Wyciek oleju przy Intercoolerze

Postprzez s i w y » 9 lis 2011, 11:12

masz padające turbo kolego. I to dosyć intensywnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Grzyby » 9 lis 2011, 21:26

Albo wydmuchane podkładki i jest o krok od zatarcia silnika :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chrust » 19 lis 2011, 17:47

A czy te podkładki da się samemu wymienić ? :)
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 20:06
Posty: 19
Skąd: miechucino
Auto: Mazda 6 kombi,2003 rok.
2.0 CiTD 136 km

Postprzez s i w y » 19 lis 2011, 22:33

jak masz chęci i troszkę siły to tak :)
gdzieś w dziale diesel jest jak tam się dostać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez chrust » 22 lis 2011, 20:19

a jest może jakaś fotorelacja albo opis jak to zrobić bo nic tam nie mogę znaleźć...
Początkujący
 
Od: 13 cze 2011, 20:06
Posty: 19
Skąd: miechucino
Auto: Mazda 6 kombi,2003 rok.
2.0 CiTD 136 km

Postprzez dobrzyn22 » 23 lis 2011, 01:11

jest fotorelacja wymiany uszkodzonego wtryskiwacza,a to już chyba wystarczy ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bart.i » 12 gru 2011, 10:37

Witam,
z racji, że nie doszukałem się na forum podobnego przypadku mam do was pytanie związane z wyciekiem oleju. Wczoraj zauważyłem w garażu sporą plamę oleju od strony kierowcy. Na tyle na ile to możliwe obejrzałem auto, ale nie mając dostępu do podnośnika trudno było jednoznacznie ocenić miejsce z którego wycieka olej.
Zauważyłem krople oleju na podłużnicy od strony kierowcy, tam jest go najwięcej, ale widać też było plamy na misce olejowej z przodu i z tyłu, okolice filtra oleju suche. nie wiem co z intercoolerem, nie wiem jak go sprawdzić. Dodam, że nie ubyło płynu od wspomagania.

Wybieram się do mechanika w sobotę, ale zastanawiam się, czy mogę sobie pozwolić na jazdę z takim wyciekiem. Jestem laikiem, to mój pierwszy diesel i nie wiem czy ten wyciek to jakiś większy problem, czy może być związany ze zmianą temperatury, pęknięciem jakiegoś przewodu lub nieszczelnością?
bart.i
 

Postprzez madozi » 12 gru 2011, 10:54

kolego najpierw uzupełnij profil,bo nawet nie wiadomo jakie autko masz,a koledzy którzy są ekspertami <spoko> nie sa wróżkami aby domyślić się w jakim to autku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez bieski » 12 gru 2011, 11:11

Tak jak kolega pisze, proszę o uzupełnienie profilu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bart.i » 12 gru 2011, 11:15

madozi napisał(a):kolego najpierw uzupełnij profil,bo nawet nie wiadomo jakie autko masz,a koledzy którzy są ekspertami <spoko> nie sa wróżkami aby domyślić się w jakim to autku


Debiut na forum... już wypełniłem
bart.i
 

Postprzez madozi » 12 gru 2011, 12:10

bart.i napisał(a):
madozi napisał(a):kolego najpierw uzupełnij profil,bo nawet nie wiadomo jakie autko masz,a koledzy którzy są ekspertami <spoko> nie sa wróżkami aby domyślić się w jakim to autku


Debiut na forum... już wypełniłem

widać <spoko> jak mówiłem eksperci już zadziałali przenosząc w odpowiedni temat(kurcze mistrzowie)a przywitanko było? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 12:26
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: była Mazda 6 MZR-CD 136
jest M3 Top Sport 2003r

Postprzez Pratt » 22 kwi 2012, 17:19

xANDy czy jest normalną sprawa to co napisał Wojo:

"niekiedy wystarczy dać mu mocniej w [tiiit] żeby wydmuchać olej z inter. i wrzucić go do sprezarki"

Niedawno regenerowałem w "Dynamice" w Łodzi Turbosprężarkę. Powodem był spadek mocy, pobieranie dość znacznej ilości oleju, silny dym przy gwałtownym dodaniu gazu. Po sprawdzeniu dokonali podstawową regenerację i zmieściłem się w 780 zł z dostawą. Niestety po zamontowaniu jej i przejechaniu około 1000 km zauważyłem wycieki oleju od strony sprężarki (najprawdopodobniej spod przewodu gumowego na wylocie ze sprzężarki – krótkiego kolanka). Zdemontowałem tą gumę i co zauważyłem?! Dosyć spora ilość oleju osadziła się na ściankach sprężarki. Podążajac dalej przystapiłem do zdemontowania rury gumowej w dolnej części intercoolera – będącej kontynuacją przewodu od Turbiny. Niestety zauważyłem, że z ruryt tej wyciekła spora stróżka oleju.
Podejrzewam, że nie jest to normalne. Planuję jechać na długi weekend w dłuższą trasę i nie wiem co robić?

Co może być tego powodem? Znam zasady rozgrzewania i chłodzenia turbosprężarki, jednak czy może to być objaw opisany w Poradniku:

"Podczas odstawienia gorącego silnika olej nie przepływa przez kanały w TS (pompa nie pracuje). Turbinka ma więc "łożyska" tylko w trakcie działania silnika. Gdy wyłączamy silnik a turbina ma wysokie obroty olej – nie będąc tłoczony – "znika" momentalnie i wytwarza się nagar lub ośka turbiny ulega przytarciu (uszkodzeniu). Konsekwencją takiego traktowania są wycieki oleju oraz "plucie" olejem po stronie sprężanego powietrza."

