Pękł (zerwany) pasek rozrządu

Postprzez Blaster7 » 12 maja 2008, 08:22

Witam kupiłem Mazde 6 121 KM DIESLA kupiłęm w Serwisie mazdy.. mam przebieh 113 tyś
I czytam o tych rozrządach chciałem poczekać jeszcze ale widze że gorący temat...
MAM PYTANIE ponieważ chce wymienić rozrząd samemu robiłem to zawsze w innych samochodach (moich) i pytanie czy są tam jakieś BLOKADY specjalistyczne czy dam rade samemu??????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez adrkor » 10 lis 2008, 19:53

Witam wszystkich,
Jestem nowy na tym forum ale korzystałem z niego wczesniej podczas zakupu samochdu i za wszystkie znalezione wskazówki dziekuje.

Niedawno kupiłem mazda 6 CiTD ma przejechane 130000km i był wymieniony w tym roku rozrząd( w kwietniu), po przejrzeniu forum poluzowałem sróbki i zgrozo okazało sie ze jest tam pasek GATES, a wiec zadzwoniłem do salonu Mazdy i umówiłem sie na kolejną wymiane. Dziś auto pojechało do garazu i po 2 godzinkach dostałem telefon ze rozrząd został wymieniony niedawno cały kompletnie z rolkami i napinaczem. Informacje o tym otrzymał garaż Mazdy od innego garażu w którym dokonano wymiany, a wiec powiedziano mi że nie musze wymieniać rozrządu i mogę na tym pasku (kompletnym rozrządzie) przejechać 90000km :) . Powiedziano mi w salonie ze to dobry pasek a ku ścisłości salon zanjduje sie w Holandii gdzie obecnie mieszkam. A więc jest to cenna informacja myślę ze nie tylko dlamnie. A wiec nie tylko orginalne paski mogą jeździć w tych samochodach i powiedziano mi że wszystkie inne paski są równie dobrze testowane a najwiekszy problem to podczas wymiany czesto ludzie nie wymienieniaja napinacza.

Pozdrawiam.
adrkor
 

Postprzez ANDY999 » 10 lis 2008, 20:36

victor napisał(a):
Jaksa napisał(a):
victor napisał(a):ups! dzisiaj kupilem... przebieg tez 97kkm... tez diesel 136KM
Gratuluję – jakie wnioski ?
victor napisał(a):jaki koszt
Pasek 450 , napinacz 770 to minimum co trzeba wymieniac ( tez to bede robił w sobotę ) przy tym przebiegu ( o ile jest autentyczny )


:D :D
nie sądziłem, że diesel może być taki dynamiczny... Jechalem ze szwagrem on.ALFA156 benzyna 2.0 i uciec nie mógł;–)
Jak się droga poprawila i ruch zmalał to bez zadnych problemow 190 i zapasik byl:)
Silniczek pracuje bardzo kulturalnie, wiec smiem przypuszczac, ze i licznik nie był naprawiany, bylismy przeglad przed kupne zrobic – wszystko ok (zbieżności, amortyzatorki itp), blacha bez szpachli. :D
Kupiłem tylko daltego, ze szwagier nie mial sie do czego doczepic;–)
Tez mam oznaki lekkiego sciągania w prawo. Ale na forum wyczytalem, ze mozna w ASO za 70zł poprawic:)
hmm.. ja jestem z Tomaszowa 50km od Lodzi, 100do Wawy... gdzie polecacie zrobic wymiane?
pozdrawiam
kolego a gdzie to ściąganie wm prawo za 70 pln naprawiają , bo ja wiem że kosztuje 1200pln-1500.pln,bo pod prawym amortyzatorem brakuje czegoś
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez gstr » 11 lis 2008, 23:46

adrkor napisał(a): Powiedziano mi w salonie ze to dobry pasek a ku ścisłości salon zanjduje sie w Holandii gdzie obecnie mieszkam. A więc jest to cenna informacja myślę ze nie tylko dlamnie. A wiec nie tylko orginalne paski mogą jeździć w tych samochodach i powiedziano mi że wszystkie inne paski są równie dobrze testowane


Naprawdę wierzysz jeszcze w takie rzeczy? Jak chcesz dam Ci telefon do "garażu", gdzie powiedzą, że na gałce od biegów "R" znaczy "Rakieta".... I że testowali ten dodatkowy bieg na niemieckich autostradach, tak jak te 1-5....
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Jaksa » 12 lis 2008, 00:27

