bagnet poziomu oleju- znaczek X

Postprzez gieroj » 30 maja 2007, 00:07

Witam co znaczy ten znak ? Na bagnecie jest L F no i dużo powyżej X że olej może byc do tego znaczka to prawda? i dlaczego olej tak może przyrosnąc bez wywalenia uszczelniaczy – nie wiem o co w tym chodzi.pozdrawiam W
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 19:27
Posty: 43
Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 10:16

Olej powinien byc na bagnecie pomiędzy " L " a "F". Poniżej L to za mało – powyżej F za dużo, ot cała filozofia. Poziom oleju oczywiście mierzy się na płaskim terenie z 10 min po zgaszeniu silnika. I jeszcze jedna uwaga: Ściera do wycierania bagnetu nie może być używana do innych rzeczy, np. wycierana samochodu, konsoli itd. Na bagnecie osadza sie wtedy np. wosk albo inne ścierwo i bagnet nie pokazuje prawdziwego stanu oleju..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Bolek » 30 maja 2007, 11:16

Na bagnecie faktycznie jest znacznik "X" – znajduje się sporo powyżej "F". Wg mojej francuskojęzycznej instrukcji X -a używa się do sprawdzania stopnia zużycia oleju (zmiana lepkości i takie tam chyba). Trzymając bagnet poziomo stróżka oleju nie powinna dotrzeć to tegoż X-a. Taka jest moja interpretacja obrazka i lakonicznego tekstu, który mu towarzyszy. Chyba, że nic jeszcze po francusku nie kumam – a jest to możliwe, bo ciągle zaskakuje mnie "logika" tego języka. Może ktoś wie, co o tym piszą w innej wersji językowej tego gówna (dla mnie te książeczki i opisy tam zawarte to żenada – kilka potrzebych tabelek + masa bezsensownych wywodów i piktogramów i totalny brak istotnych wskazówek dotyczących eksploatacji) dla kierowców?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez martinpl » 30 maja 2007, 11:23

Bolek w domu mam instrukcje po polsku do wersji przed liftingiem i nie pamietam o czyms takim... ale jak wroce to spojrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 11:25

W polskiej instrukcji nie ma nic o tajemniczym "X".... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tomekrvf » 30 maja 2007, 11:49

Prawdopodobnie znaczek X tyczy się aut które wyposażone są w DPF i jeśli olej dojdzie do poziomu X należy go wymienić.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 12:11

tomekrvf napisał(a):Prawdopodobnie znaczek X tyczy się aut które wyposażone są w DPF i jeśli olej dojdzie do poziomu X należy go wymienić.


Bingo! Tak jest w instrukcji niemieckiej. Osiągnięcie X oznacza, że olej został zbyt rozrzedzony paliwem podczas regeneracji DPF i należy go wymienić.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 12:16

Bolek napisał(a):dla mnie te książeczki i opisy tam zawarte to żenada

I od razu wiadomo, że instrukcja nie jest dla wygody użytkownika, tylko dla zabezpieczenia producenta przed ewentualnymi roszczeniami zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa :| . Tak jest teraz prawie ze wszystkim...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 13:01

Nie chcę DPF-u jak ma mi rozrzedzać olej ( kolejny dodatkowy problem ). Całe szczęście że nie mam tego g... ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 13:48

Mnie natomiast nie podobały się diesle dlatego, że przy przyspieszaniu puszczają 'bąka'. Teraz można mieć czyściutkie spaliny i w dodatku nie trzeba robić dolewek oleju ;) .
Niedawno byli tacy co narzekali na to, że muszą mieć katalizator (och, a jak to mi zamula silnik, a jakie to drogie jak się popsuje). Lubisz teraz jechać za starym trupem BEZ katalizatora ? Bo ja zazwyczaj zmieniam pas ... na lewy :D .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Pawnik » 30 maja 2007, 14:04

Jeżeli DPF nie stwarzałby problemów tak jak katalizator, to jestem jak najbardziej za, ale jeżeli m.in. rozrzedza olej, to koszty przez tego DPF są tylko kwestią czasu. Zresztą o czym my mówimy. Cóż z tego, że masz super ekologiczny samochód, skoro tysiące starych ciężarów, autobusów i osobowego złomu pokrywa Cię codziennie sadzą. Najpierw to trzeba zlikwidować, a następnie można wymagać montowania DPF-ów :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez xANDy » 30 maja 2007, 14:24

