Witam. Mam nadzieje, ze dobra kategoria.
Mam problemy z silnikiem w Mazdzie 6 2.0 Diesel 2005. Od 3 lat regularnie dolewam oleju tak ok. 0.7L/1000km. I teraz dalej:
1. Duże ciśnienie w silniku – kiedy silnik pracuje i odkręci się korek od wlewu oleju ale się go nie wyjmie, to korek podskakuje. Mechanik mówił, że tak nie może być.
Poza tym sprawdzał jakimś płynem w rurce wlew oleju podczas pracy silnika – jeśli dobrze pamietam, to chyba wylatują tędy też spaliny (bo płyn zabarwił się na jakiś kolor) lub coś innego ale mogę się mylić, bo nie pamiętam co powiedział. EDIT: Natomiast na pewno widziałem, że z wlewu wydobywa się dymek.
Rownież kiedy przy zgaszonym silniku odkręci się zawór od chłodnicy, to przez moment tryska z niego płyn chłodniczy, co zapewne też jest spowodowane za dużym ciśnieniem.
2. Drobny wyciek oleju z wtrysków paliwa (wydaje mi się, że dolewam tak dużo oleju przez ten wyciek). Ostatnio zdarzył się drugi, większy wyciek – na razie nie wiadomo skąd ale na wysokości silnika.
3. Obecność oleju w rurze wydechowej.
4. Turbina była regenerowana półtora roku temu, co nie znaczy, że jest w 100% sprawna.
Oczywiście wiem, że mi nie wyczarujecie skąd jeszcze leci olej – trzeba to sprawdzić. Mam pytanie tylko czy może ktoś wie, dlaczego jest takie duże ciśnienie w silniku? Jakie mogą być tego powody?
Mam też do wymiany rozrząd. Pytanie jest takie czy nie lepiej będzie opłacało się po prostu kupić inny silnik zamiast naprawiać to wszystko? Jeśli tak, jak znależć odpowiedni silnik na portalach aukcyjnych? Nie znam sie na tym i nie wiem jakiego dokładnie modelu potrzebuję. Oczywiście będę podawał wszelkie dodatkowe informacje co do pytań jakie zadacie.
duże ciśnienie w silniku i wyciek oleju
Strona 1 z 1
Kolego..
Z treści Twojego postu wynika, że możesz mieć jakiś problem z silnikiem.
Trudno tylko stwierdzić czy to problem bardziej czy mniej poważny.
Sposób w którym opisałeś usterki świadczy, że nie masz zbyt dużego doświadczenia i raczej nie znasz się na mechanice (nie ma się czego wstydzić, bo nie każdy musi się na tym znać )
Moją radą jest, abyś wyszukał tu na forum dział z polecanymi warsztatami, wybrał najbliższy swojego miejsca zamieszkania i po umówieniu się podjechał autem na diagnozę i poradę. Rozmowa z mechanikiem który wie o czym mówi może rozwiać wiele wątpliwości.
Gdybyś uzupełnił profil o miejsce zamieszkania to może ktoś by podpowiedział gdzie jest najbliższy warsztat.
Co do kupna innego silnika.. Nigdy nie wiesz co kupisz. Dodatkowo w nowo zakupionym silniku również należy wymienić rozrząd...
Ach, jeszcze drobnostka.. Mazda nie wypuściła jak dotąd żadnego silnika TDI
Z treści Twojego postu wynika, że możesz mieć jakiś problem z silnikiem.
Trudno tylko stwierdzić czy to problem bardziej czy mniej poważny.
Sposób w którym opisałeś usterki świadczy, że nie masz zbyt dużego doświadczenia i raczej nie znasz się na mechanice (nie ma się czego wstydzić, bo nie każdy musi się na tym znać )
Moją radą jest, abyś wyszukał tu na forum dział z polecanymi warsztatami, wybrał najbliższy swojego miejsca zamieszkania i po umówieniu się podjechał autem na diagnozę i poradę. Rozmowa z mechanikiem który wie o czym mówi może rozwiać wiele wątpliwości.
