Wymiana wtryskiwacza

Postprzez Dark_Mat » 22 sie 2018, 15:29

Ja mam RF-7J. Dowiedziałem się od serwisu gdzie regenerują, że we wtryskiwaczach znaleźli małe ilości opiłków oraz nienajmniejsze ilości oleju.
Oleju między wymianami mi nie ubywa. Auto ma 240 tyś km. Czy te objawy kwalifikują pompę do regeneracji czy może te opilki zbierały się tam przez lata i przez kolejne 10 lat będą sie tam ponownie gromadzić do takiego stanu jaki jest aktualnie?

Co do oleju to facet mi powiedział ze to moze być uszczelniacze wałka pompy i taka regeneracja to 300zł. Co o tym sądzicie?

Tak sobie myślę, że opiłki to chyba dość "normalna" rzecz skoro z tego samego powodu wymienia się te zawory SCV. Poza tym, Mazdowskie pompy zbierały raczej dobre opinie, nie to co Fordowskie w Mondeo <glupek2> Natomiast zastanawia mnie ten olej. Jeszcze o czymś takim nie słyszałem. Jakieś 500-700km przed oddaniem wtrysków do regeneracji, wlałem dodatek do czyszczenia wtrysków. Czy jest możliwość, że ten "olej" to pozostałość po takim specyfiku?


Drugie pytanie – czy w takim wypadku muszę czyścić cały układ paliwowy czy obejdzie się bez tego? Facet mówił, że powinno się to zrobić, z bakiem włącznie, ale w sumie po co, skoro od tego jest filtr paliwa?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 23 sie 2018, 22:03

Daj sobie spokój z tym olejem, najlepiej o tym zapomnij. Nie słyszałem żeby ktoś miał problem z pompą paliwa w mazdzie, opiłki? To zależy jakiej wielkości, wtryskiwacz nie ma żadnego sitka także nie mają się gdzie te opiłki zbierać, jeśli się tam znajdowały to były "aktualne".
Co do czyszczenia układu wtryskowego.. teoretycznie po regeneracji ZAWSZE powinno się to robić ale praktycznie nikt tego nie robi szczególnie w starych autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 26 sie 2018, 18:59

Wtryski zregenerowane, filtr paliwa wymieniony na nowy. W ASO zaprogramowali mi je i dali nowe kody korekcyjne. Przejechałem 600 km i zrobiłem kalibrację. Wyniki są... Wysokie. Czy to normalne?

Dopisano 26 sie 2018, 20:50:

Druga kalibracja wygląda tak. Czy takie wyniki są w porządku czy jednak spieprzyli mi regenerację?
Załączniki
Capture+_2018-08-26-18-55-27.png
Capture+_2018-08-26-20-48-12.png
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 27 sie 2018, 10:24

Duże te korekty, duża korekta nie bierze się tylko od wtryskiwacza mało możliwe ale cylindry mogą mieć mniejsza kompresje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 27 sie 2018, 18:56

Ale spalanie mam niskie. Chyba przy gorszej kompresji by mi więcej palił i dymił? A pali mało i praktycznie nie dymi, moc tez ma dobrą. Żałuję, ze nie sprawdziłem tej kompresji po wyjęciu wtryskiwaczy, ale teraz to juz trudno. Jakieś inne pomysły?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez duch1604 » 3 paź 2018, 16:51

W mojej Maździe też kończą się już wtryskiwacze. Po całej nocy postoju to nawet jeden cylinder nie łapie przy odpalaniu. Dopiero po chwili pracują wszystkie 4 a z tyłu mam kupę dymu. Prawdopodobnie winien jest wtryskiwacz nr3. Niestety nie mogę na raz wymienić czterech wtryskiwaczy bo to spory koszt. Dlatego mam zamiar kupić dwa. Pytanie moje jest który wtryskiwacz jest niejako parą do trzeciego? Żeby mi potem jeden nowy nie nadrabiał za ten stary. A z tego co kiedyś czytałem na forum to wtryskiwacze są sparowane dzięki czemu jeden może nadrabiać za drugi.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Dark_Mat » 19 lut 2019, 23:22

Jak już wspomniałem wcześniej – regenerowałem wtryski, ale jeden z nich nadal stuka, tak jak stukał wcześniej. Serwis zasugerował, że to może być wadliwa cewka, która powoduje, że wtrysk się zacina i nie do końca działa tak jak powinien. Chcę oddać ten jeden wtryskiwacz, żeby wymienili cewkę. Pytanie brzmi – czy muszę cokolwiek wymieniać przy wyjęciu tego jednego wtrysku? Mam na myśli to, że jak regenerowałem komplet, to przy składaniu wszystkiego do kupy, wymieniłem wszystkie uszczelki, wszystkie gumy itp. i czy teraz, jak wyciągnę ten jeden wtrysk, to czy muszę to wymieniać ponownie? Oczywiście oprócz miedzianej podkładki pod wtryskiem, bo to wiadomo, że jest "jednorazowa", ale mówię o wszystkim innym co jest pod pokrywą zaworów.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 22 lut 2019, 11:01

Należy wymienić podkładkę pod wtryskiwaczem za 2.50zl. zmierz kompresję przed.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6