Spadek mocy – poszukuję pomocy zanim zbankrutuję

Postprzez Soweb » 31 paź 2017, 21:17

Witam
Mam problem ze swoją Mazda (sport kombi 2.0
143 km). Otóż zbiera się jakby miała 100 koni a nie 143. Problem występuje z niskich obrotów. Od 700 do 2000 rozpedza się dużo wolniej niż powinien. Potem jak turbina załączy rozpędza się lepiej ale wydaje mi się ze to tez nie tak jak powinno. Błąd pod OBD wyskakuje C1660 i kompletnie nie wiem za ci to odpowiada bo nie mogę znaleźć nigdzie informacji.

Węże podciśnienia są ok. Mechanik mówi ze turbina ok. Wymieniłem filtr paliwa. We filtrze powietrza czysto. Na liczniki brak błędów jedynie po podłączeniu ten c1660
Pomóżcie proszę bo jak zacznę objeżdżanie po mechanikach u mnie to mój portfel się tylko skorczy a Mazda pozostanie bez zmian



EDit: dodam jeszcze ze nawet po prędkości mazdę mogę doprowadzić do 160 i to po dłuższym czasie. Powyżej to jedynie z górki i to do 170. A wcześniej spokojnie do 200 kilka razy udało mi się przyspieszyć. Dodatkowo na 6 biegu to wgl nie przyspieszam. Pod górkę tracę prędkość na 6. Jedyne co to na 6 mogę utrzymać prędkość.
Pare dni temu na autostradzie wiał mocny wiatr i mazda nie miała mocy by 140 przekroczyć. Żal mi tego silnika bo go obecnie katuje – spalanie wg komp 8.5 l, a już jestem po Panewkach i boje się powtórki.

DPF już nie ma – zastąpiony emulatorem.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez Mr_Bartek » 31 paź 2017, 22:02

Jak mówisz, że silnik już był rozbierany to warto sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Jeszcze możesz sprawdzić filtr DPF. O DPF możesz przeczytać tutaj: viewtopic.php?f=410&t=123243 . O C1660 wiele na internecie nie ma, jednak z drugiej strony może to być kod niepowiązany gdyż C oznacza podwozie (chassis).
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Soweb » 31 paź 2017, 22:20

Gdzieś się doczytałem ze C1660 to czujnik wału korbodowego... i generalnie nie mam pojęcia. Silnik był rozbierany ale po całej narazie i wymianie rozrządu moc była – to było 40 tys km temu. Obecny stan licznika to 260 000.

Przeglądam forum i czytam różne objawy i przyczyny u innych i to co sam mogę wykluczyć już na ten moment sprawdzone to:
– intercooler nie cieknie.
– dpf nie mam wgl już. Jest usuniety.
– cięgna od turbiny ruszają się
– olej wymieniony 2 tyg temu.

Oleju nie ubywa, płynu chłodniczego tez.


Inni maja problem z EGR jeszcze i przepływomierzem.
Czy egr może być przyczyna takiego zachowania?


Kolejne pytanie. Te 2 wężyki od filtra powietrza (podciśnienia?) maja powiedzmy 5 cm. Dalej jest metalowa rurka czy tez waż ? Bo zastanawiam się czy dalej kozę Kię ma jakiejś dziurki np od wygnicia (u mnie to nawet felgi stalowe rudy bierze )



Jeszcze tak sobie mysle ze dzis zauwazylem ze wlasnie w okolicach egr jest duzo brudu ... Czarny jakby cos wyciekalo na ta gruba czarna rure pod nim. Czy ktos tak mial ?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez tadziol » 31 paź 2017, 22:39

Mogą być wykończone wtryskiwacze. Dokładnie rzecz biorąc są pozatykane dysze i nie dawkują już jak powinny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Soweb » 31 paź 2017, 22:42

Mialem sprawdzane wtryskiwacze 30 tys km wstecz i wszystko bylo w swietnym stanie.
Udam sie zatem pojutrze to sprawdzic.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez tadziol » 31 paź 2017, 22:46

Z tego co napisałeś to moc wtedy tez była.
Soweb napisał(a):moc była – to było 40 tys km temu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Soweb » 31 paź 2017, 22:48

