Witam.
Mam problem z moją Mazdą, a mianowicie z jej układem chłodzenia... Pacjent to 2.0 diesel 2006r 121km.
Ciągnąc przyczepę kempingową – waga w sumie około 1060-1100 kg potrafi mi się zagrzać. Czasem przejadę 150-200km i nic się nie dzieje, a ostatnio po wymianie kompletnego rozrządu z pompą wody zagrzał się po przejechaniu 30km kilka dni po wymianie .
Podłączałem się pod komputer wtyczką na Bluetooth w trakcie zdarzenia i przy temperaturze 108 stopni włącza się wentylator jednak w czasie jazdy nie jest w stanie zbić wystarczająco temperatury (na postoju powoli zbija). Do tych 108-u i lekko wyższej wskazówka temperatury na desce ani drgnie. Dodatkowo jest już po diagnozie uszczelki pod głowicą i na szczęście wszystko jest ok . W związku z tym wszystkim miałbym kilka pytań do Was i prosiłbym o możliwie konkretne odpowiedzi Dodam jeszcze, że nowy termostat jest już zakupiony, a dzisiaj zamówiłem jeszcze chłodnice.
Pyt 1. Czy ma ktoś gdzieś dostępne zdjęcie obudowy termostatu do mojej Mazdy ? Podobno nie jest w najlepszej kondycji (info od wymieniających rozrząd). Obudowa nie jest dostępna w hurtowniach motoryzacyjnych jako nowy element, a te z używek są różnie opisane i chciałbym mieć pewność zamawiając.
2. Gdzie znajduje się w niej czujnik temperatury ? I jeśli ktoś ma również foto będę wdzięczny.
3. Czy jest gdzieś czyjaś relacja z wymiany termostatu z moim silniku Będę wdzięczny za link lub krótki opis jak się do niego dostać.
4. Czy normalnym jest fakt, że wentylator włącza się przy wspomnianych 108 stopniach ?
5. Czy w Waszych Mazdach wskazówki temp. również nie startują do takiej temperatury ?
Nadmienię jeszcze, że przy jeździe bez przyczepy objawy nie występują nawet przy prędkościach powyżej krajowej autostradowej 140 ki .
Z góry dzięki za każdą udzieloną odpowiedź na moje pytania.
Do wymiany mam jeszcze około dwóch tyg. i mam nadzieje, że do tego czasu uzyskam info na powyższe.
Jeszcze raz DZIĘKI !
Przegrzewanie silnika jadąc z obciążeniem.
Strona 1 z 1
Pkt. 3. Teoretycznie musiałbyś wyjąć pompe wody zeby wymienic termostat, tak jest wszędzie napisane w sieci. Praktyczni udalo mi sie ostatnio wymienic go bez sciagania pompy. Trzyma sie na 2 srubach i nakretce na.nasadke 10mm. Przy dobrym zestawie przedluzek, malej grzechotce da sie spokojnie wyjac bez sciagania pompy, wystarczy ze go zlokalizujesz a jest to latwe bo idzie do niego jeden z dwoch przewodow chlodzacych, zdejmujesz przewod, 3 srubki i po sprawie. Wypadaloby tez spuscic plyn chłodniczy z ukladu. Pozdr.
Dopisano 8 sie 2019, 11:29:
A co do przegrzewania sie mam to samo i wymiana termostatu nic nie dala wiec celowalbym w chlodnice (byc moze wystarczy dobrze przeczyscic)
Dopisano 8 sie 2019, 11:29:
A co do przegrzewania sie mam to samo i wymiana termostatu nic nie dala wiec celowalbym w chlodnice (byc moze wystarczy dobrze przeczyscic)
- Od: 14 lis 2017, 14:08
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 2005r. Lift, Hatchabck 2.0 Diesel Manual 6 Biegów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6