Witam
Moje auto ro Mazda 6 lift 2006r 2.0 CiTD silnik RFJ7 , zostało wymienione sprzęgło oraz docisk na nowe a dwumasa poszła do regeneracji, firma niby wiarygodna Avanti. Wszystko zostało złożone ,najpierw był problem i auto nie chciało odpalić mimo że kręciło, diagnoza "czujnik położenia wału" . Czujnik został wymieniony i auto pali bez problemu ale wyszedł większy problem, auto normalnie działa do 2500 obrotów potem zaczyna wydawać dziwne odgłosy jakby pisk tarcie w przedziale 2500-3000 coraz głośniej, gdy dochodzi do 3000 nagle odcina moc i obroty spadają do około 800 ale auto nie gaśnie.
Czy to może być źle zregenerowana dwumasa?
Czekam na opinie i rady
Pozdrawiam
Dziwne objawy po regeneracji dwumasy
Strona 1 z 1
Moja usterka:
Sprzęgło łąpie przy samym dole. Biegi wchodzą w miarę płynnie, jednak przy pedale wciśniętym do połowy słychać stukanie i na nodze czuć wibracje. Dodatkowo na biegu jałowym słychać niepokojące chrobotanie, które ustaje przy wciśnięciu sprzęgła. Przebieg 230 tysięcy.
Skrzynia została zdemontowana u mechanika i okazuje się, że w zasadzie sprzęgla nie ma. Tarcza zużyta w zasadzie do zera. Dwumas nie wiem jakim cudem działał – przy demontażu rozpadł się, podobnie jak łożysko oporowe. Docisk jest w stanie całkiem niezłym.
Po głębokim zastanowieniu i przeczesaniu również tego forum zaryzykowałem i zdecydowałem się na regenerowany komplet z AVANTI.
Podobnie jak kolega wcześniej zamieszczę relację z postępu zamówienia i działania sprzęgła – dla potomnych Domyślam się, że wiele osób staje przed podobnym jak ja dylematem, czyli posiada auto o wartości 8 000PLN i zakładania nowego sprzęgła za 3000 PLN lub kompleksowej regeneracji – w moim przypadku za 1300PLN uwględniając mechanika.
Auto zaczyna mocno korodować i nie sądzę, żeby pojeździło dłużej niż 2-3 lata – zakup nowego nie wchodzi w grę – nie dlatego, że jestem skąpy, ale dlatego, że po prostu rachunek ekonomiczny przemawia za takim rozwiązaniem.
A więc:
08-03-2019 – rozmowa z Panem z AVANTI. Rzeczowa i konkretna. Zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.
Komplet koła dwumasowego z dociskiem i tarczą kosztuje 900 PLN. Wysyłąją za pobraniem z kaucją 350PLN, która jest do odzyskanie po odesłaniu zużytych części – pod warunkiem, że nadają się do regeneracji. Pisemna gwarancja 12-miesięcy – oczywiście ewentualny koszt zrzucania skrzyni spada na mnie. Po obszernych wyjaśnieniach Pan z AVANTI deklaruje, że po złożeniu zamówienia zestaw w 48 godzin jest u mnie. Zamówienie można złożyć choćby SMSem
10-03-2019 – składam zamówienie SMSem.
11-03-2019 – dzwonię o godzinie 8.10 upewnić się, że zamówinie przyjęto. Dowaiduje się, że sprzęgło jest już zapakowane i do jutra (12-03) do końca dnia będzie dostarczone.
12-03-2019 – zgodnie z deklaracją AVANTI sprzęgło dostarczone do mechanika. Nie widziałem go osobiście, ponieważ kurier wysłał bezpośrednio do mechanika, którego zdaniem zestaw wizualnie prezentuje się całkiem nieźle – 13/14-03 montaż. Z AVANTI otrzymałem dwa pisma – jedno gwarancyjne drugie do wypełnienia i odesłania razem ze starym sprzęgłem w celu odzyskania 350PLN zaliczki.
Na minus: Komplet miał kosztować 900+350 kaucji, natomiast doliczono 50 złotych za przesyłkę.
