Strona 1 z 4
Duże spalanie – wpływ działania webasto

Napisane:
7 mar 2007, 20:39
przez gucio
Swiezo zakupiona(1msc) M6 2003 2.0 CD 136KM GY duzo pali, tj: miasto prawie 10l, trasa prawie 8l, mozna powiedziec ze o 2l za duzo. Auto nie kopci, pali bez problemu, wolne obroty nie faluja, silnik pracuje rowno – jesli prace diesla za taka mozna uznac;) Serwis w Rzeszowie poinformowal mnie, ze jedyne co moga zrobic z dieslem to podpiac pod komputer i zczytac bledy :/. Z wstepnych ogledzin wynika iz przeplywomierz jest w porzadku, jedynie czujnik termeratury powietrza jest zabrudzony (czy to moze miec wplyw?), za to zawor recyrkulacji spalin nie dziala prawidlowo, stoi w jednej pozycji – moze to jego wina?? Komputer pokladowy pokazuje spalanie ok 1,5L mniejsze niz rzeczywiste. Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem i moglby cos poradzic?
pozdrawiam
Gucio

Napisane:
7 mar 2007, 22:20
przez xANDy
Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)
Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.

Napisane:
8 mar 2007, 09:24
przez gucio
xANDy napisał(a):Uściślij temat aby był jednoznacznie czytelny – w pierwszej linijce o spalaniu a w drugiej (opis) wpisz model auta i silnika (z ilością kucy)
Jak robisz krótkie trasy a nie jest zbyt ciepło na dworze, to nie zapomnij, że masz fabrycznie zamontowany dogrzewacz, który pożera paliwo sam z siebie, niezależnie od wskazania komputera.
Na trasie (2x 150 km) spalil niecale 8L, a nie cisnalem bardzo, wiec to raczej nie dogrzewacz.
DUŻE SPALANIE 2.0 CD 121km GY

Napisane:
8 mar 2007, 13:54
przez pamp
Mam to samo, auto też od 1 m-ca, w ASO poradzili poczekać aż się ociepli – żeby mieć pewność co do dorzewacza- że to nie jego wina a następnie sprawdzić spalanie wg tankowania i porównać ze wskazaniami kompa. Niestety z autem w ASO była żona (ja nie mogłem) więc nie wypytała dokładniej. Jak coś więcej ustalę to dam znać.Też bym wolał się cieszyć oszczędną jazdą niż domyślać "co też kupiłem"

Napisane:
10 mar 2007, 18:13
przez Taszi
...
DUŻE SPALANIE 2.0 CD 121km GY

Napisane:
11 mar 2007, 19:27
przez pamp
następne tankowanie po 430 km- jazdy po mieście do 20 km. tym razem wynik 6,9 – juz lepiej!

Napisane:
12 mar 2007, 18:15
przez gucio
Dzis pomierzylem spalanie przy dystrybutorze, wyszlo 8,6/100 – troche lepiej:) Jazda tylko miejska(220km), komputer pokazywal 8,1-8,3/100. Dodam ze jezdzilem jeszcze na zimowkach a to pewnie pochlania 0,5L/100km. Zobaczymy co bedzie na letnich – dzis zmienilem...

Napisane:
12 mar 2007, 22:00
przez xANDy
Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością. Może tylko szacować i bywa, że udaje mu się to niemal idealnie. Ale może się "rąbnąć" o kilkadziesiąt procent i nie jest to żadne uszkodzenie.
Spalanie Mazda6 2.0 136KM

Napisane:
14 mar 2007, 19:02
przez koska40
Witam
W tamtym roku w czesie urlopu trasa z Krakowa po przez czechy slowacje i wegry spalanie wynioslo 6,4/100, w Krakowie przewaznie na krotkich odcinkach w lato ok 7,5/100 w zimie od 8,5 do 9,5/100 Komputer oszukuje w lecie zawrze jednakowo, zaniza srednie spalanie o 0,5/100 a w zimie od 0,5 do 1,0/100 Tankuje zawsze na Shellu Shell V-Power Diesel
Co do webasta silnika czyli dogrzewacza, jak zaczol mi przeszkadzc jego chalas to zalorzylem do niego tlumik i mam spokuj.

Napisane:
15 mar 2007, 21:45
przez martinpl
koska40 zaciekawil mnie watek z tym tlumikiem do Webasto, sam dobierales, czy cos oryginalnego? no bo fabrycznie jest puszka rezonansowa i cos w rodzaju rury wydechowej...

Napisane:
15 mar 2007, 23:26
przez koska40
martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.

