Pękł (zerwany) pasek rozrządu
Witam kupiłem Mazde 6 121 KM DIESLA kupiłęm w Serwisie mazdy.. mam przebieh 113 tyś
I czytam o tych rozrządach chciałem poczekać jeszcze ale widze że gorący temat...
MAM PYTANIE ponieważ chce wymienić rozrząd samemu robiłem to zawsze w innych samochodach (moich) i pytanie czy są tam jakieś BLOKADY specjalistyczne czy dam rade samemu??????
I czytam o tych rozrządach chciałem poczekać jeszcze ale widze że gorący temat...
MAM PYTANIE ponieważ chce wymienić rozrząd samemu robiłem to zawsze w innych samochodach (moich) i pytanie czy są tam jakieś BLOKADY specjalistyczne czy dam rade samemu??????
Witam wszystkich,
Jestem nowy na tym forum ale korzystałem z niego wczesniej podczas zakupu samochdu i za wszystkie znalezione wskazówki dziekuje.
Niedawno kupiłem mazda 6 CiTD ma przejechane 130000km i był wymieniony w tym roku rozrząd( w kwietniu), po przejrzeniu forum poluzowałem sróbki i zgrozo okazało sie ze jest tam pasek GATES, a wiec zadzwoniłem do salonu Mazdy i umówiłem sie na kolejną wymiane. Dziś auto pojechało do garazu i po 2 godzinkach dostałem telefon ze rozrząd został wymieniony niedawno cały kompletnie z rolkami i napinaczem. Informacje o tym otrzymał garaż Mazdy od innego garażu w którym dokonano wymiany, a wiec powiedziano mi że nie musze wymieniać rozrządu i mogę na tym pasku (kompletnym rozrządzie) przejechać 90000km . Powiedziano mi w salonie ze to dobry pasek a ku ścisłości salon zanjduje sie w Holandii gdzie obecnie mieszkam. A więc jest to cenna informacja myślę ze nie tylko dlamnie. A wiec nie tylko orginalne paski mogą jeździć w tych samochodach i powiedziano mi że wszystkie inne paski są równie dobrze testowane a najwiekszy problem to podczas wymiany czesto ludzie nie wymienieniaja napinacza.
Pozdrawiam.
Jestem nowy na tym forum ale korzystałem z niego wczesniej podczas zakupu samochdu i za wszystkie znalezione wskazówki dziekuje.
Niedawno kupiłem mazda 6 CiTD ma przejechane 130000km i był wymieniony w tym roku rozrząd( w kwietniu), po przejrzeniu forum poluzowałem sróbki i zgrozo okazało sie ze jest tam pasek GATES, a wiec zadzwoniłem do salonu Mazdy i umówiłem sie na kolejną wymiane. Dziś auto pojechało do garazu i po 2 godzinkach dostałem telefon ze rozrząd został wymieniony niedawno cały kompletnie z rolkami i napinaczem. Informacje o tym otrzymał garaż Mazdy od innego garażu w którym dokonano wymiany, a wiec powiedziano mi że nie musze wymieniać rozrządu i mogę na tym pasku (kompletnym rozrządzie) przejechać 90000km . Powiedziano mi w salonie ze to dobry pasek a ku ścisłości salon zanjduje sie w Holandii gdzie obecnie mieszkam. A więc jest to cenna informacja myślę ze nie tylko dlamnie. A wiec nie tylko orginalne paski mogą jeździć w tych samochodach i powiedziano mi że wszystkie inne paski są równie dobrze testowane a najwiekszy problem to podczas wymiany czesto ludzie nie wymienieniaja napinacza.
Pozdrawiam.
-
adrkor
kolego a gdzie to ściąganie wm prawo za 70 pln naprawiają , bo ja wiem że kosztuje 1200pln-1500.pln,bo pod prawym amortyzatorem brakuje czegośvictor napisał(a):Jaksa napisał(a):Gratuluję – jakie wnioski ?victor napisał(a):ups! dzisiaj kupilem... przebieg tez 97kkm... tez diesel 136KMPasek 450 , napinacz 770 to minimum co trzeba wymieniac ( tez to bede robił w sobotę ) przy tym przebiegu ( o ile jest autentyczny )victor napisał(a):jaki koszt
nie sądziłem, że diesel może być taki dynamiczny... Jechalem ze szwagrem on.ALFA156 benzyna 2.0 i uciec nie mógł;–)
Jak się droga poprawila i ruch zmalał to bez zadnych problemow 190 i zapasik byl:)
Silniczek pracuje bardzo kulturalnie, wiec smiem przypuszczac, ze i licznik nie był naprawiany, bylismy przeglad przed kupne zrobic – wszystko ok (zbieżności, amortyzatorki itp), blacha bez szpachli.
