Wymiana wtryskiwacza

Postprzez Enduro » 12 paź 2013, 20:02

syrena napisał(a):1. ile kosztuje kpl panewek? ...
2.jak lepiej wyjąć silnik bo mam dostęp do kanału + dźwig, który wariant jest lepszy? (góra/dół)

1.ori to ok. 60 euro, zamienniki ok 30euro (Glyco, Mahle)
2. ja kiedys przy takiej akcji zdemontowalem kpl. przed i wtedy silnik mozne spokojnie wyciagna przez przod, jedyny minus to koniecznosc spuszczenia gazu z klimy.
P.S. na forum jest moje kpl. fotorelacja z fotkami.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez syrena » 13 paź 2013, 11:12

Te zamienniki ktoś stosował w RF5C?

Mahle kojarzą mi się dobrze – byłem nawet w tej fabryce w Krotoszynie.

Ktoś wyciągał silnik górą razem ze skrzynią? da się, czy są jakieś problemy?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez jesien98 » 14 paź 2013, 20:33

chcę wymienić wtrysk ale mają dwa numery 13H50B i 13H50A nie wiem który do mojej mazdy jak sprawdzić po nr. vin?
jesien98
 

Postprzez Enduro » 14 paź 2013, 20:56

to jest numer produkcyjny, który mówi który wtrysk jest starszy i nic wiecej.
obydwa nadają się do modelu RF5C.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 14 paź 2013, 21:08 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez razzor » 14 paź 2013, 21:36

Enduro napisał(a):no i jesli te koncowki sa takie same lub podobne to okay,ale
jesli nie to nieprawidlowy wtrysk paliwa chocby pod innym minimalnym katem, w mulde tloka spowoduje spore problemy ze spalaniem, co moze skonczyc sie uszkodzeniem tlokow i samego silnika.
dodatkowo jestem zadania, ze jak to auto wyląduje w warsztacie z wypalonymi czy stopionymi tlokami <glupek2> to i tak nikt sie o tym nie dowie, bo wtedy najlepiej podwinac ogon i dołozyć starac, aby nikt sie nie dowiedzial...
powodzenia zycze
E.

Ciągle to samo... <glupek2> jestem pewny, że są to końcówki te same co w tych regenerowanych, widziałem na żywo mają te same numery, nie mówiąc już o opakowaniu. auto zrobiło już 1500km. W listopadzie znów go podłączę pod KTSa i zrobię zdjęcie co się zmieniło i ile. Jestem pewny, że nic się nie stanie z silnikiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez syrena » 14 paź 2013, 23:58

Silnik wyjęty, panewka na korbie masakrycznie wygląda :(

przy okazji sprzęgło do wymiany + dwumasa :( – łożysko oporowe huczy i jest pęknięte, śruby od docisku przytarte na końcach gwintu, śruby dwumasy przytarte na łbach!!! – padaka.

jutro lub pojutrze zawożę blok i wał do oceny pod kątem szlifu i osiowości.

I tu moje pytanie o to czy szlif wału korbowego daje rzeczywiście spokój na wiele dziesiątek km???

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez Enduro » 17 paź 2013, 09:56

syrena napisał(a):.. czy szlif wału korbowego daje rzeczywiście spokój na wiele dziesiątek km???

Pozdrawiam.

tak, ale jest on uwarunkowany solidnoscią i potem fachowoscią poskrecania silnika
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Koniu25 » 18 paź 2013, 10:05

Wczoraj próbowałem zapewnić Mojej Madzi RF5C warunki do autokalibracji wtrysków...
1. Auto po 35 minutowej jeździe po mieście
2. 10 stopni na zewnątrz
3. wszystkie odbiorniki prądu wyłączone
4. ręczny zaciągnięty
5. 5 minut oczekiwania i nic...

Czy komuś się udało to zainicjować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Enduro » 18 paź 2013, 10:14

w modelu z silnikiem RF5C wg. mojego doswiadczenie ta opcja nie wystepuje bezproblemowo.
mialem kilka takich aut , przejchalem nimi grube100 tys km i nigdy takiej akcji nie przezylem. <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 18 paź 2013, 10:39

Koniu25 napisał(a):(...) Czy komuś się udało to zainicjować?

