Problem z odpowietrzeniem systemu chłodzenia mazda 6 2.0 diesel 143 km.

Postprzez Mikseristo » 23 sty 2019, 19:04

Witam,
Jestem nowy na tym forum.
Mam problem ze swoją mazda 6 2.0 diesel z 2007 roku.Jest to Anglik.
Od pewnego czasu zauważyłem, iż podczas jazdy auto coraz słabiej grzeje. Temperatura silnika jest stabilna, nie skacze. Szczególnie idzie to odczuć podczas skręcania, przykładowo podczas skręcania w prawo auto daje ładny ciepły podmuch powietrza, natomiast podczas skręcania w lewo leci bardzo zimne, tak samo dzieje się podczas hamowania( jest zimno). Próbowałem sposobu, który znalazłem na jakieś stronie, odkręciłem korek od zbiornika na płyn zalałem go do pełna odpaliłem auto poczekałem aż się zagrzeje i ściskałem waż wychodzący z chłodnicy do silnika przez kilka minut. Żadne bąbelki się nie pokazały, żadnych zmian podczas jazdy. Gdy daje więcej gazu na biegu jałowym auto grzeje, im wolniejsze obroty tym słabiej. Na codzień mieszkam w Anglii także nie chce dawać auta Anglikowi na warsztat, bo już się kiedyś mocno przejechałem. Czy mogłaby mi ktoś wytłumaczyć czy jest jakiś inny sposób odpowietrzania tego lub jakiś odpowietrznik?

Za każda pomoc z góry dziękuje
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2019, 18:51
Posty: 2
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 143 km, 2007 rok Anglik.

Postprzez DooOminO » 24 sty 2019, 12:46

To może pompa wody ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez luki8026 » 24 sty 2019, 22:55

Kolego Mikseristo odkręć korek na chłodnicy, najlepiej na wystudzonym motorku i zeknij czy masz płyn.
Jeżeli mało to dolej na full i koreczek na swoje miejsce, odpal motorek i ogrzewanie na full. Powinien się odpowietrzyć i po ostygnięciu dolejesz znowu na full.To tak na początek
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Mikseristo » 25 sty 2019, 14:11

Właśnie odkręciłem korek i chlodnica jest pełna. Mogłem dolać może 25 ml i zaczęło się wylewać.

Dopisano 25 sty 2019, 16:30:

DooOminO napisał(a):To może pompa wody ?


Pompa była wymieniana wraz z rozrządem 3 miesiące temu także musi być dobra
Początkujący
 
Od: 23 sty 2019, 18:51
Posty: 2
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 143 km, 2007 rok Anglik.

Postprzez luki8026 » 25 sty 2019, 21:59

Napisz do Jaksy na priv, możne zainteresuje się tematem.
Dziwny przypadek
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Dark_Mat » 26 sty 2019, 21:25

Kolego Mikseristo, fajnie jakby Twój pierwszy post był przywitaniem na forum, a nie od razu wątkiem z problemem, bo problem się rozwiąże i na forum już nie wrócisz :)

Co do problemu to ze swojej strony polecam sprawdzić termostat. Może przestał się zamykać, przez co silnik cały czas chodzi na dużym obiegu i temp. płynu jest niska. Tylko wtedy byś musiał powiedzieć czy samochód zaczął się dłużej nagrzewać niż zwykle.

Zobacz czy na rozgrzanym silniku chłodnica jest ciepła. Jeśli będzie zimna lub letnia, to faktycznie może być pompa wody. Jeśli będzie ciepła / gorąca, to raczej pompę można wykluczyć.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6