Wyciek oleju przy Intercoolerze
Witam,
z racji, że nie doszukałem się na forum podobnego przypadku mam do was pytanie związane z wyciekiem oleju. Wczoraj zauważyłem w garażu sporą plamę oleju od strony kierowcy. Na tyle na ile to możliwe obejrzałem auto, ale nie mając dostępu do podnośnika trudno było jednoznacznie ocenić miejsce z którego wycieka olej.
Zauważyłem krople oleju na podłużnicy od strony kierowcy, tam jest go najwięcej, ale widać też było plamy na misce olejowej z przodu i z tyłu, okolice filtra oleju suche. nie wiem co z intercoolerem, nie wiem jak go sprawdzić. Dodam, że nie ubyło płynu od wspomagania.
Wybieram się do mechanika w sobotę, ale zastanawiam się, czy mogę sobie pozwolić na jazdę z takim wyciekiem. Jestem laikiem, to mój pierwszy diesel i nie wiem czy ten wyciek to jakiś większy problem, czy może być związany ze zmianą temperatury, pęknięciem jakiegoś przewodu lub nieszczelnością?
z racji, że nie doszukałem się na forum podobnego przypadku mam do was pytanie związane z wyciekiem oleju. Wczoraj zauważyłem w garażu sporą plamę oleju od strony kierowcy. Na tyle na ile to możliwe obejrzałem auto, ale nie mając dostępu do podnośnika trudno było jednoznacznie ocenić miejsce z którego wycieka olej.
Zauważyłem krople oleju na podłużnicy od strony kierowcy, tam jest go najwięcej, ale widać też było plamy na misce olejowej z przodu i z tyłu, okolice filtra oleju suche. nie wiem co z intercoolerem, nie wiem jak go sprawdzić. Dodam, że nie ubyło płynu od wspomagania.
Wybieram się do mechanika w sobotę, ale zastanawiam się, czy mogę sobie pozwolić na jazdę z takim wyciekiem. Jestem laikiem, to mój pierwszy diesel i nie wiem czy ten wyciek to jakiś większy problem, czy może być związany ze zmianą temperatury, pęknięciem jakiegoś przewodu lub nieszczelnością?
-
bart.i
madozi napisał(a):kolego najpierw uzupełnij profil,bo nawet nie wiadomo jakie autko masz,a koledzy którzy są ekspertami nie sa wróżkami aby domyślić się w jakim to autku
Debiut na forum... już wypełniłem
-
bart.i
bart.i napisał(a):madozi napisał(a):kolego najpierw uzupełnij profil,bo nawet nie wiadomo jakie autko masz,a koledzy którzy są ekspertami nie sa wróżkami aby domyślić się w jakim to autku
Debiut na forum... już wypełniłem
widać jak mówiłem eksperci już zadziałali przenosząc w odpowiedni temat(kurcze mistrzowie)a przywitanko było?
xANDy czy jest normalną sprawa to co napisał Wojo:
"niekiedy wystarczy dać mu mocniej w [tiiit] żeby wydmuchać olej z inter. i wrzucić go do sprezarki"
Niedawno regenerowałem w "Dynamice" w Łodzi Turbosprężarkę. Powodem był spadek mocy, pobieranie dość znacznej ilości oleju, silny dym przy gwałtownym dodaniu gazu. Po sprawdzeniu dokonali podstawową regenerację i zmieściłem się w 780 zł z dostawą. Niestety po zamontowaniu jej i przejechaniu około 1000 km zauważyłem wycieki oleju od strony sprężarki (najprawdopodobniej spod przewodu gumowego na wylocie ze sprzężarki – krótkiego kolanka). Zdemontowałem tą gumę i co zauważyłem?! Dosyć spora ilość oleju osadziła się na ściankach sprężarki. Podążajac dalej przystapiłem do zdemontowania rury gumowej w dolnej części intercoolera – będącej kontynuacją przewodu od Turbiny. Niestety zauważyłem, że z ruryt tej wyciekła spora stróżka oleju.
Podejrzewam, że nie jest to normalne. Planuję jechać na długi weekend w dłuższą trasę i nie wiem co robić?
Co może być tego powodem? Znam zasady rozgrzewania i chłodzenia turbosprężarki, jednak czy może to być objaw opisany w Poradniku:
"Podczas odstawienia gorącego silnika olej nie przepływa przez kanały w TS (pompa nie pracuje). Turbinka ma więc "łożyska" tylko w trakcie działania silnika. Gdy wyłączamy silnik a turbina ma wysokie obroty olej – nie będąc tłoczony – "znika" momentalnie i wytwarza się nagar lub ośka turbiny ulega przytarciu (uszkodzeniu). Konsekwencją takiego traktowania są wycieki oleju oraz "plucie" olejem po stronie sprężanego powietrza."
