DiTD do obrotów 2200 ma zamknięte 4 zawory wlotowe (symulacja 8V czyli wykorzystanie zjawiska zwężki vernouliego, albo jakoś tam, dla zwiększenia "zasysania"). Powyżej 2200 rpm otwierają się te zawory i masz lepsze dotlenienie komory spalania co owocuje mniejszym spalaniem na wyższych obrotach.
Najnowszy silnik VW 2.0 170KM też ma taki system (zamykania zaworów), ciśnienie wtrysku wynosi tam 2250 bar. W CR ciśnienie wynosi ok 1800 bar. W DiTD 190/280 bar (zaledwie), a moc jest w dużym stopniu zależna od ciśnienia wtrysku. Nie porównuje się dwóch bardzo odmiennych generacji silnika.
PS. Silnik TDCI 2.0 nie ma systemu zamykania 4 zaworów i dlatego nie ciągnie poniżej 2krpm (zdechnie...)
PS2. Riki – przestań porównywać 626 DiTD do corolli D4D bo normalnie będę wywalał Twoje posty. Nie ta masa, nie te silniki, całe dekady różnicy konstrukcyjnej...

Popatrz sobie na moje zdjęcie w podpisie i przestań biadolić.