Dam to di sprawdzenia. Dzieki za wskazowki. Chyba ten egr tez w pierwszej kolejnosci dam sprawdzic bo wszystko czyscilem 2 tyg temu a teraz w tych okolicach wlasnie jest pelno syfu
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez kubsztyk » 1 lis 2017, 18:19

Czyszczenie EGR jest bajecznie proste i warto je wykonywać co 1-2 lata. Warto naprawdę przyjrzeć się absolutnie wszystkim wężom podciśnieniowym. Miałem w maździe przypadek, że rzucało mi budą przy gaszeniu. Werdykt w warsztacie byłby prosty: 2-masa albo poduszka silnika w najlepszym wypadku. Ja zaś naprawiłem to za ~1 zł – sparciały wężyk przy jednym z elektrozaworów przytwierdzonych do pasa przedniego. Innym razem brakowało elastyczności na niższych obrotach – sparciały wężyk od EGR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bartes76 » 27 lut 2018, 14:16

Witam.

Mam podobne objawy – pytanie do Soweb – sprawdzałeś wtryski, rozwiązałeś problem?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Walwilk » 7 kwi 2018, 03:47

Mam identycznie w swojej M6 diesel 2007 r i nie wiem co mam robić. Plis!
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2018, 03:28
Posty: 3
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 kombi rok 2007

Postprzez Soweb » 13 kwi 2018, 18:28

Nie rozwiązałem problemu –> mam dośc tego samochodu. Jestem bliski pocięcia tego auta w kawałeczki i zakończenia współpracy . Bo wiekszej świnki skarbonki nie miałem nigdy. Nawet sprzedać tego nie idzie. Więc Panowie jakbyście Wy zrobili to co u Was dolega, to proszę dajcie znać. Bo u mnie to mnie każdy kasuje za podłączenie do kompa i kończy się na tym –> NO NIE WIEM, BŁĘDÓW NIE MA, 50 złotych się należy.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez dobrzyn22 » 13 kwi 2018, 19:08

Soweb napisał(a):Nie rozwiązałem problemu

a sprawdziłeś te wtryskiwacze i EGR ?

Soweb napisał(a):każdy kasuje za podłączenie do kompa i kończy się na tym –> NO NIE WIEM, BŁĘDÓW NIE MA, 50 złotych się należy.

kup ELM za max 50 zł i po problemie...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Soweb » 13 kwi 2018, 19:15

EGR wyczyściłem, był zawalony cały czarny – ale nic mi to nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 07:34

A od kiedy powstał problem z mocą ? Tylko skup sie i napisz dokładnie.
Nie aby po usunięciu DPF ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bartes76 » 14 kwi 2018, 10:09

U mnie problem powstał jakoś na jesień w zeszłym roku. Natomiast z wyciętym dpf jeżdżę już 6 lat i przejechałem jakieś 60 tysi bez niego i bez problemów. Jakieś trzy lata temu miałem wielki problem z odpalaniem – temat rozpatrywany m.in. przez Tadziola, rozwiązany wtedy przez wymianę dwóch wtrysków. Teraz oprócz spadku mocy nie ma nic innego, auto odpalało nawet przy -20 od pierwszego strzału, wtryski kalibrują się również. Wydaje mi się jednak, że jest auto ciut głośniejsze przy dodawaniu gazu – albo dzwonią zawory (czy przy rozregulowaniu może być mniejsza moc?) albo hałasuje któryś wtrysk.
Obstawiam też, że może turbina, ale auto nie dymi i nie żre oleju (turbo regenerowane przy usunięciu dpf).
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2011, 11:34
Posty: 106 (0/2)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 143KM 2006 oraz Corsa 1.4 Pb 100 KM 2013

Postprzez Soweb » 14 kwi 2018, 18:03

Problem był przed DPF bo był tryb awaryjny. Po usunięciu DPF nie ma trybu awaryjnego ale mocy też nie ma. Na dobrą sprawę wycięcie DPF zmieniło u mnie to że kontrolka się nie Pali i mogę po ciężkich mękach samochód rozpędzić do zawrotnych 160 na godzine. Przed wszystkimi problemami nie było problemem dobić do 200-205 :)

Teraz od DPF, (nie wiem jak to nazwać – wydechu) przy silniku są zaraz jakby za turbiną takie dwa grube węże. MI to zostawili te 2 węże po wycięciu zaślepioną śrubą i powiedzieli że tak ma być. Może to jest przyczyna?

