bagnet poziomu oleju- znaczek X
1, 2
Olej powinien byc na bagnecie pomiędzy " L " a "F". Poniżej L to za mało – powyżej F za dużo, ot cała filozofia. Poziom oleju oczywiście mierzy się na płaskim terenie z 10 min po zgaszeniu silnika. I jeszcze jedna uwaga: Ściera do wycierania bagnetu nie może być używana do innych rzeczy, np. wycierana samochodu, konsoli itd. Na bagnecie osadza sie wtedy np. wosk albo inne ścierwo i bagnet nie pokazuje prawdziwego stanu oleju..
Na bagnecie faktycznie jest znacznik "X" – znajduje się sporo powyżej "F". Wg mojej francuskojęzycznej instrukcji X -a używa się do sprawdzania stopnia zużycia oleju (zmiana lepkości i takie tam chyba). Trzymając bagnet poziomo stróżka oleju nie powinna dotrzeć to tegoż X-a. Taka jest moja interpretacja obrazka i lakonicznego tekstu, który mu towarzyszy. Chyba, że nic jeszcze po francusku nie kumam – a jest to możliwe, bo ciągle zaskakuje mnie "logika" tego języka. Może ktoś wie, co o tym piszą w innej wersji językowej tego gówna (dla mnie te książeczki i opisy tam zawarte to żenada – kilka potrzebych tabelek + masa bezsensownych wywodów i piktogramów i totalny brak istotnych wskazówek dotyczących eksploatacji) dla kierowców?
tomekrvf napisał(a):Prawdopodobnie znaczek X tyczy się aut które wyposażone są w DPF i jeśli olej dojdzie do poziomu X należy go wymienić.
Bingo! Tak jest w instrukcji niemieckiej. Osiągnięcie X oznacza, że olej został zbyt rozrzedzony paliwem podczas regeneracji DPF i należy go wymienić.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Bolek napisał(a):dla mnie te książeczki i opisy tam zawarte to żenada
I od razu wiadomo, że instrukcja nie jest dla wygody użytkownika, tylko dla zabezpieczenia producenta przed ewentualnymi roszczeniami zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Mnie natomiast nie podobały się diesle dlatego, że przy przyspieszaniu puszczają 'bąka'. Teraz można mieć czyściutkie spaliny i w dodatku nie trzeba robić dolewek oleju
.
Niedawno byli tacy co narzekali na to, że muszą mieć katalizator (och, a jak to mi zamula silnik, a jakie to drogie jak się popsuje). Lubisz teraz jechać za starym trupem BEZ katalizatora ? Bo ja zazwyczaj zmieniam pas ... na lewy
.
Niedawno byli tacy co narzekali na to, że muszą mieć katalizator (och, a jak to mi zamula silnik, a jakie to drogie jak się popsuje). Lubisz teraz jechać za starym trupem BEZ katalizatora ? Bo ja zazwyczaj zmieniam pas ... na lewy
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Jeżeli DPF nie stwarzałby problemów tak jak katalizator, to jestem jak najbardziej za, ale jeżeli m.in. rozrzedza olej, to koszty przez tego DPF są tylko kwestią czasu. Zresztą o czym my mówimy. Cóż z tego, że masz super ekologiczny samochód, skoro tysiące starych ciężarów, autobusów i osobowego złomu pokrywa Cię codziennie sadzą. Najpierw to trzeba zlikwidować, a następnie można wymagać montowania DPF-ów ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A który silnik posiada DPF a który jeszcze nie?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ależ katalizator też stwarza problemy! Np. pęka przy zbyt gwałtownym schłodzeniu czy nawet niegroźnym uderzeniu. Rozrzedzanie oleju tak naprawdę występuje tylko w naprawdę skrajnie niekorzystnym użytkowaniu tego samochodu. A co do X to po prostu kolejne 'zabezpieczenie' producenta przed odpowiedzialnością...
No dobra. To teraz dawka idealizmu: chcesz poprawiać świat ? Zacznij od siebie
.
Diesle po facelift.
No dobra. To teraz dawka idealizmu: chcesz poprawiać świat ? Zacznij od siebie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
xANDy napisał(a):A który silnik posiada DPF a który jeszcze nie?
Diesle po facelift.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Sprawdzam czasem jak to wygląda w relacji do tego X-a. Po blisko 8000 km nic się tam nie zmienia, nie rozcieńcza – olej trzyma poziom i nie rozlewa się po bagnecie.
Prawdę mówiąc mi ten PDF bardzo odpowiada – właśnie za sprawą całkowitej przejrzystości spalinek. Z wydechu nie poleciał mi jak dotąd najbledszy nawet dymek. Instrukcja podaje wymianę oleju, co 20kkm. Choć jeżdżę głównie w trasie, zamierzam to robić, co 10k (nie jest to w końcu jakiś straszny wydatek). Wątpię żeby olej zdążył się przed tym czasem rozcieńczyć. Procedura regeneracji włącza mi się jakoś tak 1 raz/bak. No to powiedzmy max 12 takich baków i wymiana oleju – po sprawie.
Co do ekologii – jej aspekty związane z jakością powietrza i wrażeniami czysto estetycznymi zdecydowanie popieram (jednak skoro chcemy rozwijać tą cywilizację, musimy i tu coś czasem poświęcić), jednak emisja CO2 i takie tam inne... echh – właśnie pracujemy tu nad pewnymi dyrektywami i poczuwam się do studzenia zapędów niektórych prostolinijnie myślących policy-makerów.
Mały OT, ale ostatnio trochę w tym siedzę i tak mnie naszło – zboczenia zawodowe w końcu istnieją
Prawdę mówiąc mi ten PDF bardzo odpowiada – właśnie za sprawą całkowitej przejrzystości spalinek. Z wydechu nie poleciał mi jak dotąd najbledszy nawet dymek. Instrukcja podaje wymianę oleju, co 20kkm. Choć jeżdżę głównie w trasie, zamierzam to robić, co 10k (nie jest to w końcu jakiś straszny wydatek). Wątpię żeby olej zdążył się przed tym czasem rozcieńczyć. Procedura regeneracji włącza mi się jakoś tak 1 raz/bak. No to powiedzmy max 12 takich baków i wymiana oleju – po sprawie.
Co do ekologii – jej aspekty związane z jakością powietrza i wrażeniami czysto estetycznymi zdecydowanie popieram (jednak skoro chcemy rozwijać tą cywilizację, musimy i tu coś czasem poświęcić), jednak emisja CO2 i takie tam inne... echh – właśnie pracujemy tu nad pewnymi dyrektywami i poczuwam się do studzenia zapędów niektórych prostolinijnie myślących policy-makerów.
Mały OT, ale ostatnio trochę w tym siedzę i tak mnie naszło – zboczenia zawodowe w końcu istnieją
A jak to się dzieje że paliwo trafia do oleju? Bo z budowy silnika jestem słaby 
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40606&highlight=">Mój
samochodzik</a>
samochodzik</a>
- Od: 7 wrz 2007, 19:42
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA 6 2.3 USA `05
Podczas regeneracji DPF są wtryskiwane dodatkowe dawki paliwa. Ich zadaniem jes trozgrzanie katalizatora i DPF do temp umozliwiajacej wypalenie sadzy w filtrze. Część tego paliwa nie spala się i trafia do oleju silnikowego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Ciekawy wynalazek co ? płakac bedziemy jak przyjdzie wymieniac DPF
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6