Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Szym0n » 20 paź 2007, 14:57

Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?
TSW
Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:05
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 6 cze 2013, 21:22.
Powód: dubel

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 15:06

Szym0n napisał(a):Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?

Zależy jaki amator. Moim zdaniem nie przerasta. Wjeżdżasz na kanał. Odkrecasz osłonę silnika od spodu. Odkręcasz korek wlewu oleju. Odkręcasz korek zlewu oleju w misce ( nakrętka chyba 10 ). Czekasz aż ścieknie olej. Odkręcasz filtr oleju ( kluczem do filtrów – taki z łańcuszkiem). Zakładasz nowy filtr, smarując brzegi nowym olejem. Dokręcasz filtr. Wkręcasz nakrętke zlewu oleju do miski, podkładając nową miedzianą podkładkę. Nowa po dokreceniu się spłaszcza. Wlewasz 4 litry oleju do silnika. Silnik nie może być gorący, bo zimny olej powoduje naprężenia. Sprawdzasz ilość oleju na bagnecie i dolewasz z litrowej butelki tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami. Resztę oleju chowasz na później. Odpalasz silnik na parę minut. Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz. Sprawdzasz czy nic nie cieknie z otworu spustowego. Dokręcasz osłonę. Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 15:06

Szym0n napisał(a):Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?

Zależy jaki amator. Moim zdaniem nie przerasta. Wjeżdżasz na kanał. Odkrecasz osłonę silnika od spodu. Odkręcasz korek wlewu oleju. Odkręcasz korek zlewu oleju w misce ( nakrętka chyba 10 ). Czekasz aż ścieknie olej. Odkręcasz filtr oleju ( kluczem do filtrów – taki z łańcuszkiem). Zakładasz nowy filtr, smarując brzegi nowym olejem. Dokręcasz filtr. Wkręcasz nakrętke zlewu oleju do miski, podkładając nową miedzianą podkładkę. Nowa po dokreceniu się spłaszcza. Wlewasz 4 litry oleju do silnika. Silnik nie może być gorący, bo zimny olej powoduje naprężenia. Sprawdzasz ilość oleju na bagnecie i dolewasz z litrowej butelki tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami. Resztę oleju chowasz na później. Odpalasz silnik na parę minut. Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz. Sprawdzasz czy nic nie cieknie z otworu spustowego. Dokręcasz osłonę. Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 15:41

Pawnik napisał(a): tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami
nie nie ....zawsze full – nie rozumiem dlaczego mechanicy stosują ten system

Pawnik napisał(a):Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
..... tylko sąsiadowi pod drzwi hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 15:41

Pawnik napisał(a): tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami
nie nie ....zawsze full – nie rozumiem dlaczego mechanicy stosują ten system

Pawnik napisał(a):Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
..... tylko sąsiadowi pod drzwi hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gajowy » 20 paź 2007, 15:56

Tylko pamiętajcie o tym że w trakcie odkręcania osłony silnika niektóre śruby mogą się urwać, wówczas trzeba ją przewiercić i ponownie nagwintować chociaż nie zawsze.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 15:11
Posty: 7
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 6 2003 r 2,0 D

Postprzez gajowy » 20 paź 2007, 15:56

Tylko pamiętajcie o tym że w trakcie odkręcania osłony silnika niektóre śruby mogą się urwać, wówczas trzeba ją przewiercić i ponownie nagwintować chociaż nie zawsze.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2007, 15:11
Posty: 7
Skąd: Pomorze
Auto: Mazda 6 2003 r 2,0 D

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 16:00

Jaksa napisał(a):nie nie ....zawsze full

nie napisałem, że w połowie – full to też między dwoma krechami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 16:00

Jaksa napisał(a):nie nie ....zawsze full

nie napisałem, że w połowie – full to też między dwoma krechami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 16:04

Pawnik napisał(a): full to też między dwoma krechami
Full to full a nie miedzy kreskami hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 16:04

Pawnik napisał(a): full to też między dwoma krechami
Full to full a nie miedzy kreskami hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Widelec » 20 paź 2007, 17:14

Jaksa – przybliżysz teorię o sile dokręcania filtra oleju? bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da (i nigdy nie zawodziło), a tu niektórzy głoszą coś o dokręcaniu "na styk", plus obrót czy trzy jego czwarte...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Widelec » 20 paź 2007, 17:14

Jaksa – przybliżysz teorię o sile dokręcania filtra oleju? bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da (i nigdy nie zawodziło), a tu niektórzy głoszą coś o dokręcaniu "na styk", plus obrót czy trzy jego czwarte...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Cichyq » 20 paź 2007, 17:37

Pawnik napisał(a):Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz.

Sprawdzasz na zapalonym silniku ?? ;)
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Cichyq » 20 paź 2007, 17:37

Pawnik napisał(a):Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz.

Sprawdzasz na zapalonym silniku ?? ;)
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 18:32

Widelec napisał(a):bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da
Dokładnie tak – kiedys "ktoś" dowalił tak mocno filtr ze połamalismy 2 opaski
Cichyq napisał(a):Sprawdzasz na zapalonym silniku
.....i nalewasz tez , tylko szybko wlewaj aby motor sie nie zatarł hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 20 paź 2007, 18:32

Widelec napisał(a):bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da
Dokładnie tak – kiedys "ktoś" dowalił tak mocno filtr ze połamalismy 2 opaski
Cichyq napisał(a):Sprawdzasz na zapalonym silniku
.....i nalewasz tez , tylko szybko wlewaj aby motor sie nie zatarł hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 19:15

E tam, czepiacie się słówek.. Pisałem na szybko. :P Z dolewaniem oleju na full jednak przy wymianie trochę bym uważał. Można przelać i co wtedy?Spuszczać? . Dolać pomiędzy krechami i na drugi dzień uzupełnić pod prawie górną.
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Pawnik » 20 paź 2007, 19:15

E tam, czepiacie się słówek.. Pisałem na szybko. :P Z dolewaniem oleju na full jednak przy wymianie trochę bym uważał. Można przelać i co wtedy?Spuszczać? . Dolać pomiędzy krechami i na drugi dzień uzupełnić pod prawie górną.
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6