Kupiłem tylko daltego, ze szwagier nie mial sie do czego doczepic;–)
Tez mam oznaki lekkiego sciągania w prawo. Ale na forum wyczytalem, ze mozna w ASO za 70zł poprawic:)
hmm.. ja jestem z Tomaszowa 50km od Lodzi, 100do Wawy... gdzie polecacie zrobic wymiane?
pozdrawiam
AJST
- Od: 5 wrz 2008, 20:55
- Posty: 87
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel
adrkor napisał(a): Powiedziano mi w salonie ze to dobry pasek a ku ścisłości salon zanjduje sie w Holandii gdzie obecnie mieszkam. A więc jest to cenna informacja myślę ze nie tylko dlamnie. A wiec nie tylko orginalne paski mogą jeździć w tych samochodach i powiedziano mi że wszystkie inne paski są równie dobrze testowane
Naprawdę wierzysz jeszcze w takie rzeczy? Jak chcesz dam Ci telefon do "garażu", gdzie powiedzą, że na gałce od biegów "R" znaczy "Rakieta".... I że testowali ten dodatkowy bieg na niemieckich autostradach, tak jak te 1-5....
Grzegorz Strzałkowski
Nie pod prawym a w obu i nie cos tylko : górne mocowanie amortyzatora , łozysko oraz odbój z osłoną .ANDY999 napisał(a):bo pod prawym amortyzatorem brakuje czegoś
Dobre Myslałem ze Holendrzy to dobrzy fachowcy – myliłem się .gstr napisał(a): Jak chcesz dam Ci telefon do "garażu", gdzie powiedzą, że na gałce od biegów "R" znaczy "Rakieta"....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
czarek napisał(a): Jak mam sprawdzić ile mam nakulane? Czy może Jaksa mi pomoże jak podam VIN? Aha, nie chcę się zwracać do ASO w Poznaniu...
podaj mi VIN na PW to popytam u mnie w Serwisie..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
heh z tymi paskami i skrecaniem licznikow to jak widze... popularny temat
ja swoja kupilem jak miala na blacie 150 000 km – co prawda na obudowie rozrzadu bylo napisane 97 000 co sugerowalo ze wtedy pasek byl wymieniany... ale ze jestem nadgorliwy i dociekliwy, obligatoryjnie pojechalem po zakupie wymieniac wszystko...
w papierach bylo napisane co kiedy bylo wymieniane ale niemcy niemcami...
pojechalem wymieniac pasek rozrzadu, pompe wody, napinacz, rolki, olej w silniku, plyn w chlodnicy i plyn hamulcowy oraz wspomagania...
i co sie okazalo?? to ze niemka byla uczciwa...
rozrzad wygladal w bdb stanie co potwierdzalo ze mial nakrecone okolo 50 000km ale jak juz bylo wsio rozkrecone i kupione czesci to wymienili, plyn w chlodnicy wskazywal do -33st... olej w silniku wymienilem bo tego nikt nie sprawdzi...., plyn wspomagania byl klarowny, plyn hamulcowy wydawal mi sie metny wiec wymienili mi tez...
takze jak widac... nie wszyscy kreca i kombinuja...
ale zasada powinna byc jedna... DMUCHAC NA ZIMNE I SPRAWDZIC SAMEMU WSZYSTKO BO AUTO MA BYC SPRAWNE!!!
nie ma czegos takiego ze jak mam dluga trase przed soba to szykuje auto – tak nie powinno byc, auto ma byc zawsze gotowe na dalekie trasy i wbrew pozorom profilaktyka wychodzi taniej jak naprawy
ja swoja kupilem jak miala na blacie 150 000 km – co prawda na obudowie rozrzadu bylo napisane 97 000 co sugerowalo ze wtedy pasek byl wymieniany... ale ze jestem nadgorliwy i dociekliwy, obligatoryjnie pojechalem po zakupie wymieniac wszystko...
w papierach bylo napisane co kiedy bylo wymieniane ale niemcy niemcami...
pojechalem wymieniac pasek rozrzadu, pompe wody, napinacz, rolki, olej w silniku, plyn w chlodnicy i plyn hamulcowy oraz wspomagania...
i co sie okazalo?? to ze niemka byla uczciwa...
rozrzad wygladal w bdb stanie co potwierdzalo ze mial nakrecone okolo 50 000km ale jak juz bylo wsio rozkrecone i kupione czesci to wymienili, plyn w chlodnicy wskazywal do -33st... olej w silniku wymienilem bo tego nikt nie sprawdzi...., plyn wspomagania byl klarowny, plyn hamulcowy wydawal mi sie metny wiec wymienili mi tez...
takze jak widac... nie wszyscy kreca i kombinuja...
