Strona 1 z 1
Pękniety tłok

Napisane:
5 cze 2007, 22:42
przez Schwarz
Witam
Pękły w mojej madzi dwa tłoki, na szczeście tuleje są nienaruszone.Może ktoś się orentuje jaka mogła być tego przyczyna. Chciałbym sie także dowiedzieć czy wystarczy wymiana na uzywane i ewentualnie nowe pierscienie czy muszą byc też nowe tłoki(cena jest zawrotna).

Napisane:
6 cze 2007, 00:10
przez waldii

Napisane:
6 cze 2007, 00:42
przez Schwarz
kupiłem samochód w grudniu i w pierwszej kolejnosci wymieniłem zatarty wtrysk i od tego czasu zrobiłem 25tys. i nic sie nie działo. przy ostatniej jeżdzie dałem mu troch po garach i zaczął mocno kopcić stukać i 2,5 l oleju poszło w wydech. pierwszym podejżeniem była turbina i tam zatarte łożyska i uszczelnienia trafiło. po założeniu po reganeracji wszystko ok. do póki się nie rozgrzał potem znów zaczął stukać . po ściągnięciu głowicy okazało się że pierwszy pęknięty w trzech miejscach a drugi nadpeknięty.głowica sprawdzona nie wygląda żeby był przegrzany. niektórzy mówią że lejący wtrysk i wyższa teemperatura spalania ale żadnych konkretów.czym grozi założenie używanych tłoków?

Napisane:
6 cze 2007, 07:18
przez Marcin
Schwarz napisał(a):Widze ze masz dar do zjmowania sie głupotami
A ja (i pewnie inni tez) widze ze masz dar opierania sie regulaminowi tego forum.
Schwarz napisał(a):temat pękania tłoków można traktować bardziej ogólnie a tylko pod kontem mazdy jaka jezdze
Tak?A jesli sie okaze ze
Schwarz napisał(a):temat pękania tłoków
to przypadlosc Twojego modelu Mazdy i za dwa miesiace "przyjdzie" na forum posiadacz
Auto: Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
ktoremu wlasnie pekly tloki i bedzie chcial wyszukac cos w historii forum to jak myslisz,bedzie mu łatwiej znalezc cos przez Twoj upór??
Grzyby tu jest moderatorem i uwierz mi ze bez sensu Ci d*py nie truje.

Napisane:
6 cze 2007, 09:35
przez Pawnik
Marcin_626 napisał(a):to przypadlosc Twojego modelu Mazdy
Tfu...na psa urok! Wypluj to...
Na poważnie podejrzewam jednak że samochód był walony w przód i nieudolnie poskładany, albo ktoś bardzo "dbał" o niego ( rozpierniczona turbina ). Przyczyną pękniętych tłoków był zapewne brak oleju który poszedł w wydech, a silnik przy dużych obrotach pracował na połowie oleju i tłoki od temp. walnęły.
p.s. jaki przebieg ma to cudo?

Napisane:
6 cze 2007, 09:49
przez Schwarz
przebieg auta to 80tys, kupiłem go jak miał 55tys ale teraz już nie jestem pewien tego przebiegu chociaż jak kupowałem to byłem na przeglądzie w dwóch serwisach w tym w aso mazdy.auto jednak nie miało książki przebiegu i to już było podejrzane. W serwisie powiedzieli że wygląda na taki przebieg ale gwarancji nie dają. Nie wiem czy powodem pekniętych tłoków była walnieta turbina czy na odwrót.

