Podwyższone obroty przy dohamowaniu

Postprzez Omarus » 24 lip 2018, 11:08

Witam serdecznie,
Borykam się z pewnym problemem i nie umiem znaleźć rozwiązania.
Proszę o sugestię co może być nie tak. Gdzie szukać rozwiązania.

A teraz do rzeczy.
Od kilku dni zauważyłem, że po jeździe hamując np. przed skrzyżowaniem, wciskam sprzęgło, a obroty pozostają w okolicy 1000, po całkowitym zatrzymaniu się i około 1-2 sekundach, gdy auto stoi obroty spadają do właściwych 750.

Po odpaleniu, auto nie ma podwyższonych obrotów. Ładnie trzyma obroty.
Czasem jest tak, że problem kończy się na pierwszym skrzyżowaniu, to znaczy zatrzymam się obroty się wyrównają i dalsza podróż bez problemów. Zdarza się też, że ta sytuacja powtarza się na każdym skrzyżowaniu. Ostatnio, jadąc w trasie wrzuciłem na luz i też obroty zostały na 1000, zjechałem na parking, zatrzymałem się i znów obroty po chwili spadły do normy.

Pedał działa normalnie, tak mi się wydaje, nie mam porównania z inną mazdą.
Kiedyś miał problem z odbijaniem po dłuższej podróży, najczęściej w długim korku po wielokrotnym wciskaniu i puszczaniu pedał odbijał skokowo. Po wymianie płynu hamulcowego i odpowietrzeniu problem ustał.

Proszę o poradę, co sprawdzić, gdzie szukać, co wymieniać :–)
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 13:59
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 6 Kombi – 2004 r.
2,0 Diesel 136KM
RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 24 lip 2018, 21:23

Ogólnie to jest tak zrobione, że wciskając sprzęgło obroty nieco wzrastają ( łatwiej ruszać ).

Jednak jeśli chodzi o obroty ok. 1 tys , to wydaje mi się, że komp w ten sposób próbuje dopalać DPF
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Omarus » 24 lip 2018, 22:58

DPF'a jeszcze nie zamontowali.
Chyba się nie zrozumieliśmy, auto jedzie, wciskam sprzęgło, obroty spadają, z np. 3000 do 1000 a nie do 750. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu normują się. Jeżeli auto na luzie się toczy to w dalszym ciągu obroty utrzymują się na wyższy poziomie.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 13:59
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 6 Kombi – 2004 r.
2,0 Diesel 136KM
RF-5C

Postprzez drx8 » 25 lip 2018, 11:17

1. Sprawdź filtr powietrza, jego stan czy nie kwalifikuję się do wymiany
2. Sprawdź czy wymieniany miałeś zawór SCV. Najprościej podnieść maskę zlokalizować zawór i przeczytać jakie nosi numery jeżeli "006" to masz w 90% winowajcę (powoli jego żywot dobiega końca) .
3. wyczyść czujnik MAF
4. Najprawdopodobniej auto się rozgrzewa i jeździ na ssaniu (robisz krótkie dystanse i długie postoje)
chyba to wszystko co mi przychodzi do głowy
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2015, 23:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez Omarus » 25 lip 2018, 17:11

Dziękuję za odpowiedź.
ad. 1. Filtr stosunkowo nowy, wymieniany w maju. Wymienię ponownie dla pewności, koszt niewielki.
ad. 2. zawór wymieniłem na używkę z 006 na 066 przed i po zmianie objawy takie same :–(
ad. 3. Czyli przepływomierz powietrza? Ok, wyczyszczę przy wymianie filtra.
ad. 4. Problem pojawia się również po długich dystansach. Po przejechaniu 200-300 kilometrów, robię postój na tankowanie. Odpalam, jadę i problem z obrotami jest. Dziwi mnie fakt, że aby obroty się ustabilizowały auto musi się CAŁKOWICIE zatrzymać, nawet jak sunie 1 (słownie jeden) kilometr/godzinę to obroty pozostają na poziomie 1000. Dopiero gdy całkowicie się zatrzymam to normują się.


A czy wysprzęglik lub pompa sprzęgła może mieć tu jakiś wpływ?
Zgłupiałem....
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 13:59
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 6 Kombi – 2004 r.
2,0 Diesel 136KM
RF-5C

Postprzez tadziol » 25 lip 2018, 19:47

Zanim przekopiesz całą komorę silnika i wymienisz kupę niepotrzebnych rzeczy pozwól,ze Cię uspokoję.
Zachowanie Twojego silnika jest jak najbardziej normalne i prawidłowe. Takie zjawisko występowało już w silnikach DITD. Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Omarus » 25 lip 2018, 20:20

Hmm.. wcześniej tak nie było, stąd zaniepokojenie.
Tym bardziej przed wakacyjnymi wojażami.
Na chwilę obecną wymiana filtra i czyszczenie przepływki to koszt żaden. Nie do końca wierzę w wymianę filtra, może "kąpiel" przepływki coś zmieni, chociaż też ciężko mi to powiązać.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 13:59
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 6 Kombi – 2004 r.
2,0 Diesel 136KM
RF-5C

Postprzez laba » 2 sie 2018, 10:27

W swojej mazdzie też tak mam. W sumie nie wiem czy tak było od początku, ale jak Tadziol pisze że te typy tak mają to tak musi być :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 18:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez kubsztyk » 18 sie 2018, 20:32

To podtrzymanie obrotów to normalna sprawa i zapobiega gaśnięciu silnika. To samo mam w benzynowej hondzie. Szczególnie ułatwia tu manewrowanie na parkingu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6