P1588 – błąd przepustnicy

Postprzez luki8026 » 29 gru 2018, 00:39

Witam
Mam problem z przepustnicą w mojej M6 polift z 2006 roku z motorkiem 2.0 (RF7J), 143KM z DPF.
Pojawia mi się check z info o błędzie P1588 – brak sprężyny powrotnej, może miał ktoś podobny problem w swojej M6???. Problem w tym że tylko pojawia się błąd i potrafi sam zniknąć mimo że go nie kasuję.
Jeżeli chodzi o dynamikę to nie mam zastrzeżeń, przy przysłowiowym pedale w podłogę autko rwie do przodu aż miło. Odnoszę jednak wrażenie że czasami zanim pojawi się błąd gdy po jakiejś trasie wjeżdżam na podwórko i zostawię na biegu jałowym silniczek jakby przez chwilę tak twardo pracuje
a po chwili znowu zaczyna miękko cykać jak zawsze.
Dodam że przy pierwszym pojawieniu się błędu zdemontowałem przepustnice i ją wymyłem a później adaptacja, to samo zrobiłem z EGR ponieważ pojawił się to błąd nadmiernego przepływu spalin na biegu jałowym.

Proszę o wskazówki jeżeli ktoś z Was miał taki przypadek lub podobny.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez luki8026 » 3 sty 2019, 00:48

Kurcze nie wierzę że nawet Panowie Enduro, jaksa, tadziol i inni znający Mazdy od podszewki
nie znają tematu. <płacze>
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez tadziol » 3 sty 2019, 18:19

Kolego,małej wiary jesteś...
Stara gwardia odchodzi powoli do lamusa,na forum dużo nowych "młodych wilków",strach się wychylić czasami....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez luki8026 » 3 sty 2019, 20:23

Takie Życie, ale moja wiara w STRYCH WYJADACZY jest większa choć uważam że od każdego można się czegoś pozytywnego nauczyć
A wracając do mojego problemu????
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Enduro » 14 sty 2019, 18:34

jakos ostatnio ja osobiscie nie czytam na bierzaco dolegliwosci innych na forum..
no a w tym przypadku polecam zdemontowac przepustnice i konkretnie wymyc w srodku, jesli to nie pomoze to wymiana

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luki8026 » 14 sty 2019, 23:10

Dzięki Enduro za zainteresowanie
Czyszczenie przepustnicy zrobiłem i adaptacje też , dodam jeszcze że problem pojawiał się przy temperaturach -10 stopni i więcej, a od napisania pierwszego postu na razie jest spokój
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Jaksa » 15 sty 2019, 09:43

U mnie tez duże zmiany , czas leci , praca i nie ma czasu na sleczenie na forum , odpowiadam gdy ktoś ( tak jak kolega ) napisze do mnie priv .... Odnosnie tematu to problem jest taki ( przerabiałem raz ) Trzeba wymienić przepustnice bo ona sama w sobie ma problem o ile jeszcze nie spalila w kompie niczego . 2 tygodnie temu mielismy tego typu problem ( elektronik naprawil komputer ( 900 zl ) plus druga przepustnica . Ona mechanicznie się uszkadza , nie domyka się i pali scalak w PCM ale to już nie moja bajka , mam pod nosem najlepszego w PL elektronika który wszystko zawsze ogarnia ( Jacek Grabowski Elektronika Piaseczno ul. Puławska 31 Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luki8026 » 15 sty 2019, 17:54

Widzę że docelowo muszę znaleźć dobrą używkę bo jak wrócą w Górach mrozy to pewnie problem wróci i będzie nie wesoło.
Jaksa dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Postprzez Jaksa » 16 sty 2019, 12:28

Nie ma sprawy , jak są jakies do mnie pytania proszę pisać na priv bądź mail autojaksa@autojaksa.com.pl Pozdrawiam Fanow Mazdy :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 16 sty 2019, 22:46

Ja Ci wiele nie dopowiem.
Sprawdź przy okazji komorę stabilizacji podciśnienia, czy w niej nie ma jakiś nieszczelności. W przeciwnym wypadku pojawią się dziwne błędy niekoniecznie tam, gdzie ich się spodziewamy.

Komora stabilizacji podciśnienia znajduje się w górnej pokrywie filtra powietrza – dochodzą tam trzy wężyki (o ile dobrze pamiętam) ale są cztery gniazda na wężyki. Przy (szczególnie niskich) obrotach pompa podciśnienia nieco "szarpie" podciśnieniem więc najpierw podciśnienie ląduje jednym wężykiem do tej komory, gdzie się wyrównuje. Stamtąd idzie dwoma wężykami do sterowania turbiną oraz do innych solenoidów. Czwarty jest zaślepiony gumką – podłącza się tam zazwyczaj manometr – ale ta zaślepka czasem kruszeje albo ulega uszkodzeniu mechanicznemu wraz z upływem czasu. Jeśli "przesiąka" no to pojawiają się ciekawostki z tajemniczymi i dziwnymi błędami. Z praktyki wiem, że dotyka czasem w tajemniczy sposób nawet przepustnicy...
Nie szukaj w tym wielkiej nadziei, ale popatrzeć możesz :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez luki8026 » 25 sty 2019, 20:34

Witam
Chciałem podziękować wszystkim za zaangażowanie w problem. Jak zalecił Jaksa wymieniłem przepustnicę na używkę, sprzedawca twierdzi że z 2010 i przebiegiem 130 tyś a moja miała przelot 300 tyś ale z ciekawości rozebrałem starą przepustnicę ponieważ miałem tylko dwa razy z nią problem i to w niskich temperaturach jakoś -20 stopni C, poniżej tej temperatury jak pisałem wszytko działało i działa do dzisiaj.
Zrobiłem zdjęcia rozebranej przepustnicy i myślę że u mnie problemem był brak smaru na metalowym trzpieniu na który nałożone jest koło zębate w kolorze beżowym które przenosi napęd z silniczka na oś klapy przepustnicy. Prawdopodobnie ono stawiało opór bądź delikatnie przymarzało jak zebrała się wilgoć.
Na trzpieniu były ślady otarcia z tworzywa koła.

Jeszcze raz dzięki za pomoc, ja ze swojej strony zamykam temat.
Załączniki
IMG_20190124_233638.jpg
IMG_20190124_233651.jpg
Początkujący
 
Od: 4 sty 2013, 18:39
Posty: 19
Skąd: Rokiciny Podhalańskie
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 143KM DPF 2006 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6