Witam, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6 2006 r. 2.0 Diesel kombi, auto stoi na parkingu po 40-50 minutach próbując odpalić auto nie odpala. Pojawiają się wszystkie kontrolki włącznie z check engine mechanik po podłączeniu pod komputer nie widzi żadnych błędów . Następnego dnia próbując odpalić nie ma żadnego problemu. Następnie jeżdżąc przez dzień lub miesiąc pojawią się znowu ten problem z odpalaniem.
Wcześniej były te same błędy podjeżdżając do mechanika i podpinając pod komputer wyskakiwał błąd czujnika ciśnienia pompy został wymieniony na oryginalny. Nadal pokazywał ten sam problem, zrobiłem regeneracje wtrysków, regeneracje pompy. Tutaj zaczyna się historia opisana wyżej.
Czy jest w stanie ktoś poratować radą, lub czy miał ktoś podobny problem?
Problem z odpalaniem
Strona 1 z 1
Takie pytanie z ciekawości czy przed regeneracja pompy i wtrysków były analizowane jakieś wartości rzeczywiste lub cokolwiek takiego ? Droga sprawa, chyba nie regenerowałeś ich tylko dlatego, że Ci auto zapalić czasami nie chciało.. ?
A może po prostu rozrusznik za wolno wałem kręci? Miałem to samo. po wymianie rozrusznika problem się nie pojawia, widocznie zmęczony już był. Z tym, ze u mnie było tak, że od czasu do czasu dłużej zakręcił, potem z dnia na dzień długo kręcił zanim odpalił, dziwię się, że właśnie nikt na to nie zwraca uwagi. Fakt...każdy zwykły posiadacz auta myśli, że rozrusznik pada wtedy gdy coś chrobocze albo przestanie działać, ale są też inne usterki a na dowód, ze to nie tylko moje zdanie mały wycinek znaleziony w necie:
"Z niesprawnością rozrusznika mamy do czynienia także wówczas, gdy przy prawidłowo naładowanym akumulatorze wał korbowy podczas rozruchu obraca się zbyt wolno, a po kilku próbach przeprowadzonych w krótkich odstępach czasowych wyczuwalnie wzrasta temperatura zewnętrznej powierzchni stojana. Przyczyną może być zacieranie się ślizgowych łożysk wirnika lub (częściej) ich nadmierne zużycie bądź przerwa w jednym z równoległych obwodów elektrycznych wirnika albo stojana."
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/190/awaria-rozrusznika.html
"Z niesprawnością rozrusznika mamy do czynienia także wówczas, gdy przy prawidłowo naładowanym akumulatorze wał korbowy podczas rozruchu obraca się zbyt wolno, a po kilku próbach przeprowadzonych w krótkich odstępach czasowych wyczuwalnie wzrasta temperatura zewnętrznej powierzchni stojana. Przyczyną może być zacieranie się ślizgowych łożysk wirnika lub (częściej) ich nadmierne zużycie bądź przerwa w jednym z równoległych obwodów elektrycznych wirnika albo stojana."
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/190/awaria-rozrusznika.html
- Od: 11 gru 2017, 11:12
- Posty: 2
- Auto: MAZDA 6 STATION WAGON (lift)
2.0 DI 143 KM /105 kW
RF7J 1998 ccm
ROCZNIK 2006
Dokładnie, samochód naprawiony. Przeczyszczone zostały dokładnie punkty masowe, dodatkowo wtyczka przy masie od strony kierowcy rozebrana i również wyczyszczona (domyślam się że to ona byłą winowajcą).
Wiązka rozebrana i sprawdzona wizualnie. Wygląd idealny.
Od tamtej pory żadnych problemów.
Wiązka rozebrana i sprawdzona wizualnie. Wygląd idealny.
Od tamtej pory żadnych problemów.
- Od: 30 mar 2017, 19:37
- Posty: 23
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 GG HATCHBACK 2007 ACTIVE+ DIESEL 143KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6