W jaki sposób można prowadzić okresową diagnostykę panewek?

Witam,
Dopadła mnie przykra dolegliwość – padły mi panewki. Jestem po wymianie bloku silnika ( nie mam niestety pewności czy ten blok nie był regenerowany ). Panewki padły mi gdzieś po przejechaniu około 20 tyś km od zakupu auta. Dowiedziałem się, że te nasze autka tak mają, że po regeneracji tego elementu, w aucie często znów dochodzi do padnięcia panewek ( tak po około 20 – 30 tyś km ) jeżeli ktoś to zrobił "nie profesjonalnie". I tu moje pytanie czy można jakoś diagnozować stan panewek np. po przejechaniu 10 tyś km, czy może w takim razie lepiej zachowawczo wymieniać panewki co jakiś czas? Jaki jest orientacyjnie koszt takiej operacji? Często jestem za granicą i chciałbym uniknąć takiej awarii, ze względu na wiadome koszty...
Moja mazda to 6 z 2006 roku, 143 KM.
Pozdrawiam,
Piotrek
Dopadła mnie przykra dolegliwość – padły mi panewki. Jestem po wymianie bloku silnika ( nie mam niestety pewności czy ten blok nie był regenerowany ). Panewki padły mi gdzieś po przejechaniu około 20 tyś km od zakupu auta. Dowiedziałem się, że te nasze autka tak mają, że po regeneracji tego elementu, w aucie często znów dochodzi do padnięcia panewek ( tak po około 20 – 30 tyś km ) jeżeli ktoś to zrobił "nie profesjonalnie". I tu moje pytanie czy można jakoś diagnozować stan panewek np. po przejechaniu 10 tyś km, czy może w takim razie lepiej zachowawczo wymieniać panewki co jakiś czas? Jaki jest orientacyjnie koszt takiej operacji? Często jestem za granicą i chciałbym uniknąć takiej awarii, ze względu na wiadome koszty...
Moja mazda to 6 z 2006 roku, 143 KM.
Pozdrawiam,
Piotrek