Jeżeli tak znaczyłoby, że Turbina została źle zregenerowana?
Proszę o podpowiedź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez xANDy » 22 kwi 2012, 20:53

niekiedy wystarczy dać mu mocniej w [tiiit] żeby wydmuchać olej z inter. i wrzucić go do sprezarki
Ciekaw jestem jak to ma się stać? to byłby jakiś cud. Jeśli olej jest na wylocie sprężarki to nie wróci do niej, tylko przeleci przez cały dolot – węże, intercooler, kolektor ssący, cylindry i w postaci spalin opuści silnik (przez rotor sprężarki, filtry cząstek stałych i katalizatory, tłumiki aż do końcówki wydechu).
Olej w układzie DOLOTOWYM bierze się albo z zajechanej turbiny (rzadkie) albo z odmy – szczególnie jak ktoś ma wypalone uszczelki pod wtryskami. Rekordzista w moim życiorysie spalał ok 1 litr oleju na 80km. Olej w IC bierze się podobnie – najczęściej z odmy.

Turbina ZASYSA olej w zimnej części właśnie z odmy. Odma jest między sprężarką a filtrem powietrza. Pary oleju (normalnie są to opary oleju w dość małej ilości) są przemielane łopatkami turbinki i pchane wciąż w postaci oparów przez węże, IC, kolektor do silnika. Skraplają się najczęściej po wyłączeniu silnika w ochłodzonym IC a po ponownym odpaleniu powinny zostać przedmuchane.

Silny dym, spadek mocy to może być również objaw uszczelek pod wtryskami a nie turbiny. Ale napisałem: może. Nie musi – sprawdź na ciepłym silniku czy dymi/chlapie spod korka wlewu oleju.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Pratt » 23 kwi 2012, 08:33

Dzięki xANDy.

Oleju nie ciągnie mi tyle co Twój rekordzista.
Rozumiem, że trzeba będzie wziąć się w najbliższym czasie za wymianę podkładek pod wstryskami. Może to zniweluje wycieki z IC a przy okazji będzie dobrym pomysłem na FOTOREPORTAŻ.
Czy taka jazda, oprócz wzmożonego zużycia oleju (oczywiście trzeba będzie to kontrolować) może się do czegoś przyczynić? Chmury dymu nie mam po przygazowaniu zatem policja też nie będzie ścigać. Zależy mi na wyjeździe majowym (ok. 2000 km) a sprawa jasna, że przed tym nie zdołam wymienić podkładek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez krzys_6 » 17 lip 2012, 19:58

Witam mam taki problem zauważyłem ze zaczol leciec olej na laczeniu rury z coolerem, okazalo sie ze popekala chlodnica coolera. chlodnica zostala wymieniona na nową i znowu pojawił sie wyciek. auto nie kopci przyśpieszenie wszystko ok tylko mechanik stwierdził że jest za duże cisnienie w silniku. Da coś się z tym zrobić czy juz sie pomału kończy silnik? Dodam że auto ma 180 tyś przebiegu
krzys_6
 

Postprzez BUBER » 17 lip 2012, 20:23

Moim zdaniem ciśnienie w silniku niema nic wspólnego z padaniem intercoolera.
Ciekawy jestem na jakiej podstawie stwierdził tą diagnozę.
Turbina też jakby dawała wysokie ciśnienie to auto wbijało by się w tryb serwisowy.
Auto nie będzie ci kopcić bo masz dpf który zniszczysz jak nie naprawisz nieszczelności.
Ale niech wypowie się ktoś bardziej obeznany w temacie.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez krzys_6 » 18 lip 2012, 13:12

Wyjął wąż co idzie od silnika do turbiny i stwierdził ze tam idzie za duże ciśnienie i wypluwa olej, który dostaje sie do intercoolera. Jak odkęcił korek wlewu oleju też było duże ciśnienie. Czy to auto ma jakąś odmęzeby wyczyścić?
krzys_6
 

Postprzez BUBER » 18 lip 2012, 15:33

Ciśnienie pod korkiem oleju to pewnie podkładki pod wtryskami poczytaj sobie
viewtopic.php?f=90&t=93992&start=320
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2011, 22:14
Posty: 46
Skąd: WARSZAWA
Auto: MAZDA 6
GY 06r RF7J 143 DPF

Postprzez Pratt » 19 lip 2012, 11:14

Wyjął wąż co idzie od silnika do turbiny i stwierdził ze tam idzie za duże ciśnienie i wypluwa olej, który dostaje sie do intercoolera. Jak odkęcił korek wlewu oleju też było duże ciśnienie. Czy to auto ma jakąś odmęzeby wyczyścić?


Popieram BUBER'a – to na 100% są podkładki pod wtryskami. Miałem takie same objawy pół roku temu. Po wymianie podkładek nie cieknie już olej do IC. Polecam zająć się tym jednak wcześniej przeczytaj wskazany wyżej temat.

Dobra rada – ZAWSZE PRZED WPISANIEM POSTU DOBRZE POSZUKAJ NA INNYCH WĄTKACH <czytaj>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez michalmr2 » 18 lip 2014, 19:43

Witam

Mazda 6 2005r 100KW

Mam identyczny problem – pęknięty IC. Kupiłem nowy IC natomiast podczas demontażu starego IC uszkodziłem czujnik temperatury (zerwany gwint). Czy znacie miejsce gdzie mogę kupić zamiennik? Jeśli nie co proponujecie? Używany? Wkleić na poxipol stary (brak gwintu na czujniku), czy zagryźć zęby i kupić nowy z ASO.

dziękuje za pomoc, pozdrawiam Michał
Załączniki
unnamed.jpg
michalmr2
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6