Moja usterka:
Sprzęgło łąpie przy samym dole. Biegi wchodzą w miarę płynnie, jednak przy pedale wciśniętym do połowy słychać stukanie i na nodze czuć wibracje. Dodatkowo na biegu jałowym słychać niepokojące chrobotanie, które ustaje przy wciśnięciu sprzęgła. Przebieg 230 tysięcy.
Skrzynia została zdemontowana u mechanika i okazuje się, że w zasadzie sprzęgla nie ma. Tarcza zużyta w zasadzie do zera. Dwumas nie wiem jakim cudem działał – przy demontażu rozpadł się, podobnie jak łożysko oporowe. Docisk jest w stanie całkiem niezłym.
Po głębokim zastanowieniu i przeczesaniu również tego forum zaryzykowałem i zdecydowałem się na regenerowany komplet z AVANTI.
Podobnie jak kolega wcześniej zamieszczę relację z postępu zamówienia i działania sprzęgła – dla potomnych

Domyślam się, że wiele osób staje przed podobnym jak ja dylematem, czyli posiada auto o wartości 8 000PLN i zakładania nowego sprzęgła za 3000 PLN lub kompleksowej regeneracji – w moim przypadku za 1300PLN uwględniając mechanika.
Auto zaczyna mocno korodować i nie sądzę, żeby pojeździło dłużej niż 2-3 lata – zakup nowego nie wchodzi w grę – nie dlatego, że jestem skąpy, ale dlatego, że po prostu rachunek ekonomiczny przemawia za takim rozwiązaniem.
A więc:
08-03-2019 – rozmowa z Panem z AVANTI. Rzeczowa i konkretna. Zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.
Komplet koła dwumasowego z dociskiem i tarczą kosztuje 900 PLN. Wysyłąją za pobraniem z kaucją 350PLN, która jest do odzyskanie po odesłaniu zużytych części – pod warunkiem, że nadają się do regeneracji. Pisemna gwarancja 12-miesięcy – oczywiście ewentualny koszt zrzucania skrzyni spada na mnie. Po obszernych wyjaśnieniach Pan z AVANTI deklaruje, że po złożeniu zamówienia zestaw w 48 godzin jest u mnie. Zamówienie można złożyć choćby SMSem
10-03-2019 – składam zamówienie SMSem.
11-03-2019 – dzwonię o godzinie 8.10 upewnić się, że zamówinie przyjęto. Dowaiduje się, że sprzęgło jest już zapakowane i do jutra (12-03) do końca dnia będzie dostarczone.
12-03-2019 – zgodnie z deklaracją AVANTI sprzęgło dostarczone do mechanika. Nie widziałem go osobiście, ponieważ kurier wysłał bezpośrednio do mechanika, którego zdaniem zestaw wizualnie prezentuje się całkiem nieźle – 13/14-03 montaż. Z AVANTI otrzymałem dwa pisma – jedno gwarancyjne drugie do wypełnienia i odesłania razem ze starym sprzęgłem w celu odzyskania 350PLN zaliczki.
Na minus: Komplet miał kosztować 900+350 kaucji, natomiast doliczono 50 złotych za przesyłkę.
14-03-2019 – auto z zestawem AVANTI odberane od mechanika. Kultura pracy zupełnie inna niż wcześniej. Sprzęgło pracuje płynnie, biegi wchodzą lekko. Pedał sprzęgłą łapie wysoko. Czuje się jak w innym samochodzie. Wszelke stukania na biegu jałowym ustały. Dzisiaj pierwsza trasa po naprawie zobaczymy jak się spisze.
09-04-2019 – Pierwszy tysiąc zaliczony. Jak narazei sprzęgło działa poprawnie. Przelew zwrotny z kaucją od AVANTI otrzymałem około 3 tygodnie od zamównia.