Strona 1 z 2
Cykanie w silniku przy ok. 2000rpm.

Napisane:
21 wrz 2007, 20:11
przez ooolow
Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!!! Z tego co wiem to przy 2000 załącza się turbina. czy jesteście w stanie mi powiedzieć co się dzieje iczy jak najszybciej mam jechać do mechanika?! z góry pozdrawiam!!!
[Edit by mod: Musiałem w końcu zmienić temat sam, bo się doprosić nie można...]

Napisane:
21 wrz 2007, 20:22
przez Gawro57
To chyba każdy ma w M6 ,Ja też niepokoiłem sie tymi dżwiekami właśnie miedzy 1800-2000 obr. i metoda nasłuchową i wizualna po podniesieniu maski i po przez druga osobę w kabinie wprowadzałem silnik do własnie takich obrot. i stwierdziłem ,ze to zawór ERG (tzw. recyrkulacji spalin) ten na wprost -żeliwny (zardzewiały korpus) zakończony takim "grzybkiem z membraną ) i w zakresie tych obrotów otwiera sie i brzęczy. a powżej zanika i z powrotem znowu brzeczy .Byłem z tym u "Jaksy" i tez po demontażu i sprawdzeniu działania i stanu -wymyciu -problem i tak nie zginął .Ale jesli zlokalizujesz ,że to – ten zawór nie masz się czym przejmować.
Pozdrawiam Leszek

Napisane:
21 wrz 2007, 20:55
przez ooolow
bardzo dziękuję za odpowiedz. uspokoiłeś mnie trochę. bedę mógł spokojnie spać. pozdrawiam!!! P.S. będziemy w kontakcie.

Napisane:
21 wrz 2007, 21:01
przez xANDy
ooolow – ładnie zmień temat, typ auta i silnik w dolnej linijce a rodzaj problemu w górnej (np. cykanie w silniku przy 1800-2000rpm).

Napisane:
23 wrz 2007, 12:08
przez victor
ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!
Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6
Mam i ja
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem


Napisane:
24 wrz 2007, 20:03
przez darrecki
victor napisał(a):ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!
Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6
Mam i ja
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem

Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?

Napisane:
24 wrz 2007, 21:03
przez Pawnik
darow napisał(a):victor napisał(a):ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!
Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6
Mam i ja
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem

Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?
Tak, u mnie potyrkuje ten zaworek. Muszę jeszcze rozgryźć jedno żródło hałasu. Mianowicie przy pracy na biegu jałowym i dodaniu gazu do ok. 3000 tyś obrotów i odpuszczeniu gazu przy spadku obrotów ( ale nie za każdym razem ) jest wrrrrr. Nie wiem czy to ten zawór, musze to obadać, a póki co prośba: sprawdźcie to u siebie.

Napisane:
25 wrz 2007, 00:17
przez darrecki
Pawnik napisał(a):darow napisał(a):victor napisał(a):ooolow napisał(a):Witam mam problem.przy obrotach około 2000 słychać przez moment trykanie!
Gawro57 napisał(a):To chyba każdy ma w M6
Mam i ja
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
co prawda u mnie tak przy 2000-2200 ale trrrrrrrrrykanie pewnie takie samo...
Hehe i też się uspokoiłem

Panowie, a czy od czasu do czasu tyrka i na obrotach jalowych?
Tak, u mnie potyrkuje ten zaworek. Muszę jeszcze rozgryźć jedno żródło hałasu. Mianowicie przy pracy na biegu jałowym i dodaniu gazu do ok. 3000 tyś obrotów i odpuszczeniu gazu przy spadku obrotów ( ale nie za każdym razem ) jest wrrrrr. Nie wiem czy to ten zawór, musze to obadać, a póki co prośba: sprawdźcie to u siebie.
Mnie sie zawsze wydawalo, ze to tyrkanie wydobywa sie gdzies z pod zaworu i nie ma z nim nic wspolnego, jednak nigdy nie chcialo mi sie tego dokladnie sprawdzic

A jak jechalem do mechanika zeby spytac co to, za skarby nie udawalo mi sie zmusic auta do wydania tego dzwieku.
Mam wrazenie, ze gdy tyka na b. jalowym, to wlaczenie sprezarki od klimatyzacji ucisza ten dzwiek. Sprezarka sie wylacza i znow zaczyna tykac. Wystarczy tez delikatnie dodac gazu zeby dzwiek ustal.
To moje spostrzezenia nt. ww "problemu"

