panów z serwisu z Gorzowa "Auto-Kordyl". W kieszeni ok 2 tyś. za regenerację turbiny.
-
dr_marcin
Witam,
Mam ten sam problem zauwazylem ze po wymianie oleju ( nalaniu na FULL ), i po okresie kilku m-cy pojawil sie wyciek i ubylo mi oleju troche, w tej chwili jest stan ponad polowe – brak dalszego ubywania oleju. dodam ze nie widze zadnych sladow na asfalcie w postaci plam itp. Tyle ze miejsce z lewej strony na nadkolu jest wilgotnie. Czy mozliwe ze gdy wlalem za duzo oleju poprostu wypchalo go ?! Czy mam na to spojrzec z gorszej strony i zaczac martwic sie? prosze o pomoc Was
Mam ten sam problem zauwazylem ze po wymianie oleju ( nalaniu na FULL ), i po okresie kilku m-cy pojawil sie wyciek i ubylo mi oleju troche, w tej chwili jest stan ponad polowe – brak dalszego ubywania oleju. dodam ze nie widze zadnych sladow na asfalcie w postaci plam itp. Tyle ze miejsce z lewej strony na nadkolu jest wilgotnie. Czy mozliwe ze gdy wlalem za duzo oleju poprostu wypchalo go ?! Czy mam na to spojrzec z gorszej strony i zaczac martwic sie? prosze o pomoc Was
- Od: 31 lip 2007, 08:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
W tych silnikach nie powinno dolewać się oleju na full.Jest to dużym błędem! Nadmiar jest podawany w dolot, co nie jest zbyt korzystne. Później poziom oleju stabilizuje się na poziomie nieco powyżej połowy i nie jest zasysane do dolotu. ( obserwacje na kilku cidt)...
- Od: 19 cze 2009, 10:47
- Posty: 76
- Skąd: Centralna PL
- Auto: mazda 6 diesel 136KM
Smaszcz napisał(a):obserwacje na kilku cidt
No to dziwne były te CITD...
U mnie od kilku wymian jest tak samo – po wymianie jest F, przy kolejnej wymianie jest .... F
Zero jakichkolwiek ubytków.
Pewnie zepsuta
No u mnie jest troche inaczej. Tez cieklo przy IC ale wylamalo mi jakis czujnik i to z tamtad ciekl olej. Nie wiem co to za czujnik ale go wkleilem(polak potrafi) tyle ze w ogole od pewnego czasu klekocze dymi, znacznie mniej kopci po wklejeniu tego czujnika no ale nadal kopci, no i ten klekot mnie martwi.
- Od: 31 maja 2009, 22:44
- Posty: 6
Tam są 2 czujniki – oba są newralgiczne w kwestii funkcjonowania doładowania w sposób poprawny.
– czujnik temperatury powietrza doładowanego (taki "paluszek")
– czujnik ciśnienia doładowania (taki na rurce).
Jeśli któryś z nich nawali to się kończy dymieniem, wariowaniem, brakiem mocy.
Nie wiem który uszkodziłeś (pewnie czujnik temperatury) i możliwe, że wklejając go uszkodziłeś, zalałeś klejem, albo po prostu pękł w środku (nie daje prawidłowych wartości).
Sprawdzić nawet omomierzem – powinno być chyba ze 2kohm.
– czujnik temperatury powietrza doładowanego (taki "paluszek")
– czujnik ciśnienia doładowania (taki na rurce).
Jeśli któryś z nich nawali to się kończy dymieniem, wariowaniem, brakiem mocy.
Nie wiem który uszkodziłeś (pewnie czujnik temperatury) i możliwe, że wklejając go uszkodziłeś, zalałeś klejem, albo po prostu pękł w środku (nie daje prawidłowych wartości).
