Strona 1 z 1

Dymi przy ruszaniu

PostNapisane: 28 lip 2007, 16:24
przez Gość
Witam klubowiczow. Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 – 136kM. Autko super, malo pali ( przy jezdzie oszczednej 5,5l ), jest czym depnac ( jechlem 220km/h), jedyna rzecz ktora mnie niepokoi to zwiekszone kopcenie przy rozpedzaniu. Bylem w ASO komputer pokazuje, ze z elektronika jest wszystko ok. Czy ktos ma doswiadczenie i moze mi cos poradzic? ( dodam, ze autko pali na dotyk a silnik pracuje roniutko )

PostNapisane: 28 lip 2007, 16:58
przez martinpl
Tobi teraz jezdzilem w trase, z kolega, on jechal za mna drugim autkiem i mowil ze widzial kiedy redukuje, albo depne, bo w tym momencie Mazda puszcza takiego baczka i odjezdza <glupek2> az sie wystraszylem i zmienilem z nim samochodem, on z przodu, przez CB mowil kiedy depcze i... i nic :] ten baczek okazal sie taki ze nie zawsze widoczny no i trwa sekunde :)

w pracy mam S80 D5 i od nowosci puszczal baka przy przyspieszaniu

mysle ze kazdy diesel bez filtra czastek stalych musi puscic baczka, bo w koncu spalajac rope produkuje sadze...

jak pisze bzdury to poprawcie, bo az tak nie znam sie na tym ;P

PostNapisane: 28 lip 2007, 19:30
przez Gość
Hm.. baczeki to moze delikatnie powiedziane. Poprzednio mialem HDI 2.0 50000km i faktycznie to byl baczek . Moja Mazda ma przejechane 104000km i jest to troche wiecej niz baczek a napewno trwa dluzej. Czy przy tym przebiegu to normalne, czy z samochodem jest cos nie tak? I jeszcze jedno pytanie, czy ktos moze mi napisac co to jest za typ silnika ( nie znam sie na tym, instrukcja po niemiecku,)

PostNapisane: 29 lip 2007, 10:12
przez martinpl
czy normalne nie wiem, co wiedzialem napisalem wyzej :)

jak to typ silnika? napewno 2.0 MZR-CD to oznaczenie producenta, o to Ci chodzilo?
a dane techniczne sa na stronie klubowej :)
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... _6_gg_tech

PostNapisane: 29 lip 2007, 10:55
przez Gość
wielkie dzieki. Niestety martwi mnie to kopcenie, wiec licze na pomoc klubowiczow w zidentyfikowaniu przyczyny.

PostNapisane: 29 lip 2007, 11:32
przez Jaksa
Moja 6 tez kopci ( przy redukcjach ) ten typ tak ma , jedyna rzeczą ktorą mozesz sam zrobic to zdemontuj i oczyść EGR tam zawsze jest sporo sadzy ktora moze blokowac jego prawidłowa prace .

PostNapisane: 29 lip 2007, 21:12
przez Gość
Wielkie dzieki. Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski ktory zna sie na tych smochodach i do ktorego bez obaw mozna oddac samochod na przeglad ( czeka mnie wymiana rozrzadu przy 120000km. )

Pozdrawiam,

PostNapisane: 29 lip 2007, 21:31
przez Jaksa
Tobi napisał(a):Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski
Przykro mi ..... nie znam.... dobre ASO jest w Gorzowie,Lublinie i Warszawie ( tylko jedno i my <lol> )

PostNapisane: 10 sie 2007, 15:05
przez xANDy
No i jeszcze można pomyśleć czy nie warto czyścić IC (skoro kopci), ale to najłatwiej sprawdzić przy prędkości ok 100km/h czy jak się przydepnie to kopci tylko w chwili depnięcia czy później także.

Chociaż myślę, że te nowsze modele RF-T powinny być już na to odporniejsze...

PostNapisane: 10 sie 2007, 23:11
przez Artek
1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
3.Czy spada moc?
dzięki za odpowiedzi

PostNapisane: 11 sie 2007, 12:05
przez xANDy
Artek napisał(a):1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
Zasadniczo tak
Artek napisał(a):2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
Istnieje taka procedura, ale na razie – póki co – martwa. Silniki z filtrem cząstek stałych mają jeszcze zbyt małe przebiegi. Same z siebie nie ulegają zużyciu – są za to zamulane olejem i dlatego są specjalne oleje do tych motorków (inna ilość siarki i jeszcze coś tam jest w nich zmienione).
Artek napisał(a):3.Czy spada moc?
Raczej nie powinna – często jest odwrotnie, producenci dokładając DPF (FAP) podnoszą moc od razu.

Aha – nie martw się na zapas. Jeśli auto nie było wyposażone fabrycznie w taki filtr – nie dołożysz go. Nie masz takich możliwości.