Strona 1 z 9

Wymiana oleju w silniku z DPF

PostNapisane: 7 paź 2007, 12:10
przez skibcze
witam
mam taki problem ze wszyscy mowia jaki jest wazny olej silnikowy do samochodow
wyposażonych w filtr czastek stalych "dpf"
ale nikt nie mowi o filtrach oleju a mi sie zdaje ze jakosc filtra tez ma olbrzymia wage.
moze ktos cos wie na ten temat i chcial by sie podzielic swoja opinia
pozdrowienia
skibcze

ps.
jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry??

PostNapisane: 7 paź 2007, 17:59
przez Jaksa
skibcze napisał(a):jakie lejecie oleje do silnika i jakie zakrecacie fitry
Filtr oryginalny , olej Dexelia DPF .

Wymiana oleju w silniku z DPF

PostNapisane: 31 paź 2007, 23:52
przez skibcze
witam
jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 z DPF
i z tego powodu mam pytanie
czy sam moge wymienic olej w silniku
bo slyszalem ze trzeba resetowac komputer ( mam nadzieje ze nie trzeba)
pozdrawiam
skibcze

PostNapisane: 1 lis 2007, 00:48
przez tomekrvf
Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju :P

PostNapisane: 1 lis 2007, 21:22
przez skibcze
tomekrvf napisał(a):Olej możesz wymienić sam ale później trzeba podłącyć tester i wykasować z PCM dane o rozcieńczeniu oleju :P


a moze ktos wie jaki tester?
i gdzie mozna go znalezc i ile kosztuje?

PostNapisane: 1 lis 2007, 21:24
przez Riki
skibcze myśle że raczej tylko w ASO :)

PostNapisane: 1 lis 2007, 21:53
przez skibcze
Riki tak myslalem ( ale chcialem sie mylic) :)

a mam jeszcze jedno pytanko
czy jak na czas nie wymienie oleju +
jezdzilem na krótkie odcinki , DPF sie nie wypalal
moglo sie tak stac ze kompuer zablokowal silnik ( nie mozna go uruchomic )
a odczulem ze juz komputer zmniejszyl parametry silnika?????? :(
pozdrawiam skibcze

PostNapisane: 1 lis 2007, 22:30
przez xANDy
Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!

PostNapisane: 1 lis 2007, 22:47
przez skibcze
xANDy napisał(a):Może tak zrobić – ale przedtem chyba zawczasu coś powinno błyskać na desce!



moze i blyskalo ja nie wiem
zonka moja jedyna jezdzila ale dla niej to odpalic i jechac
a ja leze w szpitalu i sie denerwuje

czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic :)
pozdrawiam

PostNapisane: 2 lis 2007, 10:16
przez xANDy
Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.
Lepiej, żebyś to zrobił, bo jak go zatkasz całkowicie to kosztuje zaledwie 9kpln...

PostNapisane: 2 lis 2007, 18:59
przez tomekrvf
skibcze napisał(a):czyli zostaje laweta i ASO
powinni to naprawic

Dokładnie tak. A w ASO wymuszona regeneracja DPF.

xANDy napisał(a):Trzeba wysłać zapytanko do Sławka "Dlugi" z forum, on Ci podpowie może jak to zrobić "na siłę" (jeśli taka opcja jest). Po ew. odpaleniu trzeba przjechać się ładnych kilka km, z rozsądną prędkością przelotową (tak min. 60-80) i dokonać wypalenia DPF'u.


Samodzielnie (czyli bez testera) nie można wykonać wymuszonej regeneracji. Jeśli dojdzie do zbyt dużego nagromadzenia sadzy w DPF regeneracja się nie odbędzie. Użytkownik zawse jest ostrzegany że DPF wymaga regeneracji i wtedy jest pora żeby auto trochę przegonić. Jeśli już świeci się MIL i miga DPF to tylko ASO.

PostNapisane: 3 lis 2007, 00:23
przez xANDy
No cóż – żona na przyszłość będzie wyczulona na wszystko, co pojawi się na desce – to będzie akurat dobre (miejmy nadzieję, że migacze nie będą jej podnosić ciśnienia).

PostNapisane: 15 lut 2008, 11:05
przez AREK10
WIDZE ZE MIALES PROBLEM Z DPF MOGŁ BYS MI DORADZIC CO ZROBIC

MI TEZ SIE SWIECI TEN DPF I NA DODATEK PO CHWILI ZAPALA SIE KONTROLKA SILNIKA Z TRAKCJA CO ZROBIC WIESZ COS????

PostNapisane: 15 lut 2008, 16:25
przez Bolek
Póki DPF się tylko świeci (a nie miga), można filtr "przepalić" – jest to opisane w kilku wątkach. Nie pamiętam dokładnie, ale kilkadziesiąt kilometrów (20 minut?) na obrotach powyżej 2000 i powinno się unormować.
Zrób krótką traskę jadąc płynnie i trzymając obroty na około 2500 – powinno pomóc.

Mi się ta kontrolka jeszcze nigdy nie objawiła (poza chwilą przed zapłonem) – może wypowie się ktoś, komu udało się ją zgasić w opisany sposób?

PostNapisane: 16 lut 2008, 01:31
przez AREK10
NIESTETY KONROLKA DPF MRUGA I PALI SIE CHECK I TRAKCJA POZATYM AUTKO PRZESZLO W TRYB AWRYJNY. JUTRO PRUBUJE SIE PRZEJECHAC TAK KILKA KILOMETRÓW DAM ZNAC CO WYSZLO Z TEGO WSZYSTKIEGO JESTEM ZAŁAMANY.

PostNapisane: 16 lut 2008, 08:50
przez mcbeth
Spokojnie, nie załamuj się, tylko jedź do ASO na kontrolowane wypalanie. Będzie dobrze <głaszcze> .

Wymiana oleju w silniku z DPF

PostNapisane: 20 kwi 2008, 23:35
przez gregorb
Czy wymiana oleju w silniku z DPF rozni sie od normalnej wymiany?

Tzn. czy sam filtr DPF tez co jakis czas sie wymienia lub regeneruje? Czy jest on w ogole wymienny czy trzeba tylko o niego dbac zalewajac olej Dexelia i wymieniajac zawsze filtr oleju?

Czy po samej wymianie oleju trzeba w aucie z DPF na cos zwrocic uwage?

PostNapisane: 21 kwi 2008, 09:52
przez mcbeth
Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .

PostNapisane: 21 kwi 2008, 22:09
przez gregorb
mcbeth napisał(a):Trzeba 'skasować' wymianę w ECU (przynajmniej tak jest w '6'). Inaczej po jakimś czasie będzie sygnalizował błąd, że za dużo paliwa w oleju .

Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?

PostNapisane: 22 kwi 2008, 09:14
przez mcbeth
Wlasnie...czy w 3-ce tez trzeba tak robic ?

Jeśli jest taki sam DPF, to raczej tak. Pytanie powinno być inaczej postawione: czy w silniku 1.6 MZ-CD trzeba ? Bo są przecież '3' z silnikiem 2.0 MZR-CD i tam z pewnością trzeba.