Wymiana wtryskiwacza

Postprzez Zbyk » 31 lip 2015, 13:03

iamo82 napisał(a):Mój mechanik stwierdził, że nie ma potrzeby robić kalibracji, że się same po jakimś czasem skalibrują.
Ja i tak go nie posłuchałem i zrobiłem samodzielnie kalibrację, bo po założeniu wtrysków nie podobało mi się klepanie wtryskiwaczy.


Jeśli możesz wklej nam swoje odczyty z kalibracji. Jakie mają wartości. Sam jestem ciekaw jak u Ciebie wyszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 13:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez iamo82 » 2 sie 2015, 21:28

Pierwsze zdjęcie przed kalibracją wtryskiwaczy
Załączniki
Przed kalibracją.jpg
po kalibracji.jpg
Drugie zdjęcie po kalibracji wtryskiwaczy
Początkujący
 
Od: 26 sie 2014, 14:09
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD KOMBI
121KM

Postprzez Zbyk » 2 sie 2015, 21:50

Widzę, że wszystko ok, ciśnienie z scv prawidłowe, zadane i żeczywiste, przepływka działa.
Teraz 1000 km przejechać i sprawdzić co zmieniło się na wtryskach.
Nie jestem żadnym ekspertem w tej dziedzinie bo są lepsi ode mnie. Wyraziłem tylko swoją opinię.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 13:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez iamo82 » 2 sie 2015, 21:56

Jeszcze nie do końca jestem zadowolony, wydaje mi się, że jeszcze z rana lekko poklepują.
Na pierwszym wtrysku mam zamiar jeszcze wymienić przewód oporowy wtrysk jest o numerze 11, a kabel mam o numerze 2.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale skoro japońce tak sobie pomyśleli to trzeba się dostosować.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2014, 14:09
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD KOMBI
121KM

Postprzez xANDy » 21 sie 2015, 07:26

Wtryski 11 a kabel 2 – w tę stronę nie jest to bezpieczne. Na 90% nie, ale na 10% można go uszkodzić (wtrysk).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MIRAS M6 » 21 sie 2015, 15:22

Dziwne że z tym kablem przeszła kalibracja ?? Musi być nie duża różnica w oporach i może zmieścił się w tolerancji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez Enduro » 27 sie 2015, 09:46

roznica w rezystancji jest spora tymbardziej miedzy 2 a 11.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luke911 » 11 kwi 2018, 18:55

Witam,

Mazda 6, 2006r, 2.0 Diesel

Zaniepokojony dziwną pracą silnika przy odpaleniu go na zimno oraz przy delikatnym (prawie nieodczuwalnym) zaniku mocy przy obrotach 1800-1900 postanowiłem zrobić diagnostykę komputerową mojego silnika.

Pojechałem do ASO i to zrobiłem.
Wynik wrzucam jako zdj.
Z badania wynika, że jest problem z trzecim wtryskiwaczem.

W ASO mówią, że powinienem wyjąć wszystkie wtryski i je sprawdzić na maszynie plus od razu wszystkie gumki pod nimi. Samo sprawdzenie wyniesie mnie z 600pln (cena włącznie z ich wyjęciem). Sprawdziłem to w dwóch firmach, które oferują takie usługi w mojej okolicy. Co więcej, powiedzieli, że w przypadku uszkodzonego wtrysku to pojedyńczych wtrysków nie wymieniali tylko raczej komplet

W międzyczasie zadzwonilem do serwisu Mazdy w Myślenicach i mi gościu powiedział, że takie sprawdzenie każdego wtrysku jest bzdurą i trzeba po prostu wymienić trzeci wtrysk i wsio, po problemie.

Generalnie już w Myślenicach robiłem auto i same pozytywne opinie czytałem wtedy więc zaufanie mam do tej opini ale chciałem tylko podpytać co wy o tym sądzicie bo ja w tematach mechanicznych jestem noga i chętnie posłucham opini osób, które się bardziej odnajdują w temacie.

Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam,
Łukasz
Załączniki
unnamed.jpg
Początkujący
 
Od: 9 gru 2014, 22:49
Posty: 4
Auto: Mazda 6
rok produkcji 2006
silnik 2.0 diesel
143 konie

Postprzez Piter5700 » 11 kwi 2018, 23:25

Bez sensu jest w tym aucie wymieniać wszystkie wtryski, jeśli tylko jeden jest padnięty... Nie dawałbym nawet auta na warsztat gdzie mówią że trzeba wszystkie, bo z góry widać że nie mają pojęcia o Mazdach. Silniki te samodzielnie wykonują kalibracje wtryskiwaczy, a skoro jednego nie da się dopasować, to wymieniasz jeden, albo nawet tylko końcówkę (nowa około 120-150zł).
Jedynie faktycznie jak już i tak będzie pokrywa zdjęta, to należałoby od razu powymieniać podkładki pod wszystkimi wtryskiwaczami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 11:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez luke911 » 12 kwi 2018, 07:34

Dzięki bardzo za odpowiedź.
Biorąc pod uwagę wyniki, które załaczyłem to wymiana tylko jednego wtrysku (-80) pomoże? Czy te wtryski, które mają po -56 i -52 też mogą się nadawać do wymiany?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2014, 22:49
Posty: 4
Auto: Mazda 6
rok produkcji 2006
silnik 2.0 diesel
143 konie

Postprzez Piter5700 » 12 kwi 2018, 10:26

Pracuję na innym programie i szczerze mówiąc te wartości co widzę na zdjęciu niewiele mi mówią, ale generalnie opcje są 2: pierwsza to taka, że 3 wtryskiwacz jest do wymiany, a reszta stara się korygować jego prace, a druga to taka, że 3 jest najgorszy, a z tymi dwoma zaczyna też już się coś dziać. Bez konkretnej diagnostyki raczej się nie dowiesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2012, 11:25
Posty: 224 (0/1)
Skąd: Opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2000r. Pakiet Sportive, BI-XENON

Postprzez luke911 » 12 kwi 2018, 14:23

Ok, dzięki za odpowiedź. Podejrzewam, że w MAZVAGTEH gościu mi podpowie co i jak. Przynajmniej już co nieco więcej wiem i będę mógł co nieco zweryfikować co mi powiedzą bo aktualnie to słyszałem dwie różne wersje i zero pewności kto ma rację.

Myślę, że pójdę za jego radą i poproszę go o wymianę 3 wtrysku.

Dzięki!
Początkujący
 
Od: 9 gru 2014, 22:49
Posty: 4
Auto: Mazda 6
rok produkcji 2006
silnik 2.0 diesel
143 konie

Postprzez chris77 » 12 kwi 2018, 15:31

Ja mam ten sam silnik i u mnie po przebiegu około 170-180 tys. km trzeci wtrysk się tak uszkodził, że całkowicie przestał pracować. Po kalibracji w ASO Mazdy, zaproponowali mi wymianę wtrysków. Mówili, że najlepiej wszystkich, ponieważ niedługo zaczną siadać następne.Niedziałający dobrze wtrysk robił problemy z wypalaniem DPF (nie chciał się wypalać w trakcie jazdy, ponieważ nie mógł uzyskać odpowiedniej temperatury, do wypalania trzeba było obrotów około 3000-4000 zamiast 2000). Auto też było słabsze i potrafiło zgasnąć na światłach. W czasie kiedy wtrysk padł (w 2016 roku), nowe w sklepikach internetowych kosztowały około 700 Euro (w niemieckim ASO cena za jeden była około 1200 Euro), regenerowanych raczej nie można było znaleźć na Ebayu, a więc wymieniłem wtedy tylko jeden na jakiś inny używany.
Rok później padł następny, tym razem drugi, nie tak całkiem jak poprzedni, tylko że parametry miał też poniżej -100 i znów problem z DPF i temperaturą i czasami wypadanie zapłonu na cylindrze 2. A więc mieli rację, że lepiej wymienić od razu wszystkie. Przy wymianie potrzeba kupić uszczelkę pokrywy zaworów i komplet podkładek pod przelewy 5 sztuk, a więc za każdą wymianą dodatkowe koszty. Sytuacja z cenami się trochę zmieniła i nowe można było kupić już za około 300 Euro i znalazłem na Ebayu regenerowane po 149 Euro, zapewniali, że po regeneracji są jak nowe. Ja wymieniłem od razu 3, ponieważ nie chciałem znów wydawać na podkładki i nie chciało mi się czekać, aż się zepsują następne 2. Miesiąc po wymianie problem powtórzył się znów z trzecim wtryskiem (tym co był wymieniany na używany na samym początku), a więc dokupiłem jeszcze jeden i na razie działają wszyskie dobrze, kalibrują się mniej więcej co około 3 tys. km i na razie mają dobre parametry.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 11:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez dobrzyn22 » 18 maja 2018, 07:27

