Wymiana oleju w silniku MZR-CD
Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?
TSW
- Od: 4 sie 2007, 18:05
- Posty: 15
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136KM
Szym0n napisał(a):Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?
Zależy jaki amator. Moim zdaniem nie przerasta. Wjeżdżasz na kanał. Odkrecasz osłonę silnika od spodu. Odkręcasz korek wlewu oleju. Odkręcasz korek zlewu oleju w misce ( nakrętka chyba 10 ). Czekasz aż ścieknie olej. Odkręcasz filtr oleju ( kluczem do filtrów – taki z łańcuszkiem). Zakładasz nowy filtr, smarując brzegi nowym olejem. Dokręcasz filtr. Wkręcasz nakrętke zlewu oleju do miski, podkładając nową miedzianą podkładkę. Nowa po dokreceniu się spłaszcza. Wlewasz 4 litry oleju do silnika. Silnik nie może być gorący, bo zimny olej powoduje naprężenia. Sprawdzasz ilość oleju na bagnecie i dolewasz z litrowej butelki tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami. Resztę oleju chowasz na później. Odpalasz silnik na parę minut. Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz. Sprawdzasz czy nic nie cieknie z otworu spustowego. Dokręcasz osłonę. Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
Szym0n napisał(a):Jak w temacie, prosiłbym o szczegóły, natomiast jeżeli to przerasta możliwości mechanika amatora to tez napiszcie ,zebym sie w to nie bawił.Pozdrawiam.AAAA jeszcze jedno jaki jest rozmiar nakrętek na felgi w M6 diesel?
Zależy jaki amator. Moim zdaniem nie przerasta. Wjeżdżasz na kanał. Odkrecasz osłonę silnika od spodu. Odkręcasz korek wlewu oleju. Odkręcasz korek zlewu oleju w misce ( nakrętka chyba 10 ). Czekasz aż ścieknie olej. Odkręcasz filtr oleju ( kluczem do filtrów – taki z łańcuszkiem). Zakładasz nowy filtr, smarując brzegi nowym olejem. Dokręcasz filtr. Wkręcasz nakrętke zlewu oleju do miski, podkładając nową miedzianą podkładkę. Nowa po dokreceniu się spłaszcza. Wlewasz 4 litry oleju do silnika. Silnik nie może być gorący, bo zimny olej powoduje naprężenia. Sprawdzasz ilość oleju na bagnecie i dolewasz z litrowej butelki tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami. Resztę oleju chowasz na później. Odpalasz silnik na parę minut. Jeszcze raz sprawdzasz ilość oleju, gasisz. Sprawdzasz czy nic nie cieknie z otworu spustowego. Dokręcasz osłonę. Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
nie nie ....zawsze full – nie rozumiem dlaczego mechanicy stosują ten systemPawnik napisał(a): tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami
..... tylko sąsiadowi pod drzwiPawnik napisał(a):Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
nie nie ....zawsze full – nie rozumiem dlaczego mechanicy stosują ten systemPawnik napisał(a): tyle żeby poziom był pomędzy dwoma kreskami
..... tylko sąsiadowi pod drzwiPawnik napisał(a):Starego oleju oczywiście nie wylewasz do ścieków.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Full to full a nie miedzy kreskamiPawnik napisał(a): full to też między dwoma krechami
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Full to full a nie miedzy kreskamiPawnik napisał(a): full to też między dwoma krechami
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dokładnie tak – kiedys "ktoś" dowalił tak mocno filtr ze połamalismy 2 opaskiWidelec napisał(a):bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da
.....i nalewasz tez , tylko szybko wlewaj aby motor sie nie zatarłCichyq napisał(a):Sprawdzasz na zapalonym silniku
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dokładnie tak – kiedys "ktoś" dowalił tak mocno filtr ze połamalismy 2 opaskiWidelec napisał(a):bo zawsze dokręcałem po prostu ręką ile się da
.....i nalewasz tez , tylko szybko wlewaj aby motor sie nie zatarłCichyq napisał(a):Sprawdzasz na zapalonym silniku
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
E tam, czepiacie się słówek.. Pisałem na szybko. Z dolewaniem oleju na full jednak przy wymianie trochę bym uważał. Można przelać i co wtedy?Spuszczać? . Dolać pomiędzy krechami i na drugi dzień uzupełnić pod prawie górną.
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
E tam, czepiacie się słówek.. Pisałem na szybko. Z dolewaniem oleju na full jednak przy wymianie trochę bym uważał. Można przelać i co wtedy?Spuszczać? . Dolać pomiędzy krechami i na drugi dzień uzupełnić pod prawie górną.
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
Jaksa – a swoją drogą dlaczego oleju ma być na styk pod górną krechę?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6