Strona 1 z 2
Głośność Mazdy6

Napisane:
19 sie 2007, 13:59
przez lchmiel
Dużo jest napisane o głośnej pracy Mazd 626 Diesel. A co z Mazdą 6?
Chcę kupić 6, 2.0 MZR CD, 2-3 latka (czyli produkcja 2004-5), kombi. Niepokoi mnie tylko ta głośna praca.

Napisane:
19 sie 2007, 15:00
przez martinpl
napewno cichsza niz 1.9TDI z VW passata z podobnego rocznika, to moje zdanie i dzwiek na wyzszych obrotach nie jest natarczywy


Napisane:
19 sie 2007, 15:12
przez yesfan
Właśnie – jak się ma porównanie DITD do szóstki w kwestii głośności?
Mam nadzieję, że jaksa się wypowie...

Napisane:
19 sie 2007, 15:57
przez xANDy
yesfan napisał(a):jak się ma porównanie DITD do szóstki w kwestii głośności?
Tutaj trudno porównywać
Inne silniki (zasilanie paliwem) i troszkę inne zawieszenie motoru (w 626 bardzo przenosiło hałasy). Wersje 2004/5 sa już po mocnym liftingu, który obejmował także wyciszenie ogólne auta z naciskiem na wyciszenie nadkoli i komory silnika.
Nie masz co się obawiać hałasu z 626.

Napisane:
19 sie 2007, 18:28
przez Jaksa
Zero drgań i błoga cisza

to nie klekot ......kupuj szóstke kupuj


Napisane:
19 sie 2007, 20:08
przez Pawnik
Od silnika raczej cicho, a na pewno to jeden z cichszych diesli na zewnątrz. Wewnątrz ewentualny hałas silnika zagłuszają wraz z prędkością szumy toczenia, tutaj M6 jest znacznie do tyłu za nowymi europejczykami. Ta dolegliwość jest jednak odczuwalna w zasadzie tylko na autostradach, zwłaszcza betonowych od prędkości ok. 130 km/h. W normalnej eksploatacji jest ok.

Napisane:
19 sie 2007, 21:17
przez xANDy
Pawnik napisał(a):ewentualny hałas silnika zagłuszają wraz z prędkością szumy toczenia, tutaj M6 jest znacznie do tyłu za nowymi europejczykami
Niedawno był gdzieś na forum skan niemieckiego artykułu – porównanie mondeo, paska, M6 i jeszcze jakiegoś auta – same diesle. Z niemiecką dokładnością wyszło dość jednoznacznie, że pasek był głośniejszy niż mazda. Szukałem ale nie udało mi się tego odnaleźć.

Napisane:
19 sie 2007, 22:15
przez Pawnik
xANDy napisał(a):Pawnik napisał(a):ewentualny hałas silnika zagłuszają wraz z prędkością szumy toczenia, tutaj M6 jest znacznie do tyłu za nowymi europejczykami
Niedawno był gdzieś na forum skan niemieckiego artykułu – porównanie mondeo, paska, M6 i jeszcze jakiegoś auta – same diesle. Z niemiecką dokładnością wyszło dość jednoznacznie, że pasek był głośniejszy niż mazda. Szukałem ale nie udało mi się tego odnaleźć.
piszę o szumach toczenia, a nie klekocie diesla..., a poza tym czy to dotyczyło nowego paska? Stary był dość głośny, nowy raczej nie

Napisane:
20 sie 2007, 10:19
przez lchmiel
Ha, to nie jest tak źle. To, co mam teraz – Toyota Carina E 1600 (benzyna, gaz), rocznik 1994, do 120 jest dość cichy, a powyżej po prostu ryczy. Więc MOŻE nie będzie gorzej.
A wypowiedź Jaksy traktuję jak taką z przekąsem...

Choć może trafię do niego do serwisu? To chyba nie stacja autoryzowana?

Napisane:
20 sie 2007, 10:44
przez Riki
lchmiel napisał(a):Choć może trafię do niego do serwisu?
Traf..

warto.. u Jaksy kupisz rowniez odpowiednie czesci..

