Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez xANDy » 8 lip 2009, 09:21

Długie jeżdżenie z dziurawym IC jest wstanie nadwyrężyć turbinę. Ale po otwarciu obudowy filtra powietrza – przy rurce od odmy ZAWSZE jest zaolejenie z racji działania tego odpowietrznika silnika.
Turbiny nie muszą póki co naprawiać – niech najpierw wymienią IC, sprawdzą węże i dopiero wtedy – jak mimo tego będziesz miał ubytki w oleju silnikowym – zabierać się za turbinę.

Ile znika Ci oleju na dystansie 10kkm?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez dr_marcin » 10 lip 2009, 13:39

Ostatnio dolałem 1 litr i jakby mniej kapało. Autko mam im zostawić w poniedziałek (ma tam zostać tydzień bo turbinę wyślą gdzieś w Polskę do regeneracji). W serwisie powiedzieli że wymienią IC ale regeneracji turbiny – jak z nimi gadać <killer> . Pojadę chyba do innego serwisu (Gorzów).
dr_marcin
 

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 00:26

dr_marcin napisał(a):Mechanik po powiedział, że to nie jest wina IC tylko turbiny (opinię taką poprzedził demontażem filtra powietrza, odczepił jakąś rurkę wychodzącą z turbiny gdzie był widoczny olej). Na moje pytanie dot. akcji serwisowej IC po sprawdzeniu w systemie stwierdził, że moja MPV-ka podlega pod tą akcję lecz IC zajmą się dopiero po naprawie turbiny.

chyba chcą cię wypstykać na kase....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 13 lip 2009, 20:39

dr_marcin napisał(a):lecz IC zajmą się dopiero po naprawie turbiny.

Trochę tu logiki brakuje – bo robi się odwrotnie, chyba, że celowo
Enduro napisał(a):chcą cię wypstykać na kase
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 13 lip 2009, 23:23

xANDy napisał(a):
Enduro napisał(a):chcą cię wypstykać na kase


takie mam zdanie,
na temat takich lub podobnych historii,
bo wychodze z zalozenia, ze jak jade do serwisu,
to mam tam doczynienia z fachowcami w tej materii


E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dr_marcin » 16 lip 2009, 09:07

Byłem w serwisie w Gorzowie. Wymienili IC za darmo – akcja serwisowa – 4 h roboty. Ukłon dla Panów z serwisu z Gorzowa "Auto-Kordyl". W kieszeni ok 2 tyś. za regenerację turbiny.
dr_marcin
 

Postprzez mazda6 » 12 wrz 2009, 12:07

Witam,
Mam ten sam problem zauwazylem ze po wymianie oleju ( nalaniu na FULL ), i po okresie kilku m-cy pojawil sie wyciek i ubylo mi oleju troche, w tej chwili jest stan ponad polowe – brak dalszego ubywania oleju. dodam ze nie widze zadnych sladow na asfalcie w postaci plam itp. Tyle ze miejsce z lewej strony na nadkolu jest wilgotnie. Czy mozliwe ze gdy wlalem za duzo oleju poprostu wypchalo go ?! Czy mam na to spojrzec z gorszej strony i zaczac martwic sie? prosze o pomoc Was <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 08:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Smaszcz » 12 wrz 2009, 19:51

W tych silnikach nie powinno dolewać się oleju na full.Jest to dużym błędem! Nadmiar jest podawany w dolot, co nie jest zbyt korzystne. Później poziom oleju stabilizuje się na poziomie nieco powyżej połowy i nie jest zasysane do dolotu. ( obserwacje na kilku cidt)...
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 10:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Grzyby » 12 wrz 2009, 20:18

Smaszcz napisał(a):obserwacje na kilku cidt

No to dziwne były te CITD...
U mnie od kilku wymian jest tak samo – po wymianie jest F, przy kolejnej wymianie jest .... F
Zero jakichkolwiek ubytków.
Pewnie zepsuta :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 12 wrz 2009, 20:41

Smaszcz napisał(a):W tych silnikach nie powinno dolewać się oleju na full


co za BZDURA....... Smaszcz nie twórz proszę nowych teorii :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krisu80 » 8 cze 2010, 23:47

No u mnie jest troche inaczej. Tez cieklo przy IC ale wylamalo mi jakis czujnik i to z tamtad ciekl olej. Nie wiem co to za czujnik ale go wkleilem(polak potrafi) tyle ze w ogole od pewnego czasu klekocze dymi, znacznie mniej kopci po wklejeniu tego czujnika no ale nadal kopci, no i ten klekot mnie martwi.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2009, 22:44
Posty: 6

Postprzez xANDy » 11 cze 2010, 08:39

Tam są 2 czujniki – oba są newralgiczne w kwestii funkcjonowania doładowania w sposób poprawny.
– czujnik temperatury powietrza doładowanego (taki "paluszek")
– czujnik ciśnienia doładowania (taki na rurce).

Jeśli któryś z nich nawali to się kończy dymieniem, wariowaniem, brakiem mocy.

Nie wiem który uszkodziłeś (pewnie czujnik temperatury) i możliwe, że wklejając go uszkodziłeś, zalałeś klejem, albo po prostu pękł w środku (nie daje prawidłowych wartości).

