Strona 1 z 4

Mazda 6 nie pali, już mam dosyć

PostNapisane: 2 lis 2006, 21:28
przez adas74
Jak w temacie moja mazda przestała palić. Już kiedyś opisywałem ten problem na forum.
Autko stoi już prawie 2 miesiące i barak efektów i niestety dzisiaj kolejny warsztrat się poddaje.
Samochód odpala i odrazu gaśnie (i tak cały czas). Była wymieniona pompa ciśnieniowa sprawdzane wtryski i dużo innych rzeczy, poprostu jest przejżany cały układ paliwowy i niestety autko dalej niepali. Ostatnio nakierowano mnie na zawór rególacji ciśnienia w pompie, dzisiaj przyszedł został założony i niestety zero zmian. Samochód pracuje w trybie awaryjnym po odłączeniu kostki z wyżej wymienionego zaworu ale wkręca się tylko do 1500 obrotów. Mechanicy podłączyli pompe zewnętrzną która pompuje paliwo do poompy ciśnieniowej i samochód też zaczął pracować – tylko tyle że lekko kopcił.
Mimo tylu wskazówek nikt niemoże sobie poradzić z tym autkiem. Serwis w Katowicach to by najlepiej pokolei wykręcał części i tylko wysyłał do naprawy do Warszawy, tak to bym sam mógł tam wysłać samochód i niepłaciłbym za pośrednictwo ale niestety słyszałem duże złego o firmie Mabi. Boje się że jak mi wystawią rachunek to mi się ta naprawa wogóle niebędzie opłacało tego naprawiać.
Niewiem już co mam zrobić i gdzie mam dać samochód. Może macie jakieś propozycje -tylko prosze o konkretne bo już autko za dużo maechaników widziało i każdy na początku twierdził że zrobi napewno.
Chodzi mi o fachowców którzy coś się znają a nie tylko mówią że się znają jak serwis w katowicach odrazu wie że to pompa z zaworem i trzeba to wysłać do warszawy na regeneracje pompy (koszt 4400zł) tylko szkoda że pompa jest podmieniona i zawór nowy. W taki sposób to ja moge sam naprawić ten samochód i powysyłać część rzeczy do regeneracji a drugą część wymienić na nowe – ale chyba nie oto chodzi.
Także prosiłbym o jakąś pomoc, nieukrywam że niemusi to być fachowiec z mojego regionu,(jestem z Dąbrowy Górniczej okolice Katowic) moge samochód dostarczyć troche dalej byle tylko odpalił.

PostNapisane: 2 lis 2006, 22:04
przez chudy
A nie myślałeś że to może być jakiś drobizg że pompa nie dostaje paliwa? Może zgnieciony lub zagięty przewód paliwowy?Może filtr w zbiorniku paliwa jest zapchany i dlatego pompa wtryskowa nie daje rady zaciągnąć sobie dostatecznej dawki ropy?Wiem że moje doradztwo jest niezbyt fachowe, ale najczęściej bywa tak że duży problem ma małą przyczynę.

PostNapisane: 2 lis 2006, 22:08
przez tomekrvf
Jakie jest ciśnienie paliwa na szynie w momencie rozruchu? Ktoś to sprawdził?
Czy zawór SCV był wymieniony na nowy czy na "dobry" używany?

PostNapisane: 3 lis 2006, 06:18
przez adas74
W czasie rozruchu na pompie jest ciśnienie około 300 (chyba bar) i odrazu spada na 120 i gaśnie. Niewiem co to znaczy ale ciśnienie w reilu jest dobre.
Nic niejest zagniecione bo próbowali bezpośrednio z karnistra.
Zawór jest nowy z Mabi warszawa

PostNapisane: 4 lis 2006, 12:54
przez Krzytka
A może kluczyk nie ten i odcina zapłon, wtedy silnik po chwili gaśnie. Tak przecież działa zabezpieczenie auta. Ja tak kiedyś miałem bo okazało się, że jeden kluczyk miałem dorabiany. Trzymam kciuki, bo wiem jak się czujesz.

PostNapisane: 5 lis 2006, 01:47
przez adas74
Sprawdzałem to odrazu i nic, to nieto. Czuje się fatalnie zaczyna mnie to dobijać. Co innego jak się czeka długo na jakąś częśc a tutaj 2 miesiące i niewiadomo co jest.

PostNapisane: 7 lis 2006, 15:11
przez look
Przyciągnij do Jaksy do wawy, pewnie zrobi :–)

PostNapisane: 7 lis 2006, 15:37
przez Globy
Moze faktycznie problem lezy w naturze zabezpieczen/elektryki, a nie ukladu paliwowego? Trzymaj sie i powodzenia w znalezieniu odpowiedniego czlowieka.