ANDY999 napisał(a):bo pod prawym amortyzatorem brakuje czegoś
Nie pod prawym a w obu i nie cos tylko : górne mocowanie amortyzatora , łozysko oraz odbój z osłoną .
gstr napisał(a): Jak chcesz dam Ci telefon do "garażu", gdzie powiedzą, że na gałce od biegów "R" znaczy "Rakieta"....
Dobre <spoko> Myslałem ze Holendrzy to dobrzy fachowcy – myliłem się .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 12 lis 2008, 00:50

czarek napisał(a): Jak mam sprawdzić ile mam nakulane? Czy może Jaksa mi pomoże jak podam VIN? Aha, nie chcę się zwracać do ASO w Poznaniu...

podaj mi VIN na PW to popytam u mnie w Serwisie..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bodzioklb » 12 lis 2008, 10:43

heh z tymi paskami i skrecaniem licznikow to jak widze... popularny temat

ja swoja kupilem jak miala na blacie 150 000 km – co prawda na obudowie rozrzadu bylo napisane 97 000 co sugerowalo ze wtedy pasek byl wymieniany... ale ze jestem nadgorliwy i dociekliwy, obligatoryjnie pojechalem po zakupie wymieniac wszystko...

w papierach bylo napisane co kiedy bylo wymieniane ale niemcy niemcami...

pojechalem wymieniac pasek rozrzadu, pompe wody, napinacz, rolki, olej w silniku, plyn w chlodnicy i plyn hamulcowy oraz wspomagania...

i co sie okazalo?? to ze niemka byla uczciwa...

rozrzad wygladal w bdb stanie co potwierdzalo ze mial nakrecone okolo 50 000km ale jak juz bylo wsio rozkrecone i kupione czesci to wymienili, plyn w chlodnicy wskazywal do -33st... olej w silniku wymienilem bo tego nikt nie sprawdzi...., plyn wspomagania byl klarowny, plyn hamulcowy wydawal mi sie metny wiec wymienili mi tez...

takze jak widac... nie wszyscy kreca i kombinuja...

ale zasada powinna byc jedna... DMUCHAC NA ZIMNE I SPRAWDZIC SAMEMU WSZYSTKO BO AUTO MA BYC SPRAWNE!!!

nie ma czegos takiego ze jak mam dluga trase przed soba to szykuje auto – tak nie powinno byc, auto ma byc zawsze gotowe na dalekie trasy i wbrew pozorom profilaktyka wychodzi taniej jak naprawy :D
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Riki » 12 lis 2008, 12:29

bodzioklb napisał(a):auto ma byc zawsze gotowe na dalekie trasy


<spoko> dokładnie...... :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 12 lis 2008, 15:18

bodzioklb napisał(a): i wbrew pozorom
profilaktyka wychodzi taniej jak naprawy :D


tyle,że niektórzy użytkownicy aut tego nie rozumieją,
lub nie chcą,
no bo jest to powiązane z wydatkiem..
a niby po co!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 13 lis 2008, 01:13

Enduro napisał(a):tyle,że niektórzy użytkownicy aut tego nie rozumieją,
....ano.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez adrkor » 14 lis 2008, 21:40

Witam ponownie.
Informacje na temat paska rozrządu umiesciłem jedynie dla INFORMACJIi i przyznam szczerze że nie spodziewałem sie komentarzy w stylu odszczedzania itp. ale niestety takie mamy charaktery. A w ramach dodatkowych informacji nie wymieniłem rozrzadu aby zaoszczędzić bo to nie natym polega ale z czystej ciekawości czy ten rozrząd da rade. Jesli sie urwie to zapłace za naprawę – trudno. Puki co auto przejechało 13tys na tym pasku i bedzie mam nadzieje jezdziło do az przejedzie minimum 60 tys.. Co do fachowości holendrów no to oni nie są wachowcami ale wydaje mi się że my Polacy tym bardziej nie. Jeszcze raz podkreślam to jest tylko informacja na temat rozrzadu i w serwisie powiedzieli ze można przejechać 90 tyś,a garaz który wymieniał rozrząd daje 100tyś gwarancji no to dlaczego miał bym nie wierzyć??? Pojezdzimy zobaczymy !!!

Pozdrawiam wszystkich oryginomaniaków. (a rózica miedzy tym rozrządem a oryginalnym wynosi na kompletnym zestawie całe 50eurosów :| -pytałem w sklepiea wiec jaka to oszczedność??? – koszt robocizny prawie ten sma co w salonie)

Ja osobiście uwazam wszelki fora za zródła informacji ale nasze rodzime czasem służą do "ukamieniowania" bo inaczej niemożna tego nazwać – smutna rzeczywistość.

Jeszcze raz pozdrawiam i życze szerokości!!!!!
adrkor
 

Postprzez bodzioklb » 2 gru 2008, 21:38

adrkor napisał(a):Ja osobiście uwazam wszelki fora za zródła informacji ale nasze rodzime czasem służą do "ukamieniowania" bo inaczej niemożna tego nazwać – smutna rzeczywistość.

