Strona 1 z 9
Wymiana oleju w silniku z DPF

Napisane:
7 paź 2007, 12:10
przez skibcze
witam
mam taki problem ze wszyscy mowia jaki jest wazny olej silnikowy do samochodow
wyposażonych w filtr czastek stalych "dpf"
ale nikt nie mowi o filtrach oleju a mi sie zdaje ze jakosc filtra tez ma olbrzymia wage.
moze ktos cos wie na ten temat i chcial by sie podzielic swoja opinia
pozdrowienia
skibcze
ps.
jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry??

Napisane:
7 paź 2007, 17:59
przez Jaksa
skibcze napisał(a):jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry
Filtr oryginalny , olej Dexelia DPF .
Wymiana oleju w silniku z DPF

Napisane:
31 paź 2007, 23:52
przez skibcze
witam
jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 z DPF
i z tego powodu mam pytanie
czy sam moge wymienic olej w silniku
bo slyszalem ze trzeba resetowac komputer ( mam nadzieje ze nie trzeba)
pozdrawiam
skibcze

Napisane:
1 lis 2007, 00:48
przez tomekrvf
Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju


Napisane:
1 lis 2007, 21:22
przez skibcze
tomekrvf napisał(a):Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju

a moze ktos wie jaki tester?
i gdzie mozna go znalezc i ile kosztuje?

Napisane:
1 lis 2007, 21:24
przez Riki
skibcze myśle że raczej tylko w ASO


Napisane:
1 lis 2007, 21:53
przez skibcze
Riki tak myslalem ( ale chcialem sie mylic)
a mam jeszcze jedno pytanko
czy jak na czas nie wymienie oleju +
jezdzilem na krótkie odcinki , DPF sie nie wypalal
moglo sie tak stac ze kompuer zablokowal silnik ( nie mozna go uruchomic )
a odczulem ze juz komputer zmniejszyl parametry silnika??????
pozdrawiam skibcze

Napisane:
1 lis 2007, 22:30
przez xANDy
Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!

Napisane:
1 lis 2007, 22:47
przez skibcze
xANDy napisał(a):Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!
moze i blyskalo ja nie wiem
zonka moja jedyna jezdzila ale dla niej to odpalic i jechac
a ja leze w szpitalu i sie denerwuje
czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic
pozdrawiam

Napisane:
2 lis 2007, 10:16
przez xANDy
Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Lepiej, żebyś to zrobił, bo jak go zatkasz całkowicie to kosztuje zaledwie 9kpln...

Napisane:
2 lis 2007, 18:59
przez tomekrvf
skibcze napisał(a):czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic
Dokładnie tak. A w ASO wymuszona regeneracja DPF.
xANDy napisał(a):Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Samodzielnie (czyli bez testera) nie można wykonać wymuszonej regeneracji. Jeśli dojdzie do zbyt dużego nagromadzenia sadzy w DPF regeneracja się nie odbędzie. Użytkownik zawse jest ostrzegany że DPF wymaga regeneracji i wtedy jest pora żeby auto trochę przegonić. Jeśli już świeci się MIL i miga DPF to tylko ASO.

Napisane:
3 lis 2007, 00:23
przez xANDy
No cóż – żona na przyszłość będzie wyczulona na wszystko, co pojawi się na desce – to będzie akurat dobre (miejmy nadzieję, że migacze nie będą jej podnosić ciśnienia).

Napisane:
15 lut 2008, 11:05
przez AREK10
WIDZE ZE MIALES PROBLEM Z DPF MOGŁ BYS MI DORADZIC CO ZROBIC
MI TEZ SIE SWIECI TEN DPF I NA DODATEK PO CHWILI ZAPALA SIE KONTROLKA SILNIKA Z TRAKCJA CO ZROBIC WIESZ COS????

Napisane:
15 lut 2008, 16:25
przez Bolek
Póki DPF się tylko świeci (a nie miga), można filtr "przepalić" – jest to opisane w kilku wątkach. Nie pamiętam dokładnie, ale kilkadziesiąt kilometrów (20 minut?) na obrotach powyżej 2000 i powinno się unormować.
Zrób krótką traskę jadąc płynnie i trzymając obroty na około 2500 – powinno pomóc.
Mi się ta kontrolka jeszcze nigdy nie objawiła (poza chwilą przed zapłonem) – może wypowie się ktoś, komu udało się ją zgasić w opisany sposób?

Napisane:
16 lut 2008, 01:31
przez AREK10
NIESTETY KONROLKA DPF MRUGA I PALI SIE CHECK I TRAKCJA POZATYM AUTKO PRZESZLO W TRYB AWRYJNY. JUTRO PRUBUJE SIE PRZEJECHAC TAK KILKA KILOMETRÓW DAM ZNAC CO WYSZLO Z TEGO WSZYSTKIEGO JESTEM ZAŁAMANY.

Napisane:
16 lut 2008, 08:50
przez mcbeth
Spokojnie, nie załamuj się, tylko jedź do ASO na kontrolowane wypalanie. Będzie dobrze

.
Wymiana oleju w silniku z DPF

Napisane:
20 kwi 2008, 23:35
przez gregorb
Czy wymiana oleju w silniku z DPF rozni sie od normalnej wymiany?
Tzn. czy sam filtr DPF tez co jakis czas sie wymienia lub regeneruje? Czy jest on w ogole wymienny czy trzeba tylko o niego dbac zalewajac olej Dexelia i wymieniajac zawsze filtr oleju?
Czy po samej wymianie oleju trzeba w aucie z DPF na cos zwrocic uwage?

Napisane:
21 kwi 2008, 09:52
przez mcbeth
Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .

Napisane:
21 kwi 2008, 22:09
przez gregorb
mcbeth napisał(a):Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .
Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?

Napisane:
22 kwi 2008, 09:14
przez mcbeth
Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?
Jeśli jest taki sam DPF, to raczej tak. Pytanie powinno być inaczej postawione: czy w silniku 1.6 MZ-CD trzeba ? Bo są przecież '3' z silnikiem 2.0 MZR-CD i tam z pewnością trzeba.