Strona 1 z 4

Gasnąca 6-tka – nie zawór SCV- problem rozwiązany

PostNapisane: 19 lip 2007, 22:16
przez kris257
Witam

Na początek WIELKIE dzięki dla Jaksy za pomoc i radę telefoniczną.

Moja madzia podczas wyprawy nad morze zaczęła odmawiać posłuszeństwa a mianowicie gasła na wolnych obrotach i nie można było "wkręcić" silnika na obroty powyżej 2500 ta usterka występowała od czasu do czasu później wszystko było ok.
Po lekturze na forum i kilku telefonach zaprowadziłem auto do serwisu Mabi w Wa-wie z poleceniem wymiany zaworu SCV i tu zdziwko po wymianie tego zaworu to samo czyli dalej kicha.
Madzia została w Mabi i następnego dnia zrobili (przy odbiorze rachunek :| ) przyczyną (według Nich) był zawór lub czujnik (dokładnie nie pamiętam) na listwie wysokiego ciśnienia którego wtyczka robiła zwarcie i jednostka sterująca wariowała. Po naprawie wtyczki i wgraniu softu do jednostki sterującej (jeśli wogóle go wgrali) madzia chodzi bez zarzutu, aha przy okazji wyciągneli wtryski (bo podobno odczyt na laptopie pokazywał korekcję wtrysku) – tylko po co?

Jednym słowem zrobili ale uważam że przy okazji mnie w bolo również (jeśli się mylę to może niech ktoś z fachowców mnie oświeci)

Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lip 2007, 11:08
przez Jaksa
kris257 napisał(a):Na początek WIELKIE dzięki dla Jaksy za pomoc i radę telefoniczną.
<prosze>

PostNapisane: 20 lip 2007, 17:56
przez xANDy
kris257 – zmieniłem troszkę temat za Ciebie :|

Czy po zmianie zaworu i braku zmiany w działaniu silnika – uznali jakoś reklamację? Bo powinni zwrócić chyba za to...

PostNapisane: 20 lip 2007, 22:32
przez kris257
xANDy nie ma problemu ze zmianą dopiero raczkuję...
Zawór po wymianie zostawili nowy tylko za wymianę (robociznę) nic nie policzyli. I tak mam teraz dwa zawory :) :) Używany do sprzedania – może komuś się przyda!

Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lip 2007, 22:59
przez Pawnik
Małe OT, ale w sprawie moderatora... ;) .xANDy – pozbyłeś się ukochanego DiTD.... i teraz zdradź tajemnicę na co polujesz???

PostNapisane: 20 lip 2007, 23:13
przez Riki
Pawnik napisał(a):pozbyłeś się ukochanego DiTD


Własnie..... :(


Pawnik napisał(a):teraz zdradź tajemnicę na co polujesz


Pawnik ;)
xANDy napisał(a):szukam "Piątki

PostNapisane: 21 lip 2007, 10:58
przez xANDy
Pawnik napisał(a):teraz zdradź tajemnicę na co polujesz?
Riki napisał(a):
xANDy napisał(a):szukam "Piątki"

Mam "na oku" ładną MPV, bardzo delikatnie uszkodzoną 136 KM CD, ale to za duże auto – to jest VAN a nie osobówka. A ja potrzebuje osobówkę z awaryjnymi siedzeniami (trzeci rząd). Premacy raczje odpada, bo tam trzeba ciągle bawić się w wyjmowanie i wsadzanie siedzeń (nie chowają się w podłogę).

Szukam Mazdy 5, w dieslu (najchętniej 143 DPF), 7 siedzeń, najlepiej klimatronik, wolę bez xenonów, kolor dowolny z wyjątkiem odcieni rażących (typu zjadliwa czerwień, zółć, zieleń czy błękit). Wiadomo, że rozglądam się za stłuczonymi ale nawet to nie jest proste (mam ograniczone możliwości finansowe).

PostNapisane: 12 gru 2008, 23:10
przez ADAMEK B-B
kris257witaj Jestem nowy na tym forum,pisze do Ciebie z zapytaniem czy masz jeszcze do sprzedania ten zawór SCV pozdrawiam

PostNapisane: 13 gru 2008, 11:17
przez domin1979
ADAMEK B-B popatrz tu: http://www.allegro.pl/search.php?string ... tegory=620
Obowiązkowo dowiedz się o jego nr, jak zaczyna się 006 to odpuść.

