Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez KPW » 5 lis 2007, 01:48

Witam,

Od pewnego momentu zauważyłem wyciek oleju przy lewym kole z przodu.
Po odkręceniu nadkola i osłony silnika widoczny jest Intercooler, od dołu Intercooler zakończony jest okrągłym mocowaniem do którego dokręcona jest rura.
Przy tym mocowaniu widać wyciek oleju (jak na rysunkach)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po ilości błota zmieszanego z olejem widać, że wyciek jest już od pewnego czasu (przynajmniej tak mi się wydaję).

Obrazek


Żeby upewnić się z którego miejsca dokładnie cieknie olej (miałem nadzieje że na łączeniu) wyczyściłem zabrudzoną powierzchnie a następnie odpaliłem silnik i przygazowałem. Widoczne jest dokładne miejsce wycieku w dziwnym miejscu.

Obrazek

Miejsce gdzie jest wyciek, wygląda na pozostałości z formy po odlewie (łączenie dwóch form, zawsze widoczna jest taka krawędź) coś podobnego jak 1 cm wyżej. Przypomina to mikropęknięcie.

Moje pytania:

1. Skąd tam wzięło się tyle oleju, doczytałem się że w filtrze powietrza może być trochę oleju ale nie na tyle żeby się przelewało (wiem że do filtra jest jeszcze trochę drogi) ? Czy to możliwe żeby tam było tyle oleju, może Intercooler jest już zatkany i dlatego rozsadziło obudowę?
Sama turbina działa w porządku, cicho jak na turbinkę przystało, słychać tylko jak się wkręca na obroty. Przyśpieszenie turbinkowe odczuwalne jest już od około 1800 obr. i kończy się daleko (sam nie wiem kiedy, ale ciągnie długo). Nie słychać żadnych dziwnych dźwięków, tylko ten olej kapiący.
Sam wyciek nie jest duży, po postoju widać krople oleju średnicy 5 cm, ubytku na bagniecie też nie ma dużego (tak mi się wydaje, po przejechaniu 6 tys. km musiałem dolać 0,5 l oleju bo stan był już przy minimum).

2. Czy to oznaka umierającej turbiny i należy ją dać do naprawy, ile to może kosztować ?

Co byście zrobili na moim miejscu ?
Ostatnio edytowano 13 lip 2009, 07:59 przez KPW, łącznie edytowano 2 razy
KPW
 

Postprzez Janusz626 » 5 lis 2007, 11:50

Olej w dolocie jest normalna sprawa pochodzi on z odmy pokrywy zaworków, twoje pękniecie nic dobrego nie wróży oprócz tego ze zmniejsza sie sinienie!!(uchodzi przez to pekniecie) w dolocie i wzrostem czarnego dymu z wydechu może tez przyczynić sie do zwiększenia osadu tej mazi w IC i kolektorze dolotowym i we wszystkich rurach dolotowych co może zaowocować zapchaniem np IC lub wlotu w głowicy od strony kolektora ssącego (ktoś opisywał ze tak miał i była kiszka)-co nie znaczy ze u ciebie też tak musi być.
Proponowałbym wykręcenie całego dolotu od filtra powietrza przez IC az do kolektora ssącego w tym tez EGR i dokładnie to wszystko umyć tak jak jest to opisane w
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34681
Sprawa ma sie oczywiście do DiTD z tym ze u ciebie jest inaczej wszystko rozmieszczone ale to i tak diesel.

Oby to tylko pęknięcie było tylko wadą fabryczną a nie że faktycznie soś jest aż tak zapchane

Mysle że nie jest IC aż tak zapchany ze go rozsadziło choć pewności nie mam (ale chyba nie)
Turbawka raczej?? też jest ok gdyż oleju by więcej brał.

Z tym pęknięciem chyba jakieś aluminium porostu jakoś załatać u jakiegoś specjalisty spawacza i już, cieszyć sie z dalszej jazdy ;) lać dobre paliwko a nie jakiegoś Jet-a lub na zadupiu gdzie wrony zawracaja

pzdr

ps
myślę ze nic nie namieszałem jeśli tak to to sorki i proszę o sprostowanie przez moderatora :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez xANDy » 5 lis 2007, 12:23

Janusz626 napisał(a):myślę ze nic nie namieszałem
Napisałeś jak najbardziej prawidłowo.
Co do pęknięcia – zjacek swój rozzerwany IC skleił poxiliną i tak jeździ już 2 lata (albo i więcej); więc nie musisz biegać do spawaczy. Grunt, abyś dobrze odtłuścił – benzyna ekstrakcyjna (nie lakowa!) czyli rozpuszczalnik ekstrakcyjny (benzynowy) w sklepie z farbami.

Pęknięcie spiłować lekko, żeby nie odstawałoza bardzo, zakleić czymś, owinąć jakąś opaską dla pewności, złożyć i tylko kontrolować czy się poci czy wycieka. Pocić się może ale wyciekać już nie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 5 lis 2007, 13:47

KPW :) jaki oficjalny przebieg ma Twoje auto?

