Brak mocy po wymianie podkładek RF7J
![Post Post](./styles/mazdaspeed/imageset/icon_post_target.gif)
Witam.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Samochód przed naprawą brał/gubił olej oraz dymił z korka oleju ale pięknie jeździł silnik miał moc.
Dałem go do mechanika gdzie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami wraz ze wszystkimi uszczelniaczami wtrysków, podkładkami przelewów oraz nową uszczelką pokrywy zaworów. Podkładki pod wtryski OEM. Dodatkowo zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok. Zmieniony został także olej z Castrola na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Po całej naprawie samochód osłabł. Od 4 biegu i przy prędkościach powyżej 100km/h samochód prawie nie ciągnie. W zakresie obrotów od 2000 do 2700 jest turbo dziura oraz mocne drgania na całej karoserii. Jednak na 1,2 biegu ciągnie bardzo ładnie. Samochód da się rozpędzić nawet do 160km/h jednak jest to droga przez mękę. Podczas jazdy na autostradzie 140km/h silnik strasznie się męczy przy próbie utrzymania prędkości na tempomacie. Spalanie chwilowe wynosi 15L. Spalanie ogólne też wzrosło z 7L przed naprawą do 9-10L po naprawie w trasie. I nie patrze na komputer ale na tankowanie na stacji.
Samochód oddałem do mechanika żeby wszystko jeszcze raz sprawdził. Według niego jest wszystko okej.
Po podłączeniu ELM zero błędów. Wszystkie wtryski wróciły na swoje miejsce.
Będąc przy okazji w Warszawie pojechałem do Jaksy w Piasecznie. Sprawdził samochód, cały układ podciśnienia, zrobił kalibracje wtrysków. Według niego też wszystko jest okej i nie ma do czego się przyczepić do parametrów z komputera oraz podciśnienia i wymiany wykonanej przez poprzedniego mechanika.
Jednak samochód dalej nie jedzie tak jak przed naprawą powyżej 100km/h....
Próbowałem też z preparatem do czyszczenia wtrysków jednak cały zbiornik wyjeżdżony i brak poprawy.
Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów. Czy to może być jakiś problem z mapą i czy po wymianie podkładek samochód wymagałby poprawienia mapy silnika?
Proszę o rady bo brakuje mi pomysłów gdzie szukać problemu.
Pacjent Mazda 6 GY 121KM diesel RF7J
Samochód przed naprawą brał/gubił olej oraz dymił z korka oleju ale pięknie jeździł silnik miał moc.
Dałem go do mechanika gdzie zostały wymienione podkładki pod wtryskiwaczami wraz ze wszystkimi uszczelniaczami wtrysków, podkładkami przelewów oraz nową uszczelką pokrywy zaworów. Podkładki pod wtryski OEM. Dodatkowo zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok. Zmieniony został także olej z Castrola na ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30.
Po całej naprawie samochód osłabł. Od 4 biegu i przy prędkościach powyżej 100km/h samochód prawie nie ciągnie. W zakresie obrotów od 2000 do 2700 jest turbo dziura oraz mocne drgania na całej karoserii. Jednak na 1,2 biegu ciągnie bardzo ładnie. Samochód da się rozpędzić nawet do 160km/h jednak jest to droga przez mękę. Podczas jazdy na autostradzie 140km/h silnik strasznie się męczy przy próbie utrzymania prędkości na tempomacie. Spalanie chwilowe wynosi 15L. Spalanie ogólne też wzrosło z 7L przed naprawą do 9-10L po naprawie w trasie. I nie patrze na komputer ale na tankowanie na stacji.
Samochód oddałem do mechanika żeby wszystko jeszcze raz sprawdził. Według niego jest wszystko okej.
Po podłączeniu ELM zero błędów. Wszystkie wtryski wróciły na swoje miejsce.
Będąc przy okazji w Warszawie pojechałem do Jaksy w Piasecznie. Sprawdził samochód, cały układ podciśnienia, zrobił kalibracje wtrysków. Według niego też wszystko jest okej i nie ma do czego się przyczepić do parametrów z komputera oraz podciśnienia i wymiany wykonanej przez poprzedniego mechanika.
Jednak samochód dalej nie jedzie tak jak przed naprawą powyżej 100km/h....
Próbowałem też z preparatem do czyszczenia wtrysków jednak cały zbiornik wyjeżdżony i brak poprawy.
Poprzedni właściciel usunął DPF lub go wyłączył. Bo nigdy mi się nie wypalał oraz nie ma żadnych błędów. Czy to może być jakiś problem z mapą i czy po wymianie podkładek samochód wymagałby poprawienia mapy silnika?
Proszę o rady bo brakuje mi pomysłów gdzie szukać problemu.