PostNapisane: 14 gru 2008, 00:28
przez ADAMEK B-B
domin1979Masz rację lepiej kupić nowy,choć jeszcze szukam innej przyczyny gaśnięcia mazduni .Gorzej chodzi jak jest zimniej no polu ,dzisiaj miałem problem ją odpalić ,myślę jeszcze przed wymianą zaworu scv sprawdzić szczelność przewodów paliwowych bo na to też zwracaliście uwagę. a miałem na pewno kunę pod maską. Czy niska temperatura może mieć wpływ na jeszcze gorszą pracę zaworu scv? POZDRAWIAM

PostNapisane: 14 gru 2008, 08:55
przez domin1979
ADAMEK B-B napisał(a):Czy niska temperatura może mieć wpływ na jeszcze gorszą pracę zaworu scv? POZDRAWIAM
Z tym to różnie bywa, mi np. gorzej chodził przy upałach ale wydaje mi się, że nie ma reguły. Sprawdź jeszcze filtr paliwa czy nie zapchany.

PostNapisane: 17 gru 2008, 12:37
przez enriu
Ja miałem problem z odpalaniem gdy na dworze było ok 0 stopni i musiałem silnik kręcić kilka razy, aż troszkę się coś w silniku rozgrzało, jak odpalałem starałem się go trzymać na obrotach ok 1500rpm.
Rozgrzewanie świecami nic nie pomagało.

PostNapisane: 19 gru 2008, 00:59
przez Enduro
enriu napisał(a):aż troszkę się coś w silniku rozgrzało,

moze paliwo ucieka ,
bo rurki nieszczelne!
obejrzyj szczegolnie filtr paliwa..
e.

PostNapisane: 19 gru 2008, 01:42
przez enriu
Enduro napisał(a):
enriu napisał(a):aż troszkę się coś w silniku rozgrzało,

moze paliwo ucieka ,
bo rurki nieszczelne!
obejrzyj szczegolnie filtr paliwa..
e.


Nie muszę szukać problem zniknął zaraz po wymianie SCV. Przed samą wymianą zawór był już w takim stanie że auto gasło przy wysprzęglaniu i zmiany biegu. Jazda była wtedy męką a nie przyjemnością. Auto ledwo wjechało na warsztat nie trzymał w ogóle obrotów biegu jałowego a po wymianie normalna kultura pracy. Swoją drogą pan w serwisie Boscha powiedział mi że ten zawór to zawór od Nissana i zapłaciłem skromne 600 zł z wymianą za nówkę.

PostNapisane: 19 gru 2008, 09:48
przez ADAMEK B-B
Sprawdziłem przewody paliwowe i są dobre ,lecz żle trzymała opaska na filtrze paliwa ,po wymianie opaski silnik pali dobrze ale obroty falują i czasami gaśnie.To już na pewno SCV

PostNapisane: 19 gru 2008, 10:01
przez Blaster7
Mnei też wczoraj zgasł samochód..... zapaliłem wyszedłem otworzyć brame i nagle przy wchodzeniu zgasł to jego 1 numer taki....

PostNapisane: 19 gru 2008, 10:08
przez gromusek
to jakas plaga? mi samochod gasnie nie trzyma niskich obrotow, na poczatku wymieniam filtr paliwa i zaczynamy zabawe

PostNapisane: 19 gru 2008, 10:33
przez domin1979
gromusek napisał(a):to jakas plaga?
Nie, to wada fabryczna :D

PostNapisane: 19 gru 2008, 16:06
przez enriu
Też mi się wydaję ze to wada fabryczna tylko szkoda że Mazda się nie chce o tego przyznać i wymienić za free. Lepiej skasować od klienta zawsze się na tym zarobi.

Co do pływających obrotów to kiedyś w VW tak miałem i przyczyną był przytkany filtr paliwa. A co do scv to łątwo sprawdzić jaką ma się serię zaworu, jak 003 i 006 to można śmiało wymieniać

PostNapisane: 29 gru 2008, 18:46
przez ADAMEK B-B
Zaczęły się mrozy i moja mazdunia znów ciężko pali,częściej gaśnie.Zamówiłem dziś w mabi zawór scv mam pytanko czy wymienić go mogę sam czy są jakieś problemy?