Napisane:
6 cze 2007, 10:19
przez Pawnik
Przebieg łatwo sprawdzisz w systemie gwarancyjnym sieci Mazda w ASO po numerze VIN. Jeżeli auto było serwisowane to w komputerach są wpisy o serwisie i stanie licznika.
Przecież tłoki nie padają same z siebie


Napisane:
6 cze 2007, 10:25
przez xANDy
Jeśli wtrysk jest walnięty to źle rozpyla paliwo – efektem jest spalanie nie w całej komorze spalania a tylko w jednym punkcie – powoduje to czasem wypalanie tłoka albo i jego pęknięcie.
Druga rzecz to kiepski olej (za mało, nie zmieniany albo coś) bo tłoki są chłodzone od spodu olejem (są takie żygacze, nazywane też i kaczorami) i one odpowiadają za schładzanie.
A trzecia rzecz to box – tak czasem się dzieje, jak ktoś miał box'a podłączonego (chociaż twój silnik to JEDYNY denso, który można przeprogramować na 136PS) i box symuluje komputerowi nierozgrzany silnik, więc komputer inaczej dobiera parametry paliwa – uzyskuje się w ten sposób trochę dodatkowych kucyków ale zmniejsza się wyraźnie trwałość silnika (symulacja jazdy na ssaniu).
Prosze to w ogóle przerzucić do mojego działu.

Napisane:
6 cze 2007, 10:35
przez Schwarz
Jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu to w aso powiedzieli że sprawdzić przebieg można tylko w modelach po 2004 sprawdzili tylko że był serwisowany i kiedy skończyła się gwarancja.

Napisane:
6 cze 2007, 10:41
przez Schwarz
Może powodem mogą być wtryski bo jeden z nich lał, olej jest wymieniany co 10tys przynajmniej jak ja nim jeżdzę.

Napisane:
6 cze 2007, 10:52
przez Pawnik
Schwarz napisał(a):Jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu to w aso powiedzieli że sprawdzić przebieg można tylko w modelach po 2004 sprawdzili tylko że był serwisowany i kiedy skończyła się gwarancja.
Bujają Cię. Ja mam model z 2003 r. i jest pełny obraz serwisowania w kompach ASO z podaniem stanu licznika przy poszczególnych przeglądach.
Xandy – czym objawia się lanie wtrysku w silniku CR? Kopceniem z rury?

Napisane:
6 cze 2007, 11:24
przez Schwarz
Kopcenie z rury i specyficznem stukaniem wtrysku czasem na zimnym a czasem na ciepłym silniku pod obciążeniem.

Napisane:
6 cze 2007, 11:31
przez Schwarz
Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.

Napisane:
6 cze 2007, 11:44
przez Pawnik
Schwarz napisał(a):Własnie dzwoniłem do aso Chorzów i powiedzieli że nie ma możliwości sprawdzenia przebiegu przeglądy wprowadzane są do systemu dopiero po roku 2006, w katowicach jak sprawdzałem pół roku temu to też mi tak powiedzieli.
To ciekawe jakim cudem u mnie samochód jest w sytsemie??? Świetne ASO są na Śląsku!

Zadzwoń albo wyślij maila tu:
http://www.auto2000.waw.pl/kontakt.htm

Napisane:
6 cze 2007, 12:45
przez Schwarz
dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.

Napisane:
6 cze 2007, 13:07
przez Pawnik
Schwarz napisał(a):dzwoniłem do warszawy i powiedzieli to samo co w chorzowie ze system rejstracji przeglądów istnieje dopiero od2006 wyjątkiem jest sytuacjia kiedy w samochodzie było coś naprawiane wtedy to widać i widać przebieg przy którym była wykonywana naprawa. moje auto nie było naprawiane na gwarancji więc nie można sprawdzić przebiegu.
Hmm.. możliwe, bo u mnie na gwarancji był wymieniany reflektor i stąd wiadomo w jakiej dacie samochód miał określony przebieg... Wychodzi wiec na to, że lepiej jak samochód miał naprawe gwarancyjną


Napisane:
6 cze 2007, 14:24
przez sboard
W niemieckim ASO sprawdzą Ci historię mailowo albo telefonicznie.

Napisane:
6 cze 2007, 14:37
przez polnik@studio
Zajrzyj do regulaminu tego działu.
napisz np :
[b]Temat

/b] Pęknięty tłok
[b]Opis

/b] Mazda 6 2,0 TD 121PS 2002r.
pozdrawiam Krzysiek