Gdybyś uzupełnił profil o miejsce zamieszkania to może ktoś by podpowiedział gdzie jest najbliższy warsztat.
Co do kupna innego silnika.. Nigdy nie wiesz co kupisz. Dodatkowo w nowo zakupionym silniku również należy wymienić rozrząd...
Ach, jeszcze drobnostka.. Mazda nie wypuściła jak dotąd żadnego silnika TDI
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kolega powyżej ogólnie dobrze Ci radzi – zmień mechanika.
Co do podskakującego korka – to nie jest problem. Problemem jest jak na rozgrzanym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się dymek.
Jeżeli tak jest, to do wymiany podkładki pod wtryski. Do tego profilaktycznie ściągasz miskę olejową i kontrola smoka olejowego, czy nie jest zasyfiony.
Co do ciśnienia w chłodnicy – to również jest normalne zjawisko
Wymiana rozrządu wyłącznie na oryginalnych częściach
Co do podskakującego korka – to nie jest problem. Problemem jest jak na rozgrzanym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się dymek.
Jeżeli tak jest, to do wymiany podkładki pod wtryski. Do tego profilaktycznie ściągasz miskę olejową i kontrola smoka olejowego, czy nie jest zasyfiony.
Co do ciśnienia w chłodnicy – to również jest normalne zjawisko
Wymiana rozrządu wyłącznie na oryginalnych częściach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):Kolega powyżej ogólnie dobrze Ci radzi – zmień mechanika.
Co do podskakującego korka – to nie jest problem. Problemem jest jak na rozgrzanym silniku, po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się dymek.
Dokładnie, wydobywa się dymek. Co to oznacza?
dobrzyn22 napisał(a):Wymiana rozrządu wyłącznie na oryginalnych częściach
Mechanik proponował mi rozrząd firmy Continental. Nada się?
Tym autem planuje jezdzic jeszcze maks. 2-3 lata, więc nie chcę też pakować niewiadomo ile. Po prostu przez 4 lata nic w tym aucie nie robiłem oprócz regeneracji turbosprężarki (i rzeczy, które robi sie okresowo), więc trochę bedzię trzeba wpakować. Pytanie tylko takie ile to wyniesie i najważniejsze, czy naprawa będzie w miarę trwała? W sensie, czy wytrzyma 2-3lata?
Nie czytasz ze zrozumieniem, odpowiedziałem na te pytania
Jeżeli tak jest, to do wymiany podkładki pod wtryski. Do tego profilaktycznie ściągasz miskę olejową i kontrola smoka olejowego, czy nie jest zasyfiony.
Co do rozrządu – to samo :
wyłącznie na oryginalnych częściach. To nie jest jakaś duża różnica w kosztach, a oszczędność, szczególnie na pasku – wielu już przypłaciło remontem silnika – decyzję podejmij sam – zamienniki potrafią pękać po 30 tys km.
zmień mechanika – i to nie jest żart. Najwyraźniej nie ma zielonego pojęcia o Mazdach – a Tobie może to tylko przysporzyć kolejnych problemów....
wydobywa się dymek. Co to oznacza?
Jeżeli tak jest, to do wymiany podkładki pod wtryski. Do tego profilaktycznie ściągasz miskę olejową i kontrola smoka olejowego, czy nie jest zasyfiony.
Co do rozrządu – to samo :
Continental. Nada się?
wyłącznie na oryginalnych częściach. To nie jest jakaś duża różnica w kosztach, a oszczędność, szczególnie na pasku – wielu już przypłaciło remontem silnika – decyzję podejmij sam – zamienniki potrafią pękać po 30 tys km.
Mechanik proponował mi
zmień mechanika – i to nie jest żart. Najwyraźniej nie ma zielonego pojęcia o Mazdach – a Tobie może to tylko przysporzyć kolejnych problemów....
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6