Strona 1 z 2

Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 3 lip 2018, 22:03
przez matios0001
Niedawno miałem czyszczoną zmienną geometrię, a teraz mimo wszystko okazuje się, że autko ma spore problemy z doładowaniem od dołu lub przy przyspieszaniu na wyższych obrotach po zmianie biegów. Sprawdziłem już wszystkie węże podciśnienia i same podciśnienia, wszystko wydaje się być w porządku. Wnioskuję że problem jest z zaworkiem podciśnienia lub jego sterowaniem, ponieważ na jałowym biegu jest otwarty w 48%, co daje ciśnienie na gruszce – 0.3 bar, aby geometria się w pełni domknela potrzeba – 0.6 bar, takie też ciśnienie jest na wyjściu z filtra powietrza. Podczas przyspieszania zawór otwiera się maksymalnie do 60%. Mógłby ktoś z was wykonać jakieś logi dynamiczne z uwzględnieniem otwarcia zaworu, abym mógł porównać swoje logi. Rezystancja samego zaworu to ok 15 -16 Ohm u mnie. Lub przynajmniej powiedzcie jaki macie procent otwarcia zaworu na jałowym i rezystancje samego zaworu?

PostNapisane: 4 lip 2018, 19:56
przez Michazzz
Czym to mogę sprawdzić? Może byśmy się zgadali jakoś na PW to bym Ci podpowiedział jak jest u mnie, przed i po czyszczeniu EGR

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 5 lip 2018, 08:46
przez DooOminO
To pracą turbiny nie steruje czasami podciśnienie? Jeśli była czyszczona zmienna geometria to może tu leży problem po czyszczeniu wypada wyregulować sztangę ?

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 8 lip 2018, 18:16
przez matios0001
No sprawdzić to można programem forscan mając jakiś adapter na obd2. Na razie wymieniłem zaworek i jest trochę lepiej, ale martwi mnie fakt, że jak ominąłem zaworek podciśnienia, to nadal autko niedoładowuje, zaczynam podejrzewać przepływomierz, może ma ktoś z was jakieś logi wymaganej dawki powietrza i zadanej na cylinder, byłbym bardzo wdzięczny, wstawiam teraz swoje logi :
Z ominięciem zaworu podciśnienia :
https://1drv.ms/x/s!AnNTabuaz1FWiSOjC-xymHDMuYPP

Przez zaworek podciśnienia :
https://1drv.ms/x/s!AnNTabuaz1FWiSX90cK02AVY8Ikb

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 9 lip 2018, 08:32
przez DooOminO
Omijając zaworek i podłączając podciśnienie bezpośrednio do gruszki auto powinno przeładować przy pierwszym lepszym przygazowaniu. Sprawdź czy podciśnienie jest ok.

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 9 lip 2018, 17:36
przez matios0001
No właśnie jest i jest równe 1 bar, a 0.6 bara potrzeba by sztanga się najbardziej wysunęła

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 11 lip 2018, 10:46
przez bartes76
Może wystarczy wyczyścić przepływkę? – Miałem tak u siebie, wyczyściłem czujnik w przepływomierzu i autko jak nowe :)

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 12 lip 2018, 11:23
przez matios0001
A jak to najlepiej zrobić, bo też czysciłem ale efektu brak

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 12 lip 2018, 16:04
przez bartes76
Patyczek do czyszczenia uszu i benzyna ekstrakcyjna. Delikatnie wyczyścić sam czujnik przepływki – jeśli jest zakurzony, mierzy mniejszy przepływ powietrza i komputer autka obcina moc

PostNapisane: 13 lip 2018, 11:58
przez Michazzz
Tutaj masz filmik jak to zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=FlJHVWR3boI

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 13 lip 2018, 14:02
przez matios0001
Chyba pomogło ponowne czyszczenie, bo dużo lepiej się zbiera, ale wcześniej też tak psikalem alkoholem izopropylowym i nic się nie działo. Teraz to tak dowaliłem, że się normalnie wylewało z tej przepływki, ale opłaciło się. Wniosek, warto nie żałować na czyszczeniu. I dzięki za naprowadzenie z tą przeplywka, bo po tym jak już ją raz odrzuciłem, więcej bym do niej nie zaglądał.

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 14 lip 2018, 16:28
przez kubsztyk
bartes76 napisał(a):Patyczek do czyszczenia uszu i benzyna ekstrakcyjna. Delikatnie wyczyścić sam czujnik przepływki – jeśli jest zakurzony, mierzy mniejszy przepływ powietrza i komputer autka obcina moc

Przepływkę czyści się wyłącznie bezdotykowo... Zalać alkoholem izopropylowym, potrząsać i wylać. I tak kilka razy.

PostNapisane: 14 lip 2018, 16:55
przez Michazzz
Matios001 podasz jakie masz wartości MAF na biegu jałowym na postoju? U mnie jest to między 9.7, a 11. Na innym forum czytałem, że powinno oscylować około 6.5

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 15 lip 2018, 21:01
przez matios0001
No u mnie to jest jakoś 6 z hakiem ale na rozgrzanym silniku, bo na zimnym to więcej jest. A co do czyszczenia przepływki to trzeba tam w głąb psiknac porządnie żeby wyczyścić, bo benzyną i patyczki to można jedynie wyczyścić czujnik temperatury (to w kolorze bursztynu)

PostNapisane: 16 lip 2018, 10:07
przez Michazzz
matios001 Zrobisz zdjęcie swojego przepływomierza tak aby było widać wszystkie numery :)?

PostNapisane: 16 lip 2018, 23:11
przez matios0001
Oto zdjęcia mojej przepływki :
https://1drv.ms/u/s!AnNTabuaz1FWiTNyLmrEZd8nb4z2

PostNapisane: 17 lip 2018, 10:39
przez Michazzz
matios0001 Dzięki! Zastanawiają mnie te numery pod numerem 197400-2010, u mnie jest 09F06, a na allegroz używek pełna gama do wyboru. Ktoś wie o co chodzi?

PostNapisane: 18 lip 2018, 10:16
przez matios0001
Ja bym się tym nie sugerował bo to pewnie jakiś numer seryjny części

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 2 wrz 2018, 13:47
przez pavlolp
Witam koledzy mam tez problem z brakiem mocy który wystepuje do 2200 obr potem dostaje szczała <jupi> . turbo po regeneracji pompa vacum wymieniona przewody tez, podpinałem tez na krotko bez zmian podmieniałem tez przepływki zero rezultatu ,egr zaslepiony . Co jeszcze mógłbym sprawdzic zawór na pompie czujnik na szynie ?

Re: Turbo dziura na niskich obrotach

PostNapisane: 2 wrz 2018, 17:08
przez DooOminO
Sztanga została wyregulowana po regeneracji turbiny ? Jeśli nie to trzeba to zrobić. Możesz sprawdzić też elektrozawór sterujący turbiną.