Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez glowijac » 23 sie 2008, 18:17

Witam,
Co by Kolegom bylo razniej, wlasnie dzis rowniez zauwazylem w mojej M6 dokladnie taki sam wyciek oleju z rury IC.

Ciekawe czy w ramch tej akcji ASO w Polsce wymieniaja IC w autach serwisowanych w Niemczech?

Pozdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 00:15
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 CD 136KM TOP 2004

Postprzez Yapa » 23 sie 2008, 18:45

glowijac napisał(a):Witam,
Co by Kolegom bylo razniej, wlasnie dzis rowniez zauwazylem w mojej M6 dokladnie taki sam wyciek oleju z rury IC.

Ciekawe czy w ramch tej akcji ASO w Polsce wymieniaja IC w autach serwisowanych w Niemczech?

Pozdr.

wymieniają, pod warunkiem kontynuacji serwisowania
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 15:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez fuks » 24 sie 2008, 12:54

sprawa wygląda tak:
Miałem ten sam problem, auto sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 130000, ostatni wpis w książce na 80000 (tak więc jest to chyba brak kontynuacji serwisowania), zadzwoniłem do ASO, powiedziałem że mam problem i okazało się, ze moja madzia kwalifikuje sie do kampanii serwisowej i IC został wymieniony na nowy. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 10:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez radekbialy » 27 sie 2008, 19:51

moj tez został wymieniony nikt nie sprawdzal mi ksiazki serwisowej a w systemie nic nie bylo. Sprawdzili tylko po vin ze sie nalezy i wymienili dwa podpisy i po wszystkim
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 21:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Enalo » 11 wrz 2008, 11:06

Enduro napisał(a):jakie sterowniki?
prosze o detale...
E.


przeprogramowanie sterownika układu wtryskowego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 07:36
Posty: 32
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 6 GT 136KM '03

Postprzez glowijac » 21 wrz 2008, 22:00

Zadzwonilem do ASO (AZ Auto w Wa-wie) i rzeczywiscie VIN byl tylko wazny. Moj egzemplarz podlega akcji i IC jest do wymiany z powodu pekniecia przy dolnej rurze. Ale jest jedno ALE – podobno nie ma IC w magazynach i wymiana prawdopodobnie bedzie w styczniu '09.

Troche dlugo. Wymienial ktos moze ostatnio IC?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2008, 00:15
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 CD 136KM TOP 2004

Postprzez Grzyby » 21 wrz 2008, 22:11

W moim przypadku ASO (na podstawie samego VINu) stwierdziło że nie kwalifikuje się do wymiany.
Dostałem jednak informację, żeby z tematem uderzyć o decyzję do Mazda Polska – bo IC się poci na łączeniu.
Co też jutro uczynię.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 21 wrz 2008, 23:43

kolega opisuje , ze po doszczelnieniu IC mial w efekcie tej naprawy uszkodzony silnik..i powazną naprawę ,
a przedtem olej sobie kapał i wsio było okay?!!!

niestety, ale to nieprawidłowy tok myslenia..
przyczyny była na 100% inna
np. niesprawne w pełni turbo...
i na pewno nie jest to zadne rozwiąznie,
aby sobie olej z IC wyciekał lub kapał,
cały ten trakt powietrza z IC musi byc szczelny, bo jak tam dmucha z ok. 1 ATM lub wiecęj to: nie powinno byc strat tego cisnienia,
bo jest to powiązane ze stratą mocy....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez radekbialy » 22 wrz 2008, 19:04

glowijac napisał(a):Troche dlugo. Wymienial ktos moze ostatnio IC?

ja wymieniałem pod koniec lipca i czekałem tylko 4 dni ale nie wie czy IC od 6 i od mpv sa identyczne. Wymieniałem w łodzi na Włókniarzy naprawde miła obsługa i bez rzadnych problemów
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 21:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez xANDy » 22 wrz 2008, 19:09

Enduro napisał(a):cały ten trakt powietrza z IC musi byc szczelny, bo jak tam dmucha z ok. 1 ATM lub wiecęj to: nie powinno byc strat tego cisnienia,
Jest Enduro mniej – dochodzi do 0,85 (teoretycznie).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 22 wrz 2008, 19:40

wiem o pomiarach turbiny i o wyniku ok. 2 ATM- przy wysokich obrotach,
tyle, ze tu jeszcze odgrywa role naturalne cisnienie..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 22 wrz 2008, 19:47

E. – sporo zalezy od miejsca pomiaru – w DiTD na samej turbinie ciśnienie wynosi nawet 2,5 bara a kawałek dalej (inny przekrój) jest już 0,35 i tyle dochodzi do kolektora.
Na samej turbinie może być ciśnienie większe – dlatego mierzy się je np. przed IC. Tam nie przekracza zazwyczaj jednego bara.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 22 wrz 2008, 22:13

okay!
ale tu w temacie jest istotne, aby system turbo i IC byl szczelny!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez endless » 25 kwi 2009, 20:31

Witam

Mam podobny problem z tym olejem przy intercolerze. U mnie jest silnik DITD RF2A. Zauważyłem tak samo, że przy połączeniu węża z IC jest pod spodem olej. Czy wąż jest pęknięty tego nie wiem, może ktoś pomóc skąd się wziął ten olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 07:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez poflek » 25 kwi 2009, 20:47

endless napisał(a):może ktoś pomóc skąd się wziął ten olej?

