Strona 1 z 2

mazda 6 CR

PostNapisane: 29 mar 2007, 14:09
przez roberto
witam wszystkich mam pytanko , nabylem mazde 6 disla 2,0 2003r przebieg 150tys nie mam pojecia czy byl robiony rozrzad i po jakich przebiegach to sie robi, bede wdzieczny za informacje dzieki.

PostNapisane: 29 mar 2007, 15:53
przez Humerus
rozrząd w diesel-u 2.0 zmienia sie przy 120tys km, jak nie wiesz czy był zmieniony to bym nie ryzykował i zmienił, ściągnij sobie z netu instr. obsługi tam masz wszystko napisane. pozdr

PostNapisane: 29 mar 2007, 17:36
przez martinpl
roberto a jak juz zrobisz to podaj orientacyjne koszty ;) przyda sie na przyszlosc...

PostNapisane: 29 mar 2007, 19:46
przez Solo
Kłaniam się,

martinpl napisał(a):roberto a jak juz zrobisz to podaj orientacyjne koszty ;) przyda sie na przyszlosc...


przy okazji popraw temat zgodnie z regulaminem.

PostNapisane: 30 mar 2007, 22:35
przez roberto
ok jak zrobie to podam koszt . teraz jestem na wyspach i zorietuje sie jak to tutaj kosztuje , wiem ze w kraju to koszt ok 2700 zł /serwis Czestochowa/czesci+robota.pozdrawiam.

PostNapisane: 30 mar 2007, 22:47
przez roberto
dzieki za odpowiedz teraz wiem ze czas to zrobic . mam jeszcze jedno pytanie czy autko ma kontrolke zuzycia klockow i kontrolke inspekcii oleju.Dochodza mnie tez dziwne stuki z przedniego zawieszenia, nie tyle na dziurach lecz na lekkich nierownosciach drogi jak by cos sie obluzowalo,moze ktos mial podobny problem . Pozdrawiam.

PostNapisane: 31 mar 2007, 11:02
przez martinpl
roberto zuzycia klockow chyba tak, nie pamietam, wieczorem bym sprawdzil, inspekcji oleju na 99% nie, bo u mnie od ponad roku nic sie nie zapalilo, ale skad moge wiedziec, auto mnie ciagle zaskakuje :P

z tymi stukami to tak na odleglosc ciezko cos stwierdzic, najlepiej unies przod auta (nawet jedna strone, np.podnosnikiem fabrycznym) i sprobuj szarpac kolem, naciskac w rozne strony itp. zobacz czy wyczujesz luz, albo stukanie...

PostNapisane: 31 mar 2007, 13:54
przez xANDy
Końcówki drązków stabilizatora przechyłów... nie wiem czy firma ramech robi takie, ale to jest pierwsze na co zwróciłbym uwagę.

Rozrząd w Mazdzie 6

PostNapisane: 3 kwi 2007, 10:59
przez Wojo
Witam
Mma wiele wątpliwości do paska rozrządu w moim 2.0 dieslu 121KM. Pierwsza to wymiana a w zasadzie jej graniczny przebieg, książka mówi 120tys km serwis 110 a inny mowi ze 100 to granica i potem moze byc bardzo niedobrze. Pomoc ten silnik jest niezwykle wrazliwy i pod tym wzgledem awaryjny. Pomozcie swoja wiedza bo z jednej strony chcialbym jak najlepiej z drugiej zas kwota paska plus trzy rolki plus wymiana to min 1300 zł po hurtowych cenach wiec sporawo.

PostNapisane: 3 kwi 2007, 13:51
przez Wojo
Roberto gdzie w necie moge znaleść rysunki techniczne czy jak wymienia się rozrząd w Madzi, chodzi mi o części niezbędne tzn czy zawsze trzeba wymieniac napinacz hydrualiczny, czy same rolki wystarczą? Podpowiedz mi prosze.
Wojo

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:03
przez xANDy
Wojo napisał(a):czy zawsze trzeba wymieniac napinacz hydrualiczny
Oficjalnie ponoć nie trzeba – ale dla pewności obowiązkowo należy.

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:59
przez zooomzooom
Wojo>>
jak zdejmiesz zbiornik płynu spryskiwacza to tuż nad rolką napinacza zobaczysz podziałkę (3 kreski). Podziałka jest "stała" a wskażnik znajduje się na ramieniu napinacza. Im bardziej wyciągnięty pasek tym szybciej trzeba go wymienic...;)

niestety nie moge podpiac zalacznika nie ma opcji

PostNapisane: 4 kwi 2007, 21:29
przez zooomzooom
1300 to tanio dodaj jeszcze napinacz i robocizne minimum 2200zł w Polsce stoi wymiana (Jaksa taniej?:| ).

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=33538

PostNapisane: 10 kwi 2007, 12:22
przez roberto
xANDy napisał(a):Końcówki drązków stabilizatora przechyłów...
Dzieki bardzo za poprawna diagnoze faktycznie sa to drążki stabiliz. przechyłów.

PostNapisane: 10 kwi 2007, 12:44
przez roberto
co do rozrzadu to na wyspach za czesci zaplacilem 170f tylko ze w sklepie dali mi dwie rolki i pasek i powiedzieli ze to jest kompletny rozrzad i ze nic wiecej nie trzeba ? Wymiana w serwisie kosztuje tutaj 150f .Czesci sa firmy BLUE PRINT prawdopodobnie dobre. jesli chodzi o rysunki tech. rozrzadu w tym silniczku tez nie znalazlem. Dzieki wszystkim za informacje , pozdrawiam.

PostNapisane: 11 kwi 2007, 10:13
przez xANDy
roberto napisał(a):co do rozrzadu to na wyspach za czesci zaplacilem 170f tylko ze w sklepie dali mi dwie rolki i pasek i powiedzieli ze to jest kompletny rozrzad i ze nic wiecej nie trzeba
Ciągłym problemem jest napinacz, co do którego nie ma pewności czy jest jednorazowy czy "wieczny"... Ten element odziedziczony po reszcie bloku silnika (RF czyli też DiTD) potrafi sporo napsuć... :|

PostNapisane: 14 kwi 2007, 00:14
przez darrecki
roberto napisał(a):
xANDy napisał(a):Końcówki drązków stabilizatora przechyłów...
Dzieki bardzo za poprawna diagnoze faktycznie sa to drążki stabiliz. przechyłów.



Ile wyniosla wymiana? Moja "6" tez to boli :(

PostNapisane: 15 kwi 2007, 00:42
przez roberto
Ile wyniosla wymiana? Moja "6" tez to boli :(
Znalazlem fachowcow zrobia za 60 f tylko radza zeby jednak dokupic

napinacz hydrauliczny .Zaznaczam ze czesci i robota w Anglii .

PostNapisane: 15 kwi 2007, 19:37
przez xANDy
roberto napisał(a):tylko radza zeby jednak dokupic napinacz hydrauliczny
I całe szczęście – bo ten element potrafi położyć wszystko...

PostNapisane: 16 kwi 2007, 17:08
przez dzejdzej
Mam pytanie czy na dołączonym zdjęciu link http://www.vitcortel.pl/napinacz.jpg napinacz paska rozrządu jest naciągnięty na maxa czy dopiero jest na pierwszej kresce