Jeżeli tak znaczyłoby, że Turbina została źle zregenerowana?
Proszę o podpowiedź.
"niekiedy wystarczy dać mu mocniej w [tiiit] żeby wydmuchać olej z inter. i wrzucić go do sprezarki"
Niedawno regenerowałem w "Dynamice" w Łodzi Turbosprężarkę. Powodem był spadek mocy, pobieranie dość znacznej ilości oleju, silny dym przy gwałtownym dodaniu gazu. Po sprawdzeniu dokonali podstawową regenerację i zmieściłem się w 780 zł z dostawą. Niestety po zamontowaniu jej i przejechaniu około 1000 km zauważyłem wycieki oleju od strony sprężarki (najprawdopodobniej spod przewodu gumowego na wylocie ze sprzężarki – krótkiego kolanka). Zdemontowałem tą gumę i co zauważyłem?! Dosyć spora ilość oleju osadziła się na ściankach sprężarki. Podążajac dalej przystapiłem do zdemontowania rury gumowej w dolnej części intercoolera – będącej kontynuacją przewodu od Turbiny. Niestety zauważyłem, że z ruryt tej wyciekła spora stróżka oleju.
Podejrzewam, że nie jest to normalne. Planuję jechać na długi weekend w dłuższą trasę i nie wiem co robić?
Co może być tego powodem? Znam zasady rozgrzewania i chłodzenia turbosprężarki, jednak czy może to być objaw opisany w Poradniku:
"Podczas odstawienia gorącego silnika olej nie przepływa przez kanały w TS (pompa nie pracuje). Turbinka ma więc "łożyska" tylko w trakcie działania silnika. Gdy wyłączamy silnik a turbina ma wysokie obroty olej – nie będąc tłoczony – "znika" momentalnie i wytwarza się nagar lub ośka turbiny ulega przytarciu (uszkodzeniu). Konsekwencją takiego traktowania są wycieki oleju oraz "plucie" olejem po stronie sprężanego powietrza."
Jeżeli tak znaczyłoby, że Turbina została źle zregenerowana?
Proszę o podpowiedź.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Ciekaw jestem jak to ma się stać? to byłby jakiś cud. Jeśli olej jest na wylocie sprężarki to nie wróci do niej, tylko przeleci przez cały dolot – węże, intercooler, kolektor ssący, cylindry i w postaci spalin opuści silnik (przez rotor sprężarki, filtry cząstek stałych i katalizatory, tłumiki aż do końcówki wydechu).niekiedy wystarczy dać mu mocniej w [tiiit] żeby wydmuchać olej z inter. i wrzucić go do sprezarki
Olej w układzie DOLOTOWYM bierze się albo z zajechanej turbiny (rzadkie) albo z odmy – szczególnie jak ktoś ma wypalone uszczelki pod wtryskami. Rekordzista w moim życiorysie spalał ok 1 litr oleju na 80km. Olej w IC bierze się podobnie – najczęściej z odmy.
Turbina ZASYSA olej w zimnej części właśnie z odmy. Odma jest między sprężarką a filtrem powietrza. Pary oleju (normalnie są to opary oleju w dość małej ilości) są przemielane łopatkami turbinki i pchane wciąż w postaci oparów przez węże, IC, kolektor do silnika. Skraplają się najczęściej po wyłączeniu silnika w ochłodzonym IC a po ponownym odpaleniu powinny zostać przedmuchane.
Silny dym, spadek mocy to może być również objaw uszczelek pod wtryskami a nie turbiny. Ale napisałem: może. Nie musi – sprawdź na ciepłym silniku czy dymi/chlapie spod korka wlewu oleju.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzięki xANDy.
Oleju nie ciągnie mi tyle co Twój rekordzista.
Rozumiem, że trzeba będzie wziąć się w najbliższym czasie za wymianę podkładek pod wstryskami. Może to zniweluje wycieki z IC a przy okazji będzie dobrym pomysłem na FOTOREPORTAŻ.
Czy taka jazda, oprócz wzmożonego zużycia oleju (oczywiście trzeba będzie to kontrolować) może się do czegoś przyczynić? Chmury dymu nie mam po przygazowaniu zatem policja też nie będzie ścigać. Zależy mi na wyjeździe majowym (ok. 2000 km) a sprawa jasna, że przed tym nie zdołam wymienić podkładek.
