Strona 1 z 1

Turbo wastegate – czy warto odkręcać?

PostNapisane: 19 sie 2017, 22:55
przez casperii
Panowie mam zamiar na urlopie poczyścić wszystkie otworki w Madzi.
Na pierwszy strzał postanowiłem wziąć EGR i IC (intercooler), czy przy okazji warto ? jest sens ? wyciągać turbo i coś tam poczyścić ? gdzieś czytałem o jakimś "wastegate" – co to takiego ?
W przypadku wyjęcia turbo na co trzeba zwrócić uwagę? czy idą tam jakieś uszczelki które trzeba włożyć przy skręcaniu nowe. Wszelkie uwagi i fotorelacje mile widziane.

PostNapisane: 20 sie 2017, 12:11
przez niedzwiadek833
Wastegate to zawór, który kontroluje ciśnienie doładowania. Jest to rozwiązanie w starszych turbinach. U Ciebie tego zaworu nie ma, u Ciebie jest turbina o zmiennej geometrii. Jeśli silnik dobrze chodzi, nie ma problemu z mocą i kopceniem to bym tego nie ruszał. Szybciej bym się wziął za wyczyszczenie kolektora ssącego.

Re: Turbo wastegate – czy warto odkręcać?

PostNapisane: 21 sie 2017, 13:20
przez casperii
dziękuje za infor. Czy w motorze RF-5C też czyści się intercooler ?

PostNapisane: 21 sie 2017, 13:27
przez niedzwiadek833
No jest warto wyczyścić cały dolot. Najwięcej syfu zbiera się w kolektorze ssącym.

Re: Turbo wastegate – czy warto odkręcać?

PostNapisane: 22 sie 2017, 11:42
przez casperii
EGR jest "zapocony" – czy to znaczy , że jest gdzieś tam nieszczelność czy słabo był dokręcony?

Dopisano 22 sie 2017, 12:05:

Dodatkowo zauważyłem spocony wąż za silnikiem bliżej podszybia.