Zapchany Filtr Cząstek Stałych

Witam,
Miga mi kontrolka DPF, a także świecą check engine i kontrola trakcji, spadły też osiągi silnika, co jak już wyczytałem może być to związane z zapchanym DPF. Wizyta u diagnosty potwierdza to. Udało się też określić, że jest to problem z czujnikiem temperatury spalin (na wyłączonym silniku pokazuje 1100 stopni).
Z racji tego, że warszataty strasznie dużo ode mnie krzyczą za naprawę (około 1000zł za część+robocizna) mam kilka pytań.
1. Mój model mazdy (Mazda 6 GG, 121KM, silnik 2.0, rok 2007) ma 3 takie czujniki. Czy te czujniki czymś się różnią poza długością kabla?
2. Znalazłem też informację, ale nie potwierdzoną, że kable od Forda pasują do mazdy i na niektórych aukcjach allegro podają niby ford, mazda dla kabla. Cenowo wychodzi taniej, ale zastanawia mnie czy wszystkie kable od forda pasują do mazdy.
Za wszelkie uwagi i podpowiedzi serdeczne dzięki
Miga mi kontrolka DPF, a także świecą check engine i kontrola trakcji, spadły też osiągi silnika, co jak już wyczytałem może być to związane z zapchanym DPF. Wizyta u diagnosty potwierdza to. Udało się też określić, że jest to problem z czujnikiem temperatury spalin (na wyłączonym silniku pokazuje 1100 stopni).
Z racji tego, że warszataty strasznie dużo ode mnie krzyczą za naprawę (około 1000zł za część+robocizna) mam kilka pytań.
1. Mój model mazdy (Mazda 6 GG, 121KM, silnik 2.0, rok 2007) ma 3 takie czujniki. Czy te czujniki czymś się różnią poza długością kabla?
2. Znalazłem też informację, ale nie potwierdzoną, że kable od Forda pasują do mazdy i na niektórych aukcjach allegro podają niby ford, mazda dla kabla. Cenowo wychodzi taniej, ale zastanawia mnie czy wszystkie kable od forda pasują do mazdy.
Za wszelkie uwagi i podpowiedzi serdeczne dzięki