Oleju nie ciągnie mi tyle co Twój rekordzista.
Rozumiem, że trzeba będzie wziąć się w najbliższym czasie za wymianę podkładek pod wstryskami. Może to zniweluje wycieki z IC a przy okazji będzie dobrym pomysłem na FOTOREPORTAŻ.
Czy taka jazda, oprócz wzmożonego zużycia oleju (oczywiście trzeba będzie to kontrolować) może się do czegoś przyczynić? Chmury dymu nie mam po przygazowaniu zatem policja też nie będzie ścigać. Zależy mi na wyjeździe majowym (ok. 2000 km) a sprawa jasna, że przed tym nie zdołam wymienić podkładek.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Witam mam taki problem zauważyłem ze zaczol leciec olej na laczeniu rury z coolerem, okazalo sie ze popekala chlodnica coolera. chlodnica zostala wymieniona na nową i znowu pojawił sie wyciek. auto nie kopci przyśpieszenie wszystko ok tylko mechanik stwierdził że jest za duże cisnienie w silniku. Da coś się z tym zrobić czy juz sie pomału kończy silnik? Dodam że auto ma 180 tyś przebiegu
-
krzys_6
Moim zdaniem ciśnienie w silniku niema nic wspólnego z padaniem intercoolera.
Ciekawy jestem na jakiej podstawie stwierdził tą diagnozę.
Turbina też jakby dawała wysokie ciśnienie to auto wbijało by się w tryb serwisowy.
Auto nie będzie ci kopcić bo masz dpf który zniszczysz jak nie naprawisz nieszczelności.
Ale niech wypowie się ktoś bardziej obeznany w temacie.
Ciekawy jestem na jakiej podstawie stwierdził tą diagnozę.
Turbina też jakby dawała wysokie ciśnienie to auto wbijało by się w tryb serwisowy.
Auto nie będzie ci kopcić bo masz dpf który zniszczysz jak nie naprawisz nieszczelności.
Ale niech wypowie się ktoś bardziej obeznany w temacie.
- Od: 30 paź 2011, 22:14
- Posty: 46
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF
Wyjął wąż co idzie od silnika do turbiny i stwierdził ze tam idzie za duże ciśnienie i wypluwa olej, który dostaje sie do intercoolera. Jak odkęcił korek wlewu oleju też było duże ciśnienie. Czy to auto ma jakąś odmęzeby wyczyścić?
-
krzys_6
Ciśnienie pod korkiem oleju to pewnie podkładki pod wtryskami poczytaj sobie
viewtopic.php?f=90&t=93992&start=320
viewtopic.php?f=90&t=93992&start=320
- Od: 30 paź 2011, 22:14
- Posty: 46
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF
Wyjął wąż co idzie od silnika do turbiny i stwierdził ze tam idzie za duże ciśnienie i wypluwa olej, który dostaje sie do intercoolera. Jak odkęcił korek wlewu oleju też było duże ciśnienie. Czy to auto ma jakąś odmęzeby wyczyścić?
Popieram BUBER'a – to na 100% są podkładki pod wtryskami. Miałem takie same objawy pół roku temu. Po wymianie podkładek nie cieknie już olej do IC. Polecam zająć się tym jednak wcześniej przeczytaj wskazany wyżej temat.
Dobra rada – ZAWSZE PRZED WPISANIEM POSTU DOBRZE POSZUKAJ NA INNYCH WĄTKACH
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Witam
Mazda 6 2005r 100KW
Mam identyczny problem – pęknięty IC. Kupiłem nowy IC natomiast podczas demontażu starego IC uszkodziłem czujnik temperatury (zerwany gwint). Czy znacie miejsce gdzie mogę kupić zamiennik? Jeśli nie co proponujecie? Używany? Wkleić na poxipol stary (brak gwintu na czujniku), czy zagryźć zęby i kupić nowy z ASO.
dziękuje za pomoc, pozdrawiam Michał
Mazda 6 2005r 100KW
Mam identyczny problem – pęknięty IC. Kupiłem nowy IC natomiast podczas demontażu starego IC uszkodziłem czujnik temperatury (zerwany gwint). Czy znacie miejsce gdzie mogę kupić zamiennik? Jeśli nie co proponujecie? Używany? Wkleić na poxipol stary (brak gwintu na czujniku), czy zagryźć zęby i kupić nowy z ASO.
dziękuje za pomoc, pozdrawiam Michał
-
michalmr2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6