A który silnik posiada DPF a który jeszcze nie?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez mcbeth » 30 maja 2007, 14:29

Ależ katalizator też stwarza problemy! Np. pęka przy zbyt gwałtownym schłodzeniu czy nawet niegroźnym uderzeniu. Rozrzedzanie oleju tak naprawdę występuje tylko w naprawdę skrajnie niekorzystnym użytkowaniu tego samochodu. A co do X to po prostu kolejne 'zabezpieczenie' producenta przed odpowiedzialnością...
No dobra. To teraz dawka idealizmu: chcesz poprawiać świat ? Zacznij od siebie :] .

xANDy napisał(a):A który silnik posiada DPF a który jeszcze nie?

Diesle po facelift.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Bolek » 30 maja 2007, 16:15

Sprawdzam czasem jak to wygląda w relacji do tego X-a. Po blisko 8000 km nic się tam nie zmienia, nie rozcieńcza – olej trzyma poziom i nie rozlewa się po bagnecie.
Prawdę mówiąc mi ten PDF bardzo odpowiada – właśnie za sprawą całkowitej przejrzystości spalinek. Z wydechu nie poleciał mi jak dotąd najbledszy nawet dymek. Instrukcja podaje wymianę oleju, co 20kkm. Choć jeżdżę głównie w trasie, zamierzam to robić, co 10k (nie jest to w końcu jakiś straszny wydatek). Wątpię żeby olej zdążył się przed tym czasem rozcieńczyć. Procedura regeneracji włącza mi się jakoś tak 1 raz/bak. No to powiedzmy max 12 takich baków i wymiana oleju – po sprawie.

Co do ekologii – jej aspekty związane z jakością powietrza i wrażeniami czysto estetycznymi zdecydowanie popieram (jednak skoro chcemy rozwijać tą cywilizację, musimy i tu coś czasem poświęcić), jednak emisja CO2 i takie tam inne... echh – właśnie pracujemy tu nad pewnymi dyrektywami i poczuwam się do studzenia zapędów niektórych prostolinijnie myślących policy-makerów.
Mały OT, ale ostatnio trochę w tym siedzę i tak mnie naszło – zboczenia zawodowe w końcu istnieją ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez PB » 10 paź 2007, 20:46

Witam,

Jestem posiadaczem M6 z 2006 r. 143 KM. Na bagnecie od poziomu oleju jest znacznik "L", "F" oraz "X" i tu moje pytanko,

Co oznacza "X"

Poz.
PB

mały edit tematu. Adaś
Początkujący
 
Od: 10 paź 2007, 20:37
Posty: 6
Skąd: Ciechanów
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT 143 KM

Postprzez Pawnik » 10 paź 2007, 21:12

Już o tym było na forum. To tester gęstości oleju z silnikami z filtrem cząstek stałych. Zdaje się że jak dochodzi do X, to ma za dużo paliwa w oleju, czy jakoś tak...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez tomekrvf » 10 paź 2007, 23:17

Jak poziom oleju dochodzi do X to należy wymienić olej silnikowy. Oznacza to zbyt dużą ilość paliwa w oleju
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez a_kacper86 » 10 paź 2007, 23:49

A jak to się dzieje że paliwo trafia do oleju? Bo z budowy silnika jestem słaby :(
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40606&highlight=">Mój
samochodzik</a>
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2007, 19:42
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 6 2.3 USA `05

Postprzez tomekrvf » 11 paź 2007, 13:22

Podczas regeneracji DPF są wtryskiwane dodatkowe dawki paliwa. Ich zadaniem jes trozgrzanie katalizatora i DPF do temp umozliwiajacej wypalenie sadzy w filtrze. Część tego paliwa nie spala się i trafia do oleju silnikowego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 11 paź 2007, 15:32

Ciekawy wynalazek co ? płakac bedziemy jak przyjdzie wymieniac DPF
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6