Czy nadmiernie nie dymi? taka "dziurka" w dolocie może sporo "namieszać". Jak z dynamiką? piszesz ze OK, ale możliwe że nie masz porównania ze sprawnym, całym dolotem.
Powiem szczerze.... widać sporo tego błota, ale ilość dolanego oleju niekoniecznie sugeruje padającą turbinę.. oby na łataniu problem się zakończył :)

Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez strus » 5 lis 2007, 17:04

Piotrek, weź sprzedaj ten japoński szmelc po prostu i nie ładuj sie w koszty!! kup paska czy reno lagune i już!!! :)))))))))))))))))))
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez otiks » 5 lis 2007, 18:38

strus napisał(a):Piotrek, weź sprzedaj ten japoński szmelc po prostu i nie ładuj sie w koszty!! kup paska czy reno lagune i już!!! :)))))))))))))))))))

No nie co za zdrajca <killer>, jak jeszcze raz zobaczę Twoją madzie u mnie pod blokiem to ją rekwiruję a kluczyki i dokumenty odbiorę jak będziesz schodził na dół hahaha
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez strus » 5 lis 2007, 19:35

<lol> dobra, dobra, bede dojezdzal autobusem :P
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez Jaksa » 5 lis 2007, 19:45

Wszystkie 136 konne motorki mają ten problem , jak sie daje po kotłach to takie sa efekty , nie widziałem jeszcze tej jednostki z suchym wejsciem do coolera.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 5 lis 2007, 19:52

Panowie proszę nie robić OT :P ;)


Jaksa napisał(a):Wszystkie 136 konne motorki mają ten problem


Jarku a 121KM nie? wynika to stąd że.... turbo jest takie samo, a jednak silnik jest bardziej wysilony?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 5 lis 2007, 20:02

W 121KM nie widziałem – sucho :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zgrzes » 5 lis 2007, 22:50

xANDy napisał(a):Co do pęknięcia – zjacek swój rozzerwany IC skleił poxiliną i tak jeździ już 2 lata (albo i więcej)

Właśnie :D Miałem podobny problem – może nawet gorszy. Moje pęknięcie jest przy łączeniu kolejnych segmentów IC i ma szerokość ok 5mm.
Porządnie odtłuść, przepłukaj, przetrzyj delikatnie bardzo drobnym papierem ściernym i jazda z poxilinką – powinno pomóc.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Wojo » 21 sty 2008, 20:01

Witam. Mam pytanko, zauważyłem mały wyciek oleju z intercoolera, na podłodze w garazu, wiem ze napewno to stamtad pochodzi, wyiek jest mały jakies kilka kropli, nigdzie indziej silnik nie ma zadnych upławów. Pali super, chodzi bardzo dobrze, nie dymi, turbina jest sucha a silnik ma dopiero albo az 112tys km, oleju tez nie widac aby ubywało.
Poradzcie Panowie czy to bardzo zle i co jest?
Pozdrawiam
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez syberek1 » 21 sty 2008, 21:27

widocznie masz nieszczelny intercooler więc pewnie słabszy motorek:d
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez martinpl » 21 sty 2008, 21:55

Wojo Jaksa cos wspominal ze w wersjach 136koni potrafi ciec IC z dolnego krocca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 21 sty 2008, 21:56

Wszystkie szóstki CiTD tak mają , szczególnie te ktore mają 136 kucy , nie widziałem tego problemu w motorze 121KM.....obserwuj i nie panikuj.
W nowych Mitsu jest to standartem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Wojo » 21 sty 2008, 22:19

Nie, nie spokojnie nie panikuje, troche mnie to boli ale do paniki daleko. Co do kuców to chyba jest tyle co winno byc przyspiesz płynnie i zbiera sie bardzo dobrze, idzie pełna parą do 200km/h potem juz nie:)
Co do oleju to dziwne bo jak ja jezdze to nie leje co moja zona wezmie kurde cos nie chalo, babom nie powinno sie dawac wiecj niz malucha tego nie zepsuja, ale coz. A co do lania, mam zamiar na wiosne wyciagnac cały inetr i go porzadnie przplukac, sprawdzic szczelnosc i zalozyc spowrotem teraz zas musze juz go oddac na rozrzad, zbliza sie 112tys i boje sie ze juz nadchodzi ten dzien, i 200zł mniej w kieszeni ale co\z chcialo sie Madzie ma sie wyfatki kurde jak z kochanka. POzdrawiam
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Postprzez wwy » 11 lut 2008, 14:30

Witam,

Panowie, pozwólcie, że powróce do tematu z tytułu tego postu. Ja jeżdżę od ok. 6 tyś. km Mazdą 6 136 km i dopiero kilka dni temu zauważyłem ten wyciek, o którym mówicie, że to standard. Ale już na samym początku, zorientowałem się, że autko pobiera olej i potrafi nieźle zadymić przy wykorzystaniu pełnego momentu np. na 3 biegu... :D .
Pytanie brzmi, czy to, że nagle zaczęło przeciekać, to znak, że zużycie turbiny postępuje?
Czy przy poborze ok. 1 litra oleju na 3 tyś. km przy dość dynamicznej jeździe, to rezultat już kwalifikujący do regeneracji?
Jeśli tak, to prosiłbym o kontakt do sprawdzonego punktu regeneracji dmuchawek i podanie orientacyjnej ceny jaka jest atrakcyjna...
Proszę o opinię.
Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2004, 16:52
Posty: 39
Skąd: Wyszków / Jabłonna
Auto: Mazda 6 2.0 CD GH 2010r. – przed FL – 173KM/411Nm

Postprzez Pawnik » 11 lut 2008, 15:17

Dymienie raczej nie musi oznaczać turbiny. Sprawdż jaką konsystencjema sadza na rurze wydechowej – oleista czy sucha...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 11 lut 2008, 16:36

Proszę nie zapomnieć, o tym co napisałem w Poradniku na temat oleju i CRów...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Wojo » 26 lut 2008, 12:48

Dzis nadszedł ten dzien i wlasnie po kilku godzinach mocowania sie wyciagnolem intercooler, teraz go biore czyszcze i jade do specjalistwó w celu uszczelnienia, jestem bogatszty o jeszcze jedno doswiadczenie co do tej akurat materii.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2006, 18:45
Posty: 72 (0/2)
Auto: Mazda 6, 2.0CDTi 121KM 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6