Sprawdzić nawet omomierzem – powinno być chyba ze 2kohm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Kilka dni temu przy demontażu przedniego lewego koła zauważyłem wyciek oleju z IC. Wygląda to na wyciek ktory rozpoczął się już jakiś czas temu. Wczoraj przetarłem zderzak i wszystkie plastiki od spodu i dzisiaj znow pojawił sie tam olej. Na piatek planuje zdjecie nadkola i spradzeniu dokladnie tego miejsca.
Moje pytanie brzmi, czy mogę z tym defektem spokojnie jeżdzić?, samochod odpala bez problemu, nie dymi, moc tez w normie (tak mi sie wydaje). Czy zaklejenie ewentualnego pekniecia pomoże?
Kilka dni temu przy demontażu przedniego lewego koła zauważyłem wyciek oleju z IC. Wygląda to na wyciek ktory rozpoczął się już jakiś czas temu. Wczoraj przetarłem zderzak i wszystkie plastiki od spodu i dzisiaj znow pojawił sie tam olej. Na piatek planuje zdjecie nadkola i spradzeniu dokladnie tego miejsca.
Moje pytanie brzmi, czy mogę z tym defektem spokojnie jeżdzić?, samochod odpala bez problemu, nie dymi, moc tez w normie (tak mi sie wydaje). Czy zaklejenie ewentualnego pekniecia pomoże?
- Od: 1 lis 2010, 21:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
dzisiaj odkreciłem nadkole, widok troche mnie zszokował. Ktos juz wczesniej próbował uszczelnić ten wyciek i nalozył dużą ilość jakiegoś szarego sylikonu czy czegoś w tym stylu. Nic to jednak nie pomogło bo olej wciaż się wydostaje. Całe łączenie grubego gumowego węża i intercoolera jest w oleju jak i również pod nim. Olej był wymieniony około 2,5 – 3 tys. km temu, wskazanie szabelki na dziś to połowa (ok. 2 litrów ubytku).
Co doradzacie?,
Wyczyścić wszystko, doszczelnić i poczekać na efekt?, tylko skąd tyle oleju?
Nie chciał bym sprzedać samochodu , choć z drugiej strony nie ma sensu czekać aż padnie turbo.
z góry dzięki za pomoc
Co doradzacie?,
Wyczyścić wszystko, doszczelnić i poczekać na efekt?, tylko skąd tyle oleju?
Nie chciał bym sprzedać samochodu , choć z drugiej strony nie ma sensu czekać aż padnie turbo.
z góry dzięki za pomoc
- Od: 1 lis 2010, 21:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
kolego, stan oliwy na Twojej "szabelce" (czyt. bagnecie) powinien być na full, czyli na literce F (5 litrów).
Jeżeli przez 3 tkm straciłeś połowę oliwy, to do wymiany na tym nie dojedziesz i najzwyczajniej zatrzesz silnik – turbo to w takim przypadku pikuś, szczegół. Możesz sobie dolewać olej i sprawdzać wytrzymałość swojej Madzi, ale czy warto? Najlepiej jedź do dobrego mechanika, niech sprawdzi dokładnie IC oraz gumowy wąż i zdiagnozuje gdzie jest wyciek. Może wystarczy wymienić wąż, a może to IC. Jak da się to wszystko zakleić, to zakleisz, a jak nie to szukaj jakiejś używki, ewentualnie nowego węża i IC. Nie ma co czekać i liczyć, że jakoś to będzie.
Jeżeli przez 3 tkm straciłeś połowę oliwy, to do wymiany na tym nie dojedziesz i najzwyczajniej zatrzesz silnik – turbo to w takim przypadku pikuś, szczegół. Możesz sobie dolewać olej i sprawdzać wytrzymałość swojej Madzi, ale czy warto? Najlepiej jedź do dobrego mechanika, niech sprawdzi dokładnie IC oraz gumowy wąż i zdiagnozuje gdzie jest wyciek. Może wystarczy wymienić wąż, a może to IC. Jak da się to wszystko zakleić, to zakleisz, a jak nie to szukaj jakiejś używki, ewentualnie nowego węża i IC. Nie ma co czekać i liczyć, że jakoś to będzie.
