Wtryski czy coś innego?

Witam,
Od pół roku mam problem z mazdą. Chyba uszkodzeniu uległy wtryski, jednak sam już nie wiem.
Problem jest następujący.
Mazda jeździ sobie normalnie, aż nagle spod maski pojawia się walenie, stukanie. Silnik albo gaśnie, albo przechodzi w stan awaryjny, zapala się kontrola Check Engine. Czasami po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia po 30 sek. wszystko wraca do normy, a czasami nie. Dalej wali pod maską bądź też w ostateczności silnika nie da się uruchomić.
W takiej sytuacji rozwiązaniem jest pozostawienie auta na dłuższy czas, tj. od 30 minut do 24 godzin w skrajnym przypadku. Auto po takim czasie odpala normalnie. Albo troszkę postuka i zaczyna dobrze pracować, albo w ogóle nie ma żadnych objawów.
Auto jeździ normalnie. Dobrze przyspiesza.
Wtryski badane na maszynie podobno przechodzą wszystkie testy prawidłowo. Nawet spec od sprawdzania grzał wtryski i też nie było nieprawidłowości. Po podłączeniu IDS wtryski przechodzą kalibrację bezproblemowo. Proces zakończony powodzeniem. Kalibracja za pomocą Forscan też kończy się powodzeniem. Zerowany jest licznik kalibracji. Auto pracuje ciszej.
Po tym, jak auto zacznie stukać pojawiają się w komputerze błędy .
===PCM DTC P0093-FF===
Kod: P0093 – Wykrywanie nieszczelnoĹci w ukĹadzie paliwowym – duĹźy przeciek
===PCM DTC P0200-FF===
Kod: P0200 – Usterka obwodu wtryskiwacza
===PCM DTC P0201-FF===
Kod: P0201 – Otwarty obwĂłd wtryskiwacza – cylinder nr 1
Z tym, że czasami jest błąd wtrysku cylinder 1, czasem 3 a potem 4. Nigdy więcej niż jeden.
Do układu zalewałem Forte, jakiś płyn od Liquy Moly i poprawy nie ma. Poza tym w końcu kalibrację przechodzi bezproblemowo. Test przelewowy w warunkach domowych wypada ok. Rożnica to nie więcej niż 5 %
Aha, jak już z się w końcu uda odpalić, to potrafi dymić na niebiesko, choć nie zawsze... Normalnie odpala od dotknięcia i nie dymi.
Zauważyłem też, że jak jest mokro, tzn. po deszczu, to problem występuje częściej, ale pewności co do tego nie mam
Jakieś pomysły? Bo mój mechanik już nie ma żadnych…
Od pół roku mam problem z mazdą. Chyba uszkodzeniu uległy wtryski, jednak sam już nie wiem.
Problem jest następujący.
Mazda jeździ sobie normalnie, aż nagle spod maski pojawia się walenie, stukanie. Silnik albo gaśnie, albo przechodzi w stan awaryjny, zapala się kontrola Check Engine. Czasami po zgaszeniu silnika i próbie odpalenia po 30 sek. wszystko wraca do normy, a czasami nie. Dalej wali pod maską bądź też w ostateczności silnika nie da się uruchomić.
W takiej sytuacji rozwiązaniem jest pozostawienie auta na dłuższy czas, tj. od 30 minut do 24 godzin w skrajnym przypadku. Auto po takim czasie odpala normalnie. Albo troszkę postuka i zaczyna dobrze pracować, albo w ogóle nie ma żadnych objawów.
Auto jeździ normalnie. Dobrze przyspiesza.
Wtryski badane na maszynie podobno przechodzą wszystkie testy prawidłowo. Nawet spec od sprawdzania grzał wtryski i też nie było nieprawidłowości. Po podłączeniu IDS wtryski przechodzą kalibrację bezproblemowo. Proces zakończony powodzeniem. Kalibracja za pomocą Forscan też kończy się powodzeniem. Zerowany jest licznik kalibracji. Auto pracuje ciszej.
Po tym, jak auto zacznie stukać pojawiają się w komputerze błędy .
===PCM DTC P0093-FF===
Kod: P0093 – Wykrywanie nieszczelnoĹci w ukĹadzie paliwowym – duĹźy przeciek
===PCM DTC P0200-FF===
Kod: P0200 – Usterka obwodu wtryskiwacza
===PCM DTC P0201-FF===
Kod: P0201 – Otwarty obwĂłd wtryskiwacza – cylinder nr 1
Z tym, że czasami jest błąd wtrysku cylinder 1, czasem 3 a potem 4. Nigdy więcej niż jeden.
Do układu zalewałem Forte, jakiś płyn od Liquy Moly i poprawy nie ma. Poza tym w końcu kalibrację przechodzi bezproblemowo. Test przelewowy w warunkach domowych wypada ok. Rożnica to nie więcej niż 5 %
Aha, jak już z się w końcu uda odpalić, to potrafi dymić na niebiesko, choć nie zawsze... Normalnie odpala od dotknięcia i nie dymi.
Zauważyłem też, że jak jest mokro, tzn. po deszczu, to problem występuje częściej, ale pewności co do tego nie mam
Jakieś pomysły? Bo mój mechanik już nie ma żadnych…