Pytanie :

Po wymianie wtryskiwacza na nowy, odpowiednim przypisaniu kodu i wyzerowaniu wartości kalibracja wtryskiwaczy – czy należy wymusić kalibrację wtryskiwaczy, czy czekać aż auto samo sobie skalibruje ?

Obecnie wszystkie wszystkie wartości kalibracji są na 0.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez chris77 » 18 maja 2018, 09:13

Wg instrukcji po wymianie: najpierw zresetować ustawienia, a później uruchomić kalibrację. Ja po ostatniej wymianie nic nie robiłem, nawet żadnej kalibracji, bo nie przeczytałem dokumentacji i nie wiedziałem że się tak robi. Zrobiłem to miesiąc później i po resecie nie mogłem uruchomić kalibracji, bo było za zimno (za niska temperatura powietrza wlotowego, czy jakoś tak z ForScana). Kalibrację za to zrobił za jakieś kilka kilometrów sam z siebie (może się auto trochę bardziej rozgrzało), a później dosyć szybko zrobił następną (po jakichś kilkuset kilometrach). Normalnie to robi mi automatyczną kalibrację co 3000 km, ale wtedy zrobił to trochę wcześniej.
Myślę, że po takim resecie dobrze jest wymusić kalibrację. Na pewno nie zaszkodzi.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2018, 11:05
Posty: 12 (2/2)
Skąd: Mönchengladbach
Auto: Mazda 5 2008
Diesel 2.0 143 KM

Postprzez Dark_Mat » 21 sie 2018, 14:05

Mam nadzieję, że nie będzie to duży offtopic, ale mam dość istotne pytanie – czy jeśli oddam wtryskiwacze do regeneracji i włożę je do innych gniazd niż były pierwotnie (np. wtryskiwacz który był na cylindrze 1 wyląduje teraz na 3), to czy wszystko będzie dobrze grało po ewentualnej kalibracji czy trzeba będzie coś jeszcze kodować / programować...?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 21 sie 2018, 14:11

należy odpowiednio przypisać każdy wtryskiwacz wg numeru na korpusie ( f-cja " zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy" w programie Forscan)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dark_Mat » 21 sie 2018, 20:35

Te numery będą widoczne po założeniu pokrywy zaworów czy musze je spisać jeszcze przez jej założeniem? Pytam bo aktualnie wtrysku są oddane do regeneracji i nie wiem gdzie są te numery
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 22 sie 2018, 06:55

numery masz na plastiku, gdzie podłączasz wtyczki, więc będą widoczne – upewnij się przed montażem, że są dobrze widoczne
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Michazzz » 22 sie 2018, 12:44

W silniku RF5C 121KM kody korekcyjne w programie FosCan pokrywają się z tym co jest wygrawerowane na górze wtryskiwacza, tutaj w miejsu, gdzie wskazuje strzałka:
Screenshot_2.png


Tak jest u mnie, w dodatku zauważyłem u siebie, że wszystkie wtryski maja numer 13 – tak powinno być? To jest poprawne czy nie ma znaczenia?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6