Dziwne objawy po regeneracji dwumasy

Postprzez mazda6mazda6 » 17 sie 2017, 18:54

Witam
Moje auto ro Mazda 6 lift 2006r 2.0 CiTD silnik RFJ7 , zostało wymienione sprzęgło oraz docisk na nowe a dwumasa poszła do regeneracji, firma niby wiarygodna Avanti. Wszystko zostało złożone ,najpierw był problem i auto nie chciało odpalić mimo że kręciło, diagnoza "czujnik położenia wału" . Czujnik został wymieniony i auto pali bez problemu ale wyszedł większy problem, auto normalnie działa do 2500 obrotów potem zaczyna wydawać dziwne odgłosy jakby pisk tarcie w przedziale 2500-3000 coraz głośniej, gdy dochodzi do 3000 nagle odcina moc i obroty spadają do około 800 ale auto nie gaśnie.
Czy to może być źle zregenerowana dwumasa?
Czekam na opinie i rady
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 sie 2017, 19:05
Posty: 13
Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM

Postprzez Intruz » 19 maja 2018, 22:59

Udało się opanować problem?
Co było przyczyną ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez DooOminO » 20 maja 2018, 15:47

Dwumassy się nie regeneruje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez aphelium » 4 wrz 2018, 23:02

Mazda nie znosi regenerowanej dwumasy. Nie wato na tym wytaniać bo później podwójnie boli <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Intruz » 11 mar 2019, 11:15

Moja usterka:
Sprzęgło łąpie przy samym dole. Biegi wchodzą w miarę płynnie, jednak przy pedale wciśniętym do połowy słychać stukanie i na nodze czuć wibracje. Dodatkowo na biegu jałowym słychać niepokojące chrobotanie, które ustaje przy wciśnięciu sprzęgła. Przebieg 230 tysięcy.

Skrzynia została zdemontowana u mechanika i okazuje się, że w zasadzie sprzęgla nie ma. Tarcza zużyta w zasadzie do zera. Dwumas nie wiem jakim cudem działał – przy demontażu rozpadł się, podobnie jak łożysko oporowe. Docisk jest w stanie całkiem niezłym.


Po głębokim zastanowieniu i przeczesaniu również tego forum zaryzykowałem i zdecydowałem się na regenerowany komplet z AVANTI.
Podobnie jak kolega wcześniej zamieszczę relację z postępu zamówienia i działania sprzęgła – dla potomnych :) Domyślam się, że wiele osób staje przed podobnym jak ja dylematem, czyli posiada auto o wartości 8 000PLN i zakładania nowego sprzęgła za 3000 PLN lub kompleksowej regeneracji – w moim przypadku za 1300PLN uwględniając mechanika.
Auto zaczyna mocno korodować i nie sądzę, żeby pojeździło dłużej niż 2-3 lata – zakup nowego nie wchodzi w grę – nie dlatego, że jestem skąpy, ale dlatego, że po prostu rachunek ekonomiczny przemawia za takim rozwiązaniem.

A więc:

08-03-2019 – rozmowa z Panem z AVANTI. Rzeczowa i konkretna. Zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.
Komplet koła dwumasowego z dociskiem i tarczą kosztuje 900 PLN. Wysyłąją za pobraniem z kaucją 350PLN, która jest do odzyskanie po odesłaniu zużytych części – pod warunkiem, że nadają się do regeneracji. Pisemna gwarancja 12-miesięcy – oczywiście ewentualny koszt zrzucania skrzyni spada na mnie. Po obszernych wyjaśnieniach Pan z AVANTI deklaruje, że po złożeniu zamówienia zestaw w 48 godzin jest u mnie. Zamówienie można złożyć choćby SMSem


10-03-2019 – składam zamówienie SMSem.

11-03-2019 – dzwonię o godzinie 8.10 upewnić się, że zamówinie przyjęto. Dowaiduje się, że sprzęgło jest już zapakowane i do jutra (12-03) do końca dnia będzie dostarczone.

12-03-2019 – zgodnie z deklaracją AVANTI sprzęgło dostarczone do mechanika. Nie widziałem go osobiście, ponieważ kurier wysłał bezpośrednio do mechanika, którego zdaniem zestaw wizualnie prezentuje się całkiem nieźle – 13/14-03 montaż. Z AVANTI otrzymałem dwa pisma – jedno gwarancyjne drugie do wypełnienia i odesłania razem ze starym sprzęgłem w celu odzyskania 350PLN zaliczki.

Na minus: Komplet miał kosztować 900+350 kaucji, natomiast doliczono 50 złotych za przesyłkę.

14-03-2019 – auto z zestawem AVANTI odberane od mechanika. Kultura pracy zupełnie inna niż wcześniej. Sprzęgło pracuje płynnie, biegi wchodzą lekko. Pedał sprzęgłą łapie wysoko. Czuje się jak w innym samochodzie. Wszelke stukania na biegu jałowym ustały. Dzisiaj pierwsza trasa po naprawie zobaczymy jak się spisze.

09-04-2019 – Pierwszy tysiąc zaliczony. Jak narazei sprzęgło działa poprawnie. Przelew zwrotny z kaucją od AVANTI otrzymałem około 3 tygodnie od zamównia.
Ostatnio edytowano 9 kwi 2019, 11:34 przez Intruz, łącznie edytowano 4 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez DooOminO » 11 mar 2019, 16:44

No ale w czym sęk skoro wszystko załatwiłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Intruz » 12 mar 2019, 15:53

Nie ma sęka – po prostu dzielę się przebiegiem naprawy i wrażeniami z AVANTI z forumowiczami, którzy nie chcą pakować 3000PLN w sprzęgło do auta o wartości kilka tysięcy PLNów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Intruz » 5 maja 2020, 13:56

Mineło 14 miesięcy i 12 kkm od regeneracji dwumasu + sprzęgła (Avanti).
Jak narazie działa poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 6 maja 2020, 07:15

nieźle <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6