Strona 1 z 1

Nierówna praca silnika i czarny dym

PostNapisane: 14 sty 2021, 15:16
przez Pasik-91
Witam,
Mam problem z moją mazdą 6 2.0 diesel 2005. Od jakiś dwóch dni pracowała trochę nierówno na luzie oraz przy małych obrotach, teraz nie da się jeździć. Ciężko odpalić, trzeba dodać gazu. Na 1 biegu jest problem żeby ruszyć – jakby nie miał mocy i szarpie, jak już przekroczy te 2.5 tys obrotów to zaczyna trochę lepiej przyspieszać. Ale przy tym wszystkim mocno kopci na czarno. Z tego co widzę to podczas gazowania cięgna od turbiny się ruszają. Do tej pory nie było żadnych tego typu problemów. Rok temu był problem z EGR – kontrolki chceck + trakcja. Było czyszczone kilka razy i zaślepione, kontrolki co chwila się włączały, ale od pół roku jest wszystko ok. Pokazuje teraz też błąd P0406

PostNapisane: 15 sty 2021, 00:40
przez zadra
błąd związany z egr- warto sprawdzić..

Natomiast jeśli coś z dnia na dzień nagle sie pogorszyło.. może zatankowałeś trefną ropę?

Re: Nierówna praca silnika i czarny dym

PostNapisane: 15 sty 2021, 09:45
przez Pasik-91
Też tak podejrzewałem, bo akurat wyjechaliśmy i tankowałem na jakiejś stacji (no-name) po drodze, ale żeby mazda aż tak była wybredna?

PostNapisane: 15 sty 2021, 12:15
przez zadra
Podepnij się przed pompą wężykiem zasilając silnik dobrym sprawdzonym paliwem a będziesz miał odpowiedź (na postoju).
Myślę, że litr paliwa wystarczy, żeby wyciągnąć wnioski..

PostNapisane: 2 lut 2021, 21:13
przez Pasik-91
Wykonałem kroki związane z paliwem, niestety nic nie dało. Udałem się do mechanika, zmierzył ciśnienie w cylindrach i okazało się, że na 2 i 3 jest obniżone do 15... Przyczyn może być kilka, ale ogólnie remont silnika.

PostNapisane: 3 lut 2021, 03:13
przez zadra
podaj wyniki dla wszystkich cylindrów.
W jakich jednostkach wykonywał pomiar?

Re: Nierówna praca silnika i czarny dym

PostNapisane: 3 lut 2021, 20:40
przez tadziol
Pasik-91 napisał(a):okazało się, że na 2 i 3 jest obniżone do 15... Przyczyn może być kilka, ale ogólnie remont silnika.

Ten remont to przesada,wystarczy wymiana uszczelki pod głowicą.Coś mi się wydaje,że jest przepalona pomiędzy 2 a 3 cylindrem.

PostNapisane: 4 lut 2021, 00:52
przez zadra
zadra napisał(a):podaj wyniki dla wszystkich cylindrów.
W jakich jednostkach wykonywał pomiar?


alem gafę strzelił – wszak chodzi o ropniaka.. :|
Chyba przestanę pisać na forumie..

PostNapisane: 23 lut 2021, 13:47
przez Pasik-91
Na reszcie cylindrów było normalne ciśnienie- bez żadnych większych rozbieżności. Też powiedział mi mechanik o uszczelce pod głowicą, ale dodał też, że może to być sama głowica, a może też dół silnika. Musiałby ściągnąć górną pokrywę, żeby dokładniej powiedzieć. Czytałem opinie na temat tego silnika, to akurat te diesle z tego co się dowiedziałem nie należą do najlepszych jednostek... tym bardziej, że wcześniej wielokrotnie borykałem się co chwila z wyciekami...a to olej, a to paliwo, ciągle coś.
Dlatego auto sprzedałem. A teraz poluję na mazdę 6 (2 gen) w benzynie tym razem i automacie :) :D