Jeszcze raz pozdrawiam i życze szerokości!



...znaczy sie ze kolega poczul sie urazony i sie obrazil... ot smutna rzeczywistosc <lol> pozdrawiam wszystkich "ukamieniowujacych"
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez Hieronim » 6 gru 2008, 13:25

nie wiem co z was za fachowsy ale akurat paski Gates są b. dobrze

Jakby ktoś nie wiedział : unitta to gates na azje.. w Japonii montują unitte seryjnie np do hondy ( nie wiem jak w mazdzie być moze też) To ta sama firma, po prostu innej nazwy uzywają na Azję a innej w Europie


Znajomy pracuje w aso hondy kilkanascie lat i w mojej hondzie zakladal mi wlasnie gates'a i mowil ze nie ma prawa sie zerwać bo zaklada to od lat i nie ma zadnej roznicy miedzy tym paskiem a unittą sciąganą z aso
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez Enduro » 6 gru 2008, 16:18

Nefar napisał(a):Wspolczuje. Ja bym chyba szukal nowego silnika.
Przy 97kkm zeby pekl pasek to praktycznie nieprawdopodobne

to nie jest raczej konieczne...
wystarczy wymienic kilka dzwigienek od zaworow
i powinno byc okay!
oczywiscie glowice trzeba zdjac
aby sprawdzic dla pewnosci...
ale to nie jest wielki trud,
tylko trzeba nowa uszczelke przy montazu zamontowac!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 7 gru 2008, 00:45

Hieronim napisał(a):Znajomy pracuje w aso hondy kilkanascie lat i w mojej hondzie zakladal mi wlasnie gates'a i mowil ze nie ma prawa sie zerwać
Moze w hondach wszystko jest ok ale w mazdzie ( DiTD /CiTD ) pekają jak guma w majtkach ... widziałem w paru samochodach ktore przyjechały na lawecie...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Koala » 7 gru 2008, 18:14

Witam ;)
A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały? Był założony nowy, zresztą cały silnik był rozbierany i po przejechaniu 72 km nastąpiło wielkie trach i trup. Weszły nowe dźwigienki i niby jeździ ale jak długo...
Dzięki za podpowiedź albo rozjaśnienie tematu ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 20:11
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: 6 GY MZR-CD

Postprzez lukaszp » 7 gru 2008, 18:50

Koala napisał(a):A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały?

Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Enduro » 7 gru 2008, 20:00

lukaszp napisał(a):Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków.

jest w tekscie,
że pasek pękł!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koala » 8 gru 2008, 08:54

Jak nic mechanik musiał cos pomodelować z tym napinaczem bo pasek pozostał caly- przynajmniej tak twierdził. Ale te jego twierdzenia to są dla mnie mgliste. Sam fakt , że trzymał auto ponad dwa miesiące o czymś świadczy. I tak teraz każdy kilometr jest okupiony nerwami co sie wydarzy. Trzeba zbierać siły i jazda na Bronisze- tu ukłon w stronę Pana Jarka- może bedzie dane nam go poznać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 20:11
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: 6 GY MZR-CD

Postprzez Jaksa » 8 gru 2008, 13:18

lukaszp napisał(a):Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków
W szostkach jak i 626 po liftowych na obudowach rozrzadu sa zabezpieczenia przed "przeskoczeniem " paska takze ta opcja odpada
Koala napisał(a):A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały
Ktore dokładnie te dzwigienki? ( chodzi mi czy wszystkie sa z jednego cylindra ? ) Napiszę moze bardziej obrazowo : Po np. pierwszej kolizji ( tłok – zawór ) grono mechaników nie patrzy nawet czy zawory pracują w pełnym zakresie ,wymieniają to co widac gołym okiem ( czyli połamane dzwigienki ) odpał i wypuszczają klienta , po pewnym czasie robi sie ponowna "kaszanka" dlatego ze zawory ( powiedzmy te ktore dostały po zerwaniu paska ) zacieraja sie w prowadnicy blokujac płynny obrót wałka rozrzadu co w ostatecznosci doprowadza do rozsypania sie podzespołow > W takim przypadku ratuje tylko zdemontowanie głowicy , wymiana uszkodzonych zaworków + prowadnic ( i znowu klient dostaje po kieszeni :| ) W naszym przypadku zawsze sprawdzamy czy zawory pracuja w pełnym zakresie i dopiero przekazuje klientowi co i jak z jego autem.
Koala napisał(a):Trzeba zbierać siły i jazda na Bronisze- tu ukłon w stronę Pana Jarka- może bedzie dane nam go poznać
Zapraszam jak zawsze :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6