Sprawdzić nawet omomierzem – powinno być chyba ze 2kohm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez epik » 14 mar 2011, 22:54

Witam
Kilka dni temu przy demontażu przedniego lewego koła zauważyłem wyciek oleju z IC. Wygląda to na wyciek ktory rozpoczął się już jakiś czas temu. Wczoraj przetarłem zderzak i wszystkie plastiki od spodu i dzisiaj znow pojawił sie tam olej. Na piatek planuje zdjecie nadkola i spradzeniu dokladnie tego miejsca.
Moje pytanie brzmi, czy mogę z tym defektem spokojnie jeżdzić?, samochod odpala bez problemu, nie dymi, moc tez w normie (tak mi sie wydaje). Czy zaklejenie ewentualnego pekniecia pomoże?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 21:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez Yapa » 15 mar 2011, 01:07

ponadnormatywne pojawianie się oleju może świadczyć o gorszej kondycji turbo. nie musi :), więc jak masz gdzieś ekologię to możesz jeździć spokojnie :) zaklejenie powinno pomóc, uważaj na czujniki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez epik » 15 mar 2011, 20:12

dzisiaj odkreciłem nadkole, widok troche mnie zszokował. Ktos juz wczesniej próbował uszczelnić ten wyciek i nalozył dużą ilość jakiegoś szarego sylikonu czy czegoś w tym stylu. Nic to jednak nie pomogło bo olej wciaż się wydostaje. Całe łączenie grubego gumowego węża i intercoolera jest w oleju jak i również pod nim. Olej był wymieniony około 2,5 – 3 tys. km temu, wskazanie szabelki na dziś to połowa (ok. 2 litrów ubytku).
Co doradzacie?,
Wyczyścić wszystko, doszczelnić i poczekać na efekt?, tylko skąd tyle oleju?
Nie chciał bym sprzedać samochodu <nie> , choć z drugiej strony nie ma sensu czekać aż padnie turbo.
z góry dzięki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 21:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez agnostyk » 16 mar 2011, 04:06

kolego, stan oliwy na Twojej "szabelce" (czyt. bagnecie) powinien być na full, czyli na literce F (5 litrów).
Jeżeli przez 3 tkm straciłeś połowę oliwy, to do wymiany na tym nie dojedziesz i najzwyczajniej zatrzesz silnik – turbo to w takim przypadku pikuś, szczegół. Możesz sobie dolewać olej i sprawdzać wytrzymałość swojej Madzi, ale czy warto? Najlepiej jedź do dobrego mechanika, niech sprawdzi dokładnie IC oraz gumowy wąż i zdiagnozuje gdzie jest wyciek. Może wystarczy wymienić wąż, a może to IC. Jak da się to wszystko zakleić, to zakleisz, a jak nie to szukaj jakiejś używki, ewentualnie nowego węża i IC. Nie ma co czekać i liczyć, że jakoś to będzie.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2011, 23:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez adamb » 16 mar 2011, 12:05

epik napisał(a):dzisiaj odkreciłem nadkole, widok troche mnie zszokował. Ktos juz wczesniej próbował uszczelnić ten wyciek i nalozył dużą ilość jakiegoś szarego sylikonu czy czegoś w tym stylu. Nic to jednak nie pomogło bo olej wciaż się wydostaje. Całe łączenie grubego gumowego węża i intercoolera jest w oleju jak i również pod nim. Olej był wymieniony około 2,5 – 3 tys. km temu, wskazanie szabelki na dziś to połowa (ok. 2 litrów ubytku).
Co doradzacie?,
Wyczyścić wszystko, doszczelnić i poczekać na efekt?, tylko skąd tyle oleju?
Nie chciał bym sprzedać samochodu <nie> , choć z drugiej strony nie ma sensu czekać aż padnie turbo.
z góry dzięki za pomoc

przeciez byla akcja serwisowa na IC, bo pekaly i ciekly tam gdzie opisales.
pewnie zakleili zamiast wymienic IC, oni tak lubia w UK zrobic :)
podjedz do mazdy i sie zapytaj czy byl zrobiony(wymienion) IC.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez epik » 16 mar 2011, 18:13

WItam, dzwoniłem dzisiaj do mazdy i powiedzieli że w moim samochodzie ta usterka była już wykonana i nie mogą już nic poradzić.
Stan oleju kontroluje co tydzień i nie dopuszczam do tego by obniżył się poniżej połowy. Gdzieś na forum ktoś pisał że stan oleju nie powinien być na full wiec tylko sprawdziłem czy i u mnie sie unormuje – jednak nie. Jutro dolewam na full i szukam dobrego mechanika co by mi to wszystko mógł sprawdzić, tylko że z tym w UK trochę ciężko.
Dzięki za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 21:41
Posty: 17
Skąd: Redditch UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi

Postprzez adamb » 17 mar 2011, 12:16

nie zrozumiles mnie, jak naprawiali a dalej jest wyciek/pekniecie w IC to bylo trza im powiedziec ze naprawa nic nie dala i trza ja powtorzyc.
mi dwa razy w dieslu wymienial wadliwy przewod wspomagania bo widac bylo ze wymieniany ale nie bylo tego w sys wiec profilaktycznie wymienili jeszcze raz.
podobnie z twoin IC, klejenie nie wiele dalo wiec popros o wymiane IC lub ponowne klejenie ale porzadne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 21:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez chrust » 5 lis 2011, 14:34

Witam :) Mam podobny problem jak koledzy wyżej, jest mały wyciek na dole przy intercoolerze, gdy wymieniałem olej to wlałem jakieś 4,5 litra i po zrobieniu 5 tys kilometrów wyciągnąłem bagnet a tam nic ! i dolałem jakieś 200ml to poziom był trochę poniżej minimum. jak przycisnę to trochę zakopci na czarno, czy taki ubytek może być tym spowodowany ??
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 19:06
Posty: 19
Skąd: miechucino
Auto: Mazda 6 kombi,2003 rok.
2.0 CiTD 136 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6