Napisane:
27 wrz 2007, 18:48
przez Gość
Chciałem dorzucić kilka uwag od siebie w sprawie tego dziwnego "cykania" "trykania" silnika. Właściwie głównie po to zarejestrowałem się na forum

.
Od 4 miesięcy jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 CiTD 121Km. Wszystko byłoby w porządku gdyby właśnie nie to "cykanie". Troszkę się już uspokoiłem tym, że problem nie dotyczy tylko mnie, jednak postanowiłem opisać dokładniej jak to wygląda u mnie. Cykanie zaczyna się około 1800 obrotów i trwa do około 2000. Najlepiej słyszalne jest na 2 i 3 biegu. Czas jego trwania zależy oczywiście od tempa przyspieszania. Nigdy nie udało mi się zauważyć tego trykania przy przy biegu jałowym. Podobnie jak Ooolow bałem się że to turbina, teraz jestem już troszkę spokojniejszy.
Ciekawy jestem czy komuś udało się pozbyć tego trykania bo na zewnątrz jest ono dosyć głośne i szczerze mówiąc strasznie denerwujące...
Pozdrawiam wszystkich

Napisane:
29 wrz 2007, 21:51
przez otiks
Ja się pozbyłem w mojej MPV....wystarczyła zaślepić EGR


Napisane:
6 paź 2007, 19:44
przez adas74
otiks napisał(a):Ja się pozbyłem w mojej MPV....wystarczyła zaślepić EGR

Po zaślepieniu EGR niewykrył żadnego błędu.
Czy poczułeś jakąś porawe osiągów i czy wzrosło ci spalanie?

Napisane:
7 paź 2007, 22:56
przez otiks
Żadnych błędów nie zauważyłem, wszystko normalnie, spalanie i osiągi też bez zmian, jedynie nie ma tego wnerwiającego cykania.

Napisane:
13 paź 2007, 22:14
przez ooolow
Otiks a w jaki sposób zaślepiłeś zawór EGR? Pozdrawiam

Napisane:
13 paź 2007, 23:20
przez Jaksa
ooolow napisał(a):Otiks a w jaki sposób zaślepiłeś zawór EGR
Kawałek cienkiej blaszki i po temacie .....

Napisane:
14 paź 2007, 00:17
przez otiks
są dwa sposoby:
1. zaślepić otwór pomiędzy EGR a kolektorem, wystarczy cienka blaszka w kształcie oryginalnej uszczelki tylko bez środkowego otworka
2. zaślepić wlot spalin do EGR, tu trzeba włożyć kawałek blaszki w gniazdo w zaworze blaszka ta to kółko o średnicy monety, nie podam jakiej bo o różnych słyszałem ale żadna polska nie pasuje


Napisane:
14 paź 2007, 18:55
przez ooolow
dzięki chłopaki za odpowiedz. spróbuję zrobić i dam znać. Pozdrawiam

Napisane:
26 paź 2007, 14:00
przez deha
u mnie również cyka, ale gdzieś na forum wyczytałem, że to może być jakaś pompa vacuum
czy ktoś to może potwierdzić?

Napisane:
26 paź 2007, 17:13
przez otiks
ooolow napisał(a):dzięki chłopaki za odpowiedz. spróbuję zrobić i dam znać. Pozdrawiam
W tej relacji, mniej więcej na końcu zamieściłem zdjęcie uszczelki i zaślepki EGR
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42303 może się przyda.

Napisane:
30 lis 2007, 22:14
przez yemek
Mam ten sam denerwujący problem, jak wszyscy z tym EGRem

i postniwiłem wkońcu z tym coś zrobić.Więc zadzwonilem dzisaj do Auto Centrum w Rzeszowie i zapytalem o ww zawór EGR a głównie o jego cene.....1470 pln!!!!

padła odpowiedż.Sam zawór bez wymiany ,to troszke dużo?Może się przesłyszałem ?Wykonam jeszcze kilka telefonów do paru sklepów upewniając sie co do ceny, hehe może znajde coś taniej do 600-800pln.Na tyle byłem przygotowany


Napisane:
2 gru 2007, 17:07
przez syberek1
Hmm... nie ma sensu wymieniać egr-u a poza tym po zaślepieniu wydaje mi się że silnik jest mniej żwawy... Miałem ten sam problem zdjąłem podciśnienie z zaworu i zaślepiłem śrubką przejechałem jakieś 40 km ze zdjętym podciśnieniem i założyłem z powrotem bo silnik był dziwnie przymulony:/ może mi się wydawało ale wiecie co pomogło od tamtej pory nie słyszę trykania

:D:D

:P Może to tylko przypadek ale warto sprawdzić
