Dziwny dźwięk z okolic alternatora

Postprzez ralkyi » 27 lut 2019, 11:23

Witam niedawno usłyszałem dziwny dźwięk od strony rolek alternatora wymieniłem rolke od napinacza i ta pod nią(prowadząca ) została mi tylko ta od alternatora do wymiany i teraz chwilowo zwlekam z tym bo dostęp trudny jak i cała procedura .. i teraz pytanie czy to na pewno ta rolka czy może coś poważniejszego pacjent Mazda 6 gy 2004 diesel rf5c załączam filmik z yt mam taki dam dźwięk jak na filmie po odpaleniu(to terkotanie)
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez DooOminO » 28 lut 2019, 10:37

Sprzęgło alternatora, pasek skacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez ralkyi » 2 mar 2019, 00:36

O dziwo kupiłem wszystkie rolki wymieniłem zostało mi właśnie sprzęgło alternatora ale ciezko z wymiana tego bo trzeba pół samochodu rozbierać.. <glupek2> mam z firmy INA nówke nie wiem czy jest jakościowo lepsza czy gorsza, ale na pewno w lepszym stanie niż ta obecn.. niedługo zabiore się za to i dam znac co i jak
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez tadziol » 2 mar 2019, 17:28

Jakie pół ?? Pod blokiem na parkingu wyciągniesz alternator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ralkyi » 5 mar 2019, 18:41

Przecież tam nie ma miejsca <płacze> alternator nie wyjdzie bo blokuje go rurki od chłodnicy/klimy a dołem tym bardziej, masz jakas instrukcje czy cos ?

Dopisano 5 mar 2019, 17:47:

Jak już jest jakiś odzew za co bardzo dziękuje. To zapytam jeszcze odnośnie kontrolek pali mi sie trakcja abs i dsc off czujnik abs walnięty czy moze być cos jeszcze ? Dodam ze auto kupiłem już z tym problemem i tak rok czasu jeżdżę :(

Dopisano 5 mar 2019, 20:54:

Plus z vacum pompy wydobyba sie dziwny dźwięk jakby syczenie

Dopisano 5 mar 2019, 21:19:

Podejrzewam, że to przez ten filterek zielony pod akumulatorem ale nie wiem gdzie taki dostać..
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez tadziol » 13 mar 2019, 21:34

1. Zdemontować przewody paliwowe od listwy do wtrysków 4 szt.
2. Zdemontować listwę razem z przewodami 2 szt. do pompy wysokiego ciśnienia.
3. Zdemontować rurki zasilania i powrotu paliwa do pompy wysokiego ciśnienia.
4.Podniesc prawy przód,zdemontowac koło,osłonę przy nadkolu i zdjąć pasek napędu alternatora. Napinacz na klucz 14.
5. Odłączyć akumulator,przewody od alternatora.
6. Odkręcić śruby mocujące alternator 2 szt. klucz 14.
7. Wyjąc alternator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 14 mar 2019, 09:20

W mojej M6 dwa razy kolega zmienił rolkę alternatora bez wyciągania. Zdejmuję górna osłonę silnika odkręca zbiorniczek płynu spryskiwacza, odkręca alternator i obraca go rolką do góry potem pneumatem odkręca starą i przykręca nową.Trzeba uważać żeby z ręki nie wyrwało, najlepiej go oprzeć o coś. Syczenie z pompy vacum mam od zawsze i myslę że to normalne, jak z niej pozgrzytywało to wymieniłem łożysko w pompie i znowu sobie syczy. Ten filterek mozna kupić na allegro, kupiłem tydzień temu kopletne przewody podciśnienia z dwoma filterkami (ten górny i ten dolny przy akumulatorze) za 50zł. Te kontrolki zapaliły mi się dwa razy jak akumulator ledwo cipiał to mi zgasł na skrzyżowaniu i te kontrolki właśnie a drugim razem wywaliły mi się te kontrolki jak na filtrze powietrza wężyk był zdjęty przy wtyczce kabli
Załączniki
Bez tytułu.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez ralkyi » 14 mar 2019, 21:24

Jeden filterek kupiłem ostatnio(2 mies temu ten u góry pod osłona silnika) Akomulator wymieniłem miesiac temu nówka bosha.. a kontrolki dalej się świecą.. W ten weekend wezmę sie za przewody od podcisnienia i dam znać co i jak .. Możesz dać linka do tej aukcji z allegro ?
Ostatnio edytowano 14 mar 2019, 22:01 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez marwiat » 14 mar 2019, 22:15

ja kupiłem te miałem farta teraz w aktualnej ofercie nie widzę podobnych. To co ja podpowiadam to tylko wyłącznie problemy z jakimi się spotkałem i dzięki temu forum tzn ludziom takim jak w postach powyżej uniknąłem wiele stresu i kosztów :) Ale fachowcem nie jestem. Auto mam 10 lat i ma najechane 280 tys km a chodzi nieźle pomijając jakieś zużycie elementów wynikające z przebiegu i stylu jazdy :D
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez ralkyi » 16 mar 2019, 23:00

wymieniłem łożyska przód klocki przód tył. Kable od podciśnienia wszystkie .. trochę mi zeszło z tym .. kontrolki dalej się palą(sprawdzałem czujniki, kable od abs ) i dalej to samo tyle ze teraz doszła kontrolka od airbag 3 razy miga gaśnie miga w końcu pali się na stałe .. Mazda od szwagrowej kupiona 10 lat jeździła.. 255kkm chyba teraz jak robię mia 12 tys w pół roku to wszystko się sypie
Ostatnio edytowano 18 mar 2019, 09:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez marwiat » 17 mar 2019, 09:41

Kontrolka poduszki o której piszesz to może być ta czujka siatka w siedzisku pasażera, u mnie jak usiądzie ktoś cięższy to tak mruga i stale się pali aż do ponownego rozruchu auta. Jest to na tym forum gdzieś. Może tylko wtyczka pod fotelem się obluzowała. Wszystkie kiedyś się sypią staram sie przywracać pełną sprawność i dalej śmigać. Choć z vectrą b 2.0 DTL poległem na ilości awarii a ceny części masakra – frajda z jazdy żadna. Spokojnie wszystko ogarniesz. Moja M6 czasem sama się otworzy, jak wciskam stop bez kluczyka to też świecą postojówki z przodu i kokpit, tak nie było nie wiem czy się zepsuło czy naprawiło. Mam prośbę przy okazji proszę o zdjęcie wężyków wokół vacum pompy bo coś pokopałem. Kupiłem coś takiego STN1170 ELM327 v3 (tanie) do tego program z neta Forscan i mi czyta błędy to troche ułatwia szukanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez ralkyi » 17 mar 2019, 13:59

Na dniach nie ma mnie i nie mam jak nawet osłony od silnika ściągnąc jak wrócę wyślę Ci zdjęcia bo z tych
schematów to nie idzie się połapać...
Ostatnio edytowano 18 mar 2019, 09:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Początkujący
 
Od: 27 lut 2019, 11:19
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2004 121km diesel gy

Postprzez marwiat » 26 mar 2019, 11:33

Witam, czy takie podłączenie jest prawidłowe? :|
Przetestowane i to jest prawidłowe podłączenie. :)
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6