Dymi przy ruszaniu

Postprzez Gość » 28 lip 2007, 16:24

Witam klubowiczow. Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 – 136kM. Autko super, malo pali ( przy jezdzie oszczednej 5,5l ), jest czym depnac ( jechlem 220km/h), jedyna rzecz ktora mnie niepokoi to zwiekszone kopcenie przy rozpedzaniu. Bylem w ASO komputer pokazuje, ze z elektronika jest wszystko ok. Czy ktos ma doswiadczenie i moze mi cos poradzic? ( dodam, ze autko pali na dotyk a silnik pracuje roniutko )
Gość
 

Postprzez martinpl » 28 lip 2007, 16:58

Tobi teraz jezdzilem w trase, z kolega, on jechal za mna drugim autkiem i mowil ze widzial kiedy redukuje, albo depne, bo w tym momencie Mazda puszcza takiego baczka i odjezdza <glupek2> az sie wystraszylem i zmienilem z nim samochodem, on z przodu, przez CB mowil kiedy depcze i... i nic :] ten baczek okazal sie taki ze nie zawsze widoczny no i trwa sekunde :)

w pracy mam S80 D5 i od nowosci puszczal baka przy przyspieszaniu

mysle ze kazdy diesel bez filtra czastek stalych musi puscic baczka, bo w koncu spalajac rope produkuje sadze...

jak pisze bzdury to poprawcie, bo az tak nie znam sie na tym ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Gość » 28 lip 2007, 19:30

Hm.. baczeki to moze delikatnie powiedziane. Poprzednio mialem HDI 2.0 50000km i faktycznie to byl baczek . Moja Mazda ma przejechane 104000km i jest to troche wiecej niz baczek a napewno trwa dluzej. Czy przy tym przebiegu to normalne, czy z samochodem jest cos nie tak? I jeszcze jedno pytanie, czy ktos moze mi napisac co to jest za typ silnika ( nie znam sie na tym, instrukcja po niemiecku,)
Gość
 

Postprzez martinpl » 29 lip 2007, 10:12

czy normalne nie wiem, co wiedzialem napisalem wyzej :)

jak to typ silnika? napewno 2.0 MZR-CD to oznaczenie producenta, o to Ci chodzilo?
a dane techniczne sa na stronie klubowej :)
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazd ... _6_gg_tech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Gość » 29 lip 2007, 10:55

wielkie dzieki. Niestety martwi mnie to kopcenie, wiec licze na pomoc klubowiczow w zidentyfikowaniu przyczyny.
Gość
 

Postprzez Jaksa » 29 lip 2007, 11:32

Moja 6 tez kopci ( przy redukcjach ) ten typ tak ma , jedyna rzeczą ktorą mozesz sam zrobic to zdemontuj i oczyść EGR tam zawsze jest sporo sadzy ktora moze blokowac jego prawidłowa prace .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Gość » 29 lip 2007, 21:12

Wielkie dzieki. Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski ktory zna sie na tych smochodach i do ktorego bez obaw mozna oddac samochod na przeglad ( czeka mnie wymiana rozrzadu przy 120000km. )

Pozdrawiam,
Gość
 

Postprzez Jaksa » 29 lip 2007, 21:31

Tobi napisał(a):Czy mozesz polecic jakis serwis na poludniu Polski
Przykro mi ..... nie znam.... dobre ASO jest w Gorzowie,Lublinie i Warszawie ( tylko jedno i my <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 10 sie 2007, 15:05

No i jeszcze można pomyśleć czy nie warto czyścić IC (skoro kopci), ale to najłatwiej sprawdzić przy prędkości ok 100km/h czy jak się przydepnie to kopci tylko w chwili depnięcia czy później także.

Chociaż myślę, że te nowsze modele RF-T powinny być już na to odporniejsze...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Artek » 10 sie 2007, 23:11

1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
3.Czy spada moc?
dzięki za odpowiedzi
Artek
 

Postprzez xANDy » 11 sie 2007, 12:05

Artek napisał(a):1.Czy jeśli założy się filtr cząsteczek stałych (EURO 4) to samochód wtedy nie kopci?
Zasadniczo tak
Artek napisał(a):2.Czy taki filtr trzeba czyścić bądź wymieniać?
Istnieje taka procedura, ale na razie – póki co – martwa. Silniki z filtrem cząstek stałych mają jeszcze zbyt małe przebiegi. Same z siebie nie ulegają zużyciu – są za to zamulane olejem i dlatego są specjalne oleje do tych motorków (inna ilość siarki i jeszcze coś tam jest w nich zmienione).
Artek napisał(a):3.Czy spada moc?
Raczej nie powinna – często jest odwrotnie, producenci dokładając DPF (FAP) podnoszą moc od razu.

Aha – nie martw się na zapas. Jeśli auto nie było wyposażone fabrycznie w taki filtr – nie dołożysz go. Nie masz takich możliwości.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6