A zadałeś sobie minimum trudu aby przeczytać ten wątek w całości ?
Zajrzałeś do poradnika ?
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 14:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez endless » 26 kwi 2009, 14:48

Czytałem wszystko o oleju w tym wężu i pękniętym IC, mnie dziwi tylko dlaczego i górny i dolny wąż są w oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 07:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Enduro » 26 kwi 2009, 17:36

endless napisał(a):Czytałem wszystko o oleju w tym wężu i pękniętym IC, mnie dziwi tylko dlaczego i górny i dolny wąż są w oleju?

raczej nieszczelny wąż
i ma przedmuchy
a i olej wychodzi na zewnątrz...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez poflek » 26 kwi 2009, 20:05

endless napisał(a):Czytałem wszystko o oleju w tym wężu i pękniętym IC, mnie dziwi tylko dlaczego i górny i dolny wąż są w oleju?

Może nieszczelny jest tylko ten górny i olej również kapie na dolny. Trzeba wyczyścić i obserwować.

Nie wiem jak jest w M6 ale w DiTD górny wąż (od sprężarki) w miejscu łączenia z IC ma takie kolanko skierowane ku dołowi. Większość oleju się zatrzymuje w tym zagłębieniu i nie trafia do IC tylko przecieka przez łączenie rury gumowej z IC. Olej z górnej rury kapie na dolną i obie są nieco zaolejone.

Inna sprawa, że nie powinno go tam być za dużo...
Zaobserwowałem, że olej mi się tam pojawia jeżeli stan oleju mam na FULL. Jeśli natomiast stan oleju spadnie do połowy skali na bagnecie to go nie ubywa do następnej wymiany i co się z tym wiąże rury od IC są prawie suche. Dlatego też utrzymuje taki stan oleju i nie dolewam nigdy na FULL, w połowie wystarczy ;)

Najlepszy w tym wypadku byłby Oil Catch Tank założony na odmę. Wtedy byłoby wszystko jasne czy olej w IC pochodzi tylko z odmy czy może turbosprężarka coś puszcza. Takie urządzenie własnej konstrukcji chodzi mi po głowie od jakiegoś już czasu... :D
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 14:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez m6boy » 30 cze 2009, 20:51

Dzis wymienialem w swojej madzi elektrozawor otwierajacy turbine i wypadla mi nakretka!Odkrecilem dolne oslony i zauwazylem ze mam wyciek oleju z IC!Na dole jest niewielkie pekniecie i nie wiem co mam zrobic!Kupic nowy czy moze da sie ten jakos naprawic?Rowniez rura idaca od IC do turbiny mi sie poci!Mam zamiar jechac tym autem do Polski(mieszkam w UK)i nie wiem czy dojade!Samochod ma moc ale boje sie ze prze ten wyciek cos sie stanie!Olej mialem wymieniany okolo miesiac temu i jak narazie nie ubywa!Pomocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez dr_marcin » 7 lip 2009, 07:50

Witam.
W mojej MPV-ce zauważyłem identyczny problem (wycieki oleju po lewej stronie z przodu koła). Wyczytałem, że jest to wina IC. Wyczytałem również, że mazda prowadzi akcję serwisową dot. IC więc udałem się do serwisu mazdy w Szczecinie.
Mechanik po powiedział, że to nie jest wina IC tylko turbiny (opinię taką poprzedził demontażem filtra powietrza, odczepił jakąś rurkę wychodzącą z turbiny gdzie był widoczny olej). Na moje pytanie dot. akcji serwisowej IC po sprawdzeniu w systemie stwierdził, że moja MPV-ka podlega pod tą akcję lecz IC zajmą się dopiero po naprawie turbiny.
Mam jednak wątpliwości:
– co waszym zdaniem nawaliło IC czy turbina?
– czy w serwisie nie naciągają mnie na regenerację turbiny a wymienią tylko IC przeczyszczą cały system i skasują mnie za tą regenerację. Na rachunku otrzymanym za diagnostykę wpisane jest "sprawdzenie intercoolera"
– jak można sprawdzić czy turbina była wyciągana i regenerowana w przypadku ewentualnej reklamacji.
Dzięki za odpowiedzi.
dr_marcin
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6