Wymiana dwumasy – dziwne stukania przy biegu jałowym etc

Postprzez Viszti108 » 26 sty 2019, 18:31

Szanowni,

Nie jestem mechanikiem i na motoryzacji nie znam się również za dobrze, ale rozpoznaję, gdy coś jest nie tak. Niedawno wrzuciłem moją mazdę 6 2005 r. Na naprawe wycieku oleju (zauwazylem mala plame w garazu). Okazalo sie ze poszedl uszczelniacz przy skrzyni biegu. W trakcie napraw wymieniono rowniez dwumase i lozysko oporowe (generalnie wszystko co tam sie wymienia od razu) przed wstawieniem auta w budzie byla cisza, delikatny dzwiek pracujacego diesela. Doslownie po 1 wejsciu do auta po wymianie i odpaleniu silnika w budzie slychac bardzo glosne synchroniczne uderzenia. Niezaleznie czy wciskam sprzeglo czy nie, zaczyna sie od biegu jałowego. Po wrzuceniu 1dynki i lelloegp nacisniecia gazu i puszczenia sprzegla, uderzenia i nieprzyjemny dzwiek ustaje. Powtarza sie po wcisnieciu ponownie sprzegla zeby wrzucic kolejny bieg. W trakcie jazdy poki gaz cisne jest ok, lekkie odpuszczenie (jak hamowanie silnikiem) znowu powoduje dzwieki i uderzenia. Przy gaszeniu silnika buda tez lata konkretnie. Po wejsciu do auta od razu wrocilem sie do mechanika, po kolejnym przegladzie uznal ze to gorna poducha silnika – wymieniono. Odpalenie ok, przejechalem z 10km i znowu to samo. Mam podejrzenia co do zle zalozonej dwumasy albo lozyska oporowego, ale kompletnie sie na tym nie znam, bede wdzieczny za jakies wskazowki

Dzieki z gory i udanego weekendu!
Viszti
Początkujący
 
Od: 26 sty 2019, 18:21
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2005

Postprzez tadziol » 26 sty 2019, 20:10

Co tu wskazywać ? Przy tak obszernym zakresie prac nietrudno o wiele pomyłek i niedociągnięć.
Generalnie do sprawdzenia cały obszar w którym poruszali się mechanicy.