Napisane:
20 sie 2007, 13:00
przez Jaksa
lchmiel napisał(a): To chyba nie stacja autoryzowana?
Nie.... jestesmy autoryzowani przez samych siebie

ale mamy dostep do oryginalnych czesci .
lchmiel napisał(a):to nie jest tak źle. To, co mam teraz – Toyota Carina E 1600 (benzyna, gaz), rocznik 1994, do 120 jest dość cichy, a powyżej po prostu ryczy.
Szóstka jest zupełnie innym autem , nie spotkałem jeszcze nikogo ktory ma problemy z tym autem.

Napisane:
20 sie 2007, 23:54
przez xANDy
lchmiel napisał(a):do 120 jest dość cichy, a powyżej po prostu ryczy. Więc MOŻE nie będzie gorzej.
Nie będzie gorzej. Masz na to gwarancję.
lchmiel napisał(a):A wypowiedź Jaksy traktuję jak taką z przekąsem...
to akurat zbędne – on napisał co myśli. Szczerze.
DiTD też miał w swoim życiu przecież...

Napisane:
21 sie 2007, 00:07
przez Jaksa
xANDy napisał(a):on napisał co myśli. Szczerze.
Zawsze pisze to co myslę – kupuj szostkę to naprawdę fajne auto ( nadal traktuje ją jak cos nowego – kazdego dnia wsiadam i zachwycam sie jak jakiś kretyn

)
xANDy napisał(a):DiTD też miał w swoim życiu przecież...
Ano miał ..... trochę inna bajka ale tez ok.....

Napisane:
22 sie 2007, 18:03
przez lchmiel
Czuję się uspokojony i zachęcony. Jeśli Jaksa się cieszy aż TAK, to ja pewnie nie mniej

. Autko już "się szuka".
Dzięki wszystkim!
A poradnik o Dieslach przeczytałem od deski do deski. Ciekaw jestem, co ja będę robił te 2 minuty po dojechaniu gdziekolwiek, zanim się turbo ochłodzi. Żyjmy wolniej!

Napisane:
22 sie 2007, 20:04
przez mcbeth
xANDy napisał(a):Niedawno był gdzieś na forum skan niemieckiego artykułu – porównanie mondeo, paska, M6 i jeszcze jakiegoś auta – same diesle. Z niemiecką dokładnością wyszło dość jednoznacznie, że pasek był głośniejszy niż mazda. Szukałem ale nie udało mi się tego odnaleźć.
No to podam po raz trzeci

:
http://www.gjermundsen.no/Files/AutoBild.pdf

Napisane:
22 sie 2007, 20:31
przez xANDy
mcbeth – a było też porównanie różnych minivanów – między innymi toyoty corolli verso, Mazdy 5, scenica i coś jeszcze. Nie mogę tego odszukać... pamiętasz, gdzie to było (bo tam wychodziło, że M5 jest za to sporo głośniejsze).
PS. nie spotkałeś też czegoś podobnego o MPV?

Napisane:
22 sie 2007, 23:32
przez Artek
z tego artykułu który podczepił mcbeth wynika, że Mazda razem z Passatem ma najbardziej obszerne wnętrze – ciekawe.

Napisane:
23 sie 2007, 11:23
przez lchmiel
Rewelacyjny artykuł. Dzięki za niego. To, że nie znam niemieckiego to pestka, tymczasowy kłopot. Zrozumiałem, że Mazda jest ogólnie na I miejscu. I są podane poziomy hałasu dla różnych szybkości.. Miodzio.
Zasadniczo, temat można zamknąć. Jeszcze raz dzięki.

Napisane:
23 sie 2007, 18:38
przez mcbeth
Uwaga do artykułu – test dotyczy wersji po f/l !
xANDy napisał(a):nie spotkałeś też czegoś podobnego o MPV?
Sorry. Szukałem i znalazłem tylko artykuły do '6'

.

Napisane:
23 sie 2007, 20:50
przez lchmiel
mcbeth napisał(a):Uwaga do artykułu – test dotyczy wersji po f/l !
A kiedy był ten lifting? Chyba 2004-5, jakiej szukam, jest już po?