Napisane:
16 mar 2007, 10:28
przez martinpl
koska40 dzieki za odpowiedz, to co mowisz jest mozliwe, bo ja mam fabryczne webasto i myslalem ze skoro ja mam tlumik to wszyscy maja miec


Napisane:
16 mar 2007, 10:31
przez Pawnik
koska40 napisał(a):martinpl tlumik zakladalem w punkcie z klimatyzacjami, zalozyli taki jak powinien byc oryginalny (maja spory wybor).W mazdzie przy dogrzewaczu silnika wystaje tylko rurka, tlumik maja na koncu zamontowane tylko te mazdy w ktorych zakladane bylo fabrycznie webasto, czyli pelne niezalezne ogrzewanie, przynajmiej tak mi powiedzial gosc z punktu.
Ja mam chyba fabryczne webasto ( owalny sterownik z lewej strony kierownicy ) i ono szumi, ale specjalnie nie hałasuje. Nie wiem jakie są dźwięki u innych?

Napisane:
18 mar 2007, 23:44
przez newbie
xANDy napisał(a):Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością.
wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
komputerek pokładowy w CR "nie widzi" jedynie ropy zużytej przez dogrzewacz
cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej

Napisane:
20 mar 2007, 11:54
przez xANDy
newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.
newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.

Napisane:
20 mar 2007, 19:06
przez Pawnik
xANDy napisał(a):newbie napisał(a):wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
Wiem jak działa CR aczkolwiek na pewno nie wiem wszystkiego. Zamiast udzielać takiej dziwnej odpowiedzi po prostu opisałbyś dokładniej.
Staram się dokształcać i biegam też po innych forach (właśnie diesla), i ta informacja to nie jest mój wymysł, tylko oficjalne stwierdzenie jednego z koncernów motoryzacyjnych. Możliwe, że to tylko propaganda. Jeśli rzeczywistość jest inna to po prostu sprostuj i tyle.
newbie napisał(a):cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
Zapomniałeś wytłumaczyć "nam" – osobom niedokształconym – co to jest DPF.
Nie no, to już żaden tajnik techniki. Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać. DPF – to filtr i dopalacz czastek stałych w najnowszych silnikach diesla. Umożliwia osiąganie normy Euro 4 czystości spalin. Nie wiem czy dokłądnie tak samo działa w Mazdzie, ale w Oplach wypala raz na ileś tyś km. sadze z tłumika. Wtedy śmierdzi jak cholera....

Napisane:
21 mar 2007, 00:05
przez xANDy
Pawnik napisał(a):Jak skaczesz po forach diesli to musiałeś się z tym spotkać
Oczywiście, ale nie każdy ma prawo to wiedzieć. Uważam, że na forum takie informacje powinny być też w końcu umieszczone. Nie chodzi tylko o szastanie wiedzą bo ludzie często odbierają to jako pychę i poczucie wyższości. To była "prowokacja" (udana oczywiście jak widać)
Co do tego filtra – wypalanie go jest możliwe przy układach wtryskowych, które mają możliwość min. trzystopniowego "wciskania" dawki paliwa do cylindra. Pierwsza pilotująca, druga zasadnicza dawka paliwa i trzecia, która jest dawana tak, aby nie spalała się bezpośrednio w cylindrze a w filtrze cząstek stałych DPF. W ten sposób okresowo wypalany jest ten filtr. Z tego co pamiętam to chyba zapycha się siarczanami albo czymś tam (więc "ruska" ropa odpada).
Wypalanie DPF (przy osiągnięciu ok. 75% zapełnienia) następuje zasadniczo samoczynnie (komputer tym steruje) lub musisz zrealizować specjalną procedurę jeśli robisz zbyt krótkie trasy (trzeci bieg, 90tka i tak kilka minut). Gwałtownie rośnie wtedy temperatura spalin (chyba z 600 do 800 albo i więcej). Przez ten filterek DPF są problemy później z chipowaniem autek
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
24 mar 2007, 01:05
przez Ambro
Co do wskazań komputera potwierdzam, oszukuje około 1L/100. Mam taki sam model i średnia z miasta i trasy to 6,5L/100. Przy raczej delikatnym operowaniu gazem. Na ferie jeździłem z rodzinką na narty,w trasie do 160km/h (miejscami) i wtedy przy pełnym obciążeniu (z prawidłowym ciśnieniem w kołach) bez bagażnika ..... 7,4L/100

!! Może masz ciężka nogę?


Napisane:
24 mar 2007, 10:13
przez xANDy
Ambro napisał(a):Może masz ciężka nogę?
A może jakieś nietypowe buty...


Napisane:
24 mar 2007, 19:03
przez gucio
Zalozone letnie oponki Klebera, cisnienie z przodu podniesione na 2.5 (na 2.2 opony za bardzo siedzialy). Wczoraj zrobilem traske Rzeszow-Krakow-Rzeszow, spalanie 6.0 – oczywiscie komputer pokazal 1L mniej czyli 5.0. Dodam ze ta trasa jest w polowie rozkopana wiec nie bylo mozliwosci plynnej jazdy. Podejrzewam ze na czystej trasie spalilaby 5.8-5.7. Wstepne pomiary po miescie to ok 8L ale jeszcze na cisnieniu 2.2.