14-03-2019 – auto z zestawem AVANTI odberane od mechanika. Kultura pracy zupełnie inna niż wcześniej. Sprzęgło pracuje płynnie, biegi wchodzą lekko. Pedał sprzęgłą łapie wysoko. Czuje się jak w innym samochodzie. Wszelke stukania na biegu jałowym ustały. Dzisiaj pierwsza trasa po naprawie zobaczymy jak się spisze.
09-04-2019 – Pierwszy tysiąc zaliczony. Jak narazei sprzęgło działa poprawnie. Przelew zwrotny z kaucją od AVANTI otrzymałem około 3 tygodnie od zamównia.
Sprzęgło łąpie przy samym dole. Biegi wchodzą w miarę płynnie, jednak przy pedale wciśniętym do połowy słychać stukanie i na nodze czuć wibracje. Dodatkowo na biegu jałowym słychać niepokojące chrobotanie, które ustaje przy wciśnięciu sprzęgła. Przebieg 230 tysięcy.
Skrzynia została zdemontowana u mechanika i okazuje się, że w zasadzie sprzęgla nie ma. Tarcza zużyta w zasadzie do zera. Dwumas nie wiem jakim cudem działał – przy demontażu rozpadł się, podobnie jak łożysko oporowe. Docisk jest w stanie całkiem niezłym.
Po głębokim zastanowieniu i przeczesaniu również tego forum zaryzykowałem i zdecydowałem się na regenerowany komplet z AVANTI.
Podobnie jak kolega wcześniej zamieszczę relację z postępu zamówienia i działania sprzęgła – dla potomnych Domyślam się, że wiele osób staje przed podobnym jak ja dylematem, czyli posiada auto o wartości 8 000PLN i zakładania nowego sprzęgła za 3000 PLN lub kompleksowej regeneracji – w moim przypadku za 1300PLN uwględniając mechanika.
Auto zaczyna mocno korodować i nie sądzę, żeby pojeździło dłużej niż 2-3 lata – zakup nowego nie wchodzi w grę – nie dlatego, że jestem skąpy, ale dlatego, że po prostu rachunek ekonomiczny przemawia za takim rozwiązaniem.
A więc:
08-03-2019 – rozmowa z Panem z AVANTI. Rzeczowa i konkretna. Zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.
Komplet koła dwumasowego z dociskiem i tarczą kosztuje 900 PLN. Wysyłąją za pobraniem z kaucją 350PLN, która jest do odzyskanie po odesłaniu zużytych części – pod warunkiem, że nadają się do regeneracji. Pisemna gwarancja 12-miesięcy – oczywiście ewentualny koszt zrzucania skrzyni spada na mnie. Po obszernych wyjaśnieniach Pan z AVANTI deklaruje, że po złożeniu zamówienia zestaw w 48 godzin jest u mnie. Zamówienie można złożyć choćby SMSem
10-03-2019 – składam zamówienie SMSem.
11-03-2019 – dzwonię o godzinie 8.10 upewnić się, że zamówinie przyjęto. Dowaiduje się, że sprzęgło jest już zapakowane i do jutra (12-03) do końca dnia będzie dostarczone.
12-03-2019 – zgodnie z deklaracją AVANTI sprzęgło dostarczone do mechanika. Nie widziałem go osobiście, ponieważ kurier wysłał bezpośrednio do mechanika, którego zdaniem zestaw wizualnie prezentuje się całkiem nieźle – 13/14-03 montaż. Z AVANTI otrzymałem dwa pisma – jedno gwarancyjne drugie do wypełnienia i odesłania razem ze starym sprzęgłem w celu odzyskania 350PLN zaliczki.
Na minus: Komplet miał kosztować 900+350 kaucji, natomiast doliczono 50 złotych za przesyłkę.
14-03-2019 – auto z zestawem AVANTI odberane od mechanika. Kultura pracy zupełnie inna niż wcześniej. Sprzęgło pracuje płynnie, biegi wchodzą lekko. Pedał sprzęgłą łapie wysoko. Czuje się jak w innym samochodzie. Wszelke stukania na biegu jałowym ustały. Dzisiaj pierwsza trasa po naprawie zobaczymy jak się spisze.
09-04-2019 – Pierwszy tysiąc zaliczony. Jak narazei sprzęgło działa poprawnie. Przelew zwrotny z kaucją od AVANTI otrzymałem około 3 tygodnie od zamównia.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2019, 11:34 przez Intruz, łącznie edytowano 4 razy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6