Tak. Byłem w mieście 30 km od domu, stoję w korku, nagle spod maski klekotanie jakby uderzanie metalowego młotka o metalowe kombinerki. Zacząłem się martwić tym dźwiękiem, a że stałem w małym korku, to musiałem co chwilę ruszać. Po ruszeniu i zatrzymaniu silnik chodził normalnie, a po kilku dosłownie sekundach znów zaczynał klekotać. I tak za każdym razem, kiedy musiałem się kawałek przemieścić. No nic, przejechałem te 30km ekspresówką, pierwsze światła i znów zaczęło się klekotanie połączone z delikatnym spadkiem obrotów. A że zapaliło się zielone, to gaz i procedura przerwana. Po drodze jeszcze 2 skrzyżowania ze światłami i powtórka z rozrywki. Zajechałem pod blok, znów zaczęły obroty falować. Nie pamiętam ile to razy się powtórzyło ( z przerwami), może 3 i po tym silnik trochę ciszej pracował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez banzai54 » 18 paź 2013, 15:02

U mnie z kolei dość często się włącza auto kalibracja, powiedziałbym nawet że po każdej trasie... może mam gdzieś przetarte kabelki od podtrzymania pamięci i dlatego mam taką jazdę ze stukaniem? Jak się skalibruje to do póki nie wyłączę silnika nie ma nawet najmniejszego stuknięcia. Po ponownym odpaleniu jakby wszystko choć nie zawsze zaczyna się od nowa <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez syrena » 18 paź 2013, 16:47

Enduro napisał(a):
syrena napisał(a):1. ile kosztuje kpl panewek? ...
2.jak lepiej wyjąć silnik bo mam dostęp do kanału + dźwig, który wariant jest lepszy? (góra/dół)

1.ori to ok. 60 euro, zamienniki ok 30euro (Glyco, Mahle)
E


Znasz jakiś godny polecenia sklep z w/w panewkami?

znalazłem tylko allegro
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez pete14 » 22 paź 2013, 14:03

tutaj mają dobre ceny:
http://niemcars.pl/page3.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2009, 17:18
Posty: 202
Skąd: ワルシャワ
Auto: 6 GY RF5C
E46 Compact N47D20
były:
323F Z5'98
626GW RF2A '02
6GH R2AA

Postprzez banasr » 2 lis 2013, 22:09

Małe pytanie co do wymiany końcówki (dyszy) wtryskiwacza.
Jakim momentem należy dokręcić nakrętkę końcówki?
Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez syrena » 3 gru 2013, 20:08

Witam ponownie.

Naprawiłem silnik – szlif wału itp. Mam teraz nowe pytania. Zapraszam do mojego nowego wątku.


http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=163735
Początkujący
 
Od: 24 lip 2010, 08:50
Posty: 24
Skąd: Piła
Auto: Mazda 6 2003 2.0 diesel 136 PS

Postprzez arkades » 9 lut 2014, 23:22

czy ktoś ma może do sprzedania działające i nielające 4 wtryski do RF5C ?

napiszę dla potomnych, żeby nauczyli się na moim błędzie:

zaryzykowałem i wymieniłem 4 końcówki na nowe zamienniki – http://www.autodieselparts.com.pl/654,dlla155p750-j-koncowki-wtryskiwaczy-denso-firad-alla155p750-j.html i <dupa>

po wymianie nie odpala, na początku myślałem oczywiście że zapowietrzony....
po tygodniu walki, odpowietrzaniu we wszystkich możliwych miejscach, wymianie pompki paliwa poddałem się i wstawiłem magdę do Jaksy

i dzisiaj wyrok – 2 wtryski praktycznie w ogóle nie dostają paliwa, a 2 zdecydowanie za dużo

podsumowując w RF5C wymiana końcówek pewnie może pomóc jak pisali poprzednicy, ale w przypadku gdy wtryski już są mocno wyeksploatowane to na nic...

Bardzo proszę jeśli ktoś posiada wtryski to proszę o kontakt na PW, z alledrogo obdzwoniłem z 20 ogłoszeń i ręce opadają... wszystko bez kabli, wyjęte nie wiadomo z czego... ile już leżą suche po wyjęciu z silnika itp.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2012, 23:10
Posty: 9
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 136 KM kombi

Postprzez LesBourgeois » 31 lip 2014, 20:34

Witam,
chciałbym się doradzić gdyż padł mi jeden wtrysk DENSO o nr 5031 13H50A i czy jak kupie o takim samym nr katalogowy (wtrysk używany sprawdzony) to będę musiał również wymienić kabel oporowy? czy będzie pasował od poprzedniego wtrysku?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez samson22 » 31 lip 2014, 22:21

LesBourgeois napisał(a):Witam,
chciałbym się doradzić gdyż padł mi jeden wtrysk DENSO o nr 5031 13H50A i czy jak kupie o takim samym nr katalogowy (wtrysk używany sprawdzony) to będę musiał również wymienić kabel oporowy? czy będzie pasował od poprzedniego wtrysku?

Kabel.oporowy musisz mieć o tym samym numerze co numer na denku wtrysku.

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez zboq » 1 sie 2014, 07:53

Nie musi być ale lepiej żeby był. Jak będzie inny numer to na kalibracje i można jeździć.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez NIKO 40 » 1 sie 2014, 21:14

zboq napisał(a):Nie musi być ale lepiej żeby był. Jak będzie inny numer to na kalibracje i można jeździć.


Dokładnie jak kolega napisał nie musi zmieniać kabla.
Po założeniu kalibracja i do przodu.
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2013, 12:11
Posty: 47 (0/5)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6