Dymi przy ruszaniu
Strona 1 z 1
Witam klubowiczow. Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 – 136kM. Autko super, malo pali ( przy jezdzie oszczednej 5,5l ), jest czym depnac ( jechlem 220km/h), jedyna rzecz ktora mnie niepokoi to zwiekszone kopcenie przy rozpedzaniu. Bylem w ASO komputer pokazuje, ze z elektronika jest wszystko ok. Czy ktos ma doswiadczenie i moze mi cos poradzic? ( dodam, ze autko pali na dotyk a silnik pracuje roniutko )
-
Gość
Tobi teraz jezdzilem w trase, z kolega, on jechal za mna drugim autkiem i mowil ze widzial kiedy redukuje, albo depne, bo w tym momencie Mazda puszcza takiego baczka i odjezdza
az sie wystraszylem i zmienilem z nim samochodem, on z przodu, przez CB mowil kiedy depcze i... i nic
ten baczek okazal sie taki ze nie zawsze widoczny no i trwa sekunde
w pracy mam S80 D5 i od nowosci puszczal baka przy przyspieszaniu
mysle ze kazdy diesel bez filtra czastek stalych musi puscic baczka, bo w koncu spalajac rope produkuje sadze...
jak pisze bzdury to poprawcie, bo az tak nie znam sie na tym

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
w pracy mam S80 D5 i od nowosci puszczal baka przy przyspieszaniu
mysle ze kazdy diesel bez filtra czastek stalych musi puscic baczka, bo w koncu spalajac rope produkuje sadze...
jak pisze bzdury to poprawcie, bo az tak nie znam sie na tym
Hm.. baczeki to moze delikatnie powiedziane. Poprzednio mialem HDI 2.0 50000km i faktycznie to byl baczek . Moja Mazda ma przejechane 104000km i jest to troche wiecej niz baczek a napewno trwa dluzej. Czy przy tym przebiegu to normalne, czy z samochodem jest cos nie tak? I jeszcze jedno pytanie, czy ktos moze mi napisac co to jest za typ silnika ( nie znam sie na tym, instrukcja po niemiecku,)
-
Gość
czy normalne nie wiem, co wiedzialem napisalem wyzej
jak to typ silnika? napewno 2.0 MZR-CD to oznaczenie producenta, o to Ci chodzilo?
a dane techniczne sa na stronie klubowej
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... _6_gg_tech
jak to typ silnika? napewno 2.0 MZR-CD to oznaczenie producenta, o to Ci chodzilo?
a dane techniczne sa na stronie klubowej
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... _6_gg_tech
wielkie dzieki. Niestety martwi mnie to kopcenie, wiec licze na pomoc klubowiczow w zidentyfikowaniu przyczyny.
-
Gość
Moja 6 tez kopci ( przy redukcjach ) ten typ tak ma , jedyna rzeczą ktorą mozesz sam zrobic to zdemontuj i oczyść EGR tam zawsze jest sporo sadzy ktora moze blokowac jego prawidłowa prace .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wielkie dzieki. Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski ktory zna sie na tych smochodach i do ktorego bez obaw mozna oddac samochod na przeglad ( czeka mnie wymiana rozrzadu przy 120000km. )
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
-
Gość
Przykro mi ..... nie znam.... dobre ASO jest w Gorzowie,Lublinie i Warszawie ( tylko jedno i myTobi napisał(a):Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No i jeszcze można pomyśleć czy nie warto czyścić IC (skoro kopci), ale to najłatwiej sprawdzić przy prędkości ok 100km/h czy jak się przydepnie to kopci tylko w chwili depnięcia czy później także.
Chociaż myślę, że te nowsze modele RF-T powinny być już na to odporniejsze...
Chociaż myślę, że te nowsze modele RF-T powinny być już na to odporniejsze...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
3.Czy spada moc?
dzięki za odpowiedzi
2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
3.Czy spada moc?
dzięki za odpowiedzi
-
Artek
Zasadniczo takArtek napisał(a):1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
Istnieje taka procedura, ale na razie – póki co – martwa. Silniki z filtrem cząstek stałych mają jeszcze zbyt małe przebiegi. Same z siebie nie ulegają zużyciu – są za to zamulane olejem i dlatego są specjalne oleje do tych motorków (inna ilość siarki i jeszcze coś tam jest w nich zmienione).Artek napisał(a):2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
Raczej nie powinna – często jest odwrotnie, producenci dokładając DPF (FAP) podnoszą moc od razu.Artek napisał(a):3.Czy spada moc?
Aha – nie martw się na zapas. Jeśli auto nie było wyposażone fabrycznie w taki filtr – nie dołożysz go. Nie masz takich możliwości.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6