ale zasada powinna byc jedna... DMUCHAC NA ZIMNE I SPRAWDZIC SAMEMU WSZYSTKO BO AUTO MA BYC SPRAWNE!!!
nie ma czegos takiego ze jak mam dluga trase przed soba to szykuje auto – tak nie powinno byc, auto ma byc zawsze gotowe na dalekie trasy i wbrew pozorom profilaktyka wychodzi taniej jak naprawy
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
bodzioklb napisał(a): i wbrew pozorom
profilaktyka wychodzi taniej jak naprawy :D
tyle,że niektórzy użytkownicy aut tego nie rozumieją,
lub nie chcą,
no bo jest to powiązane z wydatkiem..
a niby po co!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
....ano....Enduro napisał(a):tyle,że niektórzy użytkownicy aut tego nie rozumieją,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie.
Informacje na temat paska rozrządu umiesciłem jedynie dla INFORMACJIi i przyznam szczerze że nie spodziewałem sie komentarzy w stylu odszczedzania itp. ale niestety takie mamy charaktery. A w ramach dodatkowych informacji nie wymieniłem rozrzadu aby zaoszczędzić bo to nie natym polega ale z czystej ciekawości czy ten rozrząd da rade. Jesli sie urwie to zapłace za naprawę – trudno. Puki co auto przejechało 13tys na tym pasku i bedzie mam nadzieje jezdziło do az przejedzie minimum 60 tys.. Co do fachowości holendrów no to oni nie są wachowcami ale wydaje mi się że my Polacy tym bardziej nie. Jeszcze raz podkreślam to jest tylko informacja na temat rozrzadu i w serwisie powiedzieli ze można przejechać 90 tyś,a garaz który wymieniał rozrząd daje 100tyś gwarancji no to dlaczego miał bym nie wierzyć??? Pojezdzimy zobaczymy !
Pozdrawiam wszystkich oryginomaniaków. (a rózica miedzy tym rozrządem a oryginalnym wynosi na kompletnym zestawie całe 50eurosów -pytałem w sklepiea wiec jaka to oszczedność??? – koszt robocizny prawie ten sma co w salonie)
Ja osobiście uwazam wszelki fora za zródła informacji ale nasze rodzime czasem służą do "ukamieniowania" bo inaczej niemożna tego nazwać – smutna rzeczywistość.
Jeszcze raz pozdrawiam i życze szerokości!!!!!
Informacje na temat paska rozrządu umiesciłem jedynie dla INFORMACJIi i przyznam szczerze że nie spodziewałem sie komentarzy w stylu odszczedzania itp. ale niestety takie mamy charaktery. A w ramach dodatkowych informacji nie wymieniłem rozrzadu aby zaoszczędzić bo to nie natym polega ale z czystej ciekawości czy ten rozrząd da rade. Jesli sie urwie to zapłace za naprawę – trudno. Puki co auto przejechało 13tys na tym pasku i bedzie mam nadzieje jezdziło do az przejedzie minimum 60 tys.. Co do fachowości holendrów no to oni nie są wachowcami ale wydaje mi się że my Polacy tym bardziej nie. Jeszcze raz podkreślam to jest tylko informacja na temat rozrzadu i w serwisie powiedzieli ze można przejechać 90 tyś,a garaz który wymieniał rozrząd daje 100tyś gwarancji no to dlaczego miał bym nie wierzyć??? Pojezdzimy zobaczymy !
Pozdrawiam wszystkich oryginomaniaków. (a rózica miedzy tym rozrządem a oryginalnym wynosi na kompletnym zestawie całe 50eurosów -pytałem w sklepiea wiec jaka to oszczedność??? – koszt robocizny prawie ten sma co w salonie)
Ja osobiście uwazam wszelki fora za zródła informacji ale nasze rodzime czasem służą do "ukamieniowania" bo inaczej niemożna tego nazwać – smutna rzeczywistość.
Jeszcze raz pozdrawiam i życze szerokości!!!!!
-
adrkor
adrkor napisał(a):Ja osobiście uwazam wszelki fora za zródła informacji ale nasze rodzime czasem służą do "ukamieniowania" bo inaczej niemożna tego nazwać – smutna rzeczywistość.
Jeszcze raz pozdrawiam i życze szerokości!