Wiem jeszcze że na chłodniejszym silniku samochód jest zrywniejszy ( nie jest to co było, ale zrywniejszy). A przy ciepłym silniku się jeszcze bardziej zamula. Zamówiłem już kabel – jak dojdzie to będę najpierw sam wszystkie parametry sprawdzał jakie są i porównywał z tym jakie być powinny. Może w ten sposób dojdę do tego jaki jest problem.


I u mnie auto też jest głośniejsze. Tak jak piszę kolega wyżej.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Postprzez Mr_Bartek » 14 kwi 2018, 19:35

Zobaczymy co powie Tadziol ale moim zdaniem DPF został źle usunięty programowo. Zostały usunięte kody błędów z tablicy kodów tak by nie świeciła się kontrolka, ale auto nadal pozostało w trybie awaryjnym.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez tadziol » 14 kwi 2018, 19:39

W sumie Bartek napisał wszystko to co i ja bym powiedział.
Jeśli jest usunięta tabela błędów to nie pozostaje nic innego jak szukać kogoś,kto ogarnie rozpieprzony program w PCM-je.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez emagal » 14 kwi 2018, 21:12

A jak rozpędza się silnik na postoju. Sprawdź czy na postoju obroty na luzie rosną szybko czy powoli i czy utrzymują się na wysokim poziomie przez dłuższy czas (przed odcięciem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez Soweb » 14 kwi 2018, 21:21

Na luzie szybko i normalnie, bez dziur wchodzi na obroty maksymalne.
ale...
zimą przy dużych mrozach kilka razy miałem problem, mianowicie przez 10 sekund od odpalenia wchodził do 2 tys i dalej nie chciał. po max. 10 sekundach było już ok. ale to było rano gdy w nocy były duże mrozy i wtedy też strasznie kopcił – na biało (było zimno było widać – tak to sobie tłumaczyłem).

Przy jeździe jest też problem taki, że jak na 4 biegu ropędze go do 160 – to pojedzie.
Na 5 nie mam szans dobić do 140.
Na 6 nie mam szans dobić do 120. Dziurę mam krótko przed 3 tys obrótów do 3 500. Jak to przejdzie samochód jedzie szybciej.
Przyspieszanie –> czy nacisne do połowy pedał gazu czy do końca – jest to samo. Bez żadnej róznicy. MOgę mieć do końca wciśnięty gaz, mogę do połowy i tak przyspiesza tak samo.

DPF nie miał zmienianego programu, a ma emulator podpięty, który niby podaje wartości odpowiednie zamiast czujników. Tak jak były 3 czujniki tak emulator jest podpięty za te czujniki. Program nie był zmieniany, jest oszukiwany przez emulator.
Może ten emulator działa tak że podaje złe wartości –> kabel przyjdzie to będę właśnie to sprawdzał na samym początku. Na dobrą sprawę czujniki jeszcze mam –> jeden z nich był tylko uszkodzony. Wspawam na nowo (była jakaś podróba DPF założona już w Niemczech z wkręconymi czujnikami) to co było, z z działającymi czujnikami.


Tak czy inaczej, dziś zamawiałem już sporo części – dzięki Wam Panowie , zaczynam poważne remonty. I będę tak długo szukał , nawet wężyk po wężyku, żeby znaleźć problem. Mam nadzieje że po moich "naprawach" jeszcze wyjedzie na drogę <lol> :D ale to już inny temat :D


I dodatkowe pytanie, które zadał kolega wyżej:
"albo dzwonią zawory (czy przy rozregulowaniu może być mniejsza moc?) albo hałasuje któryś wtrysk."
Rozregulowane mogą być przyczyną takiego zachowania ?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 21:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 2.0 diesel 143 KM (sport kombi) – polift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6