PostNapisane: 29 gru 2006, 14:07
przez AdamH.
Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.

PostNapisane: 29 gru 2006, 20:01
przez luzaklive1
AdamH. napisał(a):Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.


no niezle..pompa za 10 tysi...hehe.....to ponad polowa wartosci mojego obecnego wozidełka....

PostNapisane: 29 gru 2006, 20:37
przez tomekrvf
AdamH. napisał(a):W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś.

Bo Denso ma taką politykę że cześci do Common Rail sprzedawane powinny byc przez autoryzowanych dealerów Denso. Dlatego ta sama pompa czyli typu HP3 jest 2-3 razy droższa w Toyocie, Mitsubishi czy Maździe od pompy kupionej w ASO Denso czyli w Polsce jest to Mabi.
Nawet na gwarancji wymiana wtryskiwacza czy pompy Denso systemu CR idzie przez Mabi. Dealer wysyła ROS i dostaje nową częśc(jeśli roszczenie gwarancyjne jest zasadne)
Czyli jak chcecie kupic coś z CR Denso to róbcie zakupy w Mabi.

PostNapisane: 29 gru 2006, 20:52
przez Malpiszon78
Miałem motyw taki – samochód popracował minutę lub dłużej, lekko się nagrzał i moduł zapłonowy tracił styk bo w środku się pęknięty kawałek blaszki nagrzewał... sprawdzałem pompę paliwa, przepływomierz, alarm, immobiliser słowem wszystko po drodze do silnika.. wpadłem na to przypadkiem opierając się ręką przy włączonych kontrolkach kiedy to pompa abs-u nagle zaskoczyła, że to ta cholerna wtyczka w module. Jak to to – nie radzę naprawiać bo popłyniesz, od razu inwestuj w nową część.

PostNapisane: 30 gru 2006, 00:02
przez newbie
Tytułowe auto śmiga :D

Bolało Właściciela trochę, ale radość ze sprawnej mazdy była chyba większa niż wszystkie dotychczasowe problemy.

Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna. :]

PostNapisane: 30 gru 2006, 16:34
przez D4r3k
newbie napisał(a):Tytułowe auto śmiga :D

Bolało Właściciela trochę, ale radość ze sprawnej mazdy była chyba większa niż wszystkie dotychczasowe problemy.

Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna. :]


Jestem ciekawy co poszlo ?

PostNapisane: 30 gru 2006, 20:46
przez tadziol
newbie napisał(a):Usterka prosta – naprawa krótka, choć kosztowna.


lejące,nieszczelne wtryski??

PostNapisane: 31 gru 2006, 00:49
przez JAREK
AdamH. napisał(a):Mam bardzo podobny problem w tym samym modelu, niestety nie jest to żadna bzdurka typu zagięty przewód czy filtr paliwa. W ASO mazda powiedzieli że mogą zamówic nową pompe paliwową za 10 tyś. ale mi jak do tej pory gaśnie na tyle żadko że na pewno za tą ceną bym nie kupił, zaprponowali też pompe która mają jaką tam używaną za 1000 zł. Narazie sie wstrzymuje i mam zamiar jechać do disel serwis. jeśli problem zostanie rozwiązany to dam znać na forum.


W twoim przypadku stawiam na zawór SCV

PostNapisane: 31 gru 2006, 00:56
przez JAREK
Panowie w Mazdach 6 TDI najczęstrzą przyczyną problemów z wolnymi obrotami jest zawór SCV w pompie
wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.

PostNapisane: 31 gru 2006, 01:06
przez fachura
Witam miałem ten problem już w czterech takich mazdach i wiem na 200 procent co jest przyczyną tego niedomagania koszt naprawy tego to około 1500 zł więc jak chcesz to zrobić to zapraszam do białegostoku z poważaniem fachura.

PostNapisane: 3 sty 2007, 23:33
przez Gość
Mialem taki sam problem z mazda 626 1.8 z 97r odpalala ciezko a jak odpalila to po chwili zgasla pozniej wogole nie odpalala az dzisiaj odpalila od tak i chodzi :D

PostNapisane: 25 sty 2007, 01:19
przez irro
panowie, jak się ciężko to czyta!
CO W KOŃCU poszło w niej?

A kolego z fachura – jak wiesz, to napisz, bo tylko po to jest forum, a nie po to, żeby się zareklamować i zniknąć.

pozdrówko