...znaczy sie ze kolega poczul sie urazony i sie obrazil... ot smutna rzeczywistosc pozdrawiam wszystkich "ukamieniowujacych"
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
nie wiem co z was za fachowsy ale akurat paski Gates są b. dobrze
Jakby ktoś nie wiedział : unitta to gates na azje.. w Japonii montują unitte seryjnie np do hondy ( nie wiem jak w mazdzie być moze też) To ta sama firma, po prostu innej nazwy uzywają na Azję a innej w Europie
Znajomy pracuje w aso hondy kilkanascie lat i w mojej hondzie zakladal mi wlasnie gates'a i mowil ze nie ma prawa sie zerwać bo zaklada to od lat i nie ma zadnej roznicy miedzy tym paskiem a unittą sciąganą z aso
Jakby ktoś nie wiedział : unitta to gates na azje.. w Japonii montują unitte seryjnie np do hondy ( nie wiem jak w mazdzie być moze też) To ta sama firma, po prostu innej nazwy uzywają na Azję a innej w Europie
Znajomy pracuje w aso hondy kilkanascie lat i w mojej hondzie zakladal mi wlasnie gates'a i mowil ze nie ma prawa sie zerwać bo zaklada to od lat i nie ma zadnej roznicy miedzy tym paskiem a unittą sciąganą z aso
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Nefar napisał(a):Wspolczuje. Ja bym chyba szukal nowego silnika.
Przy 97kkm zeby pekl pasek to praktycznie nieprawdopodobne
to nie jest raczej konieczne...
wystarczy wymienic kilka dzwigienek od zaworow
i powinno byc okay!
oczywiscie glowice trzeba zdjac
aby sprawdzic dla pewnosci...
ale to nie jest wielki trud,
tylko trzeba nowa uszczelke przy montazu zamontowac!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Moze w hondach wszystko jest ok ale w mazdzie ( DiTD /CiTD ) pekają jak guma w majtkach ... widziałem w paru samochodach ktore przyjechały na lawecie...Hieronim napisał(a):Znajomy pracuje w aso hondy kilkanascie lat i w mojej hondzie zakladal mi wlasnie gates'a i mowil ze nie ma prawa sie zerwać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały? Był założony nowy, zresztą cały silnik był rozbierany i po przejechaniu 72 km nastąpiło wielkie trach i trup. Weszły nowe dźwigienki i niby jeździ ale jak długo...
Dzięki za podpowiedź albo rozjaśnienie tematu
A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały? Był założony nowy, zresztą cały silnik był rozbierany i po przejechaniu 72 km nastąpiło wielkie trach i trup. Weszły nowe dźwigienki i niby jeździ ale jak długo...
Dzięki za podpowiedź albo rozjaśnienie tematu
- Od: 7 lis 2008, 20:11
- Posty: 5
- Skąd: Kielce
- Auto: 6 GY MZR-CD
Koala napisał(a):A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały?
Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
lukaszp napisał(a):Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków.
jest w tekscie,
że pasek pękł!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak nic mechanik musiał cos pomodelować z tym napinaczem bo pasek pozostał caly- przynajmniej tak twierdził. Ale te jego twierdzenia to są dla mnie mgliste. Sam fakt , że trzymał auto ponad dwa miesiące o czymś świadczy. I tak teraz każdy kilometr jest okupiony nerwami co sie wydarzy. Trzeba zbierać siły i jazda na Bronisze- tu ukłon w stronę Pana Jarka- może bedzie dane nam go poznać
- Od: 7 lis 2008, 20:11
- Posty: 5
- Skąd: Kielce
- Auto: 6 GY MZR-CD
W szostkach jak i 626 po liftowych na obudowach rozrzadu sa zabezpieczenia przed "przeskoczeniem " paska takze ta opcja odpadalukaszp napisał(a):Hydronapinacz pewnie puścił i pasek przeskoczył parę ząbków
Ktore dokładnie te dzwigienki? ( chodzi mi czy wszystkie sa z jednego cylindra ? ) Napiszę moze bardziej obrazowo : Po np. pierwszej kolizji ( tłok – zawór ) grono mechaników nie patrzy nawet czy zawory pracują w pełnym zakresie ,wymieniają to co widac gołym okiem ( czyli połamane dzwigienki ) odpał i wypuszczają klienta , po pewnym czasie robi sie ponowna "kaszanka" dlatego ze zawory ( powiedzmy te ktore dostały po zerwaniu paska ) zacieraja sie w prowadnicy blokujac płynny obrót wałka rozrzadu co w ostatecznosci doprowadza do rozsypania sie podzespołow > W takim przypadku ratuje tylko zdemontowanie głowicy , wymiana uszkodzonych zaworków + prowadnic ( i znowu klient dostaje po kieszeni ) W naszym przypadku zawsze sprawdzamy czy zawory pracuja w pełnym zakresie i dopiero przekazuje klientowi co i jak z jego autem.Koala napisał(a):A co mogło być przyczyną rozwalenia 4 dźwigienek zaworów w sytuacji gdzie rozrząd został cały
Zapraszam jak zawszeKoala napisał(a):Trzeba zbierać siły i jazda na Bronisze- tu ukłon w stronę Pana Jarka- może bedzie dane nam go poznać
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6