- Od: 9 sty 2011, 23:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
epik napisał(a):dzisiaj odkreciłem nadkole, widok troche mnie zszokował. Ktos juz wczesniej próbował uszczelnić ten wyciek i nalozył dużą ilość jakiegoś szarego sylikonu czy czegoś w tym stylu. Nic to jednak nie pomogło bo olej wciaż się wydostaje. Całe łączenie grubego gumowego węża i intercoolera jest w oleju jak i również pod nim. Olej był wymieniony około 2,5 – 3 tys. km temu, wskazanie szabelki na dziś to połowa (ok. 2 litrów ubytku).
Co doradzacie?,
Wyczyścić wszystko, doszczelnić i poczekać na efekt?, tylko skąd tyle oleju?
Nie chciał bym sprzedać samochodu , choć z drugiej strony nie ma sensu czekać aż padnie turbo.
z góry dzięki za pomoc
przeciez byla akcja serwisowa na IC, bo pekaly i ciekly tam gdzie opisales.
pewnie zakleili zamiast wymienic IC, oni tak lubia w UK zrobic
podjedz do mazdy i sie zapytaj czy byl zrobiony(wymienion) IC.
- Od: 22 kwi 2010, 21:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
WItam, dzwoniłem dzisiaj do mazdy i powiedzieli że w moim samochodzie ta usterka była już wykonana i nie mogą już nic poradzić.
Stan oleju kontroluje co tydzień i nie dopuszczam do tego by obniżył się poniżej połowy. Gdzieś na forum ktoś pisał że stan oleju nie powinien być na full wiec tylko sprawdziłem czy i u mnie sie unormuje – jednak nie. Jutro dolewam na full i szukam dobrego mechanika co by mi to wszystko mógł sprawdzić, tylko że z tym w UK trochę ciężko.
Dzięki za odpowiedź.
Stan oleju kontroluje co tydzień i nie dopuszczam do tego by obniżył się poniżej połowy. Gdzieś na forum ktoś pisał że stan oleju nie powinien być na full wiec tylko sprawdziłem czy i u mnie sie unormuje – jednak nie. Jutro dolewam na full i szukam dobrego mechanika co by mi to wszystko mógł sprawdzić, tylko że z tym w UK trochę ciężko.
Dzięki za odpowiedź.
- Od: 1 lis 2010, 21:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
nie zrozumiles mnie, jak naprawiali a dalej jest wyciek/pekniecie w IC to bylo trza im powiedziec ze naprawa nic nie dala i trza ja powtorzyc.
mi dwa razy w dieslu wymienial wadliwy przewod wspomagania bo widac bylo ze wymieniany ale nie bylo tego w sys wiec profilaktycznie wymienili jeszcze raz.
podobnie z twoin IC, klejenie nie wiele dalo wiec popros o wymiane IC lub ponowne klejenie ale porzadne.
mi dwa razy w dieslu wymienial wadliwy przewod wspomagania bo widac bylo ze wymieniany ale nie bylo tego w sys wiec profilaktycznie wymienili jeszcze raz.
podobnie z twoin IC, klejenie nie wiele dalo wiec popros o wymiane IC lub ponowne klejenie ale porzadne.
- Od: 22 kwi 2010, 21:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Witam Mam podobny problem jak koledzy wyżej, jest mały wyciek na dole przy intercoolerze, gdy wymieniałem olej to wlałem jakieś 4,5 litra i po zrobieniu 5 tys kilometrów wyciągnąłem bagnet a tam nic ! i dolałem jakieś 200ml to poziom był trochę poniżej minimum. jak przycisnę to trochę zakopci na czarno, czy taki ubytek może być tym spowodowany
- Od: 13 cze 2011, 19:06
- Posty: 19
- Skąd: miechucino
- Auto: Mazda 6 kombi,2003 rok.
2.0 CiTD 136 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6